Rozhledna Nová Ves

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Ať už půjdete část Stezky Českem (konkrétně Jeseníky, Severní větev) anebo prostě budete trávit dovolenou na Bruntálsku v Moravskoslezském kraji, můžete se zajít podívat na rozhlednu Nová Ves ve stejnojmenné obci. Extrémní výhledy do kraje však nečekejte, vyhlídková věž byla postavena ve výšce 845 m n. m., nemůže se tedy kvalitou výhledů srovnávat s rozhlednami ve vyšších nadmořských výškách. Nicméně i tak je místo hezkým tipem na výlet nebo strávení aktivního dne s dětmi. Ze shora lze pozorovat hřeben Hrubého Jeseníku a některá z měst na Bruntálsku, například Bruntál, Břidličnou, Šternberk atd.

Šestipatrová rozhledna v obci Nová Ves je vysoká něco přes 30 metrů a její stavba byla dokončena v roce 2014 ze železobetenového tubusu obloženého modřínovým dřevem. Věž je otevřena vždy v sobotu a neděli od 10:00 do 13:00 a od 14:00 do 16:00. Podrobnější informace o otevírací době lze zjistit přímo na stránkách provozovatele, viz zde.

Hned naproti rozhledny je hospůdka a chata s možností ubytování, viz chata Na Vyhlídce.

Přímo před rozhlednou se dá pohodlně zaparkovat, děti si po návštěvě rozhledny vyhrají na blízkém dětském hřišti a kousíček za ním je i turistický přístřešek, kde se dá odpočinout, občerstvit se, či se případně ukrýt před nepřízní počasí. Pokud půjdete Stezku Českem, rozhlednu neminete, je přímo na trase.

V roce 2023 stálo vstupné na rozhlednu pro dospělého 20 Kč, pro děti od 7 do 15 let a seniory nad 65 let pak 10 Kč. Děti do 6 let mohly na rozhlednu vystoupat zdarma. V dolním patře rozhledny je malé muzeum, prodej suvenýrů a venku na zdi je nabíjecí stanice pro elektrokola.
Poslední aktualizace: 23.10.2023
Rozhledna Nová Ves na mapě
Autor: Akva1

Příspěvky z okolí Rozhledna Nová Ves

Kaple svaté Anny v části Nová Ves  - obce Dolní Moravice
Kaple svaté Anny v části Nová Ves - obce Dolní Moravice
Jeseníky se rozkládají v nejsevernějším cípu Moravy u Státních hranic s…
Chcete-li navštívit oblast Hrubého Jeseníku ve směru od Rýmařova, je možné…
Silnice, která vede z Dolní Moravice k tur.chatě a nové rozhledně Na…
Steve Miller se svým bandem zpívá že „nikdy se nemá říkat ne (nebbo nikdy…
Nedělní ráno, ačkoliv nesnídám džbánek piva, už pohled z okna naznačuje, že skuteční babí léto se dostavilo se vší parádou…
  Tak... Prohlídku zámeckého areálu v Janovicích si jako splněnou položku…
Nachází se v nadmořské výšce přes 840 m na horním konci dnes už převážně…
Že se ze zánovní rozhledny nad Novou Vsí (součást obce Dolní Moravice)…
Dřevěná rozhledna nad místní částí Nová Ves na Rýmařovsku
Nová, krásná, dřevěná rozhledna je postavena nad horním koncem místní…
Pěkným výletním místem, kde si můžete vychutnat své jídlo je horská…
Rozhledna u Vyhlídky - Nová Ves
Rozhlednu najdeme na horním konci Nové vsi, části Dolní Moravice. 31,5 m vysoká rozhledna s vyhlídkovým ochozem je součástí zdejších sportovně rekrea…
Rozhľadňa sa nachádza v obci Dolní Moravice, v jej časti Nová Ves, v lokalite nazývanej Na Vyhlídce. Prístup k rozhľadni je od cesty…
Osada Nová Ves je místní částí obce Dolní Moravice a rozkládá se západním…
Sutě (851 m) jsou skalnatým vrcholem, který v podobě asi 200 m dlouhého…
Místo s překrásným výhledem na hlavní hřeben Hrubého Jeseníku, jemuž v t…
Možná, že vám už ten název Franz-Franz vyloudí na tváři pobavený úsměv a …
Severozápadním směrem od horního konce Nové vsi, části Dolní Moravice na Rýmařovsku najdeme pozůstatky rozsáhlé důlní těžby. Na svazích hory Soukenné…
Tilia platyphyllos subsp. Platyphyllos, tak zní odborný název stromu, který je považován za nejmohutnější strom CHKO i strom s nejvě…
Vyhlídka na překrásnou horskou a podhorskou krajinu, ale přitom místo tém…
Na Praděd se dá jít několika způsoby. My jsme se vydali ze Staré Vsi u…