Špindlerův Mlýn

Dominantou tohoto horského střediska je bílý most přes Labe, který se pro svůj tvar stal symbolem Špindlerova Mlýna. Postaven byl v roce 1911. Špindlerův Mlýn nabízí vyžití v zimní i v letní sezoně, a tak jsou lanové dráhy na Medvědín a Pláně v provozu celoročně.

Tipy na výlety Špindlerův Mlýn Špindlerovka  /  Lanovka Medvědín Chaty a chalupy Špindlerův Mlýn
Pěší trasy  /  Cyklostezky Pančavský vodopád  /  Labská přehrada Ubytování Krkonoše
Mapa Špindlerův Mlýn Aquapark Špindlerův Mlýn Videotrasy Krkonoše

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Krkonoše

Špindlerův Mlýn

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na hory Na kole

Špindlerův Mlýn  •  Fotografie (45)  • Foto: Martens

Vyrážíme do hlavního města Krkonoš, do Špindlerova Mlýna

Popisovat Špindlerův Mlýn jako středisko zimních sportů by bylo nošením dříví do lesa. Dominantou města je bílý most přes Labe, který se pro svůj tvar stal symbolem Špindlerova Mlýna. Postaven byl v roce 1911, jeho předchůdce, dřevěný most z roku 1829 byl zničen povodní v roce 1897. Dnešní most je železobetonový lomený segmentový oblouk. Most je doplněn dřevěným zábradlím a již slouží pouze pro pěší. Ve Špindlu však najdeme i duchovní památku, je jí kostel sv. Petra a Pavla. Souhlas ke stavbě kostela byl dán patentem Františka I v roce 1793. Nový kostel měl nahradit rozpadávající se kapličku ve Svatém Petru. Základní kámen byl položen roku 1802, za pět let, tj. koncem roku 1807 byla stavba kostela dokončena.

Špindlerův Mlýn

Špindlerův Mlýn nabízí vyžití i v letní sezoně a tak lanové dráhy na Medvědín a Pláně jsou v provozu celoročně. Z Medvědína se nabízí pěší tůry k prameni Labe a cestou zpět Labským dolem. Z Plání se můžeme vydat kolem Výrovky k Luční boudě a dále na vrchol Sněžky, k návratu do Špindlu je možno využít cestu po úbočí Kozích hřbetů, nebo údolím Bílého Labe. Případně se můžeme nechat vyvézt autobusem na Špindlerovku a vydat se západně k prameni Labe, nebo vyrazit na východ na Sněžku. Kdo nemá chuť na „šmajdání“ po kopcích ten se může provětrat na bobové dráze na Bedřichově, případně se osvěžit a zaplavat si v místním Aquacentru, které se nachází na levém břehu Labe naproti dolní stanici lanové dráhy na Medvědín, viz: https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/spindleruv-mlyn-aquapark

Možností k ubytování ve Špindlu jsou spousty, viz: https://www.turistika.cz/ubytovani-hotely-penziony/?oblast=krkonose nebo http://www.ubytovani-spindleruv-mlyn.info/

My jsme se nadlábli v hotelu Hradec. Posuzovat, jestli je něco drahé, nebo přijatelné je při návštěvě Špindlu asi zbytečné…, když chceme něco vidět a zažít tak musíme něco obětovat.....

Špindl má prostě atmosféru horského střediska, názory na něj jsou různé, ale své kouzlo jednoznačně má… Na virtuální prohlídku několika částí Špindlerova Mlýna se můžeme podívat zde: http://www.virtualtravel.cz/spindleruv-mlyn.html

Špindlerův Mlýn

Kdo přijíždí na jednodenní výlet pro toho je asi nejlepší zaparkovat na placeném parkovišti pod autobusovým „nádražím“. Autobus na Špinlerovku vyjíždí právě z těchto míst.

