Mokrý výlet do Slavoňova.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

V okolí Nového města nad Metují je značný počet míst, která stojí za návštěvu. Jedním takovým lákadlem se pro nás stala obec Slavoňov a Klopotovské údolí. Náš záměr byl, podívat se na kouzelný kostelík a jeho okolí a poté se projít údolím zpátky Do Nového Města nad Metují. Na první pohled by tato cesta měla zabrat jen několik hodin, ale plány se někdy se skutečností hodně rozcházejí. Cesta na čtyřech kolech mezi oběma místy trvá jen několik minut a náš výlet začíná.

O Slavoňově jsou první zprávy již v polovině 14. století, ale z tohoto období tady již nic nezbylo. Na místě původní gotické svatyně sv. Martina, která zřejmě zanikla za husitských válek, se mnoho změnilo. Samotná ves je rozložena podle silnice z Nového Města do Olešnice v Orlických horách. V údolí protéká potok a ve vsi je několik roubených stavení. To, za čím se do Slavoňova jezdí, je na návrší západně od obce. A toto místo člověka skutečně dostane. Bohužel než jsme se stačili rozhlédnout po okolí, spustil se déšť. Využili jsme možnost schovat se v kostele sv. Jana Křtitele. Kostel je to skutečně nádherný Jedná se o celodřevěnou stavbu uprostřed malého hřbitova. S jeho stavbou se začalo v roce 1553 a částečně se proměnil při opravách v roce 1705, kdy došlo k jeho rozšíření. Další oprava proběhla v roce 1878 a v této podobě je kostel i dnes. Renesanční zvonice je o dva roky mladší a je i bránou na hřbitov. Roubená márnice při zdi kostela byla postavena v 18. století. Déšť zesiluje a čekání na změnu se protahuje. Jak to vypadá, dnešní výlet bude patřit mezi ty nedokončené, škoda. Návrat do Nového Města je opět na čtyřech kolech.

Oběd jsme si nechali do Nového Města a to do hospůdky na náměstí. Vařili tu dobře a obsluha byla rychlá a příjemná. Bydleli jsme v pensionu Edison v obci Kleny.

Když výlet nevyjde podle představ, tak to trochu mrzí. Ale Slavoňovský areál nemá chybu a i přes provazy deště se nám tady líbilo.

Kostel k našemu překvapení byl otevřen. I když jsme plánovali procházku údolím, tak jsme nakonec prošli jen obec a okolí kostela. Sice jsme zmokli, a tak cestu Klopotovským údolím budeme muset projít jindy.

Poslední aktualizace: 3.7.2015
Mokrý výlet do Slavoňova. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Mokrý výlet do Slavoňova.

Dřevěný kostel sv. Jana Křtitele ve Slavoňově
Nádherný interiér. Vzácná ukázka lidové dřevěné architektury. Cenná původní vnitřní výzdoba. Nezapomenutelný zážitek. http://www.orlicko.cz…
Chystáme se opustit Náchodsko, ale ještě Jedeme do Slavoňova. Podle…
Obec Slavoňov u Nového Města je situována v okrese Náchod v líbivém…
Mertova díra v Klopotovském údolí Bohdašínského potoka připomíná bývalou…
Janovský potok pramení v podhůří Orlických hor pod vrchem Krahulec…
Přibližně kilometr za Bohdašínem ve směru na Olešnici v Orlických horách…
Výrov
Zřícenina hradu Výrov se nachází na ostrohu nad řekou Metují v blízkosti …
Rokole
Rokole leží nedaleko Ohnišova a je její správní součástí. Podle legendy z…
Zřícenina hradu Frymburk stojí na ostrohu obtékaném Olešenkou nedaleko vs…
Probouzíme se do deštivého rána a náš plán o celodenním výletu Do…
Pozdně gotický Kostel Nejsvětější Trojice, je po zámku druhou dominantou…
Nové Město nad Metují - pískovcové rokokové sousoší sv. Trojice bylo postaveno nákladem města na náměstí v roce 1767 jako dík za…
Pohodlná okružní trasa, vycházející z Nového Města nad Metují. Z…
Nové Město nad Metují - „odkrytá“ studna
Při rekonstrukci Husova náměstí, v Novém Městě nad Metují, v roce 2009…
Zámek v Novém Městě nad Metují v Královéhradeckém kraji je pro návštěvníky…
Galerie Zázvorka se nachází u věže městského opevnění ze 16. století stejného jména - Zázvorka. V 1. patře galerie je expozice…
Řeka Metuje pramení v západní části oblasti Adršpašsko-Teplických skal. O…
Zámek se zahradou v Novém Městě nad Metují dnes vlastní rodina…
Nové Město nad Metují, městská památková rezervace, bylo založeno v r.…
Jedeme na Náchodsko do historického Nového města nad Metují. Míříme za…