Týn n/Vltavou

Týn nad Vltavou

Oblast Jižních Čech leží v budějovickém kraji, na jihu tvoří státní hranici s Rakouskem, na západě navazuje na Šumavské podhůří, na východě na Třeboňsko a od severu je ohraničena Táborskou pahorkatinou. Jižní Čechy byly v dávné minulosti samostatnou vodopisnou jednotkou a vodní toky odvodňovaly oblast směrem na jih do řeky Dunaje.
Turistika Týn nad Vltavou Zajímavosti

Podzemní chodby v Týně nad Vltavou

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou

Fotografie (1)  • Foto: chantal

Podzemní chodby v Týně nad Vltavou nalezneme pod budovou městského muzea. Po zakoupení vstupenky v pokladně muzea se vás ujme průvodce, který vás zavede do sklepení a následně vás provede po celém podzemí.

Před vstupem do podzemí dostanete potřebné vybavení - ochranné oblečení a svítilnu. Pokud nemáte rádi stísněné prostory, tato prohlídka pro vás není vhodná.

Hned na začátku prohlídky si můžete na maketě vyzkoušet projít nejužším místem. Pokud toto zvládnete můžete bez obav absolvovat celou prohlídku. Prohlídka je dlouhá 160 metrů a projdete si ji oběma směry.

Historie sklepů sahá až do 15. století, kdy byly sklepy ručně vyraženy ve skálnatém podloží.

V Týně nad Vltavou určitě naleznete několik zajímavých restaurací a hospod.

Návštěva podzemních chodem je opravdu jenom pro odvážné, ale určitě doporučuji navštívit.

Také si nenechte ujít návštěvu městského muzea, můžete zde shlédnou ojedinělou expozici loutek /více info zde/.

Pokud vám v Týně zbyde ještě trocha času navštivte také Rozhlednu Semenec, která se nachází cca. 2 km od centra a nabízí vám krásný výhled na elektrárnu Temelín /více info zde/

květen, září - pouze v neděli od 14:00 do 16:00 vždy v celou hodinu

červen - úterý až pátek od 14:00 do 16:00, v sobotu a neděli od 10:00 do 17:00

červenec až srpen - prohlídky vždy v celou, úterý až neděle od 10:00 do 17:00

Vstupné čini pro děti 40 Kč a pro dospělé 60 Kč

Maximální počet návštěvníků na prohlídku je 10 osob.

