Travel blog města Teplice Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Teplice
Teplice se rozkládají pod východními vrcholky Krušných hor. Teplice jsou známým lázeňským městem, které je někdy označováno za nejstarší lázně v ČR. Dominantou města je Teplický zámek.
TIP Turistika.cz:
 Trasy Teplice Trasy Teplice a okolí (38)
> Do přírody   > Na kole   > S dětmi
> Cyklotrasy   > In-line brusle   > Pěší trasy
Krušné hory a Podkrušnohoří
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Krušné hory a Podkrušnohoří

Procházka Teplicemi

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Doubravka
Doubravka  •  Fotografie (6)  • Foto: Hribal

Výlet do lázeňského města, kde je plno historických památek, parků a výletních míst.

rozhledna Stáž císaře Františka Josefa

Vycházíme z hlavního vlakového nádraží. Za Rakouska-Uherska to bylo jedno z nejhezčích nádraží, bohužel dnes je ve velice zchátralém stavu. Po žlutém turistickém značení procházíme přes Benešovo náměstí, okolo radnice a Náměstí Svobody na Zámecké náměstí. Dominantou náměstí je Kostel Sv. Jana Křtitele, morový sloup a budova zámku, kde je dnes regionální muzeum s expozicemi o archeologii, lázeňství, porcelánu, gotickém a barokním umění. Na okraji rozsáhlého zámeckého parku míjíme barokní budovu zahradního a plesového pavilonu a zámecké divadlo. V parku jsou dva velké rybníky, upravené cesty a lavičky . Park je dnes využíván k procházkám a odpočinku. Prošli jsme parkem a po červeném městském okruhu jsme vystoupali do dalšího parku na Letné, kde je nově opravená a zpřístupněná rozhledna Stáž císaře Františka Josefa. Po hezkém pohledu na Krušné hory a blízkou Doubravskou horu jsme prošli parkem a prudkými schody sešli k Císařským lázním a dál ke Kamenným lázním.

Po zelené TZ Kmochovou stezkou jsme vystoupali na Šanovskou vyhlídku k poničenému altánku. Odtud je hezký výhled na Teplice, především na jeho část Šanov a na protilehlé vrcholky Krušných hor, kterým vévodí vrcholek Komáří Vížky. Přímo pod vyhlídkou je zajímavý koncertní pavilon ve tvaru mušle a budovy Hadích a Vojenských lázní. Kousek dál je vidět monumentální stavbu dnešní Obchodní akademie a věž kostela sv. Bartoloměje.

Písečný vrch

Cesta pokračuje přes Janáčkovy sady k botanické zahradě. Ta prošla v roce 2004 velkou rekonstrukcí a dnes je chloubou města. Od botanické zahrady cesta stoupá na příměstské vycházkové místo, na 273 metrů vysoký Písečný vrch. Na jeho vrcholu je budova hvězdárny. Pokračujeme dál až k hotelu Panoráma, kde jsme odbočili na žlutě značenou cestu, která nás dovedla na vrchol Doubravské Hory vysoké 393 metrů. Jsou zde pozůstatky starého hradu a výletní restaurace. Od roku 1965 je majitelem hradu teplický radioklub, který zde má své sídlo.

Vrchol se stal vyhledávaným výletním místem. Z hradeb je hezký výhled na město a Krušné hory.

Většinou jsme šli městem a tak bylo dost možností na občerstvení. Jenom na vrcholu Doubravky není žádná možnost občerstvení.

Nově opravená a zpřístupněná rozhledna na Letné, množství parků, výhled z Doubravky.

Zajímavou prohlídku města umožňuje využití audioprůvodce. V nahrávce je popis 54 zajímavých objektů města. Nahrávku a mapku lze získat na www.audioteplice.cz nebo v místním infocentru.

