Marijakes

Příspěvky uživatele Marijakes

Počet příspěvků: 32

Hrubý Jeseník - Z české Vsi přes Zlatý chlum do Jeseníku
Do České Vsi autobusem ze Zlatých Hor.Z České Vsi od obecního úřadu pěšky po modré značce přes Čertovy kameny  na Zlatý chlum dále po modré na Křížový vrch odtud stále po modré značce kolem pramenů do Jeseníku. V Jeseníku návštěva Vodního hradu. po prohlídce…
  Nejedeme k moři, ale tradičně se vrháme do poznávání naší zemičky. Ono je to mnohdy paradoxně tak, že dobře známe místa vzdálená, ale to co máme, jak se říká, u nosu, to neznáme. Letos…
Je pondělí 23. 7. 2012.   Sluníčko už nám svítí do pokoje, modrá obloha je výborné znamení pro náš modrý výlet. Modrý výlet je krycí název pro výšlap na rozhlednu Zlatý chlum nad městem…
  Dnes v úterý 24. 7. nemusíme spěchat na autobus, můžeme v klidu posnídat. Přímo na stole máme nachystán raut. Snídaně je velmi bohatá. Jsme zatím nad míru spokojeni. Po snídani…
Dnes je středa 25. 7. Počasí nás trochu straší, není zrovna slunečný horký den, ani předpověď na další dny není moc příznivá, ale neprší. A já chci určitě zajet relaxovat do Balneoparku v…
Je čtvrtek 26. července a na obloze se ukazuje hezký den. Modro a sem tam mráček láká ke splnění dnešního plánu. Do ba…
  Je sobota 28. července 2012   Jelikož jsme spojili dva výlety v jeden, vyšetřili jsme si den na oslavy města. Již včera bylo náměstí lemováno několika stánky s občerstvením, perníky,…
Je 28.září 2012. Svátek má Václav a pro nás všechny to znamená volný sváteční den. Někam se musíme vypravit, proto…
Dovolená už nám pomalu končí. Je pátek 27.7.2012 Z okna hotelu Minerál se díváme každý večer na nádherně sluníčkem nasvícenou rozhlednu. Je zařazena v plánu, ale jsme už nějak unavení.  …
Jen na pár dní vykvete na jaře šafrán bělokvětý na chráněné lokalitě v obci Lačnov. Jedna ze dvou lokalit se nachází hned za školním hřištěm. Můžeme se sem dostat autem i na kole nebo veřejnými dopravními prostředky. My volíme vlak a autobus. Z vlaku vystoupíme v Horní Lidči a auto…
Je jaro a první kytičky se derou ze země. Sněženky ve volné přírodě jsem již neviděla dlouho, přestěhovaly se do zahrad. V obci Sedlnice prý rostou volně a na větších plochách. Dokonce o jejich…
Je hezký den, proto jsme se vydali do přírody. Hostýnské vrchy jsou krásný kout naší vlasti ve všech ročních obdobích. Vyrazili jsme bez auta…
Od 1.11.2011 byl pro veřejnost otevřen zámek v obci Lešná u Valašského Meziříčí. Celý zámek prošel velmi rozsáhlou rekonstrukci za pomoci dotace EU. Byla opravena nejen fasáda zámku, ale kompletně zrestaurovány interiéry, studna na nádvoří zámku. V přízení zámku je možné shlédnout fotografie, jak zámek před rekonstukcí vypadal a člověk opravdu žasne. Zámek patří pod s…
Je sobota,venku nestálé počasí, jedeme tedy spíš do města za kulturou, než do přírody. Vybrali jsme si Ostravu…
Holešovský zámek se nachází v centru města Holešova. V sučasné době probíhá rekonstrukce zámku, přesto je přístupný veřejnosti s průvodcem. Vnitřní části zámku jsou již opraveny,na…
Pátek 23.7.2010 Meteorologická předpověď vyšla. Prší. Je zvláštní, že mi to  vůbec nevadí. Nemrzí mne, že se nepojedeme koupat, ani mi není líto, že vynecháme rozhlednu Jedlovou a zříceni…
čtvrtek 22.7.2010Kampak se dnes vypravíme? Stále panují nesnesitelná vedra, lepší to bude u vody.  Rozhlednu Jedlovou necháme na později dneska bychom mohli k vodě, ale nejprve na Bezděz.…
Středa 21.7.2010Před sebou máme ještě tři dny dovolené. Počasí je jak na objednávku, obloha vymetená s několika plovoucími peřinkami. Jednou ze zvláštností, na které mě Mikeš v knížce upo…
Úterý 20.7.2010Ráno zahajujeme opět světovými koláčky z „naší“ pekárny. Hotel opouštíme trochu později, chceme si koupit deštníky. Snad už naposledy. Deštníky máme, snad jen jako zátěž, k…
 Pondělí 19.7.2010   Dnes nás čeká náročnější den, vypravujeme se na celodenní výlet na Pravčickou bránu nad Hřenskem. Meteorologové slibují krásný den. Po druhém klinknutí věžních hodin…
 Neděle 18.7.2010Už v noci vnímám, že venku prší. A prší i ráno. To nám to začíná. Odkládáme tedy i Hřensko na neurčito a pro takové počasí volíme vhodnější variantu.  Dnes tedy pojedeme …
Na dovolenou jezdím již několik let s mladším synem. Cestujeme veřejnými dopravními prostředky za krásami naší vlasti.Letos nás láká okolí České Lípy,  kraj, který znám z vyprávění mé int…
Cílem našeho zájmu byly tentokrát Teplice nad. Bečvou, kde nás lákala jednak Hranická propast, Národní přírodní rezervace Hůrka u Hranic, ale hlavně Zbrašovské aragonitové jeskyně. Teplice…
Jen takový menší výšlap Železnorudskou hornatinou. Dovolenou jsem trávila ve svém rodišti  Horšovském Týně, kam jsem si odskočila po 40 letech z Valašska. Toulali jsme se okolím, ale chtěla jsem se kouknout i do m…
Jistě to všichni znají, někam jedou a chtěli by toho vidět co nejvíc a tak nás mrzí, že něco musíme vynechat. První den dovolené většinou bývá Doprava na místo, ubytování a jen takové rozlédnutí po okolí.…
Bělá nad Radbuzou, město v Českém Lese, je výchozím místem mnohých turistických tras a celé Bělsko je protkáno cyklostezkami vedoucími nedotčenou přírodou, která byla v minulosti veřejnosti nedostupná, jelikož úze…
Na Klenové, asi 13 km od města Klatovy, najdeme nejen rozsáhlou zříceninu středověkého hradu, ale i novogotický zámek, ve kterém je expozice moderního umění nejen významných, ale i začínajících umělců a …
V Pavlovských vrchách, nad Novomlývskými nádržemi navštívíme jednu z několika zřícenin - Dívčí hrad. Je to sice malá zřícenina, ale od ní se nám naskytne vý…
Výchozí místo vlaková zastávka Babylon, dále přes Sokolovu vyhlídku na Čerchov (1042 m.n.m), Výhledy (pomník J.Š. Baar), cíl Klenčí p. Čerchovem - zastávka ČAD.