Kroměříž

Město Kroměříž získalo přezdívku Hanácké Athény. Historické jádro města leží na pravém břehu řeky Moravy. Nejvýznamnější památkou Kroměříže je do UNESCO zařazený Arcibiskupský zámek se zahradami. V Kroměříži najdeme i zachovalou židovskou čtvrť.

Tipy na výlety Kroměříž (71)  Zámek Chropyně / Kazatelna v Chřibech Ubytování Kroměříž
Turistické cíle / Mapa Kroměříže Bystřice pod Hostýnem / Svatý Hostýn Rozhledna Kelčský Javorník

Východní Morava
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Východní Morava

Lom Kurovice, tvrz

Tipy na výlet Celodenní výlet Za kulturou Do přírody Na kole

Vyražte v parném létě do kurovického lomu- přírodní památky, jež se nachází 1,5 km jižně od obce Kurovice v okrese Kroměříž, (auto musíte nechat na placeném parkovišti docela daleko- cca 1km od lomu). Plusy- okolní příroda lahodící oku, průzračná svěží voda -skvělé koupání,  poučné tabule popisují historii, živočichy, fosilie a horniny. Mínusy- leží se na drobných kamíncích-nemusí být pohodlné, horší vstup do vody (přes kameny), vstupné. V rámci tohoto výletu můžete navštívit nedalekou tvrz, která patří k nejstarším dochovaným stavbám na Východní Moravě- je ale potřeba domluvit si prohlídku telefonicky předem, protože je veřejnosti běžně nepřístupná. O pravidelně pořádaných akcích bohatých na celodenní program můžete  nahlédnout jejích do interiérů nebo využít komentovanou prohlídku s průvodkyní (více o právě proběhlé akci v dalším příspěvku).

Jídlo s sebou.

Průzračná voda, okolní příroda

Vstup do lomu130kč, parkovné 60kč.