Poslední aktualizace: 24.2.2011
Autor: Hribal

Teplice

Příspěvky z okolí Procházka Teplicemi

Teplice v Čechách - Industrial Coffee Club
Dnešný život nie je pre nás ľudi zrovna najpokojnejší, preto si človek niekedy potrebuje odpočinúť. Malý odpočinok môže byť napríklad aj v kľude si posedieť u kávičky. Pokiaľ je toto miesto príjemným posedením a naviac v zaujímavej historickej budove, je to o to príjemnejšie. Podľa mňa takýmto miestom je aj Industrial Coffee Club. Táto kaviarnička je súčasťou areálu Lager haus, ktorý vznikol realizovaním projektu LAGERHAUS, názov je podľa pôvodného "Lagerhausu" bývalého nádražního skladu sýpky na obili…
Kúpeľné mesto Teplice má bohatú históriu vďaka teplým liečivým prameňom, má aj množstvo krásnych budov so zdobenými fasádami. Jednou  z takýchto budov je budova nádraží, ktorú na prelome 19. a 20. storočia označov…
Zajímavosti ve Vrchlického ulici v Teplicích.               Začala jsem chodit na léčení pohybového ústrojí do Ambulance bolesti, která se v této ulici nachází. A protože bylo hezké počasí, tak jsem si řekla, že se touto ulicí projdu a prohlédnu si ji, i když jsem ji procházela již mnohokrát. Ale znáte to, chodíte denně okolo něčeho a v podstatě si nevšimnete, okolo čeho…
Teplice leží v Západních Čechách, západním směrem od města Ústí nad Labem a nedaleko hranice s Německem. Město se rozkládá pod východními vrcholky Krušných hor. Teplice jsou známým lázeňským městem, které je označ…
Podkrušnohorské mesto Teplice má množstvo zelene a parkov.Jeden park sa nachádza v centre mesta oproti železničnej stanici. Ide o Park Milady Horákové. Park má v pôdoryse tvar obdĺžnika, tvorí ho zatrávnená plocha…
Kostel sv.Valentina v Novosedlicích – jediný toho jména v litoměřické diecézi.               Nedávno byl svátek sv.Valentýna – svátek zamilovaných………což se mě už netýká,i když se říká že na nic není nikdy pozdě.…
Mesto Teplice v severných Čechách má mnoho krásne zrekonštruovaných historických domov, niekoľko ich je aj v centre mesta neďaleko Hlavního nádraží na ulici Jiřího Wolkera. Tentoraz trocha "predstavím" dom č. p. 1340/14 postavený v radovej zástavbe Z ulice je vidieť iba jeho bohato zdobené priečelie, z farby fasády prevláda nápadne modrá farba v kombinácii s bielou. ,,Modrý dom,, postavený v secesnom slohu má v pôdoryse tvar obdĺžnika. Ide o dvojposchodový murovaný dom zdobený bohatou štukovou výzdobou…
Návštevníka podkrušnohorského kúpeľného mesta Teplice určite zaujme množstvo nádherných budov i samostatných vil aj s okolitým priestorom i budovy v radovej zástavbe. Práve veľa týchto budov je dnes našťastie po rekonštrukcii a ich hlavne nádherne zdobené fasády nám dnes ukazujú, že v meste v minulých storočiach žili bohatí ľudia, ktorí si mohli dovoliť aj fasády svojích nemovitosti takto krás…
V radovej zástavbe na ulici Jiřího Wolkera v podkrušnohorskom kúpeľnom meste Teplice je niekoľko skvostov, budov s krásnymi uličnými fasádami, štukovou výzdobou. Patrí k nim aj dvojposchodový secesný dom postavený v rokoch 1901 - 1902. Tento dom si v období novej  urbanistickej prestavby severovýchodnej časti mesta Teplice na začiatku 20. storočia nechal postaviť známym teplickým staviteľom Maxom von Loosom Emanuel Herschmann. Dvojposchodový murovaný dom má v pôdoryse tvar obdĺžnika. Dom s uličnou boha…
Když je zmínka o Teplicích pod Krušnými horami, první co člověka napadne je, že se jedná o nejstarší lázně v Čechách. Ale všechno tady již začalo rozhodnutím královny Judity založit v…
V poledne jsme opustili rozhlednu Ledvice. Směřujeme podhůřím Krušných hor k severu, milujeme rozhledny a rádi ochutnáváme piva malým pivovarů. Toto město je proto k naší návštěvě předurčeno. Přes město vede odbočka z dálnice přes Dubí do Německa. Na severozápadě se zvedají Krušné hory, na jihovýchodě kopečky Českého středohoří. Podle archeologických vykopávek zde žili pravěcí …
Sloup je jednou z nejhezčích barokních památek Teplic. Je dílem skutečného mistra M. B. Brauna. Je z pískovce a byl postaven mezi roky 1718 – 1719. Na jeho zhotovení se podílel i kamenický mistr M. Bäumel. V roce 1895 byl restaurován a na jeho vrchol byla umístěna kopie původních soch. Poslední oprava sloupu byla provedena v roce 1953. Při pohledu na sloup lze rozpoznat, že je rozdělen na tři části. Nejširší spodní část tvo…
