Loučim - Libkov - Dobrá voda - Pocinovice

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody Na kole

kostelík v LOučimy
kostelík v LOučimy  •  Fotografie (22)  • Foto: garfula

Z Domažlic jsme jeli BUSem do Loučimy a pak vyrazili přes les do Libkova,pak k pramenu Dobrá voda a dál do Pocinovic.

Hlavní cíl byl pramen Dobrá voda,o kterém pověst vypráví,že ho při pastvě objevili zatoulaní koně.Slepá kobyla do vody šlápla a rázem začala vidět :-))

Také jsem se vodou omyla,ale zatím se žádný zázrak neprojevil ?!

Cestou byl v lese Starý židovský hřbitov.

Nejedli jsme nikde,v Loučimy je v pondělí v restauraci zavírací den.V Libkově jsme si dali jen pivo,ale v restauraci se i vařilo.Mysleli jsme ,že se najíme až v Pocinovicích,ale tam mají v pondělí také zavřeno :-((

V lese cestou kolem židovského hřbitova jsme sbírali houby,zajímavá byla i opravená křížová cesta od Dobré vody do Pocinovic.

Foto: garfula

V Libkově vedle restaurace je obchůdek se záclonami,ale prodávají tam i plátěné tašky a sáčky na sušené byliny nebo houby.Jeden sáček za 10,-Kč

