Stará Hůrka - diskuse

Jaroslav
    Krásné místo
    10.10.2018 18:28
    V polovině června 2017 jsme s přáteli navštívili tento kout naší vlasti. Ubytováni jsme byli v chatě KČT Prášily. Odtud jsme podnikali krátké, či delší výlety. Jedním z nich byla procházka z Nové Hůrky k jezeru Laka. Musím říci, že příroda je zde stále hezká a zachovalá. Počasí nám přálo a tak jsme se vraceli se spoustou zážitků. Jedním ze zážitků bylo nalezení kvetoucích exemplářů našich orchidejí. Já mám zážitků o něco více. Byl podzim roku 1970 a já coby voják základní služby jsem byl převelen z Topolčan do Klatov. Krátce po mém převelení jsem dostal rozkaz a byl na dva měsíce převelen na Novou Hůrku. Chyběl tam kuchař. Byl jsem nejmladší z tříčlenného kuchařského sboru v Klatovech a tak jsem byl vyslán. Zvykl jsem si, ale jak už to na vojně bývá. I když jsem na Nové Hůrce chtěl zůstat, rozkaz zněl: Návrat do Klatov. Mám na dva měsíce strávené v této nádherné přírodě krásné vzpomínky. Vařilo se na obrovském sporáku na tuhá paliva. Pro těch cca. 40 kluků to byla radost a pohoda. Když jsem po více jak 45 letech uviděl opravenou Novou Hůrku, byl jsem mile překvapen. Výlet směrem na Starou Hůrku až k jezeru Laka mohu všem kdo mají rádi přírodu a turistiku doporučit.