Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Středočeský kraj

Středočeský kraj je největším krajem v Česku. Najdete zde oblasti Český kras nebo biosférickou rezervaci UNESCO Křivoklátsko, památky a hrady KarlštejnKokořínČeský ŠternberkKonopištěKřivoklát či historické centrum Kutné Hory, které zapsané na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Chcete-li navštívit nejsušší a nejteplejší místo v ČR, zavítejte do okolí Mělníka.

TIP:

Okresy: Benešov / Beroun / Kladno / Kolín / Kutná Hora / Mělník / Mladá Boleslav / Nymburk / Příbram / Rakovník

Turistické oblasti:   Středočeská pahorkatina  /  Polabí  /  Kutnohorsko  /  Kladensko Rakovnicko  /  Kraj blanických rytířů

Trasy  (372)

Muzeum másla Máslovice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Fotografie (28)  • Foto: Tanathos

Naše společná cest začíná na silnici č.608, směr PrahA - Litoměřice. V obci Klíčany odbočíme na Hoštice/Vodochody. Projedeme obě zmiňované obce a již se blížíme do Máslovic. Naproti muzeu je malé prostranství, kde je možné zaparkovat náš dopravní prostředek.

Foto: Tanathos

Muzeum je jediné svého druhu ve střední Evropě. Není však jediné na světě. Existuje podobné muzeum v Irsku ve městě Cork, které se však zabývá hlavně irským máslem. Malé máslovické Muzeum másla má Interaktivní expozici, která nabízí různé druhy máselnic, odstředivek, formiček na máslo, máslenek na servírování másla a další předměty, související s výrobou másla. Vystavena je zde také ojedinělá kolekce obalů na máslo. Většinu exponátů lze prakticky zkoušet. Součástí je i expozice o historii obce a krátkodobé zajímavé výstavy. Děti si mohou zakoupit zajímavé pracovní listy. Muzeum je bezbariérové, vhodné i pro návštěvníky se zrakovým postižením (pracovní listy jsou k dispozici i v Braillově písmu).

Zdroj: www.maslovice.cz/web/cs/muzeum-masla

Cestou jsme nevyužili ubytovací ani stravovací zařízení.

Je zde krásná expozice jak potřeb pro výrobu másla, ta i jeho obalů.

Vstupné:
Dospělí 30 Kč

Důchodci, studenti a děti od 5 let 20 Kč

Rodinné vstupné 80Kč

Otevírací doba:
Celoročně (kromě února) sobota a neděle 10-12, 13-16 hod.

Ve všední den po objednávce (min.10 osob).

