TURISTIKU PODPORUJÍ
61 458 turistů a cestovatelů
109 031 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 360 317,- odměny za články
Tipy a novinky pro turisty Travel blog Muzeum města Prahy Chaty a chalupyChaty a chalupy (33) Mapa Praha a okolí

Hlavní město ČR a jedna z nejkrásnějších metropolí v Evropě. Turisty sem láká architektura (chrám sv. VítaPražský hradKarlův mostNárodní divadlo nebo Staroměstské náměstí s Orlojem), jedinečná atmosféra i noční život. Prahu jako na dlani si můžete prohlédnout hned z několika míst: Letná, VyšehradPetřín nebo Žižkovská věž. Krásné výhledy nabízí i projekty Nové byty Praha od Metrostav Development

Tip:  
 Turistické cíle a oblíbená místa v Praze (1 916)
Památky a muzea (778)    Příroda (110)    Technické zajímavosti (47)    Výletní místa a parky (40)
 Trasy  (171)
 
Do přírody  > Na kole  > Za kulturou   
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Evropa
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

Na Favority – do Muzea (Národního a technického)

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Předchůdci favoritek
Předchůdci favoritek  •  Fotografie (94)  • Foto: Bobkart

Kam a jak jedeme?

Do Prahy, Národního technického muzea. Myslím, že místo na Letné už každý objeví sám, ačkoliv můžu prozradit, že na místo jsem dorazil za přispění tramvaje číslo 12 od stanice metra Malostranská.

Za čím jedeme?

Důvod návštěvy hlavního města byl sice ve shlédnutí velkolepé artrockové šou, které předchozího večera předvedl nejmenovaný basista věhlasné britské, již vlastně neexistující, skupiny. Tam samozřejmě Roger Waters dal spoustu pecek mateřského souboru se vsuvkami z jeho posledního alba, takže koncert i přes utrpěné peripetie (nekonečné stání u vchodu do haly) byl značně luxusní.

Jak a kde jsme se najedli a ubytovali?

Motovodič s dráhovým kolem

Sehnat v Praze laciné ubytování je ovšem značným oříškem, naštěstí kamarád tu má nějaké příbuzenstvo, tak ač prostory v domečku mají obsazené, díky značné zahradě a nakonec i příjemnému počasí si můžeme na zahradě postavit stan na jednu noc, ráno už máme každý jiný program.

Co se nám nejvíce líbilo a co naopak ne?

Musím se přiznat, že zajít do Národního technického muzea po delší době už měl lákalo víc než hodně. Už ani nevím, jestli jsme tu byli někdy se školou, nebo jen jako dítka s rodiči. Když tak proběhla vcelku masivní reklama ve sdělovacích prostředcích, že od dubna do září je jednou z výstav právě expozice o historii kol značky Favorit, vlastně nešlo odolat.

Klidně bych mohl napsat, favorit, toť má láska.

Co si budeme povídat, kolo této značky, ač to byla „závodnička“, nebo jen „cesťák“ byl snad snem každého kluka i nejedné dívky v bývalém Československu ale i nejen v něm.

Foto: Bobkart

Vlastně je paradox, že historie značky těchto kol nebyla (ve srovnání) nikterak dlouhá, myšleno v jejich začátcích. Jak se za komunismu vše slučovalo a sjednocovalo, musela se sjednotit i výroba kol. A sportovní kola se začaly vyrábět v Rokycanech, kde už se v jejich předchůdcích nějaké sportovní kousky vyráběly.

Přiznejme si ale, že výroba sportovních kol, nebyla prioritou tehdejší výroby, kde přednost mělo těžké strojírenství, a dodejme i zbrojní výroba. Dá se říci, že to byl vlastně zázrak, co se rokycanským postupe času vytvářelo. Skoro od počátku byla kola favorit, hlavně v naší reprezantaci spojená se Závodem Míru. Ten ač vlastně vznikl tak víceméně propagačně jako taková středoevropská vzdoroTour si přeci jen postupně vydobyl své místo v historii, a dnes občas s nostalgií vzpomínáme, že zas tak špatný podnik to nebyl.

