Příbram

Příbram leží na řece Litavce pod Brdskou vrchovinou. Příbram má přibližně 35 tis. obyvatel. Příbram je proslulá jako historické hornické město, což připomíná Hornické muzeum.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Rožmitál pod Třemšínem / Město Sedlčany Ubytování Příbram
Turistické cíle / Mapa Příbrami Plešivec / Padrťské rybníky Ski areál Monínec

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Toulava

Oblíbenými stezkami krajem kamenů kolem Českého Meránu

Tipy na výlet Pro zdatnější Vycházka - půldenní Do přírody

0. Kamenní obři z dávných dob.
0. Kamenní obři z dávných dob.  •  Fotografie (48)  • Foto: jokabuki

Zapomenutým krajem okolo Čertovy hrbatiny přes balvany a bučiny.

Krásný relax, kdy si člověk vyčistí hlavu a srovná myšlenky. Pastviny, lesy, rozhozené vesničky, po deštích nadmíru rozvodněné cesty a potoky, kdy brody jsem překonával dost obtížně. Ale nakonec se zadařilo a ke konci nechybělo ani piviště, po jaké době už nespočítám. Potkal jsem se tentokrát s turisty, normálně by se konal pochod Praha - Prčice, tak ti skalní vyrazili. Já jsem na to ani nevzpomněl, tak jsem byl překvapen, kde se najednou vzalo v přírodě tolik lidí. Přiznám, že na to nejsem zvyklý, běžně nepotkám nikoho. Ale bylo to rozhodně fajn, dali jsme řeč a pívo. Pohoda, jak má být. K tomu se i vydařilo počasí, fajnový den.

Jídlo z vlastních zásob, pivo z okénka.

1. Kaplička u kravína v Sušeticích.

Krásný den a chůze obdivuhodnou krajinou.

Platilo se pití.

