Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Jičína a okolí
O Jičíně se říká, že je městem pohádek. Jako v pohádce se ale budete cítit v celém okrese Jičín, vydat se zde můžete i na pohádkové prohlídky za draky na Staré Hrady či poznávat krásy Českého ráje a Prachovských skal
TIP:
 Trasy Jičín a okolí (64)

Rozhledna Kozinec u Vidochova

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Rozhledna Kozinec
Rozhledna Kozinec  •  Fotografie (28)  • Foto: neratovak

Klášterní kostel Nanebevzetí Panny Marie v Nové Pace

Autem přijíždíme do Nové Paky, odstavujeme ho na parkovišti v ulici Stanislava Suchardy a vyrážíme na výlet jehož vrcholem bude návštěva rozhledny Kozinec u Vidochova.
Z Nové Paky přes rozhlednu a následně do cíle našeho putování do Horky u Staré Paky se budeme držet zelené turistické značky, z které je nutno k navštívení rozhledny udělat krátkou odbočku.
Z Horky u Staré Paky nazpět do Nové Paky dojedeme autobusem.

Rozhledna Kozinec u Vidochova - je zpřístupněna od roku 2009. Její vyhlídková plošina je součástí stožáru mobilního operátora. Celková výška rozhledny je 55 metrů, vyhlídková plošina je ve výšce 33 metrů a vede na ni 165 schodů. Z rozhledny je krásný kruhový výhled na Krkonoše, Podzvičinsko, Ještědský hřeben, Český ráj a na nejbližší okolí.

Další zajímavá místa, která by jsme při výletě neměli nechat bez povšimnutí:

Kostel na Nebevzetí Panny Marie v Nové Pace
- barokní poutní kostel byl vystavěn na počátku 18. století jako součást areálu zdejšího paulánského kláštera. Z města vede ke kostelu kryté Růžencové schodiště s obrazy zachycujícími výjevy ze života Panny Marie.

Vrch Kozinec - je se svojí nadmořskou výškou 608 metrů nejvyšším vrcholem okresu Jičín. Kopec má v podstatě dva vrcholy a právě na tom nižším, v nadmořské výšce 600 metrů stojí rozhledna Kozinec.

Horka u Staré Paky - je jednou z nejmladších obcí v regionu. První písemná zmínka o ní pochází z roku 1823, kdy byla založena jako místo odpočinku a překladiště zboží na křížení starých zemských cest. To ostatně dokládá historický rozcestník na horecké křižovatce.

Až na konci výletu v občerstvení U Žirafy v Horce u Staré Paky.

Když máte kliku na počasí, což mi jsme měli, tak výhledy z rozhledny jsou fantastické.

Rozhledna je otevřena vždy v sobotu od poloviny května do konce září v čase 11-17 hodin. Otevírací doba je takto omezena jelikož si rozhlednu nevzal za svojí nikdo z blízkého okolí. Stará se o ni Klub přátel rozhleden, jehož členové nejsou místní a aby bylo možno rozhlednu navštívit, tak sem vždy některý z nich v sobotu přijede a rozhlednu pro veřejnost otevře. Vstupné na rozhlednu je 20,-Kč.

Autobus z Horky u Staré Paky do Nové Paky odjíždí vždy jedenkrát za hodinu. Aktuální časy odjezdu je ale lepší si zjistit při plánování výletu. I když na autobus se dá příjemně počkat v občerstvení U Žirafy.