Raná sportovní kola

Nicméně zpět ke kolům. Stěžejním produktem výroby byly tedy kola silniční sportovního charakteru. Vrcholem produkce pak byla kola závodní a speciální. Není tajemstvím, že favoritky sedlali bratři Pospíšilové, patrně co se týče počtu Zlatých medailí z mistrovství světa naši bezkonkurenčně nejúspěšnější sportovci (kdo to neví, jejich činností byl poněkud zvláštní sport kolová). Vlastně podobná jsou jejich speciálům kola pro sálové krasojízdou.

Ne zcela častým výrobkem jsou kola pro dráhovou cyklistiku, kde výrobce musel uspokojit i potřeby těchto specialistů. Celkem se jim to povedlo, o čemž svědčí fakt, že jsme se dočkali i nějakých olympijských vavřínů.

To už je favorit

Co si ale budeme povídat, králem cyklistiky (bikeři prominou) je cyklistika silniční. A tam nakonec směřovala stěžejní část produkce z Rokycan. Samozřejmě většinu výroby tvořila „běžná“ produkce kol sportovního nebo turistického ražení. Uvozovky jsou v tomto případě na místě. Favoritky zas tak běžné nebyly. První kola z Rokycan byly v počátcích výroby vybavovány i komponenty cizí produkce, ale časem v základní výbavě se zavedla i tuzemská výroba (myšleno přehazovačky, převodníky, vícekolečka apod.). A co si budeme povídat, kola byla na svou dobu skutečně dobrá, tak se dobře prodávala – na Západ. Devizy byly přednější než potřeby domácího publika. Sehnat favoritku znamenalo mít 1) štěstí, 2) známé, 3) peníze, 4) vše dohromady. Jestli si někdo stěžuje, jak je dnešní doba zkorumpovaná, tak ať si vzpomene. A kdo žehrá, že jaký byl ten socialismus parádní, tady má příklad toho, jak „slavně“ soudruzi hospodařili s umem našich techniků a dělníků.

Zanechme ovšem ještě na chvíli steskům.

Závodničky se vyráběly pro výkonnostní i vrcholový sport. Ten masový sport byl uspokojen koly s víceméně domácích součástek. Nakonec i můj brácha svého času závodil a jakýmsi způsobem se podařilo sehnat závodničku za závratných 1800 Kčs. Vcelku problém byly galusky. Ty byly značky Barum a většinou se daly sehnat na nějakých závodech, kam dojížděly závodníci věhlasných týmů jako byl třeba Favorit Brno nebo Unex Uničov. Tuším ještě v Plzni byl nějaký silný oddíl.

Tito borci (nebo jejich mechanici) pak občas nabídli i nějaké to Campagnolo. To se myslelo středové složení se čtyřhranem. Kdo ví, tak naše kola neměla tuto vymoženost a převodníky se montovaly tzv. Klínky. No a s klínkama byl kříž.

Závodničky
Závodničky  •  Foto: Bobkart

Neméně ošemetné to bylo s galuskami. Galuska je vlastně sešitý plášť s duší uvnitř. Když se píchlo, musela se galuska rozpárat, najít díra, zalepit a znovu sešít. Spousta závodníků si to dělala sama, ale nešlo to na věčné časy, tak se to poslalo do opravy ve Vracově (u Hodonína), ale pak jste na tu galusku čekali klidně měsíc.

Tolik k tajům výkonnostních závodů. Borci, co si vyjeli vyšší výkonnsostní třídy (1., 2., mistrovskou) už měli kola, na kterých jsme mohli oči nechat. Ti už měli kola, na kterých jsme mohli oči nechat. V podstatě celé měli komponenty italské provenience. Býval i jiných značek, ale většinou všemu se říkalo Campagnolo (ač to bylo třeba Gipieme nebo německý Sachs). No a ti nejlepší měli i celý rám postavený na míru.

U nás se pravidelně jezdil závod Kolem Pradědu, nebo kritéria v Uničově a když přijel takový Moravec nebo Hrazdíra, to byla sláva.

S favoritkami jsou spojené i leckdy zajímavé osudy, což zde dokumentují na případu jednoho cyklisty, který si postavil horkovzdušný balón a utekl na západ i se svým oblíbeným kolem.

