Tipy a novinky Chaty a chalupy LitoměřiceChaty a chalupy  Mapa Litoměřice

Litoměřice leží na soutoku Labe a Ohře na západním okraji Polabské nížiny. V samotných Litoměřicích žije přibližně 24 tis. obyvatel, ale v celé aglomeraci s navazujícím městy Terezín, Lovosice a Bohušovice nad Ohří žije přibližně 40 tis. obyvatel. Pro úrodnou polohu se Litoměřicím přezdívá jako "Zahrada Čech".

Trasy Litoměřice (42)

Krušné hory a Podkrušnohoří
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Krušné hory a Podkrušnohoří

Lovoš

Tipy na výlet Pro zdatnější Do přírody Na kole

Lovoš z úpatí Kletečné.
Lovoš z úpatí Kletečné.  •  Fotografie (13)  • Foto: rychlobezka

Jdeme na vrch Lovoš v Českém středohoří. Je tu varianta několika turistických tras na vrchol. Po žlutě značené turistické trase se vydáme z Opárenského údolí, nebo z druhé strany z vesnice Bílinka. Po modře značené turistické trase se vydáme přímo z vesnice Opárno, po zeleně značené turistické trase se na vrchol Lovoše dostaneme z města Lovosice. Na Lovoš je zákaz vjezdu automobilům.

Motorová jednotka Regionova právě opustila žst. Chotiměř směrem na Teplice v/Č. V pozadí Lovoš.

Jdeme na jednu z výrazných dominant Českého středohoří vrch Lovoš. Nachází se ve výšce 570 m.n.m. Na vrcholu se nachází turistická chata i z restaurací z roku 1924. Dříve tu stála chata z roku 1892, ale ta po útoku vandalů v roce 1918 shořela. Tento objekt je v současné době majetkem Klubu českých turistů. Na střeše chaty se nachází vyhlídková plošina, z které je pěkný výhled do všech světových stran. Je tu vidět například nejvyšší hora Českého středohoří Milešovka, Kletečná, Kubačka, Ostrý, celé město Lovosice, za dobrého počasí je vidět Ralsko a Máchův kraj z jeho dominantou Bezdězem. Jěště k samotnému Lovoši. Skládá se ze dvou vrcholů, jeden menší a druhý větší, ten menší se nazývá Kybička a nachází se ve výšce 489 m.n.m. Kybička, či také zvaná Malý Lovoš je narozdíl od větší části Lovoše znělcová. Větší část je totiž Čedič, jako většina vrchlů Českého středohoří.

Dobře najíst se lze přímo na chatě Lovoš, kde se nachází i restaurace. Nebo je dobré si vzít vlastní zásoby.

Mě se určitě líbí krásný výhled na České středohoří a okolní krajinu.

Provozní doba restaurace (bufetu) na Lovoši: pátek- od 15:00h do 22:00h, sobota- od 10:00h do 22:00h, neděle- od 10:00h do 16:00h. Tyto časy platí celoročně. Na vyhlídkovou plošinu je volný vstup. Více infarmací na www.chata-lovos.cz.

Využít lze také alternativní způsob dopravy po Českém středohoří a Podřipsku: Středohorský motoráček

