Reklama
Velké Žernoseky
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Velké Žernoseky
Články redakce vybrat: vše / nic

Skalní vrch Kalvárie a Porta Bohemica

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Do přírody

Jedeme, nebo jdeme na skalnatý vrch Kalvárie ležící mezi Velkými Žernosekami a Libochovany. Na toto místo se dostaneme buď po silnici od Litoměřic do Velkých Žernosek a dále podle zelené turistické značky až do cíle. Dále se můžeme vidat směrem od Libochovan též po silnici do Velkých Žernosek, nebo po žluté turistické značce až k rozcestníku pod vrcholem Kalvárie a odtud po zelené až na samotný vrchol. Z druhého břehu řeky Labe se můžete svézt i Žernoseckým přívozem. Info o cenách v sekci Ceny, vstupy.

Vrch Kalvárie se nachází mezi obcemi Velké Žernoseky a Libochovany nad hlubokým údolím řeky Labe zvaném Porta Bohemica, nebo také též Brána Čech. Na vrcholu Kalvárie se nacházejí velké tři kříže, ke kterým se váže mnoho pověstí, jedna z nich je, že tyto kříže jsou postaveny za tři dívky, které skočily dolu do řeky Labe. Je to ovšem jenom pověst, kde je pravda, to je otázka. Z tohoto místa se otvírá úžasný výhled na okolní krajinu a samotnou Portu Bohemicu z řekou Labe. Je to tu jak stvořené pro romantiky, tak i pro ty, kteří mají rádi krásné výhledy do KRAJINY.

Na tento výlet je dobré si vzít vlastní jídlo. Nejbližší ubytování bych doporučil ve městě Litoměřice. Info o ubytování lze zjistit na www.litomerice.cz.

Krásný výhled do KRAJINY a na Portu Bohemicu z řekou Labe.

Vrch Kalvárie je volně přístupný. Jen za přívoz se platí. Ceník: Dospělí 20 Kč, mládež do 18 let, důchodci od 65 let, držitelé ZP, ZTP 10 Kč, kolo, pes, dětský kočárek a ostatní objemné předměty nad 60 cm 5 Kč.

