Sheriff

Marek Janík

Rád prozkoumávám vlast a objevuju různá zapomenutá místa, v rámci zaměstnání cestuju zejména po jihovýchodní Evropě.…

Příspěvky sleduje: 2 turisté
Počet příspěvků: 70
Průměrná známka příspěvků: 1,57
Počet přečtení příspěvků: 411 259

Příspěvky uživatele Sheriff

Počet příspěvků: 70

Okolím Vyškova - z Rychtářova přes Ruprechtov a Rakovecké údolí do Račic
Výchozím bodem tohoto delšího výletu je Vyškov, odkud se přesuneme autobusem linky IDS JMK 750 na začátek trasy v Rychtářově. Vydáme se západně po červené pěší turistické značce, nejprve loukou a poté lesem ke zřícenině Hrádek. Pokračujeme po stejné značce pod zříceninu dalšího hrádku - Kuchlova. Zde změníme vedoucí barvu trasy a dále po zelené se dostáváme do Ruprechtova, k…
Vyrazíme z Bohuslavic, místní části Kyjova, dobře dostupných vlakem i autobusem. Od železniční stanice nejprve vystoupáme loukou po červené pěší značce nad obec do lesa a pokračujeme bukovým lesem k rozcestí u o…
Trasu zahájíme v Kobylí u železniční stanice, po modře značené pěší značce severním směrem vyjdeme z obce do lesa a poměrně výrazným stoupáním projdeme k lesnímu rozcestí U Boudy. odbočíme vlevo na žlutou pěší trasu a zpevněná cesta nás dovede po rozhraní lesa a vinohradů k rozhledně na Kraví hoře. U rozhledny se dáme vpravo tentokrát po zelené pěší značce, které se budeme už držet až do cíle. Cestou mezi vinohrady přijd…
Vyrazíme od koncové zastávky autobusu v obci Horní Němčí. Přes ves nevede pěší turistická značka, ale pomůžeme si značením cyklostezky č. 5052, která nás stoupáním dovede přes přírodní…
Tento kratší výlet zahájíme ve Valašských Kloboukách, buď v centru města nebo u rozcestí k vlakovému nádraží. Vyrazíme po červené pěší značce, která nás nejprve provede městem a poté stoupáním po pěšinách kolem ly…
Nejvhodnějším výchozím místem tohoto okruhu je malá obec Lopašov ležící na Slovensku na silnici Holíč-Senica. Z obce vyrazíme po zeleně značené pěší trase, nejprve kolem hřbitova a poté po úbočí střídavě lukami a …
Nejvhodnějším nástupním místem na tento okruh je obec Jankovice, asi 10 km vzdálená od Starého Města. Od místního kostela se vydáme po modře značené pěší trase kolem statků stoupáním nad obec, odbočíme vlevo a po několik minutách přijdeme na rozcestí Pod Kozincem, odkud se vydáme dále po červené značce, která nás mírným stoupáním přivede ke Komínským skalám. Od zdejšího…
Výlet zahájíme u vlakového nádraží v Červené Vodě, kde nastoupíme na modře značenou pěší trasu, která nás nejprve provede obcí a poté strmějším stoupáním jehličnatým lesem k rozcestí Hvězda. Odbočíme vpravo a po souběhu červené a zelené značky stále ještě stoupáním se dostaneme k vysílači a poté i k restauraci a rozhledně na Suchém vrchu.Neopouštíme červenou značku a…
Výchozím bodem výletu jsou Stříbrnice, místní část Starého Města pod Sněžníkem. Od místního kostelíka vyrazíme po žlutě značené pěší trase, poměrně náročným stoupáním k turistické chatě Návrší. Pokračujeme dále už…
Výchozím bodem této trasy je centrum Králíků, případně místní autobusové nádraží. Vydáme se po souběhu zelené a žluté pěší značené trasy alejí stoupáním ke klášteru Hedeč. Žlutá značka vede přímo ke klášteru, zatímco zelená obchází vrch zprava kolem lesního pramenu, její průběh je atraktivnější, ale delší.Od kláštera pokračujeme po žluté přes rozhlednu Val a loukami k…
Vyrazíme od železniční zastávky v Javorníku nad Veličkou po zeleně značené pěší trase, která nás přivede do středu obce. Odtud pokračujeme po modré pěší značce obcí a dále stoupáním přes louky a bukovým lesem ke kótě Hrad…
Výchozím bodem této náročnější túry je Bystřice pod Hostýnem. Na samotný vrch Hostýn můžeme vystoupat buď po červeně značené pěší trase od železniční stanice nebo se nechat vyvézt autobusem. Od rozcestníku vyrážím…
Výchozím bodem tohoto okruhu je centrální rozcestník pěších tras u hlavní autobusové zastávky ve Vranově. Vydáme se po modře značené místní pěší trase (modrý a bílý trojúhelník), projdeme kolem kostela, vystoupáme…