Poslední aktualizace: 27.6.2022
Autor: jokabuki

Sedlec-Prčice

Příspěvky z okolí Oblíbenými stezkami krajem kamenů kolem Českého Meránu

Výšlap po výhledech Českého Meránu
Po hřebenech i svazích jižní části údolí Českého Meránu obkružujícího dvojměstí Sedlec-Prčice. Jméno Český Merán, původně se říkalo krátce Meran podle tyrolského města, nosí naše kotlina už více než sto let. Souvi…
Výšlap po stopách, jež zanechali v našem kraji významní lidé, na něž bychom neměli zapomenout.Mistr Jan HusMísta, údajně spjatá s pobytem našeho národního mučed…
Po stopách pochodu, jenž má již půlstoletí. Vzhledem k situaci, jež panuje, se 50. ročník pochodu Čertova podkova Českým Meránem stále posouvá. Rozhodl jsem se proto v rámci svých výšlapů po krajině projít jednu z…
Webkamera umístěná v dvouměstí Sedlec-Prčice v části Sedlec na základní umělecké škole snímá pohled východním směrem na kostel sv. Vavřince. Dvojměstí Sedlec-Prčice vzniklo r. 1957 spojením dvou…
Na naší během roku třetí cestě na Moravu plánujeme zastávku u dalšího pivovaru, kde jsme ještě nebyli. Až pozdě jsme zjistili, že je tam řada dalších zajímavostí. Jenže stejně bychom asi na jejich prohlídku neměli…
Od Prčice zase k Prčici. První letošní výšlap s charitativním podtextem. Okruh Českým Meránem v první den nového roku byl nádherně projasněn sluníčkem. Krajina byla příjemně klidná, skoro jako bez života. Cestou b…
 Monínec, který najdete na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje, je ideálním výchozím místem pro ubytování a současně i řadu vycházek do okolí. Vydejme se třeba do blízkého Sedlce-Prčice.   Vítkovci, zvaní někdy také páni z Růže, měli ve středověku silné postavení zejména v jižních Čechách a Rakousku. V Prčici a jejím nejbližším okolí si můžete projít stezku Od vítkovské růže k zázračnému prameni, která na tento rod od…
Proměnlivé počasí, ale důležitější byla chuť podniknout alespoň malý vandr. Takže po hřebenech jsem šlapal a shlížel dolů na sedleckou kotlinu. Většinou bylo pod mrakem, ale občas se sluníčko ukázalo. To pak ale h…
Po Českém Meránu i hřebenech jej obklopujících kolem několika zajímavých tvrzí.Cestou jsem viděl tři tvrze a nespočet kapliček, zvoniček a křížků. K tomu nádavkem krásnou přírodu osvícenou listopadovým sluncem. Bylo r…
Kapličky, zvoničky, boží muka a křížky dotvářejí kulturní krajinu našeho venkova. Často jsou tím, co zdobí celou vesničku, bývají velmi pěkně udržované. Kromě náboženského rozměru jsou to i historické památky. Vyd…
Po zajímavých a neprávem opomíjených místech Českého Meránu. Všude je něco k vidění, co jinde nemají, chce to mít jen oči otevřené a vnímat krajinu. Před pár dny napadla vydatná sněhová nadílka, a tak nebylo úplně…
                     Čertova podkova V sobotu 17. 3. 2012 jsme se vydali na start pochodu, který byl u Ateliéru v městečku  Prčice. Ano právě tento název je někdy předmětem dohadů. A tak jsme se zeptali organizát…
Český Merán, malebné údolí obklopující dvojměstí Sedlec-Prčice. "Když kdysi vlastenecký biskup Jan Valerián Jirsík přijel z Budějovic a u Cunkova se před ním rozevřela sedlecká kotlina, tu okouzlen krásou její sle…
Milevsko - Prčice velmi známý a po mnoho let lákavý pochod pro velký počet lidí. Pravda není tak čistě turistický, ale mnozí účastníci této " masové " akce, považují svoji účast za osobní úspěch. Možná, že někteř…
Krásnou a podmanivou krajinou údolí zvaného Český Merán, rozkládajícího se v kotlině kolem dvojměstí Sedlec-Prčice ve středních Čechách. Držel jsem se povětšinou turistických cest a obešel ho kolem dokola. Cestou …
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě a okolí. Dále máte možnost zajistit si ubytování čí stravování. V rámci centra si můžete zakoupit vstupenky na akce. Nabízí Velké množství bezplatných i placených propagačních materiál…
Pěší výlet po stopách nejslavnějšího sedleckého rodáka, přítele Jana Nerudy, spisovatele Prokopa Chocholouška. Prokop Chocholoušek byl český spisovatel, novinář a vlastenec. Ve své době byl řazen mezi přední české spisovatele.Narodil se 18.2.1819 v Sedlci čp. 31, v Dlážděné ulici. Chodil nej­prve do sedlecké školy, a protože byl nadaný, dal ho otec do hlavní školy v Praze, a od r. 1831 d…
Poměrně fyzický náročný výšlap po kopcích kolem kamenů. Javorová skála svou výškou 723 m převyšuje rozsáhlé okolí a nejbližším vyšším kopcem jsou 25 km vzdálené Batkovy v Křemešnické vrchovině. Javorová skála tak …
Kolem Monínce, kde je známá středočeská sjezdovka. Začínáme v obci Jetřichovice pod areálem, kde zase skončíme. Poměrně fyzicky náročný výšlap kolem Českého Meránu, přes vrchol Javorové skály, krajem zapadlých vesniček, luk a kamenitých políček. Přírodní zajímavosti, drobné sakrální stavby. Občerstvení z vlastních zdrojů, venku přece chutná nejlépe. Zvyšování fyzické zdatnosti …
Tak hlavní „novinkou“ je, že se konečně počasí umoudřilo a areál byl pro natěšené lyžaře 20.1. 2012 konečně otevřen! Předpověď počasí vypadá slibně, umělé zasněžování pracuje na 100% - sněhová pokrývka je tedy dos…
Sportrelax centrum Monínec najdete na Javorové skále 70 km jižně od Prahy na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje nedaleko města Sedlec-Prčice. Monín…
Nejvyšší bod celého Českého Meránu je Javorová skála, měří 723 m.n.m. Pokrývají ji lesy převážně bukové a smrkové, byť s mnoha holinami po kůrovcové těžbě. Přesto je to krásný a zároveň trochu tajemný prostor, kte…
Od rána hustě padal sníh, který dal výšlapu tu pravou zimní atmosféru. Cestu jsem znal, ale překonávat nepřízeň počasí dalo přece jen zabrat. V přístřešku, navíc jediném na celé trase, jsem si uvařil a šlapal dále kouzelnou krajinou ležící pod příkrovem sněhu. Ani jsem nečekal, že se fotky povedou, to mě příjemně překvapilo. V hospůdce jsem se zahřál a pak již z kopce pokračova…
Nejvyšší vrchol Středočeské pahorkatiny, Javorová skála (723 m), leží severně od Jistebnice (8 km) a severovýchodně od Milevska (15 km). Na vrcholku se skalní rozsochou je již z dálky dobře vid…
V letošním roce jsem se rozhodl rozjet novou sérii výšlapů po památných nebo i jen zajímavých kamenech v Českém Meránu a okolí. Tentokrát jsem využil krásného slunečného dne a vydal se hledat do neprobádaného území na pomezí Sedlecka a Borotínska. No, nebyl jsem zde první, ale mnoho nás tyto svědky minulosti nevidělo. O co byl výšlap kratší, o to byla cesta krkolomnější a nesch…
Listopadovou smutnou oponou z mraků, ale přesto zvesela, krásnými, především bukovými lesy, jsem tentokrát putoval kolem Javorové skály v Českém Meránu. Všude zvláštní klid, pod nohama mi šustilo listí a já se rozhlížel a nasával tu nostalgickou atmosféru. Opravdu kouzelné lesy, ve vsích zvoničky a kapličky, křížky podél cest. A také rozličná zvířátka, před velkým plachtícím vý…
Z hradu Zvěřince, nalézajícího se se v lesích Českého Meránu, zbyly již jen trosky. Přesto stojí za to, jej vidět, už pro historické okolnosti. Dost možná zde dlíval u svého přítele Václava ze Zvěřince Mistr Jan Hu…
Pěší toulání za Javorovou skálou. Za hřebeny Českého Meránu svět nekončí, ale rozkládá se tu nepříliš známý a prozkoumaný kout naší země, někdy zvaný vnitřní pohraničí. Vyznačuje se pěknými lesy, malými políčky a …
Ač konec léta byl spíše nevlídný, říjnový čas vše dosyta vynahradil. Zářivé slunce svými teplými paprsky dalo vyniknout veškeré kráse podzimní krajiny. Hry barev na každém kroku, daleké výhledy do kraje, ale i sposta drobností, to vše se nabízelo oku dychtivého tuláka. Stačilo se jen uvolnit a oprostit od všedních starostí a vnímat tu nádheru okolo. I tyto fotky jsou pouze nedo…