Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět

Tipy na výlet Celodenní výlet Na kole

Kousek za Hodonínem
Kousek za Hodonínem  •  Fotografie (14)  • Foto: Martin1986

Podél hranice České republiky se Slovenskou republikou leží cyklostezka, která by neměla uniknout žádnému nadšenci cyklistiky. Výchozím místem doporučují Hodonín. Pokud jedeme autem, tak doporučuji v Hodoníně zaparkovat v blízkosti hraničního přechodu. Pak už jen zbývá přejet hraniční řeku Moravu a po slovenském břehu řeky Moravy vede cyklostezka, na kterou se napojíme. Dojet se dá až do Bratislavy. Cestou budeme obdivovat meandry řeky Moravy a krásné lužní lesy.

Pořád po rovině

Za hraničním přechodem na slovenské straně řeky Moravy vjíždíme na cyklostezku. Cyklostezka je asfaltová, místy štěrková. Kvalita povrchu je velmi slušná a umožňuje jet bez problémů i vyšší rychlostí. Zhruba po 15 kilometrech jízdy podjíždíme plynovod přes řeku Moravu. Po levé straně se můžeme pokochat ropnými vrty. Pokud pokračujeme dále na jih, zanedlouho míjíme vesnici Brodské a most, po kterém je možné přejet do České republiky. My však pokračujeme stále dále na jih po cyklostezce. Po čase se dostáváme k mostku, který vede přes řeku Myjavu. tento mostek je potřeba přelézt a hned za mostkem po cca 30 metrech stezka pokračuje. Po pravé straně máme les Dyjského trojúhelníku, kde se nachází nejnižší místo a zároveň i nejjížnější místo na Moravě. Ze stezky je možné si odskočit a podívat se na soutok Moravy s Dyje. Soutok se nachází cca 800metrů od stezky. Asi 2 kilometry na jih od soutoku, tedy asi 36 km na jih od Hodonína protínáme silnic k hraničnímu mostu do Rakouska. Hraniční most je odtud asi 850 metrů. Doporučuji se sem podívat, protože z mostu je pěkný pohled na řeku a rybářské chatky na rakouské straně. V místě, kde protneme tuto silnic se nacházejí rovněž i vojenské bunkry. Pokud budem pokračovat dále na jih, tak budeme mít po levé straně četné Louky, na kterých se určitě setkáme s čápem. Kousek před městečkem Gajary, kdy máme najeto již 55 km jsme se zastavili a obrátili se na cestu zpět. Zpátky se dá jet trochu jinudy. Doporučuji to vzít na vesnici Malé leváre. Kousek před vesnicí Malé Leváre protneme cyklostezku do Moravského Svatého Jána, kde doporučuji se najíst. Je tu dobrá a levná venkovní restaurace. Odtud to doporučuji vzít po silnici do Kůty a odtud zpět na cyklostezku a po ni dojet až do Hodonína. Celková délka této trasy je 110km, ale vzhledem k tomu, že je po absolutní rovině, lze ji doporučit i začátečníkům. Na tuto cestu nedoporučuji vyjíždět po povodních, protože my jsme jeli 3 týdny po letošních povodních a část cyklostezky mezi Melé Leváre a Moravský svatý Ján byla zatopená a to až do 30 cm.

Podél cyklostezky nejsopu žádné restaurace a občerstvení. Vždy je nutno sjet do blízké vesnice.

Nejvíce se nám líbila možnost jet pořád po rovině, ujet spoustu kilometrů a nebýt přitom vůbec unavený.

Cyklostezka je zcela zdarma. Nutno jenom přibalit nějaké drobné na svačinu.

Na výlet vlakem

Do Hodonína se lehce dostaneme vlakem. Hodonín leží na trase Břeclav Přerov a vlakové spojení je velmi dobré.