Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět

Okolo Lednických rybníků

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za kulturou Do přírody Na kole

Lednické rybníky
Lednické rybníky  •  Fotografie (32)  • Foto: Marijakes

Lednicko-Valtický areál je velmi navštěvovanou oblastí, pro svou bohatou nabídku zajímavých míst a aktivit. Nabízí jak architektonické skvosty, tak krásnou přírodu cykloturistům i pěším. Rovinatá krajina je kondičně nenáročná. Mnozí autoturisté navštěvují nejčastěji zámky a jejich parky. Já vám doporučím i výlet kolem rybníků 2 km na jz od Lednic. Celodenní výlet je pro pěší, cyklisté si přidají ještě sv. Huberta nebo zámeček Rendez vous u Valtic.

V dáli Apollonův Chrám

Tři Lednické rybníky (Hlohovecký, Prostřední a Mlýnský) lákají k procházce nejen zájemce o historické památky, ale i milovníky přírody, neb procházka loukami se smíšeným porostem, a pro mne i milovanými borovicemi, je nádherná. Na své si přijdou i milovníci ptactva. Ornitologové potvrdí, že zde žije nepřeberné množství druhů ptáků. Já ornitolog nejsem, ale stejně jsem ráda pozorovala labutě, čápy, kačenky a další. Můj syn zase toužil vidět malé bunkry, našli jsem dva, ale je jich tam podle mapy více a nadšenci by je jistě rádi vypátrali. Mně lákaly zámečky Hraniční, Rybniční, Tři Grácie a Apollonův chrám.

Pokusím se popsat trasu cca 12 km výletu, který si můžete přizpůsobit silám či počasí pomocí veřejné Dopravy, nebo úpravou trasy. V přiložené galerii najdete i malou mapku.

ornitologická rezervace

Výchozím místem je náměstí Lednice. Po červené značce projdeme městem a sestoupíme k rybníkům na rozcestí se žlutou značkou lemující rybníky.Odbočíme vpravo a pokračujeme po žluté. Dojdeme k Rybničnímu zámečku na svahu pod nímž najdeme první z bunkrů. Zámeček je sice veřejnosti nepřístupný, avšak je nově rekonstruovaný a stojí za fotečku. Na mistech, kde se porost kolem rybníku trochu rozestoupí je opravdu zajímavé pozorovat ptáky. Dojdeme k Hraničnímu zámečku, který slouží jako hotel. Od tohoto zámečku projdeme po asfaltové silnici obcí Hlohovec, avšak za obcí se odpojíme ze žluté značky a budeme pokračovat po silnici k Chrámu Tři Grácií mírným stoupáním. Odtud pokračujeme po červené k Novému Dvoru a sestoupíme k rybníkům. Zde se napojíme na žlutou značku, odbočíme vpravo a hned narazíme na dřevěnou rozhledničku. Dále nás již čeká Apollonův chrám, jehož vyhlídka je přístupná za dobrovolné vstupné a skýtá opravdu nádherný výhled. Pod chrámem bylo kdysi přírodní koupaliště, ale to bylo v roce 2009 mimo provoz a vypadalo, že to tak již delší dobu je. Kousek dál ale narazíme na silnici vedoucí směr Břeclav a odtud již pokračujeme po této komunikaci vlevo směr Lednice cca 2 km. Zde je také kemping a jeho hosté si jistě výchozí a cílové místo přizpůsobí. U restaurace nad kempem je autobusová zastávka a unavení poutníci mohou použít k návratu do Lednic veřejnou Dopravu.

O ubytování v této lokalitě není nouze, je tu řada penzionů na vysoké úrovni a za docela přijatelné ceny. my jsme byli ubytovaní v penzionu Hippoclub v Lednicích a byli jsme nadšení. Tento penzion je nejen pro koňské nadšence, ale hlavně pro rodiny i s velmi malými dětmi,či handikepované lidi. Ubytování v pokojích s příslušenstvím i chatkách, uzamykatelná kolárna, velmi příjemné posezení nejen ve stylové restauraci, ale i venku. Obsluha vynikající, jídlo rovněž. Snídaně formou rautu s tak bohatou nabídkou, že jsme byli velice příjemně překvapeni. A to všechno za opravdu mírné ceny.

lednické rybníky

A co se týká stravování na popisovaném výletě? Měli jsme s sebou svačinu, ale neodolali jsme posezení ve venkovní restauraci u kempu, kde výborně vaří.

Když jsem hledala informace o místě, kam pojedeme na dovolenou, našla jsem fotky ošuntělých památek. Když jsem stála před nimi "tváří v tvář" byla jsem mile překvapena. Všechny byly nedávno zrekonstruované.

Na tomto výletě zaplatíte pouze dobrovolné vstupné za vyhlídku z Apollonova Chrámu, případně za veřejnou dopravu, která je v tomto regionu levná.