Poslední aktualizace: 30.8.2011
Autor: chantal

Týn nad Vltavou

Příspěvky z okolí Podzemní chodby v Týně nad Vltavou

Týn nad Vltavou – boží muka	na Malé Straně
Týn nad Vltavou – boží muka na Malé Straně
Tato zděná kapličková boží muka jsou „jako malovaná“ a patří díky turistickým vizitkám k nejznámějším pamětihodnostem jihočeského Týna nad Vltavou. A na malostranském břehu této řeky je také najdeme. Boží muka …
Týn nad Vltavou leží v Jižních Čechách, severním směrem od Českých Budějovic. Město se rozkládá u východního okraje Píseckých hor a jak název města napovídá na obou březích řeky Vltavy.…
Zřícenina hradu stojí na návrší nad řekou Vltavou ve městě Týn nad Vltavou na Českobudějovicku v Jihočeském kraji. Z hradu zůstaly pouze nepatrné zbytky příkopů, valů, sklepů a klenutý kamenný most. Celé hradišt…
Zámek se nachází ve městě Týn nad Vltavou na Českobudějovicku v Jihočeském kraji. Zámek je celkem jednoduchá barokní dvoupatrová budova se vstupním portálem zdobeným pilastry a…
Svatojakubský kostel je nejvýraznější dominantou osmitisícového jihočeského města Týn nad Vltavou. Jedná se o barokní stavbu pocházející z II. poloviny 18. století, která ovšem původně vznikla jako gotický svatost…
Plavba z Týna nad Vltavou přes plavební komoru Kořensko    12.6. 2022 web jihočeská plavební Zakoupíme si lístky na výletní plavbu Týn nad Vltavou - Plavební komora a zpět přes internet …
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě a okolí. Dále máte možnost zajistit si ubytování čí stravování. V rámci centra si můžete zakoupit vstupenky na akce. Nabízí velké množství bezplatných i placených propagačních materiál…
Celkem 38 km dlouhá trasa je kombinací procházky (projížďky) po Týnu nad Vltavou, která nás provede po městě a jeho zajímavostech jako je např. rozhledna Semene…
Městské muzeum V Týně nad Vltavou nalezneme na náměstí. Myšlenka na jeho vytvoření vznikla již v roce 1880, bohužel dlouhá léta jí nebylo vyhověho. Až v roce 1925 přistoupilo zastupitelstvo města na zřízení muzea.…
Chceme navštívit další jihočeské město, které je protknuto historií a Týn nad Vltavou je jedno z nich. Ze Soběslavy jedeme po celkem šikovné silnici, je to nějakých 27 km, takže si ani moc…
Jedeme do Týna nad Vltavou, spíše se dá říci, že tudy jen projíždíme. Vracíme z víkendu v jižních Čechách, a proto jedeme autem. Ale samozřejmě je možno sem dojet vlakem nebo autobusem.   Hlavně jsme se chtěli jí…
Týn nad Vltavou   Vydal jsem se znovu do mých oblíbených Jižních Čech, tenktokrát do města, které se rozkládá na obou březích řeky Vltavy nedaleko jejího soutoku s řekou Lužnicí. První zmínky o jeho existenci js…
Úterý 23. 5. 2023 - odpoledne Po obědě u vlakové zastávky Dívčice jedeme poměrně daleko – do Radonic, kde je od r. 2021 nová rozhledna. Je to i trochu z ruky, ale na rozhlednu samozřejmě musíme. My si snad vybíráme jen oblast, kde prší. Když přejíždíme Vltavu, chytil nás takový liják, že to stěrače neberou. Raději zastavujeme. Dlouho to netrvalo, na silnici je však popadané listí a drobné větvičky. Po silnici teče poměr…
Orlická lodní doprava PřístavištěMolo č.2375 01 Týn nad VltavouTel.: +420 602 405 509Email…
Jediné amatérské otáčivé hlediště na světě. Točna se nachází v Bedřichových sadech kousek od centra Týna nad Vltavou. Byla postavena již před téměř čtyřiceti lety na motivy českokrumlovské…
V lesích na vrchu Semenec nad soutokem Lužnice s Vltavou nedaleko Týna nad Vltavou, v okrese České Budějovice, v Jihočeském kraji, vznikla nová naučná lesní stezka. Stezku vybudovaly Lesy ČR na základě iniciativy Mikroregionu Vltavotýnsko a ve spolupráci se Stanicí Pomoc přírodě. Stezka vznikla v rámci tzv. Programu 2000, kterým podnik celostátně podporuje veřejně prospěšné funkce lesů. Naučná stezka má podobu…
Soutok Vltavy a Lužnice se nachází 2,5 km západně od Týna nad Vltavou po proudu řeky. Lužnice je pravostranným přítokem Vltavy a zde má za sebou již 208 km dlouhou pouť. Jedná se tedy o spojení dvou téměř rovnocen…
Neznašov je malá ves ležící v okrese České Budějovice asi 3 km západně od Týna nad Vltavou nad soutokem řek Lužnice a Vltavy v nadmořské výšce 426 m. První zmínky o vsi pocházejí z roku 1491. Po…
Asi 4 km jihovýchodně od Týna nad Vltavou byl tok řeky Vltavy přehrazen hrází Hněvkovické přehrady, která zde byla jako víceúčelové vodní dílo postavena v souvislosti s výstavbou Jaderné…
Vodní dílo Kořensko bylo vybudováno na řece Vltavě nedaleko obce Neznašov asi 5 km západně od Týna nad Vltavou. Elektrárna byla postavena současně s vodním dílem Hněvkovice. Do provozu byla uvedena v roce 1992…
Dalším typem  pro Vás na nenáročný výlet v Jižních Čechách může být rohledna Semenec. Naleznete ji pouhé 2 km(po červené turistické značce) od centra Týna nad Vltavou nebo též 11,5 km od Bechyně.Dostupná je samozřejmě i na kole či autem. Rozhledna Semenec spíše než rozhlednu připomíná vyhlídkovou stavbu. I tak svým umístěním nabízí nádherný výhled do okolí , na protékající…
Barokní zámek Koloděje nad Lužnicí byl původně renesanční tvrzí, kterou si roku 1565 postavil Adam Čabelický ze Soutic. Součástí tvrze byl ve sníženém přízemí mlýn, v jehož těsném …
Nově otevřený zámek Mitrowicz v Kolodějích nad Lužnicí
Soutěž 3 body
Barokní Zámek Mitrowicz v letošním roce vstupuje do své druhé turistické sezóny. Jedná se o nový bod na turistické mapě uprostřed Jižních Čech - nikdy před tím nebyly jeho interiéry…
Obec Koloděje nad Lužnicí se nachází asi 4 km severně od Týna nad Vltavou. Leží na řece Lužnici nedaleko jejího soutoku s řekou Vltavou v okrese České Budějovice v nadmořské výš…
Barokní zámek je dominantou obce Koloděje nad Lužnicí na Českobudějovicku v Jihočeském kraji. Zámek je patrová budova s věží v jižním průčelí, která je zřejmě pozůstatkem původní tvrze. Na mnoha místech se na záme…
Návštěva Vysokého Hrádku v našich záměrech v překrásném podzimním dnu sice nebyla, ale jak se někdy v životě stává i náhoda přihraje hezký zážitek. A tak odbočujeme ze silnice z Českých Budějovic do Týna nad Vltav…
Levostranný přítok Lužnice, který do ní ústí asi 3 km jižně od Bechyně nedaleko obce Nuzice. Pramení asi 1 km jižně od Bzí ve výšce 519 m nad mořem. Po celé délce toku směřuje na severozápad. Na dolním toku vytv…
Bechyně leží východním směrem od města Písek. Bechyně je lázeňské město rozkládající se na řece Lužnici. Do Bechyně vede železniční trať z města Tábora. Tato trať byla první elektrifikována ve střední Evropě a t…