TURISTIKU PODPORUJÍ
61 458 turistů a cestovatelů
109 032 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 360 543,- odměny za články
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

Software pro pět hvězdiček

Tipy na výlet Za gastronomií Gastronomie

Obyvatelé Bratislavy sem pak chodí především za zdejší kuchyní, která je nejen na vynikající úrovni, ale navíc v mnohém velmi překvapivá.

Bratislavský pětihvězdičkový hotel Albrecht nemá ve své současné podobě příliš dlouhou historii. V nápaditě zrekonstruované budově z 19. století zahájil svou novodobou činnost teprve zhruba před dvěma lety. Navázal na hoteliérskou rodinu Albrechtů, která se zde před válkou těšila vynikající pověsti. I za pouhé dva roky si hotel ve své nové podobě dokázal vydobýt u Bratislavanů a i zahraničních hostů neméně skvělé renomé, a to nejen jako prvotřídní ubytovací zařízení, ale i jako místo, kam se chodí za skvělými kulinářskými zážitky.

Mimochodem i zde, v podzemních prostorách hotelu, dokázal vyhlášený architekt Ilja Skoček, že své renomé nemá nadarmo

Hotel Albrecht je součástí skupiny Gastronaut Group, pod jejíž křídla spadají v Bratislavě ještě čtyři restaurace, které se, podobně jako Albrecht, vyznačují velmi zajímavou kuchyní, každá však ve zcela jiném stylu. Svých pět hvězdiček si Albrecht samozřejmě musel tvrdě zasloužit. Hosté pochopitelně nepředpokládají, že zde prostě jen přespí. Chtějí si tady užít veškerého pohodlí a mít možnost relaxovat. Proto jsou zde k dispozici velmi pohodlně, moderně zařízené pokoje, mnohé s terasou, která zve k posezení, ale i příjemná místa, jako je bazén či Wellnes a Spa, kde mimo jiné lze zažít i thajské masáže.. Služeb určených k péči o tělo si užívají především přespolní návštěvníci hotelu. „Bydleli u nás například Deep Purple, když měli v Bratislavě koncert,“ vzpo

míná Lukáš Lančarič, Deputy Director hotelu. „Byli to velmi slušní hosté, vždy příjemní, žádný rozruch… Přáli si jen mít na pokoji neustále čerstvé ovoce, což jsme jim samozřejmě rádi splnili.“ Jídelní lístek je obvykle jiný pro dobu obědů a jiný večer, takže host má jistotu, že bude objevovat stále něco nového i v případě, že se zde stravuje pravidelně. „Jídelní lístek navíc zcela měníme každé dva měsíce,“ vysvětluje Lukáš Lančarič. „Pouze některá velmi populární jídla, jako například vídeňský telecí řízek, na něm zůstávají delší dobu. Ostatně gastronomie je, dá se říci, naším koníčkem a náš šéfkuchař je, díky svým studijním cestám po světě, skutečný mistr.“

Software pro vedení i pro personál

Podívejme se však na to, jak chodu tohoto sofistikovaného zařízení pomáhá informační systém. Vlastně systémy dva, neboť zde je implementován jeden systém pro ubytovací zařízení – Datalock Horec a druhý pro zařízení gastronomická – Datalock BlueGastro. O hosty se v hotelu Albrecht stará personál vedený managementem, sestávajícím se z ředitele, jímž je Lukáš Lančarič a jeho týmu – šéfa recepce, manažera wellness, o.ce manažera, PR manažera a samozřejmě šéfa kuchyně. Najdete zde 12 dvoulůžkových pokojů, z nich jeden je bezbariérový. Všechny po-koje jsou prostřednictvím systému Horec propojeny s kartovým systémem a s telefonní ústřednou. Hotel samozřejmě neposkytuje jen běžné ubytovací a stravovací služby. Jeho specialitou jsou i velké firemní akce. Pro jejich pořádání je zde zákazníkům k dispozici i zdejší event agentura. Díky systémům Datalock Horec a Datalock BlueGastro dokáže agentura organizované akce efektivně naplánovat, připravit i zúčtovat. Navíc pro každého, kdo se na akci podílí, jsou v systémech k dispozici informace, které ke své práci potřebuje. Někteří hosté zde bydlí pravidelně. Například manažer ze SPY international, který má také speciální přání – chce mít na pokoji vždy připravenou krabičku cigaret Camel. Splnit mu toto přání, aniž by hrozilo, že si pokojová služba cokoli poplete, také pomáhá informační systém Horec. Ani pro úspěšné fungování restaurace není třeba jen zkušený a kreativní kuchař, ale i zde mnohé úkony zastřešují informační technologie. Systém BlueGastro například dokáže synchronizovat čtyři pokladny, identi.kovat hosty pomocí jejich karty. Jeho modul s názvem Společné stravování pak organizuje různé akce, hlídá dodržování limitů i docházku číšníků, řídí zaměstnaneckou stravu a pomocí věrnostního systému buduje stálou klientelu. Hosti se sem pak – samozřejmě nejen díky slevám – velmi rádi vracejí. Oba systémy mají v hotelu Albrecht teprve od roku 2008, ale i za tak krátkou dobu provozu je jasné, že jsou zde skutečně platným pomocníkem managementu i personálu.