Poslední aktualizace: 2.10.2014

Lhotka nad Labem

Příspěvky z okolí Lovoš

Lovoš
Lovoš tvoří přirozenou dominantu Lovosic. Národní přírodní rezervace Lovoš zaujímá vrcholové a částečně svahové partie dvou vrchů s odlišnou geologickou stavbou. Velký Lovoš (570 m n. m.) se zásaditými čedičovými …
Kopec Lovoš se tyčí do výšky 569 metrů, nalezneme ho severozápadně od Lovosic. Po vystoupání na vrchol se nám naskytne překrásný výhled na Labskou nížinu a České středohoří. Posedět po…
Vyhrajte keramickou pečeť praotce Čecha a zařaďte se do soutěže o mininotebook. Stačí pouze správně odpovědět na 3 otázky. Ústecký kraj za podpory Evropské unie rozjel projekt na rozvoj cestovního ruchu. Hlavním …
Když už jsme byli v Oparně a máme rádi vyhlídky, tak jsme samozřejmě museli vyrazit i na Lovoš (570 m.n.m.). Ten je spolu s Milešovkou (837 m.n.m.) dominantou této části Českého středohoří. Milešovka je samozřejmě…
Hora Lovoš, která je vysoká 570 metrů, je jednou z dominant Českého středohoří. Vrchol je tvořen dvěma kužaly - Velkým a Malým Lovošem. Z Velkého vrcholu je krásný výhled na všechny strany.…
Panenské kameny je název tří trachytových věží na vrcholku Malého Lovoše. Vede k nim Naučná stezka Lovoš. Je odtud omezený výhled směrem na Žernosecké jezero a Lovosice. Ke skalám se váže stará pověst o třech pannách, které šli na Malý Lovoš na jahody. Když se večer dlouho nevracely tak jejich matka zvolala ať nahoře zkamení, chtěla je tak potrestat za zanedbání mše.
Toto třídenní putování bylo v další krásné části Čech - v Českém středohoří. Je to oblast, ve které v dávných dobách probíhala vulkanická činnost a zůstalo zde spoustu kopců, ze kterých je…
Dominantou jižního okraje Českého středohoří je dvouvrcholový Lovoš. Hlavní vrchol je vysoký 570 metrů. Nižší znělcový vrchol nazývaný Kybička, nebo také Malý Lovoš je vysoký 489 metrů. Ze sedla mezi vrcholy vede …
Hora ležící na jižním okraji Českého Středohoří, přímo nad městem Lovosice. Masiv hory vystupuje osamoceně z okolní zvlněné krajiny. Na sever od kopce se táhne Opárenské údolí, na východě teče řeka Labe. Na jihu j…
Tak nám opět nastal nový rok, tentokrát s letopočtem 2015, to už jste ale asi postřehli. Loni jsem na Nový rok vyrazil na Milešovku, tento rok jsem se rozhodl…
Památný kříž se nachází na vrcholu Lovoše (569,7 m n m.) Kříž je zdobně kovaný a má na soklu nápis Anna Starey 1894, tento kříž byl restaurovaný v roce 1994 a vandalsky poničen a znovu opraven v roce 1997. Tento památný kříž nechala postavit roku 1894 Anna Starey z Malých Žernosek za záchranu svých dětí při veliké bouři. Na vrchol Lovoše se dostanete ze tří stran, po modré TZ…
Přes tři vrchy Českým Středohořím Je první březnová sobota. Náš All Starc Team v síle šesti ke všemu odhodlaných mužů vystupuje z autobusu na rozcestí pod Oparnem. Oparno je vesnice asi šest kilometrů severozápad…
Císařské schody, jsou někdy také uváděné jako Psí schody. Jde o část žlutě značené turistické cesty, která vede z Opárenského údolí na Lovoš. Cesta byla asi v minulosti hojně používána a tak pro snadnější výstup příkrým svahem zde byly místy udělány kamenné schody.
Autem dojedeme do Opárna, zkusíme zaparkovat u pensionu Oráč. Pokud se to nedaří, zaparkujeme níže na návsi. Nejedeme-li autem, do Opárna dojedeme vlakem. V penzionu Oráč se dobře občerstvíme, čeká nás první výstu…
Tak jsem se dostal k tomu, abych si udělal opět procházku Opárenským údolím v zimním období. I když tentokrát by se to dalo nazvat menším výletem. Cestu jsem opět začal ve vsi Hrušovka. Ráno tu bylo jak malované. …
Tak rok se sešel s rokem a já jedu s dcerami do oblíbeného Sředohoří . Využili jsme prodlouženého víkendu a státního svátku 28. října, k výletu do Českého středohoří. Cílem našeho výletu je setkání s kamarádama a …
Pondělí 24. 6. 2019 Na spaní jsme včera nemohli zvolit lepší místo. Pod Malečovskou rozhlednou je to skvělý. Ráno jsme si mohli vybrat, u kterého stolku budeme chystat snídani a současně se kochat krásnými výhledy…
Když jsme plánovala, co vše navštívit v Českém středohoří, zaujalo mne Oparno, také proto, že do tamějšího mlýna kdysi kamarádka jezdila na dovolenou a moc si tuto oblast pochvalovala. Nakonec jsme v jeho blízkost…
Jedeme vlakem do zastávky Opárno v Českém Středohoří. Já jedu z Kladna, Milan z Prahy a Vítek přišel pěšky. Jedeme na poslední letošní výlet do Českého Středohoří.  Tento překrásný kout naší  země jsem poprvé nav…
České Středohoří je kraj známý svými vrcholy sopečného původu, kterým dominuje hora Milešovka. Co už tak známo není, je skutečnost, že se v tomto kraji nachází relativně velké množství zřícenin hradů, které byly p…
Malebné Oparenské údolí je dlouhé cca 6 km a táhne se od Velemína k Malým Žernosekám. Pravděpodobně už staří Keltové a později Slované zde těžili křemenný porfyr na výrobu mlýnských kamenů, tzv. žernovů. Nad údolí…
Zřícenina gotického hradu Oparno stojí na Ostrohu nad stejnojmennou vsí na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Oparno bylo ukázkou hradu s plášťovou zdí, která se dochovala i s pozůstatky…
Historie hradu, založeného před rokem 1344 pány z Vchynic a opuštěného před rokem 1530, nebyla nikterak pohnutá. Však také nevelký hrad na táhlé ostrožně nad romantickým oparenským údolím…
K myšlence a tedy i uskutečnění procházky Opárenským údolím v zimním období mě dovedla návštěva mého kolegy včelaře ve vsi Opárno. Ze vsi Hrušovka jsem vyrazil směrem na Chotiměř a odtud rovnou do Opárenského Údol…
Konečně nastal den, který byl ideální na pozorování východu slunce. Žádná oblačnost, jednoduše lepší už to ani nemohlo být.  Východ slunce jsem se už předchozí den rozhodl sledovat z vrchu Dobrá, námi domácími zva…
Neboli také putování nad Porta Bohemicou. Nastal opět den, kdy se sluníčko rozhodlo před nástupem zimy ukázat své hřejivé paprsky. Po předchozích sychravých dnech jsem tedy tento den nemínil promarnit nějakým pos…
Vrch Boreč se nachází v Ústeckém kraji severním směrem od města Lovosice a je ideálním turistickým cílem jak v létě, tak i v zimním období, kdy je na něj asi nejkrásnější pohled. Od jara do podzimu se zde v růstu …
Kalvárie se nazývá rulový ostroh ( 269 m.n.m.), který se zvedá nad pravým břehem Labe v oblasti zvané Česká brána, západním směrem od města Litoměřice. Česká brána je součástí Českého středohoří. Vystoupáme-li na …
Zřícenina hradu Košťálov stojí na strmé čedičové Skále stejnojmenného vrchu (481 m) nedaleko Třebenic na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Zřícenina hradu Košťálov je jednou z nejpůvabnějších…