Poslední aktualizace: 12.8.2018
Autor: neratovak

Vidochov

Příspěvky z okolí Rozhledna Kozinec u Vidochova

Přes Staropacké hory
Trasa začíná na železniční zastávce Levínská Olešnice, odkud se vydáme podél trati a po několika krocích vlevo k rozcestníku a dále po zelené značce stále…
Přírodní památka Strž ve Stupné
Strž ve Stupné je zajímavým geomorfologickým prvkem, hlubokou roklí západně od dolního konce Vidochova, dnes součásti Stupné na Novopacku. Rokle dlouhá přibližně 650 metrů klesá ve směru západ – východ o 60 výšk…
Přírodní památka Novopacký vodopád
Přírodní památka Novopacký vodopád byla vyhlášená v roce 1980 na rozloze 3,8 ha v severní části Přírodního parku Sýkornice, který se nachází východně od Nové Paky na Jičínsku. Na bezejmenném potoku, později prav…
Podzvičinsko je kraj turisty silně podceňovaný. Nejsou tu žádné horské štíty, hluboká skalní města, ani řeky plné vodopádů a tak, co by tady turista vlastně pohledával? Ostatně i ohlasy na p…
Staropacké hory je 3 km dlouhý výrazný hřbet severně od Nové Paky. Hřbetu dominují dva vrchy, Staropacká hora (578) a vrch Levín. Lokalitu protínají dvě značené turistické trasy, zelená značka ve směru Levínská Ol…
Další krásná vyhlídková trasa Podzvičínskem začíná na vlakové zastávce Borovnice. Končí v Lázních Bělohrad, to znamená zde "odložit přibližovadlo" a sednout na vlak. Žádný problém. Sice podl…
Směřujeme do Podkrkonoší, do Nové Paky, za vůní benzínu, za motorovými dědečky do muzea historických automobilů a motocyklů.   Muzeum historických automobilů a motocyklů najdeme v prostorách areálu Autogalerie V.I…
Nová Paka - Auto-Moto Museum, Autogalerie V.I.T.V.A.R.
Muzeum historických automobilů a motocyklů najdeme v prostorách areálu Autogalerie V.I.T.V.A.R. - prodejce Peugeot v krkonošské ulici při výjezdu z Nové Paky ve směru na Krkonoše. V expozici jsou k vidění stroje z…
Nová Paka - dominantou města je klášterní kostel Nanebevzetí Panny Marie, který byl vystavěn dle projektu Kryštova Dientzenhofera v letech 1709-24, dokončen a zařízen byl až v roce 1732. Sousední barokní klášter …
Nová Paka - kostel sv. Mikuláše
Novopacký původně gotický farní kostel sv. Mikuláše se nachází v rohu náměstí T. G. Masaryka. Prvně je zmiňován roku 1357. Barokní přestavba a rozšíření kostela bylo uskutečněno v letech 1783-87 včetně přístavby Věže a sakristie. V roce 1827 kostel vyhořel a následně byl několikrát opravován a v roce 1872 byl novogoticky přestavěn. Uvnitř kostela se nachází cínová křtitelnice…
Zkamenělý strom (araukarit), který byl nalezen v roce 1953 při stavbě Sportovního areálu je umístěn ve vitríně vedle Suchardova domu. Jeho stáří je odhadováno na 230 milionů let. Délka zkameněliny je 8,3 metrů a průměr cca 1 metr. Další zkamenělina (araukarit) se nachází v místě nálezu u sportovního stadionu, její délka je 12 metrů
Městské Muzeum v Nové Pace bylo založeno v roce 1908, tehdy bylo zřízeno v budově Staré radnice. Od roku 1950 sídlí v Suchardově domě. Suchardův dům je novorenesanční nárožní budova postavená v roce 1896. Dům je z…
Studenec
Popis zámku: Ves Studenec leží 7 km severně od Nové Paky. Zámek leží uprostřed obce, poblíž kostela sv. Jana Křtitele, na okraji parku. Původní tvrz, později panský dům, byla v r. 1883 přestavěna a rozšířena v …
Přirozené centrum města, náměstí T. G. Masaryka, nabízí k vidění několik zajímavých památek. Nejstarší historii zastupuje koste sv. Mikuláše, který je prvně zmiňován roku 1357. Novodobou architekturu zastupuje bud…
Štikov, místní část Nové Paky-kaple Nejsvětější Trojice
Při projíždění Podkrkonoším z městečka Pecka nebo Lázní Bělohrad do Nové Paky, vás asi 1 km před Novou Pakou při jízdě do kopce ve Štíkově zaujme dominanta obce, novogotická kaple Nejsvětější Trojice. Kaple Nejsvětěj…