„Systémy pro hotel i pro ostatní zařízení skupiny Gastronaut Group byly vybírány zejména na základě referencí od zařízení podobného charakteru, které byly v té době v oblasti starého města Bratislavy dost rozšířené“ vzpomíná Ivana Šilerová, produktová manažerka Datalock Horec a Datalock BlueGastro. „Hlavním kritériem našich budoucích zákazníků byly moderní technologické zázemí, jednoduchost ovládání a inovativnost obou systémů a zejména jejich servisní zázemí,“ dodává. Implementace probíhala podle domluveného plánu. Nejprve instalace softwaru na centrální server, provozní PC, na recepci i na pokladní terminály. Poté byly realizovány analýzy pro nastavení systému, aby co nejvíce vyhovoval konkrétním požadavkům svých uživatelů. Pak následovalo školení personálu, které však, vzhledem k jednoduchosti obsluhy systémů, bylo časově nenáročné. Profesionalita konzultantů ruku v ruce se vstřícností managementu i personálu hotelu i restaurace umožnila velmi brzké spuště-ní Ostrého provozu obou systémů.

Když technika zlobí

Oba systémy dnes doslova prolínají veškerou činností hotelu. Ať už jde

o evidenci hostů, jejich přání i jejich útraty v hotelu nebo ve Wellnes, kde je systém Datalock Horec propojen s Datalock BlueGastro kvůli objednáv-kám občerstvení. Zatímco Datalock Horec využívá nejvíce recepce, kde je třeba jednak evidovat hosty a jejich přání (napří-klad častého návštěvníka, který vždy chce pokoj číslo 11) a jednak bdít nad správností a aktuálností cen a hlídat rezervace pokojů, BlueGastro je zejména pomocníkem hotelové restaura-ce. Zde personál využívá například možnost posílat objednávky rovnou do kuchyně. Důležitý je zde zejména modul Manažer, v němž vznikají kalkulace jídel, úpravy cen a stará se též o evidenci kompletního skladového hospodářství včetně inventur. Manažer tiskne automaticky veškeré potřebné reporty a přehledy, stačí jen zadat příslušná kriteria. I nejlepší technika však může někdy selhat. Proto společnost Asseco Solutions má pro své zákazníky k dispozici hot-line, jejímž prostřednictvím je možné problém neprodleně vyřešit. Stačí zavolat, vysvětlit o co jde, a konzultant jen na dálku odstarní, ať už prostřednictvím rady uživateli nebo vzdáleného přístupu. Také jakékoli aktualizace systému jsou zasílány on-line, takže personál s nimi může začít neprodleně pracovat.

Když hotel Albrecht spolu s celou Slovenskou republikou přecházel na pře-lomu let 2008 a 2009 na euro, mohlo být jeho vedení v klidu a dopřát si bez obav oslavu příchodu nového roku. „Systém samostatně vše prověřil, udělal účetní závěrku a automaticky přešel na euro,“ pochvaluje si ředitel Lančarič a dodává: „Udržet si pět hvězdiček? To znamená mít lidi, na které se můžete spolehnout a samozřejmě také správný software, který vás nenechá na holičkách a zjednoduší administrativu,“ uzavírá Lukáš Lančarič. „Pokud jsme profesionálové a můžeme se plně věnovat péči o své hosty, mohou se u nás pak cítit skutečně dobře, jak by tomu v dobrém hotelu také mělo být.“

Hana Janišová

Poslední aktualizace: 23.3.2010
Autor: ivanforal
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Svět