Poslední aktualizace: 2.1.2013
Autor: Tanathos

Máslovice

Příspěvky z okolí Muzeum másla Máslovice

Jedinečné a originální muzeum másla v Máslovicích
Malé muzeum másla, které je jediné tohoto druhu ve střední Evropě, nalezneme kde jinde než v Máslovicích. Tuto malou obec nalezneme 23 km od Prahy a 9 km od Kralup nad Vltavou. A i přesto, že je tak malinká a n…
Malebnou vesničku ve Středočeském kraji najdete 18 km na sever od Prahy. V obci určitě navštivte Malé máslovické muzeum másla, projděte se Máslovickou naučnou stezkou v máslovické stráni,…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát bych Vás rád pozval do Máslovic.Máte několik možností přesunu.Pěšky,na kole nebo vlakem nebo také autobusem č.374 z Prahy-Kobylis,ale to je nejkrizovější možnost.Poku…
Vesnice na západ od Prahy dostupná příměstskou Dopravou z Prahy. Já jsem s dětmi navštívila akci spojenou s loučením se zimou, kdy se děti učily dělat pomlázky a moreny a jiné zajimavé věci. Podívali jsme se do Mu…
Výlet rozkvétající se přírodou v kaňonovitém údolí Vltavy.  Vycházím z vlakové zastávky v Řeži. Po lávce přecházím na druhý břeh Vltavy, kde po břehu vede červeně značená cesta. Pěšina kopíruje tok řeky ve srázu p…
Libčice existovaly jako ves již dávno - r.993 je Boleslav II. daroval břevnovskému klášteru -, městem se však staly až r.1948. Leží u Vltavy, ve výšce 207 m n.m., a protože jsou zcela mimo důležité silnice, není divu, že jejich rozkvět začal díky železnici postavené tudy v r.1850. Libčicemi vede hlavní trať z Prahy do Kralup nad Vltavou. Ani nevím, jestli sem vůbec jezdí…
Ve středu večer jsem se rohodla, že se pojedu podívat do Prahy. Mám ještě dva dny dovolené a nechci jen doma pracovat, vařit, zavařovat, být na zahrádce.Koukla na počasí, hm bude hezky. Našla jsem si na internetu trasu busem, čas v kolik pojedu tam a zpátek.Potřebovala jsem si trochu vyčistit hlavu.Autem ráno jsem dojela do Dolní Kalné a tam jsem čekala na autobus, který jel z …
Místo s názvem Odolena Voda můžete navštívit při svých cestách východočeským krajem. Nachází se v příjemném prostředí východně a nedaleko od Hlavního města Prahy a jeho nejzajímavější pamětihodností je tamní kostel svatého Klimenta, který byl postaven ve stylu barokním podle návrhu známého stavitele K. …
Kostel sv. Klimenta je situován na vršku nad starou částí města, je viditelný z obou náměstí a je symbolem města. Barokní chrám byl postaven v letech 1733–1735 na místě staršího, středověkého kostela podle plánů Kiliána Ignáce Dientzenhofera. Autorem rozsáhlé freskové výzdoby a podstatné většiny oltářních pláten se sta…
Na vyvýšeném místě nad městem stával svatostánek již ve 14. století a byl zasvěcen sv. Janu Křtiteli.Současný barokní kostel byl vystavěn v letech 1732-1735 podle návrhu Kiliána Ignáce Dientzenhofera. Dnešní podob…
Středočeská obec, nacházející se nedaleko Prahy i dvojměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, se může pochlubit zajímavou – mnohdy i rozporuplnou – historiií, pětistovkou obyvatel a…
Obec Klecany se zámkem se nacházají 6 km severně od severního okraje Prahy (Dolní Chabry). Dostupnost je dobrá pomocí PID (Pražská integrovaná doprava). První zmínka o tvrzi ve vsi Klecany je z r. 1380, kdy pr…
Přesto, že je středočeská obec Panenské Břežany písemně zmiňována již v I. třetině 13. století – a bývala dlouhodobě v majetku pražského „hradního“ kláštera benediktinek u sv. Jiří, její…
Panenské Břežany jsou velice zajímavým místem ležícím nedaleko naší pražské metropole, severozápadním směrem. Obdivovat zde můžete například: horní zámek, pocházející z 18. století, který byl postaven v barokním…
Slavná minulost tohoto místa je spojena s počátkem rodu Přemyslovců, tedy i s počátky naší státnosti. Nachází se nedaleko Roztok u Prahy (směr Praha-západ). Nachází se zde zbytky nejstaršího ka…
První písemná zmínka o Roztokách se nachází v panovnické listině z roku 1233, ve které byl zmiňován i Petr z Roztok. Kromě existence vodní tvrze ze 13. století byl v Roztokách v této době doložen opatský dům s p…
Zámek Roztoky
Soutěž 2 body
Při svých výletech každý z nás navštívil už řadu hradů, zámku, muzeí, výstav, občas spojených v jedno. Takovým místem je i zámek v Roztokách u Prahy, kde sídlí Středočeské muzeum.HistoriePůvodně gotická vodn…
Zámek Brnky leží nad řekou Vltavou, severně od Prahy. Zámeckou budovu najdete v Brnkách snadno, stojí ve zpustlém parčíku nedaleko hlavní křižovatky v obci. Bohužel se rychle rozpadá a pokud se urychleně nezačne s opravou, zřejmě dlouho nevydrží. Historie Ves Brnky, nyní na katastru obce Zdiby, se poprvé uvádí ve falzu kláštera benediktinek u sv. Jiří na Pražském hradě, které se hlásí k r. 1227. Jako majetek svatojiřského…
Dnešní Kralupy nad Vltavou vznikly nejen v důsledku hospodářského rozmachu posledních cca 150 let, ale také spojením několika sousedních obcí právě v této době. Jádrem postupně vznikajícího dopravního uzlu a prů…
Nádherný barokní zámek Veltrusy se nachází na Mělnicku ve Středočeském kraji. Zámek stojí přesně v ose hlavní aleje Zámeckého parku o rozloze téměř 300 ha, který je jedním z nejkrásnějších a nejlépe dochovaných anglických parků v Evropě. Půvab parku zvyšuje řada empírových a romantických staveb, jako např. Pavilón přátel venkova a zahrad, Egyptský kabinet či Pavilón Marie…
Mohutný renesanční Zámek Nelahozeves, stojící na skalnatém návrší nad levým břehem řeky Vltavy, je dominantou stejnojmenné obce na Mělnicku ve Středočeském kraji. Tři zámecká dvoupatrová…
Okoř
Soutěž 2 body
Zřícenina hradu Okoř se nachází ve Středočeském kraji. Leží na skalnatém pahorku v údolí Zákolanského potoka, 15 kilometrů severozápadně od Prahy. Zříceninu hradu Okoř je možné navštívit od června do srpna každý d…
Botanická zahrada hl. města Prahy v Troji
Botanická zahrada hl. m. Prahy je z pohledu ostatních Botanických zahrad benjamínkem. Svou činnost zahájila v roce 1969, první expozice byly otevřeny v létě 1992. Nemůžeme se chlubit bohatou minulostí, ale zajímav…
Pěkný barokní zámek stojí na pravém břehu řeky Vltavy v Praze-Troji (Praha 7). Zámek je patrová trojkřídlá stavba se středním dvoupatrovým traktem a věžovitými altány nad bočními Křídly,…
Pražský Hrad
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je národní kulturní památkou a tradičně patří k našim nejnavštěvovanějším památkám. Pražský hrad tvoří rozsáhlý komplex palácových, církevních, úředních, obytných i obran…
Chrám Svatého Víta
Katedrála svatého Víta je největším a nejvýznamnějším pražským chrámem. Kromě bohoslužeb se zde odehrávaly i korunovace českých králů a královen. Je místem uložení ostatků svatých zemských patronů, panovníků, šlechticů a arcibiskupů. Chrám je třetím kostelem stejného zasvěcení na témže místě. Kolem roku 925 zde kníže Václav I. založil románskou rotundu, která byla po roce 1060 přestavěna v trojlodní baziliku se dvěma …
Praha je hlavní a současně největší město České republiky. Leží mírně na sever od středu Čech na řece Vltavě, uvnitř Středočeského kraje, jehož je správním centrem, ale jako samostatný kraj…
Staroměstské náměstí, nejstarší a nejvýznamnější náměstí historické Prahy, se formovalo již od 10. st. jako tržiště na křižovatce evropských obchodních cest. Bývala zde celnice (Ungelt), kde se odedávna proclívalo…
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…