Když nebyly nášlapy, jezdilo se v klipsnách

Smutný osud potkal Favorit v 90. letech minulého století. Bohužel zpackaná privatizace vedle v podstatě ke krachu celé fabriky. Asi kde kdo ví, že tehdejším majitelem byl jistý Josef Kozumplík, zřejmě poněkud hochštapler, kterému se podařilo zlikvidovat i sobotínskou Velamosku (tu ale už načali někteří její bývalí pracovníci). Přiznejme, že faktem bylo, že ve favoritu zcela nezachytili trend z té doby, kdy s do módy začaly dostávat různá horská a treková kola. Zanedbal se i příchod nových materiálů a technologií. Nakonec v té době už zas tak nebylo problém favorita sehnat. Autor se rád přizná, že má ve sklepě jedno z posledních těchto kol, už tedy dosti ojetých, a to dokonce s jednou variantou slavného rámu F1 (teď už mám i novější silničku, ale jiné značky).

Nicméně, zdá se že v případě Favoritu není všemu konec. Před časem se značku podařilo získat novým majitelům. Ti vyrábí ovšem ne kola masové produkce, ale poněkud jinačí. Ono to asi už dnes jinak nejde, těch masových produkcí je poměrně dost, tak musí zaujmout něčím jiným. Na výstavě jsou k vidění např. bezúdržbová kola na silnici i do terénu. Divák tu objeví takovou lahůdku, jako je řemenice nebo zapouzdřený 11převod v zadním kole. K tomu je tu vcelku „běžný“ krásný silniční speciál.

Ostatní informace

Foto: Bobkart

Samozřejmě, když už zaplatíte 220 Kč (pokud nejste důchodce, student, dítě nebo rodina) musíte se podívat i do dalších expozic muzea. Co si budeme povídat, ta dopravní hala, je beztak asi největší chloubou instituce, takže i tady jsem strávil dost času. I tam za léta přibyly mě neznámé kousky (myšleno v místě). Matně si pamatuju hodinářskou expozici nebo fotoateliér. Ty jsou samozřejmě notně aktualizované, novinkou je pro mě chemická expozice a někdy na příště si určitě zajdu na horníky aj. Ještě bych se mohl rozpovídat, jak mě postupně ukradli 3 favoritky (jednu 2x), nebo jak jsme u Popradského plesa potkali Poláka, který taky míval jako kluk stejnou značku, ale to už by bylo na román.

GPS souřadnice:
uložit .gpx soubor (50.097, 14.425)
Poslední aktualizace: 29.4.2018
Vyhledání vlakového spojení na výlet
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
Autor: Bobkart
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Praha

Vyhledání vlakového spojení
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
1,1km od místa

Příspěvky z okolí Na Favority – do Muzea (Národního a technického)

