Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Bzenec

Starý hrad a bzenecké vinohrady

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Starý hrad
Starý hrad  •  Fotografie (5)  • Foto: Sheriff

Vyrazíme ze železniční stanice Moravský Písek, která je velmi dobře dostupná i rychlíkovými spoji.
Vydáme se po krátké žluté značce, která nás provede částí Mor.Písku a dále stoupáním mezi vinohrady, až k rozcestí Zadní hora. U směrovníku odbočíme vlevo, stále po žluté značce (zde může být rozpor s mapou, dříve tudy procházela zelená pěší značka) a pokračujeme mezi vinohrady po hřebeni s dalekými rozhledy k rozcestí před Starým hradem, od kterého vede 0,3 km dlouhá významová odbočka k pozůstatkům kaple sv Floriana.
Vrátíme se k rozcestí a od něj sestoupíme do Bzence, nejprve k zámku - můžeme udělat odbočku do volně přístupného areálu a v zámecké zahradě najdeme památnou Bzenckou lípu - a dále nás žlutá trasa dovede do cíle na bzeneckém náměstí. Pokud chceme vytvořit okruh, můžeme se svézt
z Bzence vlakem zpět do M.Písku, jezdí cca každých 45 minut každý den.

Bzenec je starobylé město, jedno z center Slovácka, které největšího rozmachu dosáhlo ze vlády Karla IV. Od 14.století se zde začala vytvářet Židovská obec, jedna z největších na Moravě. V současné době ležíve městě významné potravinářské výrobny a také vinařské závody, produkující slavné značky - Chateau Bzenec (červený sekt) nebo Bzenecká lipka.
Původně barokní zámek, později novogoticky přestavěný, není veřejnosti přístupný, avšak v jeho areálu najdeme obelisk a zejména pak slavnou památnou lípu, její věk se odhaduje na 900-1000 let.

Starý hrad je lokalitou, kde dříve stával dávný bzenecký hrad, rozbořený husity. Dnes zde najdeme velmi zachovalé zbytky kaple sv.Floriána, která byla poničena během bojů na konci druhé světové války. Z tohoto místa je daleký rozhled jižním směrem na město.

Vycházka je krátká, na cestu nejsou potřeba žádné občerstvovací zásoby. V cíli ve Bzenci je opravdu velké množství, po sestoupení od Starého hradu přideme k Černohorské pivnici, na náměstí jsou další tři restaurace a také u vlakového nádraží leží jeden hostinec.

Tato vycházka je relativně krátká, ale rozhodně budete mile překvapeni jejím průběhem. Po vystoupání na Zadní horu se rozprostřou daleké výhledy na vinice, ze severní strany ohraničené Chřiby, z jižní obrovským komplexem Bzenecké Doubravy a v dáli Bílými Karpatami. Kouzelně působí malé vesničky
z ptačí perspektivy se samými vinohrady.

Důležité upozornění - cesty mezi vinohrady nemají dostatečné množství značkařských objektů, je třeba věnovat zvýšenou pozornost sledování trasy. Nejedná se o příliš frekventované cesty, místy je schůdnost
mezi terasovitými vinicemi "divočejší".

A opět jako u všech ostatních příspěvků bych Vás rád požádal, aby pokud narazíte na nesrovnalosti turistického značení v terénu (nedostatečné značení, poškození kácením, vandalismus, chybějící, zohýbané směrovky či směrovky s neplatným textem), abyste mne o takových skutečnostech informovali - vyplněním krátkého formuláře na stránce http://www.turistickeznaceni.cz/. Já nebo moji kolegové uvedeme pak vše do pořádku v co nejkratším možném termínu. Díky.

Poslední aktualizace: 08.07.2009
Autor příspěvku: Sheriff
Starý hrad a bzenecké vinohrady - Služby, informace
Starý hrad a bzenecké vinohrady na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Starý hrad a bzenecké vinohrady