Poslední aktualizace: 4.3.2014

Velké Žernoseky

Příspěvky v okolí Skalní vrch Kalvárie a Porta Bohemica

Kalvárie se nazývá rulový ostroh ( 269 m.n.m.), který se zvedá nad pravým břehem Labe v oblasti zvané Česká brána, západním směrem od města Litoměřice. Česká brána je součástí Českého středohoří. Vystoupáme-li na …
Po modré z Velkých Žernosek, poté projdeme pod železniční tratí a po žluté k Třem křížům,po zelené na zříceninu Kamýk a z Kamýku po modré zpět na start. Romantické pohledu z vršku Kalvárie i od Kamýku. R…
Bránou Čech se nazývá kaňonovité údolí Labe, kterým řeka vstupuje do Českého středohoří. Najdeme ji cca 3 km po proudu za Litoměřicemi. Břehy jsou v úseku dlouhém zhruba 4 km lemovány…
Kalvárie (239 m n. m.) je částí polabského masivu České brány (Porta Bohemica) na pravém břehu Labe se třemi kříži na vrcholu. Díky erozní činnosti Labe zde na povrch vystupují prvohorní horniny, což je v Českém středohoří ojediněl…
"Česká brána", kterou se Labe prodírá Českým středohořím mezi vrchy Lovoš a Strážiště.
Nebo také Porta Bohemica je místo mezi Velkými Žernosekami a Litochovicemi. Klikatící se Labe zde vstupuje do Českého středohoří a vytváří zde mezi strmými skalnatými břehy nádherný kaňon. Z Litochovic vede zele…
Na levém břehu Labe, asi 1 km na jiho-východ od Litochovic se nachází skalnatý ostroh s nádherným výhledem na Portu Bohemiku - labský kaňon, kterým řeka vstupuje z rovinného polabí do kop…
Kalvárie Porta Bohemica se nachází na pravobřežním polabském masivu Porta Bohemica. Naskýtá se z ní nádherný pohled na Labe a překrásnou přírodu Českého Středohoří.  Pokud zvolíte cestu autem doporučuji…
Na Zříceninu Kamýk se vydáváme z Litoměřic, odkud je to podle silničních ukazatelů tři kilometry, protože s sebou máme pejska tak nejdeme přímo po silnici, ale podél silnice po poli. Poté se dostaneme do samotné o…
Zřícenina gotického hradu Oparno stojí na Ostrohu nad stejnojmennou vsí na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Oparno bylo ukázkou hradu s plášťovou zdí, která se dochovala i s pozůstatky…
Jdeme na vrch Lovoš v Českém středohoří. Je tu varianta několika turistických tras na vrchol. Po žlutě značené turistické trase se vydáme z Opárenského údolí, nebo z druhé strany z vesnice Bílinka. Po modře značen…
Kopec Lovoš se tyčí do výšky 569 metrů, nalezneme ho severozápadně od Lovosic. Po vystoupání na vrchol se nám naskytne překrásný výhled na Labskou nížinu a České středohoří. Posedět po…
Hora ležící na jižním okraji Českého Středohoří, přímo nad městem Lovosice. Masiv hory vystupuje osamoceně z okolní zvlněné krajiny. Na sever od kopce se táhne Opárenské údolí, na východě teče řeka Labe. Na jihu j…
Tento kopec se nachází v horské hradbě Českého středohoří v okolí Litoměřic. Má tvar pravidelné homole a svou výškou až tak docela neoslňuje. Ale i přesto dá výstup na Radobýl docela…
Varhošť (639 m) je čedičový vrch s rozhlednou, ze které je krásný výhled nejen na řeku Labe, kterou je vidět až osmkrát.
Pondělní výlet s dcerkou jsem pojal trochu jinak než ostatní, takže jsme necestovali nikam, ale šli jsme se jen projít po našem rodném městě Litoměřice. Které leží na soutoku řek Labe a Ohře na jižním úpatí Českéh…
Rozhledna Varhošť stojí na stejnojmenném čedičovém vrchu(639 m.n.m.) v Českém středohoří.Varhošť nabízí jeden z nejhezčích výhledů v celém Českém středohoří. Vrch stojí na pravém břehu Labe cca 8 km od Litoměřic. Současná rozhledna je vysoká 12 metrů a je tvořena ocelovou konstrukcí se třemi vyhlídkovými plošinami.Je v pořadí již třetí stavbou.Předcházela ji dřevěná stavba a…
Litoměřice se proměnily na město v letech 1219-1228. Šlo prakticky o opevněný areál dřěvěných domů kolem náměstí. Prvni gotické kamenné stavby pochází z 2. poloviny 13. století. V roce 1233 se zde usadili mniši fr…
Zřícenina hradu Košťálov stojí na strmé čedičové skále stejnojmenného vrchu (481 m) nedaleko Třebenic na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Zřícenina hradu Košťálov je jednou z nejpůvabnějších…
Vrchol Milešovka leží nad obcí Milešov, 10 km severozápadně od Lovosic. Je nejvyšší horou Českého středohoří a zároveň největrnější horou celé ČR. Z východu odděluje Milešovku od ostatníc…
V okrese Litoměřice se nachází velmi zajímavý objekt, který je jistě všem alespoň povědomý. Jedná se o pozdně barokní pevnost Terezín, která byla založena v roce 1780. Zahrnuje klasicistní,…
Barokní zámek Ploskovice se nachází přibližně 6 kilometrů od města Litoměřic v Ústeckém kraji. Kromě …
Zoologická zahrada vznikla z původně soukromé ptačí rezervace,kterou založil na svahu Mariánské skály Heinrich Lumpe,uznávaný ornitolog.Nazývala se Lumpepark. Postupně místo zveleboval a dodal mu podobu udržované…
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…
Zámek Libochovice patří k nejvýznamnějším raně barokním památkám u nás. Zámek se nachází 6 kilometrů od Lovosic na Litoměřicku. Zámek lze navštívit každý den od dubna do října. Interiér z…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny, které se táhnou nad vesnicí Tisá (západně od Děčína) po celé její délce. Jedná se o skalní město z kvádrových pískovců s…
Pražská ZOO... Pražská ZOO patří mezi nejlepší a nejvybavenější Zoologické zahrady v České republice. A není ani divu. V ZOO najdeme například koně převalského, adaxy, zubry a mnohé další. ZOO je velmi vhodná na Krásně strá…
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je národní kulturní památkou a tradičně patří k našim nejnavštěvovanějším památkám. Pražský hrad tvoří rozsáhlý komplex paláco…
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…