Odkazy na lanové dráhy na Medvědín a na Pláně máme zde:

na Medvědín https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/lanova-draha-na-medvedin-ski-areal- medvedin

na Pláně https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/lanova-draha-na-plan-ski-areal-svaty-petr

Poslední aktualizace: 30.6.2010
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Špindlerův Mlýn

Pěšky na Sněžku ze Špindlerova mlýna
Krkonoše jsou bezpochyby jedny z nejkrásnějších hor u nás. Jsou hojně navštěvované nejen v zimě, ale také v létě právě kvůli turistice. Jak jistě všichni víte, nejvyšší horou Krkonoš a celé…
Nás výlet začneme na autobusovém nádraží ve Špindlerově Mlýně.Vypravíme se autobusem na Špindlerovu boudu.Odkud vyrazíme už po svých po čevené směrem ke Sněžce.Po 2 a pul kilometrech dorazíme na první odpočinkové …
V severní části Špindlerova Mlýna na pravém břehu Labe můžeme zažít i trochu adrenalinu, nebo i strachu… Nachází se zde Adventure park, ve kterém návštěvníci můžou vyzkoušet obří houpačku, pavoučí síť, bungee trampolínu, skákací a klokaní boty, pro nejmenší je zde připraven i dětský lanový park. Zážitkem je sjezd na terénních koloběžkách od Erlebachových bud, který je 10 km…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na putování po krkonošských boudách v okolí Špindlerova Mlýna. Začínáme  ve Špindlerově Mlýně u autobusové zastávky a vyrážíme po červené značce na Horní M…
To, že Bílý most v centru Špindlerova Mlýna je dnes již dominantou je všeobecně známo. Mladší, dřevěný bratr, tj. dřevěný most, resp. lávka pro pěší překlenuje Labe od roku 2010 nad areálem volnočasových aktivit (…
Špindlerův Mlýn - kostel sv. Petra a Pavla
Popisovat Špindlerův Mlýn jako středisko zimních sportů je nošení dříví do lesa. Ve Špindlu však najdeme i duchovní památku, je jím Kostel Sv. Petra a Pavla. Souhlas ke stavbě kostela byl dán patentem Františka I v roce 1793. Nový kostel měl nahradit rozpadávající se kapličku ve Svatém Petru. Základní kámen byl položen roku 1802, za pět let, tj. konce…
                              Kaple sv. Františka z Assisi 17.8.2020 Nenachází se přímo ve Špindlu, ale v blízkosti Erlebachovy boudy (hotel). Nádherná horská kamenná kaple stojí v blízkosti hotelu Erlebachovy boudy u cesty, která vede dále k Špindlerově boudě. Kapličku na místě kamenného betlému, který je nyní umístěn před kaplí, postavili v roce 2007 manželé-majitelé Erlebachovy boudy. Kamenná kaple má barevná vitrážová o…
Na tento výlet lze vzít i větší děti.Naše jsou 2 značky: tam červená, zpět modrá. A žlutá, budeme li chtít.Z náměstí Špindlerova M…
Za poznáním, vzděláním, zábavou, hrou, přírodou, sportem i společně stráveným časem vás zvou naučné stezky v Krkonoších. Jsou vytvořeny místními lidmi, kteří svoji krajinu i jej…
Dlouho jsme přemýšleli o výletu do Špindlerova Mlýna, jako malý jsme tam s rodičema jezdili docela často a já si to tam poměrně rychle oblíbil. Teď už jsem sice velký, ale s přítelkyní máme…
Po modré ze Špindlerova Mlýna na Labskou Boudu. (Pozor: Pod Dívčí pláni se modrá rozděluje, kontrola na směrovníku, abyste se nedostali na Lučn…
Plánujete dovolenou nebo prodloužený víkend v Krkonoších? Navštívili jste už všechny přírodní i technické památky a prochodili Krkonoše křížem krážem? A přeci vás stále lákají k návštěvě a…
Ze Špindlerova Mlýna autobusem, směr Špindlerova bouda. Jízdenku si koupíme jen k Erlebachově boudě.Vystoupíme u Erlebachovy boudy, př…
