Meziměstí

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody Na hory

Vrch Široký z Ruprechtického špičáku
Vrch Široký z Ruprechtického špičáku  •  Fotografie (12)  • Foto: HonzaC8

Ruprechtický špičák (880 m n. m.) je nejvyšším vrcholem Javořích hor, lesnatého hřebene na hranicích České republiky a Polska. Na jeho vrcholu je volně přístupná rozhledna (bez vstupného!!!) s úžasným kruhovým výhledem. Nejjednodušší přístup je autem na konec Ruprechtic a pak výstup po žluté značce na vrchol. Vlakem se dostanete buď do Meziměstí a odtud po modré značce přes Vižňov nebo do Olivětína a po žluté přes Heřmánkovice. Využít můžete i trasy popsané na http://www.turistika.cz/trasy/mezimesti-ruprechticky-spicak-starostin-mezimesti, http://www.turistika.cz/trasy/pres-javori-hory-z-otovic-do-mezimesti, http://www.turistika.cz/trasy/na-javori-hory-z-broumova-pres-hermankovice, http://www.turistika.cz/trasy/na-javori-hory-z-broumova-pres-janovicky nebo nově po trochu náročnější, ale krásné trase http://www.turistika.cz/trasy/viznov-ruprechticky-spicak-po-nove-znacce-a-zpet

Javoří hory neposkytují turistům atraktivitu nedalekých Broumovských stěn, nejsou zde skalní útvary ani vodopády. Nejsou ani nijak hustě protkané turistickými cestami. Poskytnou něco úplně jiného – klid, neporušenost přírody, nádherné výhledy, zkrátka naprostý relax. Proto doporučím návštěvu těchto míst především těm, kteří mají plné zuby každodenního shonu a také těm, kteří poblíž tráví dovolenou a chtějí si odpočinout od davů lidí ve skalních městech. Bonusem ke klidu pak je výše zmíněná rozhledna. Uvidíte z ní nejen celé Broumovsko, ale i polské Góry Walbrzyskie a Sowie a při trochu slušném počasí Krkonoše.

S jídlem je to trochu slabší, hotel ani supermarket tady nečekejte. Takže jídlo s sebou. Zásoby pořídíte v Meziměstí a Broumově, ubytování též.

Co se mi tu nejvíc líbí, je to, co jsem popsal v odstavci Za čím jedeme. Klid, ticho, příroda, výhledy. Negativa tu nehledejte, sem se chodí relaxovat.

Dovolím si jeden tip pro skutečné blázny a romantiky. Zkuste se přemluvit k brzkému rannímu vstávání tak, abyste dorazili autem do Ruprechtic alespoň hodinu (raději více) před východem slunce. Projeďte celou vesnici až do místa, kde končí asfaltka, je tam odstavné místo na zaparkování. S baterkou v ruce není problém po žluté značce vyšplhat zhruba 2 km na vrchol a počkejte si na rozednívání a východ slunce. Pár fotek vás možná přesvědčí, že to stojí zato. Jen pozor, chce to s sebou i nějakou bundu, nahoře fouká i v době, kdy v údolí je absolutní bezvětří.

Úsvit
Úsvit  •  Foto: HonzaC8

A ještě jedna věc. Broumovsko spadá do oblasti, kde platí pro dopravu podmínky IREDO, kterých se určitě vyplatí využít. Jak funguje, to se dovíte nejlépe zde - http://www.oredo.cz/cz/iredo_tarif.html. Naše oblíbená výletní strategie v této oblasti je dojet autem do Hradce Králové, zde auto u nádraží odstavit. Koupíme jednodenní síťovku (1 osoba – 160 Kč, 2 dospělí a max. 3 děti - 260 Kč) a jezdíme si vlaky a autobusy už bez omezení na místo parkovaní a ujetou vzdálenost. Vlaky i autobusy tu jezdí každou chvíli.

