Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Rudice

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Jedovnice - kostel
Jedovnice - kostel  •  Fotografie (40)  • Foto: vala1959

Do Jedovnice jsme přijeli autem. Zaparkovali jsme u rybníka Olšovec a vyrazili po naučné stezce kolem Olšovce ke druhému rybníku zvanému Budkovan. Rozkvetlé louky a břehy rybníků, vodní ptactvo a kapři na hladině. Na Budkovanu jsme dokonce viděli sklouznout z kmene do vody dost velkou želvu, asi se jí zbavil nějaký "vzorný" chovatel. Po opačném břehu Olšovce jsme se vrátili do Jedovnice a pokračovali po zelené značce k úžasné přírodní památce-Rudickému propadání a pak kolem Rudických kolíbek do obce Rudice.V Rudici je větrný mlýn, který můžete navštívit, slouží jako muzeum. Kousek za obcí je krásný kamenný kostel a asi 1 km v lese pak bývalý kaolínový lom, ten stojí rovněž za shlédnutí. Zpátky do Jedovnice jsme se vrátili po zeleně značené trase naučné stezky. Trasa má asi 15 km.

Rybník Olšovec - flora a fauna.

Rudické propadání - Jedovnický potok se zde propadá do 100 m hloubky a vyvěrá na povrch až v Býčí skále u Adamova.

Rudické kolíbky - jsou vápencovým skalním městem umístěným asi půl kilometru jihovýchodně od centra obce Rudice.

Větrný mlýn Rudice - veřejně přístupná technická památka.

Bývalý kaolinový lom u Rudice.

Kolem rybníka Olšovec je řada restauračních zařízení. My jsme se občerstvili

v restauraci U Hastrmana na pravém břehu Olšovce a byli jsme spokojeni.

Rudické propadání, rozkvetlé louky kolem Olšovce, zajímavý je památník závodníkům, kteří zemřeli při závodech motorových člunů na rybníce.

Kaolínový lom je kuriozní barvou vody - kafe s mlékem, na březích kolem lomu je zajímavá vápencová teplomilná květena.

Vstupné ve mlýně je 20 Kč. Parkovné jsme neplatili.

Poslední aktualizace: 17.09.2011
Autor příspěvku: vala1959
Rudické propadání - Služby, informace
Rudické propadání na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Rudické propadání