Výchozím bodem je rozcestí u samotného hradu Landštejna, částečně dostupné i autobusem. Vyrazíme po modře značené pěší trase k osadě Vitíněves a pokračujeme k rybníku Punčoška a potoku Pstruhovec. Stále se držíme …
Výchozím bodem tohoto kratšího výletu je malá víska Olší na okraji České Kanady. Bohužel je dostupná pouze autem, autobusem velmi špatně a o víkendu vůbec. Vyrazíme západním směrem po modře značené pěší trase, vys…
Výchozím bodem tento delší trasy je železniční zastávka Jívová na trati č.310. Modře značená pěší trasa prochází nad zastávkou, vydáme se po ní vlevo směr Panský mlýn, procházíme podél trati údolím Bystřice kolem …
Výlet zahájíme v centru obce Velehrad a po modře značené pěší trase jdeme podél Salašského potoka kolem rybníku Rákoš, autokempu a hájovny do Salaše, a dále pokračujeme okrajem obce ke Zlacké studánce. Změníme vedoucí barvu značky na žlutou a stoupáním se dostaneme nad ves Jankovice k rozcestí V Březíčkách, kde odbočíme Doprava opět na modrou značku, která nás povede kolem…
Výchozím bodem je obec Osvětimany, dobře dostupná autobusem i o víkendu ze dvou směrů, a to buď z Uherského Hradiště nebo linkou IDSJMK 666 z Kyjova. Vyrazíme po asfaltové silničce severním směrem bez turistického…
Vyrazíme z obce Ketkovice, dostupné buď autobusem od přípojného vlaku v Rapoticích (případně můžeme výlet započít i v samotných Rapoticích), kde nastoupíme na červeně značenou pěší trasu směr Panorama-vyhlídka. Op…
Tento turisticky náročný výlet začínáme v Terchové, odkud nás odveze autobus k nástupní stanici lanovky u chaty Vrátna. Kabinková lanovka nás vyveze do sedla pod Veľkým Kriváněm. Odtud relativně nenáročně vystoupá…
Tentokrát se podíváme na opravdový konec světa, přesněji do česko-slovenského pohraničí u Valašských Klobouků. Přijedeme do Nedašovi Lhoty a pokračujeme ještě kousek nad obec, kudy prochází červená značka a kde mů…
Podíváme se do Luhačovic a jejich blízkého okolí, kterým nás provede okruh značený červenou místní značkou. Výchozí místo si můžeme zvolit libovolně, ovšem v centru města je potíž s parkováním, takže doporučuju vy…
Vyrážíme z centrální části vesničky Žítková, kde nastoupíme na modrou pěší značku a po ní sestoupíme loukami do rekreační zóny Hutiska. Pokračujeme jižně po žlutě značené trase nejprve…
Výchozím bodem tohoto náročnějšího výletu je autobusová zastávka Lopeník,točna , kde nastoupíme na žlutě značenou pěší trasu. Nejprve procházíme k turistické chatě Lopeník (od ní vyznačena významová odbočka k chrá…
Podíváme se do podhůří Bílých Karpat do obce Petrov. Využijeme nově vyznačenou modrou pěší trasu začínající na vlakovém nádraží v Sudoměřicích, která nás nejprve provede okrajem obce a poté polní cestou s výhledy …
Tentokrát se podíváme na pomezí Vysočiny a Jihomoravského kraje. Vyrazíme od malé železniční zastávky Věžná po žlutě značené pěší trase, která nás provede nejprve do samotné obce k autobusové zastávce (též možný v…
Výlet zahájíme na železniční stanici v Kobylí na Moravě, dobře dostupné i o víkendu. Vydáme se po modře značené pěší trase přes obec, kolem zdejších vinných sklepů a místního pramene a dále vinohrady až do obce Vr…
Projdeme se po nejznámějších stavbách v okolí Lednice, trasa měří asi 14 km a nepřekonává žádné výrazné převýšení. Vyrazíme přímo z lednického náměstí po žlutě značené pěší trase směr Janův hrad, opustíme město, p…
Využijeme letos nově vyznačených tras v západní části okresu Hodonín a výlet zahájíme na dobře dostupné železniční stanici v Lužicích. Vyrazíme po modré pěší značce kolem dolu Mír (poslední funkční lignitový důl zdejší pánve) a přes polní úsek s dalekým rozhledem na Kyjovskou pahorkatinu přijdeme do obce Josefov. Pokračujeme zdejším vinařským údolíčkem kolem Josefovské…
Tento kratší půldenní výlet (10 km) zahájíme v Kyjově, odkud se nejprve linkou 106 nebo 661 svezeme do blízkých Strážovic. Z obce zahájíme stoupání po žluté pěší trase na vrchol Babí lom k vysílači. Dále sejdeme do obce Sobůlky (po zelené) a odtud přes rozcestí Kameníky a Čtvrtě se vrátíme po žluté značce do Kyjova. Strážovice - v obci najdeme menší zámeček, původně tvrz ze 1…