Rudawy Janowickie – barevná jezírka - diskuse

Červený Jiří
    Nádhera - i když ne 100%
    24.7.2018 17:19
    Z výletu jsem byli nadšeni, přestože nás trošku vypekly přírodní podmínky. 27.7.2018 bylo počasí nádherné a horce letní ale patrně díky déletrvajícímu suchu nebylo modré jezírko modré ale spíše špinavě zelené. Pravděpodobně za to mohou přítomné řasy. Jinak u purpurového a žlutého jezírka je zřízena turistická základna s trvalým občerstvením a prodejem drobných upomínkových předmětů( leštěné i neleštěné kameny, drobná bižuterie, křížky na krk ale i med a výrobky z medu ) Ve vesničce Wieściszowice je vybudováno dokokonce několik parkovišť. Na prvním nejvzdálenějším parkovišti je parkovné 5zl. a je vzadálené cca 300 m od brány do areálu jezírek. Nejbližší parkoviště je nekolik desítek metrů od brány. Ceny parkovného nevím. Od purpurového jezírka vedou k modrému jezírku dvě cesty. Modře značená cesta pro horská kola ( cesta je všem čerstvě vybudovaná a všude jsou stopy po necitlivých zásazích buldozeru ). Zeleně značená cesta je určena pro pěší - ovšem pozor: jedná se o docela slušný a dlouhý krpál do kopce. Pokud Vás třeba lehce pobolívají různé klouby, asi budete muset zatnout zuby. Výlet k jezírkům mohu jednoznačně doporučit, opravdu stojí za to. Jezírka, pohled skoro jako do Macochy a jeskyně, vše nadherné a stojí to za zhlédnutí.
    Luděk Hruš
    Jeziorka kolorowe-barevná jezírka vlakem
    24.8.2017 12:16
    S turistickou partou Brutus jsme tato místa navštívili bez auta-vlakem z Trutnova.O prázdninách jezdí polský vlak z Trutnova do Jelení Gory a vystoupí se v městečku Marziszow a pak procházka cca.2,5km-krásné místo s občerstvením,uklizeno,pěkná projížďka vlakem,po skoro zrušené trati na našem území-celkově jsou Rudawy Janovické krásné pohoří i s fajnovými cyklostezkami-tak trochu romantika s volně se pasoucími koňmi,opuštěné lesy -prostě turisti si vychutnají.
    Hokky
    16.8.2015 21:59
    15. Srpna 2025 Zážitek úžasný, hlavně cesta. Poláci strašný idioti, nikde žádná cedule upozorňující na jezírka. Žluté a zelené jezírko suché, smaragdové takový brčál. Jediný purpurový jezírko má barvu jak má být. Ještě že jsou jezírka zadarmo, parkoviště za 50,-CZK je v pohodě.
    Fotom
    13.7.2014 12:59
    Tak včera 12.7.2014jsme tam byli:Zelené, plné vody i barva hrála kolem bordel! Azurové pohoda perfektní bez konkurence čisto! Smaragdové bezvadné, barva smaragdu pouze na vtoku čísto! Žluté plné vody, ale domorodec říkal do zítra pak to zmizí, byli jsme den po dešti. Šli jsme dle vašeho perfektního popisu.Parkoviště bylo včera za 5 zl. Zpátky k autu do Raszowa po červené cyklostezce, vypelichaný asfalt 4,5 km.
  • 15.5.2014 9:23
    Stav květen 2014: Lesní parkoviště nad obcí Wieściszowice je v provozu a parkovné stojí 10 zł. Odtud je trasa stoupající a každé další jezírko se jeví jako zázrak. Opravdu krásné místo. Zelené jezírko vyschlé i v květnu a po deštích.
  • 13.2.2013 8:08

Už se těším, až se sem podívám. Díky za inspiraci. Smile

• Re:
    2.7.2012 22:30

Pro Frantu a Martinu.

S tou chválou pomalu, nejsem na ni zvyklýSmile. Ale děkuji, těší. Jezírka jsou sama od sebe zajímavá a ty barvy vykouzlila příroda, respektive minerály a sírany rozpuštěné ve vodě. Jen jsem vyfotil a popsal.

• 2.7.2012 10:07

Pěkně napsané, krásné fotky Smile

• pochvala
    15.6.2012 21:53

Velmi zajímavé a moc hezky napsáno !