I když se nachází nedaleko rušného Dolního (nyní náměstí Svobody), dávno pryč jsou časy, kdy mu mohlo svým významem konkurovat. Kdysi tudy procházela stará hlavní silnice k Brnu. Dnes tento rynek - dlouhý té…
Rozsáhlý pseudogotický zámek je klenotem města Bzenec na Hodonínsku v Jihomoravském kraji. Zámek je čtyřkřídlá dvoupatrová budova s nárožními polygonálními věžičkami. Na zámek navazuje terasovitá zahrada a park,…
 O hezkém raně barokním kostelu sv.Jana Křtitele jsem se už v jednom ze svých článků zmínil. I náboženským laikům je známo, že ke každému svatostánku nezbytně patří i obydlí kněze. Bzenecká fara je patrový…
 Za báječnou vyhlídkou nemusíte z centra Bzence nijak daleko - při pohledu z náměstí Svobody jistě nejednoho z vás zaujme romantická zřícenina, tyčící se od něj severním směrem na odlesněném kopci. Z rynku vá…
Pokud hledáte ubytování v Bzenci a chcete být ubytováni v centru města, stojí zde penzion Beta. Najdete v něm ubytování v nově postavené části penzionu s moderními pokoji. Vchod je oddělen od prostor restaurace, kde …
 Každý, kdo důkladně pozná město Bzenec a jeho památky, jistě navštívil i jeho zámek, který po své třetí přestavbě (ukončena r.1858) celkem zdařile napodobil tudorovskou gotiku a rovněž zámecký park, jehož…
Asi stárnu (anebo mi Stvořitel konečně seslal trochu rozumu), ale náhle jsem zjistil, že se mi začínají čím dál víc líbit místa, nad kterými jsem dříve ohrnoval nos. K takovým oblastem patřila i „nudná“ krajina …
Historické královské vinařské město mezi Kyjovem a Veselím nad Moravou. Novogotický zámek na místě středověkého hradu je dnes nepřístupný.
Slovácké město Bzenec, ležící SV od Hodonína, známé produkty kvalitního vína bylo osídlováno již v období pravěku, což dokládají archeologické nálezy z neolitu, doby bronzové i železné, římské i z doby st…
Pokud projíždíte slováckým městem Bzencem, stojí za to prohlédnout si místní památky. Hned v centru města na náměstí Svobody stojí Mariánský žulový sloup. Odtud je vidět nad městem, na Starém vrchu stojící…
Hledáte - li ubytování ve vinném kraji, městě Bzenci, v klidové části města, nedaleko kostela sv. Jana Křtitele, nad bývalou základní školou se můžete ubytovat v penzionu - Fúrstova vila. Pod ním se rozprostírá městský park …
Na Horním náměstí v Bzenci stojí budova s názvem Sokolovna - je to restaurace s ubytováním. Objekt vznikl v 2. pol. 17. stol. jako panský pivovar. Po roce 1918 došlo k přestavbě na Sokolovnu, otevř…
 Není kostel jako kostel. Ten v Bzenci je krásnou ukázkou raného baroka a navíc tvoří důstojnou dominantu hlavnímu náměstí, i když stojí kousek stranou. Jednolodní chrám, navýšený u hlavního vchodu věží, se o…
Jednou z možností  ubytování ve městě Bzenci na Slovácku je Hotel Junior, stojící na křižovatce vinařských stezek v centru města. V hotelové části se můžete ubytovat, svá vozidla si zaparkujete v areálu hotel…
 Ve městě Bzenci nebydlí ani pět tisíc obyvatel, ale na rozdíl od mnoha větších sídel se může pochlubit mnoha památkami a historií, která sahá až do roku 1015, kdy se o něm v análech objevila první písemná zm…
Bzenec leží na Jižní Moravě, jihozápadním směrem od Uherského Hradiště. Město Bzenec je známé hlavně milovníkům vína, kolem města jsou vinice a vinné sklípky. U severního okraje města se zvedá vrcholek kopce Hor…
Nevelké, ale hezké město Bzenec nabízí návštěvníkům spoustu zajímavých cílů. Pro ty, kteří nepřijeli jen za degustací lahodného moku do zdejších vinných sklepů, ale zajímají se i o historické památky, je Bzenec…
Městečko Bzenec se může pochlubit mnoha památkami "světskými" i sakrálními, k těm méně známým patří kostel Československé husitské církve. Ke vzniku tohoto směru, nacházejícího se na hranici evangelismu a katolism…
Do vinařského města Bzence proslaveného zlatavým vínem s vůní lipového květu,  nazvaného Bzenecká lipka odrůdy Ryzlink rýnský, se dostaneme vlakovým spojem s nutností…
Oficielní název je Muzeum vesnice jihovýchodní Moravy. Buduje se postupně od roku 1975. Do dnešní doby je zde postaveno celkem 65 objektů. Ty jsou rozčleněny podle jednotlivých oblastí Slová…
Zámek Buchlovice, nacházející se poblíž Uherského Hradiště ve Zlínském kraji, je stavbou vrcholného baroka ve stylu italské vily. Zámek je vybaven původním mobiliářem, který doplňují novobarokní repliky, pocháze…
K vyznamnemu kralovskemu hradu Buchlov, ktery je dominantou chribskeho pohori. Hrad Buchlov byl vystaven v polovine 13. stoleti v romanskem stylu. Jeho hlavnim ukolem by…
Hrad Buchlov stojí na vysokém návrší v zalesněném pásmu Chřibů, hrad se nachází několik kilometrů severozápadně od Uherského Hradiště ve Zlínském kraji. Hrad Buchlov je vynikající ukázko…
Toto významné poutní místo se nachází cca 6 km západně od Starého Města (okres Uherského Hradiště). Velehrad byl připomínán jako ves Veligrad již v roce 1131. V roce 1205 zde byl založen cisterciácký klášter, kt…
Arcibiskupský zámek Kroměříž se nachází ve Zlínském kraji. Zámek je otevřen v dubnu a říjnu pouze o víkendech a od května do září každý den. Zámek patří k nejvýznamnějším památkám na Moravě. Zámek Kroměříž byl zapsán do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Zámek, na rozdíl od mnoha jiných památkových objektů, v minulosti zpřístupnil téměř všechny své…
Luhačovice leží na Jižní Moravě, jižním směrem od města Zlín. Luhačovice jsou vyhledávaným lázeňským a rekreačním městem. V lázních se léčí nemoci dýchacích cest, cukrovka a zažívací nemo…
Jedná se bezpochyby o nejznámější a nejnavštěvovanější park České republiky (prameny uvádějí kolem jednoho milionu návštěvníků ročně). Hovoří se o něm jenom v superlativech a bývá nazý…
Zámek Lednice je národní kulturní památkou a byl také zapsán do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Zámek stojí na pravém břehu řeky Dyje, uprostřed romantické krajiny. Zámek se nachází na B…
Lednicko-Valtický areál byl zapsán do seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Pokud byste chtěli projít celý park, který je opravdovou…
Zoo Lešná Zlínská zoologická zahrada je nejnavštěvovanější a nejkrásnější místo celé Moravy. Areál zoo se rozkládá v historickém lešenském parku, ve kterém roste více než1 140 druhů dřevin a okrasných bylin. Rom…