Johan Wolfgang von Goethe, nemecký básnik, dramatik, prozaik, estetik a maliar sa narodil 28. augusta 1749 vo Frankfurte nad Mohanom v zámožnej rodine. Už od sv…
Obec Novosedlice ležiacou približne 2,5 kilometra nad známym severočeským kúpeľným mestom Teplice som navštívil ,,za účelom,, pozrieť si ich hlavné pamiatky - kostol sv. Valentina a neďalekú zvoničku. Do Novosedlic som sa vydal na takú malú prechádzku z Teplic pešo po ulici Novosedlická od kruhového u Lidlu. Počasie bolo vtedy premenlivé, svietilo slnko, zrazu prišli čierne oblaky, sneženie, zasa slnko, proste zaujímavé. Na začiatku obce, vtedy snežilo, ma zaujala rohová budova postavená na križovatke …
Kostol Božského Srdca Pána, nazývaný aj Červený kostol je postavený v mestskej časti Teplic Trnovany. Trnovany boli približne do polovice 20. storočia samostatnou obcou. Na konci 19. storočia boli priemyslovým ,strediskom, nemali ale svoj katolícky kostol, mali iba jednu kaplnku pravdepodobne z roku 1822, ktorú po epidémii cholery v roku 1832 zasvätili sv. Rochovi. Obyvateľstvo…
Římskokatolický kostel Božského srdce Páně Obec Trnovany se na konci 19. století snažila získat status města. K tomuto kroku však bylo nutno, aby na jejím katastru stál kostel.  Spolek pro stavbu kostela vznikl j…
První písemné zmínky o pivovarnictví v Teplicích pocházejí z 15. století, ale jako na většině jiných míst i zde lze předpokládat, že pivo vařili již dříve. Jenom o tom neexistují písemné důkazy. Až v roce 1520 udě…
Teplice, mesto pod Krušnými horami je známe hlavne ako kúpeľné mesto s bohatou tradíciou, sklárskou výrobou, má ale aj historiu spätú s pivovarníctvom. Pivo sa …
Když koncem 50. let 19. století berlínský architekt August Stuller kreslil plány kostela určeného pro teplickou evangelickou obec a četné lázeňské hosty augspurské konfese, určitě netušil, jaký bude jeho osud na p…
První zahřívací jarní vycházka po zimě okolo Teplic….               Čtením článků na Turistice už mě začínaly svrbět nohy, jenže ve sněhu - já letitá „dáma“ jsem si nedovolila vůbec jít, abych neuklouzla a nezapřičinila si před příchozím a dlouho učekávaném jaru nějakou tu nehodu a pak byla úplně k nepotřebě a tak jsem radši počkala na příznivější dobu. Ta se mě naskytla teď…
Teplice leží v severních Čechách západně od Ústí nad Labem a je známé hlavně svými lázněmi. Budovy města jsou ve výšce od 189 do 393 metrů nad mořem. Na území města podle archeologických vykopávek žili pravěcí lov…
Vypravili jsme se do Teplic, města, které má bohatou historii a to nejen díky svým lázním, kde se před 200 lety scházela smetánka celé Evropy. První písemná zpráva o městě pochází z 12. století, kde na místě kde v…
Procházka po Teplicích   Procházku začneme na Zámeckém náměstí. Na jižní straně náměstí stojí zámek ve kterém sídlí regionální muzeum. K budově zámku přiléhá pravoslavný chrám Povýšení sv. Kříže, který nechal vy…
Mesto Teplice pod Krušnými horami sa už od svojho počiatku spája hlavne s historiou prameňov, svedčí o tom aj pomenovanie od teplej liečivej vody. Pamiatkou pripomínajúcu objavenia termálnych prameňov je Kolostujo…
Nádraží v lázních Teplice.              Železnice v Teplicích byla zavedena v r.1858 pro lázeňské hosty,kteří si zde léčili své neduhy ale také jako další možnost a sice dopravovat uhlí,které se zde v okolních do…
Zámek Teplice
  V 2. polovině 12. století zakládá královna Judita na místě dnešního zámku klášter Benediktinek s kostelem Jana Křtitele. Kolem kláštera na přelomu 13.-14. století vzniká město Teplice. Za husitských válek byl k…
Škvárovník, nazývaný aj Hrádek je zaujímavá a tajomná stavba, ktorá vznikla ako umelo vytvorená  zrúcanina. Možno trochu bláznivý nápad postaviť takúto budovu sa zrodil v hlave teplického mešťana a murarského majs…
Pokud Cestujeme vlakem stačí přímo u Nádraží nasednout na autobus číslo 3 a ten Vás odveze na zastávku Nové lázně (je to zastávka ihned před konečnou stanicí).…
Botanická zahrada se nachází na úpatí tzv. Písečného vrchu v Teplicích. Jste-li milovníky botaniky, tato nabídka je pro vás jako stvořená. Zahrada vám může nabídnout oblíbené kaktusy, tro…