Nová Paka - Gernatův dům
V centru Nové Paky, na rohu ulic Kotíkova a Záhorského, se nachází nově zrekonstruovaná roubenka Gernatův dům č. p. 166. Nejedná se o běžný roubený domek, jaký často vídáme na podkrkonošských kopcích, ale o roub…
Vydáváme se z náměstí v Nové Pace a držíme se zelené turistické značky. Za Novou Pakou se zastavujeme u studánky Elixír života. Ochutnáváme  a žádné další následky voda nezanechala, takže studánka funguje :-) Později se snažíme najít Novopacké vodopády. Z turistické stezky na ni odkazují dřevěné cedulky a pod ním informace, že jsou po povodních zničené a vstup jen na vlastní…
Nová Paka leží v Severních Čechách, jihozápadním směrem od města Vrchlabí. Město se rozkládá na rozhraní Českého ráje a Podkrkonoší. Okolí města je obklopeno lesy a je tu vybudováno několik menších rybníků. Jihozá…
Novopacké městské informační středisko, kde návštěvník o městě a okolí získá veškeré informace, se nachází v budově Klenotnice na ulici F. Procházky čp. 70. Je zde možno získat i turistickou známku č. 562 - Nová P…
Nová Paka – venkovní geologická expozice Zkamenělá dřeva
Při procházce Novou Pakou, v horní části parčíku mezi ulicemi F. F. Procházky, Stanislava Suchardy a Úzká, se můžete zastavit u venkovní geologické expozice Zkamenělá dřeva. Vystaveno tu je několik kusů fosilií (z…
Novopacká klenotnice, která je součástí Podkrkonošského muzea, je známa sbírkou drahých kamenů. Ve sbírce se nachází acháty, ametysty, jaspisy, chalcedony, karneoly, zbytky kapradin, přesliček a jehličnatých strom…
Stará Paka - kostel sv. Vavřince
Stará Paka - kostel ve Staré Pace je doložen již za vlády Karla IV. Současný Kostel sv. Vavřince byl vystavěn nedaleko místa původního kostela dřevěného, který byl pro zchátralost roku 1754 zbořen. Se stavbou kost…
Kamenný železniční viadukt, který je novodobou dominantou Staré Paky se nachází na severozápadě obce a v podstatě Starou Paku uzavírá. Přesný datum jeho postavení mi znám není, ale železniční trať Pardubice – Libe…
Ať už se blížíte k Pecce od Dvora Králové nebo od Nové Paky, první, co vás napadne je, že tohle má tedy k hradu velmi daleko. Velká obdélníková budova na kopci nad obcí rozhodně neevokuje představu hradu tak, jak …
Pecka leží ve Východních Čechách, severovýchodním směrem od města Jičín. Městečko se rozkládá v malebné oblasti Podkrkonoší. Městečkem protéká říčka Javorka. Od severní, západní a jižní …
Pecka
Hrad Pecka stojí na návrší nad stejnojmennou obcí, nacházející se na Jičínsku v Královéhradeckém kraji. Hrad Pecka je jednou z nejvýznamnějších památek v Podkrkonoší. Po kamenném mostě ze 17. století návštěvníci přicházejí k hradní bráně. Nad Škopkovským palácem se zdvihají zbytky hlavní věže. V Harantovském paláci je stálá expozice věnovaná Kryštof…
Na náměstí pod panoramatem stejnojmenného hradu Pecka najdeme několik zajímavých památek. Jedná se zejména o Morový sloup od F. Petrše z r.1720, na zábradlí kolem sloupu stojí osm soch svatých. Nedaleko sloupu se nachází funkční raně barokní kašna. Atmosféru náměstí dotváří několik měšťanských domů z první pol. 19. stol., v jeho okolí je dochována ř…
Míříme do romantické krajiny členitého Podkrkonoší a do městečka Pecka se stejnojmenným hradem. Jedeme za krásnou krajinou, čistým vzduchem a historií. Historie městečka je spojena s historií hradu, který byl post…
Zřícenina hradu Kumburk stojí na výrazné osamělé homoli jihovýchodně od obce Syřenov na rozhraní Jičínska, Semilska a Novopacka. Historie hradu spadá do počátku 14. století, v roce 1325 je zmiňován Markvart z rodu…