Nachází se na hraně plošiny Kolíbky nade dnem Rudického propadání. Prochází tudy zeleně značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem dolů k propadání a dále proti toku pokračuje stezkou kolem Matuškova Mlýna a Staré Huti do Jedovnic na náměstí. Opačným směrem pak směřuje kolem skal v Kolíbkách a vystoupá do obce Rudice k větrnému mlýnu (TIC, muzeum), odtud pokračuje přes obec, kole…
Přírodní ponorový skalnatý uzávěr Jedovnického potoka zvaný Kolíbky s několika skalními stěnami, skalkami, hřebenáči, škrapovým polem a výrazným propadáním pokračujícím v rozlehlý jeskynní…
Rudické propadání je národní přírodní památka o ploše 4,4 hektarů. Je to slepé krasové údolí s ponorem Jedovnického potoka. Voda se propadá do hloubky 86 metrů. Do podzemí ústí také Suchá chodba , ta je hluboká 11…
Rudické kolíbky jsou vápencovým skalním městem umístěným asi půl kilometru jihovýchodně od centra obce Rudice. Nacházejí se nad jiným přírodním útvarem, Rudickým propadáním, na naučné stezce Jedovnické rybníky - R…
Kolíbky jsou zajímavý skalní útvar mezi Rudickým propadáním a Rudicí. Romantické skály se skládají z několika jeskyní. Sídlili tady lovci sobů, archeologové našli v okolí kostry zbytků zvířat a kamenné nástroje.
Nachází se v obci v těsné blízkosti větrného mlýna. Je to jakási geologická expozice pod širým nebem. Byly sem svezeny vzorky hornin, které se nacházejí na území Moravského krasu.…
Do Rudice se velmi snadno dostanete z Jedovnic (kam jezdí pravidelná autobusová linka z Brna). Cesta je to velmi velmi zajímavá, projdete i okolo Rudického propadání, o tom už tu článek je - Rudické propadání. Cesta ani není dlouhá a pokud se budete držet značky nebude problém mlýn najít. Rudický mlýn holandského typu byl založen roku 1865, tehdy měl otáčivou střechu pokrytou šindelem. V roce 1925 byly při bouři zničeny lo…
Historický větrný mlýn u Jedovnice v Moravském krasu.
Naučná stezka začíná v Rudici u Větrného mlýna. Je okružní, celkem má 12 zastávek a je dlouhá 5 km. Má vlastní značení (v zeleném poli černá zkřížená hornická kladiva). U Větrného mlýna je i hlavní informační tabule se zákresem trasy a umístění jednotlivých zastávek. V místě zastávky je pak pouze její číslo. K Naučné stezce byla vydána výpravná barevná brožura, která podrobně popisuje celou trasu i jednotlivé zast…
Občané obce Rudice nikdy neměli svůj kostel. Věřící docházeli do kostela v nedaleké Rudici. Avšak touha mít vlastní svatostánek, vždycky byla. Po 2. světové válce byla provedena první sbírka na…
Vydáme se od hlavní autobusové zastávky ve Křtinách po zeleně značenépěší trase severním směrem a stoupáním rozhraními lesa a luk přijdemenad obec Habrůvka a dále ke Klostermannově studánce.Pokračujeme lesem do Rudic a držíme se stále zelené trasy, která násprovede obcí přímo k větrnému mlýnu. Dále pak klesáme přes louku kolemvápencových útvarů k samotnému Rudickému propadání,…
Rudice je poprvé připomínaná roku 1353. Železná ruda se v těchto místech těžila už v 10. století. Nejznámější a nejzajímavější zdejší památkou je větrný mlýn holandského typu. Pochází z roku 1865. Ve mlýně je muz…
Obec Rudice leží ve střední části Moravského Krasu v nadmořské výšce 480 až 530 m n.m. Starou hornickou osadu, jejíž vznik se datuje do r.1247. ještě připomínají místní názvy jako např. Tumperk, Žegrov aj. V nejstarší části tz…
Obec Rudice najdeme cca deset kilometrů východně od Blanska v jihomoravském kraji a je součástí Moravského krasu. Jde o starou hornickou a hutnickou osadu jejíž vznik je datován do roku 1247. V obci a ok…
Dnes jedeme s celou rodinou na výlet do písečného lomu v Rudicích. Jedeme z Brna, od kterého je to asi 30 km a 35 min. K písečnému lomu se jde asi 500 metrů od parkoviště, poté scházíte dolů do lomu. Na písečném l…
Jedná se o mohutný krasový závrt, který vznikl již v druhohorách. Jeho šířka je kolem 300 m a hloubka pak asi 70 m. Byl celý vyplněn pestrými pískovci a jíly.…
Nachází se na východním okraji městyse a svou rozlohou 42 ha je největším rybníkem na Drahanské vrchovině. Jeho hráz je 8 m vysoká a v koruně 640 m dlouhá. Je využíván pro chov ryb a v…
Kateřinská jeskyně patří mezi čtyři jeskyně v Moravském krasu, které jsou přístupné veřejnosti. Tuto jeskyni najdeme ve spodní části Suchého žlebu a nedaleko Skalního mlýna. Jeskyně byla…
Krasová říčka Punkva vyvěrá na povrch v Pustém žlebu, 1,5 km proti proudu od letoviska Skalní Mlýn. Původně se jednalo pouze o malou vývěrovou jeskyni s mohutným portálem, končící sifonem.…
Nejznámější jeskynní systém u nás s propastí Macocha.
Mohutná propast na Macošské náhorní plošině, do roku 1835 i nejhlubší propast světa. K hladině Dolního jezírka dosahuje hloubky 137,8 m. Nedávné výzkumy speleopotápěčů pod hladinou jezírka zjistily, že je hluboké 48,9 m. Proto současná celková hloubka Macochy činí 187,6 m. Obvod propasti oválného tvaru dosahuje úctyhodných 440 m. Vznikla propadnutím stropu velké podzemní prostory. Na dně, které je významnou botanickou lokal…
Macocha je propast, tvořící jednu z nejzajímavějších atrakcí celého Moravského krasu, který spadá do oblasti Brněnské vrchoviny. Prozatimní hloubka dosahuje cca 138 metrů. Propast vznikla…
Propast Macocha lákala lidi odnepaměti. První dobrodruzi, kteří sem přicházeli, ale museli podstoupit riziko, aby se na její dno mohli podívat. Macocha je 138 metrů hluboká a když ještě na jejím vrchu nebyl vybu…
Podrobná historie jeskyně: Nachází se ve střední části Moravského krasu, 1,5 km západně od obce Křiny při silnici do Adamova. Jeskyně Výpustek patřila již před staletími mezi největší a…
Jeskyně Balcarka se nachází v malebném krasovém žlebu nedaleko obce Ostrov u Macochy. Podzemní bludiště chodeb, puklin a dómů je vytvořeno ve dvou patrech. Vstupní portál jeskyně je vý…
Moravský kras patří mezi nejvýznamnější krasové oblasti ve střední Evropě! Na ploše cca 100 km2, tvořené devonskými vápenci s povrchovými i podzemními krasovými jevy, bylo o…
  Nabídka Moravského krasu:) Vydali jsme se cíleně do největšího jeskynního komplexu v České republice, a to do Moravského krasu, kde se nachází několik…
Hrad Špilberk je monumentální pevností nad centrem největšího moravského města Brna, nacházejícího se v Jihomoravském kraji. Původní gotický královský hrad z 13. století si svého původního účelu reprezentačního …
Hrad Pernštejn je druhým nejmohutnějším hradem u nás. Hrad stojí nad městečkem Nedvědicí v Jihomoravském kraji a je jedním z našich nejzachovalejších a historicky nejcennějších hradů. Hrad je možné navštívit v dubnu a říjnu o víkendech a svátcích a od května do září každý den, návštěvníci si mohou vybrat ze 4 prohlídkových tras. Jedinečnou ukázkou opevňovací techniky na hradě…