Poslední aktualizace: 9.9.2010
Autor: garfula

Evropa

Příspěvky z okolí Loučim - Libkov - Dobrá voda - Pocinovice

Na kole kolem Loučimi díl 1
Výchozí základna je malá a malebná vesnička Loučim (www.loucim.cz), kterou najdete v polovině cesty z Klatov do Domažlic (anebo naopak) po silnici č. 22. Do Loučimi se dostaneme i vlakem - trať Domažlice - Klatovy…
Tuto naučnou stezku jsme objevili zcela náhodou. Když jsme z Korábu vyrazili přes Úsilov podívat se na zdejší židovský hřbitov, tak jsme v lese našli jedno ze zastavení. A pak už nám bylo jasné, že si stezku musím…
Víkendové odpoledne jsme věnovali procházce po nové naučné stezce Loučim. Stezka je dlouhá asi 6 km a spojuje zajímavá místa ležící severně od obce. Loučim je položena na úpatí Korábského hřbetu. Ten se zde…
Pojedeme na předjarní výlet přes Pocinovice do Bystřice nad Úhlavou. Výlet je limitovaný počasím, dá se samozřejmě absolvovat i jindy, ale pokud chceme vytvořit fotografie, doprovázenící tento typ, musíme se vydat…
Židovské hřbitovy bývaly zakládány na hůře přístupných místech - v lesích, na strmých svazích a jinak nepotřebných pozemcích. Ne jinak je tomu u starého židovského hřbitova nad Loučimí. Najdeme ho v lese, přibližn…
Původně jsem chtěl parafrázovat arabské přísloví - „nejkrásnější pohled na svět je z koňského hřbetu" a koňský hřbet nahradit sedlem kola. Po absolvování dvaceti kilometrů cyklistické trasy 23. turistického pochod…
Počasí na konci zimy na výlety sice moc neláká, ale pokud se ukáže slunce, má člověk cukání zase někam vyběhnout. Možností je vždy hodně a chce to, vybrat něco atraktivního, kde jsme ještě…
Dobrá voda u Pocinovic
Na Dobré Vodě stojí kaplička s pramenem a kostelíkem. K Dobré vodě se praví pověst o staré slepé kobyle, která kopytem šlápla do pramene a trochu vody jí stříklo do očí a ona znovu prohlédla. Od té doby k pramen…
Vrch Koráb, nejvyšší to bod Švihovské pahorkatiny mě provokoval už od té doby, co jsme, vlastně už před týdnem, přijeli. Nechával jsem si ho na konec. A hlavně jsem si zjistil, že po poledni projíždí kolem autobus…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na výlet přes rozhlednu a kapli sv. Marlkéty, které stojí na kopci nedaleko obce Pocinovice. Stačí, když se dopravíte do Kdyně, odkud jezdí vlak do Pocinov…
    V posledních letech vyrůstají rozhledny na vrcholech našich hor jako houby po dešti. Jednou z nejmladších je jistě rozhledna na Svaté Markétě ( 642 m.n.m.) ve Švihovské vrchovině. Blíže řečeno v okrsku Chudenické vrchoviny - Poleňské pahorkatině. Ta byla pro veřejnost otevřena 1.1. 2014. Čekání na den s přijatelnou viditelností se protáhlo až do února a ani poté to…
1. ledna 2014 byla slavnostně otevřena tato rozhledna na vrchu sv. Markéty u stejnojmenné kapličky. Kopec je nad obcemi Dlažov a Miletice. Dříve bývala u kapličky dřevěná rozhledna. Stála ještě v r. 1947, ale pak musela být z bezpečnostních důvodů odstraněna. Zbyla zde jen poutní kaple v novogotickém slohu z roku 1886, která  je zasvěcena sv. Markétě. Vždy v červenci na…
Kaple sv. Markéty se nachází na Klatovsku, na stejnojmenném vrchu Svatá Markéta, vypínajícím se nad obcí Dlažov. Původně na jejím místě stávala dřevěná kaple. V roce 1886 se začala stavět na místo již zchátralé dřevěné kaple, kaple nová v gotickém slohu. V roce 1887 pak byla slavnostně zasvěcena sv. Markétě za přítomnosti 25 kněží a početné účasti místních věřících. V kapli sv…
Koráb (773m) patří do Branišovského hvozdu a ten do Chudenické vrchoviny. Stojí na něm turistická chata, k níž to je po žluté značce z Kdyně 3 km. Železnice umožňuje přemístit se z Kdyně do Hluboké a pěšky se do…
Okružní trasa na Chodsku - jihovýchodně od Domažlic - vede přes dvě rozhledny a dvě zříceniny, převážně po lesních cestách. Je vedena po turisticky značených cestách, cyklostezkách i po cestě, která je značena jako naučný chodník - červenými trojúhelníčky. Zatím zrovna na takto značené cestě žádné informační tabule nejsou. Na cestě jsme však potkali většinu nově instalovaných…
Okružní trasa na Chodsku - jihovýchodně od Domažlic - vede převážně po lesních cestách. Je vedena po turisticky značených cestách, cyklostezkách, naučné stezce Loučim i po vlastním značení. Trasa je náročná hlavně profilem tratě. Neustále se klesá nebo stoupá. Roviny si tam jeden moc neužije. Ale je na co koukat, i les je zde moc hezký. My jsme zde byli na podzim, počasí se…
Přehoupla se 2. polovina října 2014, máme 3 dny volna a slibují hezké podzimní počasí. Přemýšlíme, kam vyrazit. V autě se už spát nedá, tak ještě sehnat nějaké ubytování za rozumnou cenu. Nakonec se povedlo. Na horské chatě na Korábu nad Kdyní je volno, cena je hodně rozumná, tak v sobotu vyrážíme. Když už jedeme autem, tak se cestou ještě někde musíme zastavit. Ať si to…
Skalní jezírko u Pocinovic
Malebné skalní jezírko najdeme v oblasti Jezvického lesa, jež se rozkládá jihozápadním směrem od obce Pocinovice v Chodsku. V oblasti lesa se v minulosti těžila železná ruda a jezírko vzniklo zatopeních bývalého…
Běhařov sice nepatří mezi vyhledávané turistické lokality, ale při pohledu do jeho minulosti musí následovat přání obec navštívit. Tím největším lákadlem je zdejší zámek a původně gotický…
Na návrší přibližně 0,5km severně od obce Nová Ves (hned u silnici Kdyně – Brnířov – Nová Ves) se tyčí asi 7 metrů vysoká dřevěná vyhlídka vystavěná v roce 2012. Lokalita, které místní říkají „Vachatovo“, je míste…
Parkoviště před klatovským nádražím je poloprázdné a celé okolí se ukrývá v mlze. Jet někam na výlet je v tomto počasí  tak trochu sázkou do loterie. V nádražní hale se zdržuje několik…
Hrad Nový Herštejn.
Soutěž 2 body
Hrad byl postaven někdy před rokem 1350 Buškem II. z Velhartic. Při pohraniční válce s Bavory byl v roce 1475 dobyt a vypálen. Jeho majitel Jan Herštejnský byl zajat. V roce 1496 kupuje hrad známý Půta Švihovský z…
Jezvinec ( 739 m.n.m.) je nejvýše položené místo Všerubské vrchoviny, které se zvedá severozápad…
Autem nebo vlakem do Kdyně. Autem na konci města ve směru na Domažlice zabočíme vpravo podle ukazatele, před částí Kdyně Podzámčí zaparkujeme. Zříceniny hradu jsou přístupné libovolně. Věž pouze v otevírací hodin…
V neděli měli jezevčíci (oba dva zde ubytovaní) naplánovanou exkurzi na divočáky. Někam, kde je, chudáky mají v ohradě a oni si musejí nechat líbit, že na ně štěkají psi (takový jezevčík by pro ně byla asi chutná …
Na Klenové, asi 13 km od města Klatovy, najdeme nejen rozsáhlou zříceninu středověkého hradu, ale i novogotický zámek, ve kterém je expozice moderního umění nejen významných, ale i začínajících umělců a …
Hrad a zámek Klenová se nachází na Klatovsku v…
Bolfánek
Věž se nachází asi 15 kilometrů od Klatov na vrchu Žďár, v plzeňském kraji. Výška této kamenné rozhledny je 45 metrů a počet schodů k jedné vyhlídkové plošině 138. Bolfánek poskytuje návštěvníkům nádherný kruhový …
Klatovy leží v Západních Čechách, jižním směrem od Plzně. Klatovy jsou známé pěstováním tak zvaných klatovských karafiátů. Kolem západního okraje města protéká řeka Úhlava. V nedalekém okolí města se zvedaj…