Poslední aktualizace: 23.06.2011
Autor příspěvku: HonzaC8
Ruprechtický špičák v Javořích horách - Služby, informace
Ruprechtický špičák v Javořích horách na mapě

Příspěvky v okolí Ruprechtický špičák v Javořích horách

Javoří hory se rozkládající severně až severovýchodně od měst Meziměstí a Broumov v severovýchodních Čechách na hranicích s Polskem.
Vydejte se na Ruprechtický Špičák (880 m n. m.), který je nejvyšším vrcholem Javořích hor a celého Kladského pomezí. Odměnou za výstup na vrc…
Ruprechtice se nachází na úpatí Javořích hor. Díky své poloze je obec ideálním východiskem k výletu na nejvyšší bod Javořích hor Ruprechtický Špičák vysoký 880 m. Na konci obce turisty popohání původní dvojjazyčná česko-německá tabule informující, že míří "Zur Landesgrenze und zum Spitzberg" - K zemské hranici a na Špičák. Z rozhledny na vrcholu Ruprechtického Špičáku se nabízí výhledy na Kladsko, Broumovsko a do polských G…
Broumovské Mírové náměstí je s přilehlým okolím historickým centrem města. Měšťanské domy jsou původně ze 16. století, postaveny byly z kamene, do současné podoby byly upraveny po následných barokních a empírových úpravách. V západním rohu náměstí najdeme Starou radnici z roku 1419. Jedná se jednu z nejstarších radnic v českých poddanských městech. Obnovována a upravována byla…
Naším cílem je malebné broumovsko a samotné město Broumov, ve kterém se nachází známý Broumovský klášter a několik dalších kostelů. Jedeme do historického města obklopeného masivem Broumovských stěn a Javoříc…
První dochovaná zmínka o klášterním kostele sv. Vojtěcha je datována rokem 1357 ve spojitosti s dokončením stavby gotického dvoulodí s polygonálním závěrem kněžiště a dvěma Věžemi. Roku 1684 byl kostel stižen požárem a následně v letech 1685 - 1688 barokně přestavěn dle návrhu Kiliána Ignáce Dientzenhofera. Bohatá vnitřní výzdoba pochází od mistrů štukatérů T. a A.…
Jedná se o nejstarší dřevěnou sakrální stavbu nejen v Čechách, ale i ve střední Evropě. Hřbitovní dřevěný kostel Panny Marie byl založen ve 13. stol., později vypálen husity a znovu postaven po roce 1459. V 17. st…
Hvězda je vyhledávané výletní místo v oblasti Broumovských stěn, severovýchodním směrem od města Police nad Metují. Kromě křižovatky turistických tras tu najdeme stejnojmennou turistickou…
Tvoří skalní partii na severovýchodním svahu stolové hory Ostaš. Jsou tvořeny kvádrovými pískovci. Výška skalních věží zde dosahuje až 20 m. V severozápadní části Kočičích skal se nachází souvislejší…
Frýdlanstká skála - nejvyšší místo stolové hory Ostaš. Z vyhlídky se nabízí výhled nejen na spodní labyrint hory, ale i na Teplicko-adršpašské skály, Jestřebí hory, Javoří hory, Broumovské stěny a za dobrého počas…
Adršpašsko-teplické skály patří mezi nejkrásnější a říká se i nejdivočejší skalní města v Evropě.Až do 18.století bylo toto místo nepřístupné díky neprostupné lesní vegetaci.Paradoxně díky požáru v 18.stol. se stala tato skalní oblast přístupná a přívětivá pro turisty.Cestou po turistickém chodníku je mnoho skalních útvarů probouzejících návštěvníkovu fantazii.Skály mají mnoho názvů a asi nejznámější jsou Milenci,starosta a starostová…
Zřícenina hradu Střmen, dostupná pouze po kovovém schodišti v rámci okruhu značeného žlutou turistickou značkou a vedoucího z Teplických do Adršpaských skal. Ze zříceniny skalního hradu je krásný výhled na okoln…
Adršpašský Malý vodopád se nalézá, pod Velkým vodopádem, při cestě k jezírku. Do obou vodopádů přitéká voda z jezírka, které je napájeno říčkou Metují, která ve skalách pramení. Při troše nadsázky můžeme vodopády nazvat "vodopády Metuje"
Vodopád na říčce Metuji v místech, kde vtéká do Adršpašského skalního města. Je ukryt ve skalní jeskyni, zpřístupněný chodbou a dřevěnou lávkou. Průtok ve vodopádu je regulován, neboť těsně nad vodopádem je malá přehrada ("Jezírko"), kde jsou projížďky na loďkách. Pro lepší zážitek z vodopádu je doporučeno zakřičet "tajné zaklínadlo" a přesvědčit tak obsluhu stavidla, aby na chvíli pustili víc vody.