Degustéka
Degustéka
Vinařský cíl
Pro majitele vináren a vinoték v hlavním městě není jednoduché se ve velké konkurenci odlišit a přinášet něco nového. Manželům Rubášovým se to podařilo, a to především díky dvěma aspektům: …
0.1km
více »
Plánujete výpravu do přírody? Poradíme vám, co by v batohu nemělo chybět!
Plánujete výpravu do přírody? Poradíme vám, co by v batohu nemělo chybět!
Tipy a novinky
Současná situace cestování moc nepřeje, o to víc vyrážíme na túry do přírody. Taková procházka zasněženou krajinou nám dobije baterky, nadýcháme se čerstvého vzduchu, rozhýbeme ztuhlé tělo.…
0.2km
více »
Veletržní palác
Veletržní palác
Dům, budova
Po prvním pražském vzorkovém veletrhu, konaném v roce 1920, vznikla myšlenka vybudovat nový veletržní prostor, neboť pavilony starého výstaviště již nestačily. Vypracováním projektu nového objektu byli pověřeni …
0.2km
více »
Koštovna U Počtů
Koštovna U Počtů
Vinařský cíl
Ve velké konkurenci pražských vináren je velmi obtížné se odlišit něčím zajímavým. Koštovně u Počtů na Letné se to povedlo. Kromě běžného posezení nabízí stylov…
0.2km
více »
Jak ušetřit na vstupném do Národní galerie (NG Praha)
Jak ušetřit na vstupném do Národní galerie (NG Praha)
Rady a tipy
Návštěva všech stálých expozic i krátkodobých výstav pražské Národní galerie může být pro někoho – alespoň zdánlivě – finančně stejně nedosažitelná jako leckterá zahraniční dovolená v exotické destinaci. Ale když dokážeme bez problémů nahradit Karibik, Ceylon či Seychely last minuty v Řecku i Egyptě nebo oblíbeným Chorvatskem či Bulharskem, jistě si zvládneme poradit i v této s…
0.2km
více »
Praha - Holešovice - Kostol sv. Klimenta
Praha - Holešovice - Kostol sv. Klimenta
Kostel
Pri našich potulkách Prahou sme sa dostali k malému starému kostolíku, nad Nábrežím kapitána Jaroše, neďaleko Letňanských sadov. Ide o kostol sv. Klimenta ale je známy aj ako kostol sv.…
0.3km
více »
Kratochvíl, Sucharda, E.A. Poe … aneb nové toulky Prahou nejen výstavní
Kratochvíl, Sucharda, E.A. Poe … aneb nové toulky Prahou nejen výstavní
Tipy na výlet
Návštěva naší Matičky stověžaté bývá pro nás, uměnímilovné a dálebydlící, většinou spojována se zajímavou výstavou, koncertem či jinou akcí uměleckého charakteru, občas proloženou důležitým sportovním kláním. Vždy…
0.3km
více »
Strossmayerovo náměstí
Strossmayerovo náměstí
Náměstí
Strossmayerovo náměstí je prostor pod Letnou v okolní bytové zástavbě, dole uzavřený kostelem sv. Antonína Paduánského a v horní části rušnou křižovatkou, zejména tramvajových linek.…
0.3km
více »
Restaurace EXPO 58 - Letná
Restaurace EXPO 58 - Letná
Technická památka
Restaurace Expo 58 byla navržena Františkem Cubrem, Josefem Hrubým a Zdeňkem Pokorným pro světový veletrh Expo 58 v Bruselu. Tato budova přinesla mezínarodní slávu československému pavilonu a bruselsk…
0.4km
více »
Praha - budova reštaurácie zo svetovej výstavy EXPO 58
Praha - budova reštaurácie zo svetovej výstavy EXPO 58
Dům, budova
Už dávnejšie som mala v pláne pozrieť sa na Československý pavilón zo svetovej výstavy v Bruseli EXPO 58. Počas poslednej návštevy Prahy sa mi to podarilo.Nejde o celý komplex vystavovaného pavilónu, ale len o časť a to konkrétne o reštauráciu Praha.História :Československý pavilón v Bruseli v Belgicku prezentoval návštevníkom povojnový život v Československu, predstavil človek…
0.4km
více »
Národní technické muzeum v Praze
Národní technické muzeum v Praze
Muzeum
Počátky sbírání technických památek na území Čech souvisí se založením podnikatelské organizace Jednota pro povzbuzení průmyslu v Čechách v roce 1833. V rámci vzdělávacích aktivit Jednoty vznikala postupně sbírka …
0.5km
více »
Národní technické muzeum
Národní technické muzeum
Tipy na výlet
Do Prahy jsme jeli autem, parkovat se dá přímo u muzea. Parkovné je myslím 15,- Kč/hod., pokud chcete prohlídnout všechny expozice, doporučuji zaplatit tak na 5 hodin. Koho by to zajímalo, tak hned vedle je také z…
0.5km
více »
Praha maurská, škrétovská, technická (to hlavně) … a zmrzlá, II. část
Praha maurská, škrétovská, technická (to hlavně) … a zmrzlá, II. část
Cestopisy
V pátek (25.2.) je ráno už mnohem teplejší (jen -9 C), takže se soudruhům bude lépe slavit jejich významný den. Program dne máme na první pohled mnohem volnější (nakonec, samozřejmě, nebyl),…
0.5km
více »
Národní technické muzeum
Národní technické muzeum
Tipy na výlet