Tato trasa nezačíná na náměstí Špindlerova Mlýna, ale za hotelem Lomnice u mostu. Od budovy Pošty vpravo. Naše značka je zelená, směr přehrada. Přejdeme most a dáme se vpravo a čeká nás…
                                                 Špindlerův mlýn srpen 2020 Špindl je město v Krkonoších a zároveň nejnavštěvovanějším horským střediskem v Česku vůbec. Trávili jsme zde…
Trasa měří 16,5 km+jízda lanovkou.Trasa začína na parkovišti nedaleko aquaparku ve Špindlerově mlýně,pukud přijedete sem autem bude muset zaplatit za staní 150 Kč.Přejděte most přes Labe a dejte se doleva po asfva…
Krkonošské horské městečko Špindlerův Mlýn je nejnavštěvovanějším horským střediskem v republice. Pojmenováno je podle mlýna Špindlerů, ve kterém se sepisovala žádost o povolení ke stavbě kostela. Tehdy se obec jm…
Ze Špindlerova Mlýna po zelené, začíná za hotelem Lomnice u mostu směrem k lanovce, přes Pláň k odpočívadlu u bývalé Klínovky.Odtud po modré a úbočím Stohu " zmiji" Klínovce do Špindlerova…
Špindlerův Mlýn leží v Severních Čechách, severním směrem od města Vrchlabí. Špindlerův Mlýn najdeme v srdci Krkonoš a patří mezi nejvyhledávanější rekreační střediska jak pro zimní tak i letní rekreaci. Ve městě …
Areál AQUA Parku Špindlerův Mlýn pro Vás připravil letní soutěž o víkendový pobyt pro dva ZDARMA. Užijte si relaxaci v srdci Krkonoš ve Špindlerově Mlýně. Čeká vás bohatá snídaně formou…
Aktuální info :film uvedený do kin v roce 2022 : Poslední závod režiséra Tomáše Hodanao lyžařském závodu z roku 1913, ve kterém zahynuli závodníciBohumil Hanč a Václav Vrbata. Na jejich památku byla postavena Mohy…
Údolí Bílého Labe považuji osobně za jeden z nejkrásnějších koutů Krkonoš. Dostanete se k němu ze Špindlerova Mlýna proti proudu Labe po modré (zde v trase - viz foto 1 - 3), zelené nebo žlu…
Turistické informační centrum, kde návštěvník najde vše potřebné o Špindlerově Mlýnu a Krkonoších se nachází ve Svatopetrské ulici čp. 173 v budově městského úřadu. V infocentru je k získání turistická známka č. 1…
Cílem mého absolvování a následného popisu této trasy je upozornit na některé málo frekventované úseky cest, spojujících jinak notoricky známá místa. V prvé řadě mi šlo o krásný a nepříliš n…
Ve Špindlerově mlýnu dochází v poslední době k poměrně rozsáhlévýstavbě. Postupně se louky mezi starými budovami zaplňují novými objekty.Mohutná výstavba je i na cestě k Dívčím lávkám. By…
Areál Aquaparku a hotelu Špindl se nachází na levém břehu Labe naproti dolní stanice lanové dráhy na Medvědín. Nabízí relaxaci po zimní lyžovačce případně po letním „šmajdání“ po Krkonošských kopcích. V areálu se …
Je to středně náročná trasa, za pěkného počasí náramně pohodová pro toho, kdo je schopen ujít 20-30km. Samozřejmě je to v horách a je potřeba počítat s kopci a patřičným převýšením na počátku a na konci trasy. Tot…
Špindlerův Mlýn známe zejména jako středisko zimních sportů a letní turistiky. Najdeme zde však i barokní sochu sv. Jana Nepomuckého z 18. století, která se nachází v blízkosti, dominanty města, Bílého mostu. Zajímavostí sochy je její barevné provedení, většina venkovních soch je ponechána v přirozené barvě materiálu.
Bílý most přes Labe se pro svůj tvar stal symbolem Špindlerova Mlýna, postaven byl v roce 1911, jeho předchůdce, dřevěný most pocházel již z roku 1829 a byl zničen povodní v roce 1897. Dnešní most je železobetonov…