Adšpašské Jezírko je jedním z lákadel a častým cílem turistů při návštěvě Adršpašských skal. Jezírko je napájeno říčkou Metují, která ve skalách pramení. Odtok z jezírka následně vytvář Velký a Malý vodopád. …
Pískovcové skalní město v CHKO Broumovsko.
Jedinečné skalní město v severovýchodních Čechách leží 2 km od města Teplice nad Metují, 26 km od Náchoda a 24 km od Trutnova. Prohlídkový okruh je 6 km dlouhý a můžete jej projít za 2 až 3 hodiny. Cestou sp…
  Každý, kdo navštívil rozsáhlý „stověžatý“ areál Adršpašsko-Teplických skal, mi dá za pravdu, že je to dech beroucí přírodní prezentace. Mně se to také konečně povedlo. Kdo zde nebyl osobně, může si vzpomen…
Adršpašské skály je přírodní rezervace, kde najdeme pískovcové skály, skalní soutěsky a jezírka. Roste tady také řada původních a chráněných rostlin. Adršpašské skály najdeme severovýchodně od města Trutnov …
Míříme na jižní okraj Adršpašsko - Teplických skal, ke zřícenině hradu Skály. Zřícenina hradu Skály, zvaného také Bischofstein, stojí v jihozápadní části pískovcové plošiny nad osadou Skály nedaleko Teplic nad Metují. Poprvé je hrad zmiňován v r. 1393. Hrad býval sídlem husitského hejtmana Matěje Salavy z Lípy, který odtud podnikal výpady proti katolickým Slezanům. V…
Jedeme do pomyslné brány Adršpašsko - Broumovska, do Police nad Metují. Při cestě do oblasti Adršpašsko - Broumovska ve směru od Náchoda nemůžeme minout Polici nad Metují, město, které je prvně historicky doložené roku 1213, kdy jej Přemysl Otakar I daroval broumovským benediktinům. Zřejmě největší dominantou Police je budova radnice jejíž  historie sahá do roku 1718…
Dojedeme do Teplic nad Metují a odtud pokračujeme asi 2km k městečku Adršpach. Nejlépe se sem dostaneme autem nebo na kole, jezdí sem ale také autobusová doprava či vlak.   Krásné skalní městečko s jez…
Náchodský zámek je kulturní dominantou města Náchoda ve východních Čechách. Charakteristickým rysem zámku je gotická válcová věž s arkádovým Ochozem, která je vidět z dalekého okolí. Zámek je možné navštívit v kvě…
Trutnov - vstupní brána do východních Krkonoš na jejichž úpatí se, podél řeky Úpy, město nachází. První doložená zmínka u Trutnově spadá do roku 1260. Historické centrum města se nalézá v prostoru kol…
Dobrošovská pevnost byla vybudována v letech 1936 - 1938 jako součást pohraničního opevnění ČSR. Přístupná jsou podzemní kasárna, dělostřelecký srub Zelený a velitelský srub Můstek. Pevnostní objekty jsou nejschůdněji dosažitelné autem z Náchoda, nebo České Čermné a dále pěšky z parkoviště. Pro zdatné je možnost pěšího výstupu z Náchoda Bělovse po NS Pevnost Dobrošov. Na…
Babiččino údolí je velice půvabné místo rozprostírající se v údolí řeky Úpy nad vesničkou Ratibořice, ležící nedaleko České Skalice. Bylo pojmenováno podle známého díla Babička spisovatelky Boženy Němcové, kter…
Empírově upravený barokní zámek Ratibořice, známý z díla spisovatelky Boženy Němcové ?Babička?, leží v údolí řeky Úpy, nazvaném Babiččino údolí. Zámek se nachází na Náchodsku v Královéhradeckém kraji, nedaleko m…
Zámek v Novém Městě nad Metují v Královéhradeckém kraji je pro návštěvníky otevřen po celý rok. Z období na počátku 20. století mohou návštěvníci zhlédnout autentické interiéry ve stylu vrcholné secese, art deco a…
Počátkem osmnáctého století nechal hrabě Sporck na svém panství, u obce Kuks, zbudovat velkolepý areál, který dodnes okouzluje návštěvníky. Kromě proslulých lázní, které patřily k nejslavnějším v tehdejší Evropě, vyrostl v nádherném labském údolí také klášterní Hospital, který ozdobily sochy Ctností a Neřestí z dílny mistra Matyáše Bernarda Brauna. Špitálnímu komplexu, který připomíná zámek, vévodí kostel Kostel Nejsvětě…
ZOO nabízí klasickou zahradu se všemi pavilony a s více než 2.400 zvířaty po celou otevírací dobu, velké letní výběhy osazené africkými kopytníky a ptáky a Africké safari, kde návštěvníci…