Na dnešní výlet se vydáme do Národního technického muzea,které se nachází kousek od Letenských sadů,můžeme jet tramvají č. 1 nebo 25 na Letenské náměstí, u zastávky na semaforech se dáme doleva do ulice Nad Štolou…
0.5km
více »
Za traktory a plemenným býkem na Letnou
Za traktory a plemenným býkem na Letnou
Tipy na výlet
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu nejen na procházku, aler hlavně k návštěvě Národního zemědělského muzea v Praze. Nachází se na Letné v těsné blízkosti Národního technickíého muzea. Od met…
0.5km
více »
Planetárium
Planetárium
Dům, budova
Planetárium v Praze zahájilo pravidelnou činnost 20. listopadu 1960. V roce 1979 se Planetárium oddělilo od tehdejšího PKOJF a stalo se jedním ze středisek Hvězdárny a planetária Hlavního města Prahy. V květnu 1…
0.6km
více »
Lapidárium
Lapidárium
Dům, budova
Lapidárium je budova s největším specializovaným souborem české, převážně kamenné plastiky od raného středověku v 11. století až po století 19. Název Lapidárium je odvozen od latinského lapis = kámen - jako ozna…
0.6km
více »
Mořský svět
Mořský svět
ZOO
Stálá expozice Mořský svět byla založena na pražském Výstavišti v roce 2002. Od svého otevření se neustále vyvíjí, přibývají nové druhy živočichů i nové nádrže. V roce 2003 byla expozice rozšířena o korálovou j…
0.6km
více »
Letenská vodárenská věž
Letenská vodárenská věž
Dům, budova
Letenská Vodárenská věž byla vystavěna v roce 1888 podle projektu architekta Jindřicha Fialky stavitelskou firmou Karel Hübschmann a František Schlaffer. Stavbu objednala pražská obec, aby zásobovala vodou horní…
0.7km
více »
PRAHA - MUZEUM VOSKOVÝCH FIGURÍN
PRAHA - MUZEUM VOSKOVÝCH FIGURÍN
Tipy na výlet
Jedeme do hlavního města  naší republiky  podívat se na osobnosti z dnešní i minulé doby. Dopravíme se vlakem z Přerova  a potom  metrem.   Jedeme za krásnou výstavou voskových figurín. Kde se objevují známé oso…
0.7km
více »
Průmyslový palác
Průmyslový palác
Dům, budova
Budova Průmyslového paláce stojí proti vchodu do Starého výstaviště, které bylo založeno roku 1891 pro Zemskou jubilejní výstavu. Průmyslový palác byl postaven rovněž pro tuto výstavu a slavnostně otevřen 15. bř…
0.7km
více »
Maroldovo panorama
Maroldovo panorama
Muzeum
Pavilon navrhl ing. Vojtěch Krcha, železnou nosnou kostru dodala pražská Kolbenka. Uvnitř pavilonu byla vybudovaná železobetonová válcová stěna se sádrovou vrstvou, na kterou bylo plátno nalepeno. Budova Maroldo…
0.8km
více »
Mořský svět - Praha Holešovice
Mořský svět - Praha Holešovice
Tipy na výlet
Mořský svět v Praze Holešovicích jsem navštívila poprvé před sedmi lety. Pamatuji si jak jsem se na výlet velmi těšila. Jaké ovšem bylo mé zklamání, když expozice, která zde byla instalována čítala jen několik akv…
0.8km
více »
Praha - Letná
Praha - Letná
Městská část
Návrší na levém břehu Vltavy od Holešovic a od Bubenče. Kopec se původně jmenoval Letná, čili Sluneční hora, tedy obrácená k jihu. Národní technické muzeum Dvojice monumentálních budov v individuálně pojatém f…
0.9km
více »
Královská obora - Stromovka
Královská obora - Stromovka
Park
Královská obora Stromovka leží v sousedství holešovického Výstaviště mezi ulicemi Za elektrárnou, Nad Královskou oborou a slepým ramenem Vltavy nazvaným Malá říčka. Její rozloha se v různých dobách měnila, v současnosti se rozkládá asi na 95 ha. Vznikla za Přemysla Otakara II., který ji nechal roku 1266 ohradit jako loveckou oboru a postavil letohrádek. Za husitské doby byla…
0.9km
více »
Hlavní město Praha
Hlavní město Praha
Hlavní město
Praha je hlavní a současně největší město České republiky. Leží mírně na sever od středu Čech na řece Vltavě, uvnitř Středočeského kraje, jehož je správním centrem, ale jako samostatný kraj…
1.4km
více »
Staroměstské náměstí
Staroměstské náměstí
Městská část
Staroměstské náměstí, nejstarší a nejvýznamnější náměstí historické Prahy, se formovalo již od 10. st. jako tržiště na křižovatce evropských obchodních cest. Bývala zde celnice (Ungelt), kde se odedávna proclívalo…
1.5km
více »
Pražský Hrad
Soutěž 5 bodů
www.turistikaprozivot.cz
Pražský Hrad
Hrad
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je národní kulturní památkou a tradičně patří k našim nejnavštěvovanějším památkám. Pražský hrad tvoří rozsáhlý komplex palácových, církevních, úředních, obytných i obran…
1.6km
více »
Praha
Praha
Hlavní město
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…
2.4km
více »