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 7.6.2023
Autor: Petranka

Kurovice

Příspěvky z okolí Lom Kurovice, tvrz

Kurovický lom a Kvasice 2008
  Při prohlížení fotografií zatopených lomů poblíž Karlštejna v Čechách nebo podobných - ( a stejně krásných ) - v Rychlebských horách u Žulové a Vápenné, jsme s Janou…
Kurovický lom - přírodní památka
Přírodní památku Kurovický lom (15,121 ha) najdeme na severozápadním okraji Vizovické vrchoviny (podcelek Zlínská vrchovina). Nachází se 300 m severozápadně od kóty Křemenná (315 m), asi 1,5 km jižně od obce Kurov…
Tento výlet je na kole z Kroměříže po cyklostezce přes Kvasice do Tlumačova ke Kurovickému lomu. Tato trasa je dlouhá 13,5km. Vyjedeme z Kroměříže okolo Moravy do Trávníku a hnedle se dostaneme na novou cyklostezk…
Kurovický lom je přírodní památka, jež se nachází 1,5 km jižně od obce Kurovice. Jedná se o geologické a paleontologické území s výskytem zvláště chraněných obojživelníků, plazů a rostlin, která je zařazena do Soustavy Natura 2000 jako evropsky významná lokalita. http://www.kurovickylom.cz/
Při cestě z Hostýnských vrchů se zastavujeme v obci Kurovice, kde má stát podle mapy tvrz stojící za navštívení. Podle místního značení tvrz bez problémů najdeme, bohužel je však brána k ní…
Mezi Tlumačovem a Kurovicemi, asi 1,5 km jižně od obce Kurovic se nachází Přírodní památka - Kurovický lom. Jeho rozloha je 15,121 ha, je to opuštěný vápencový lom s jezírkem s průsakovou a…
Zajímavá, v jádru pozdně gotická tvrz, stojí uprostřed vsi Kurovice na Kroměřížsku ve Zlínském kraji. Tvrz si dodnes i přes všechny úpravy udržela starobylý vzhled. Je to dvoupatrová troj…
Obec Tlumačov se nachází ve Zlínském kraji, rozkládá se 14 km západně od Zlína v SZ části Dřevnice. V obci je k dispozici, základní i mateřská škola, sportovní hřiště, knihovna, kino, kostel sv. Martina s ka…
  Na jižním konci hanácké obce Míškovice, vzdálené od Zlína pouhých 10 km, narazíme na rozcestí. Hlavní cesta pokračuje na Machovou, ta vlevo klesá do Mysločovic. Za rozcestím se nachází místní hřbitov, který vznikl až v roce 1928 podle projektu F.L. Gahury. Kamenný kříž z roku 1858 sem byl po založení hřbitova přenesen odjinud. Před vstupem stojí zděná barokní kaplička z konce…
  Míškovice jsou středně velkou obcí. Leží 7 km od Holešova a 10 km od Zlína a dnes v ní žije asi 640 obyvatel. Minulost této hanácké dědiny se dá vyjádřit velmi stručně: vždy patřívala k holešovskému panství. …
Míškovice leží na silnici z Otrokovic do Holešova (nebo z Holešova do Otrokovic?). Při průjezdu mne zaujal filiální kostel sv. Antonína (postaven v l. 1922-1927 podle návrhu architekta F.L.Gahury). Podíval jsem se i dovnitř, ale nefotil jsem v něm - byla právě mše. Uprostřed návsi je kamenná socha sv.Josefa z roku 1895, jižně od hřbitova je u silnice kamenná socha Panny Marie Lurdské z roku 1891.  Před vstupem na hřbitov stojí kamenný…
  Patronem míškovických občanů je sice svatý Florián, ale místní naprosto unikátní chrám je zasvěcen jinému světci – Antonínu Paduánskému. I když se tomu ani nechce věřit, začal se stavět už za časů první republiky v roce 1927 a o pouhých dvanáct měsíců později byl slavnostně vysvěcen. Stavba působí i v dnešní době velice moderně (chtělo by se říct až nadčasově), ale čemu se div…
   Tlumačov leží na trase hlavního železničního a silničního tahu z Přerova od Břeclavi jen několik kilometrů severně od Otrokovic. Tato velká obec čítá bezmála dva a půl tisíce obyvatel, dříve bývala městečkem, a…
   V samém středu Tlumačova můžeme shlédnout hned u hlavní silnice největší dominantu této veliké obce. Je jí farní kostel zasvěcený svatému Martinovi z Tours a Sabarie. Sakrální stavba byla za dobu své existence …
   Je to nepřehlédnutelná barokní stavba, vypínající se na nároží u křižovatky boční ulice s hlavní tlumačovskou "třídou," šikmo naproti kostelu. Fara s dvorem a vjezdem byla vystavena r. 1755. O necelé půlstol…
   Jen několik desítek metrů směrem na sever od chrámové lodi kostela sv.Martina v Tlumačově, stojí u hlavní silnice menší a prostá kaple. Tento malý sakrální objekt vznikl někdy na počátku 19. století. V roce 198…
   V samotném centru obce Tlumačov - (za hlavní křižovatkou a před chrámem páně), stojí zrekonstruovaná budova, pyšnící se na své žlutě zářící fasádě velkým černým nápisem "Hostine…
V centru obce Tlumačova, na Zlínsku se nachází budova, která byla kdysi tvrz z 15. stol. přestavená roku 1589 na renesanční záměček s podobou městského domu s věží, k…
Nejdřív bych se chtěla omluvit těm, kteří již tento článek před několika měsíci četli. Po jeho zveřejnění odešlo na serveru Turistika.cz diskové pole a články za poslední dva dny se jim nepodařilo obnovit. Abych to mě…
Machová je nevelká zemědělská obec s 550 obyvateli a najdeme ji severozápadním směrem od města Zlín. Obec se rozkládá v údolí potoka Machovka a v nedalekém okolí se rozprostírají pole, přerušované lesy a menšími…
Asi 20 km od Zlína leží obec Tlumačov. My sem přijíždíme autobusem první březnovou sobotu na  předjarní procházku. Tlumačov leží na rovině při středním  toku řeky Moravy, podél toku řeky Mojeny, kde je i lužní l…
  V nejzápadnější části obce Tlumačova se v bezprostřední blízkosti silnice do Kvasic, obklíčena okolní zástavbou, se k údivu mnoha návštěvníků nachází malá přírodní rezervace s názvem "Tlumačo…
Při našich cestách po republice jsme s Frantou vždy obdivovali lomy, které jsme viděli a jednou jsme se dozvěděli, že i blízko města, kde žijeme se jeden nachází - je to Kurovický lom,…
Záhlinice. U kostelíka zvenku nenápadné. Muzeum Františka Skopalíka. Nesměle zazvoníme. Zevnitř to muzeum určitě nenápadné není. Paní průvodkyně znalá, zaujatá, nadšená. To jsme objevili, toto nám poslali, toto te…
   Krajina mezi Hulínem, Záhlinicemi, Kvasicemi a Tlumačovem připomíná svou malebností Jižní Čechy. Nejvíce se tomuto krajinnému rázu blíží oblast u obce Záhlinice, kde se rozkládá soustava umělých vodních ploch. …
   Přičiněním lidských rukou nedochází jen k devastujícím a nevratným zásahům do přírody, ale díky nim vznikl i nový významný krajinotvorný prvek, oživující hlavně v rovinách fádní ráz okolní zemědělské KRAJINY. T…
  Ó nevědomá laická Veřejnosti, kdybys Ty jenom tušila, kolik se v naší maličké republice nachází všelikých přírodních rezervací, přírodních památek a chráněných oblastí. Ať už je předmětem jejich zřízení ochran…
  Na potoku Svodnice - v místě zvané "Na močidlech" - leží 300 m pod obcí Lechotice hned vedle silnice středně Velký rybník, částečně zarostlý rákosím a vodními travinami. Kromě nich zde nalezneme také zajímavou b…
Město Otrokovice se rozkládá v západní části Zlínského kraje, západním směrem od města Zlín a je označováno jako vstupní brána do tohoto kraje. Otrokovice získaly statut města až v roce 1964. Jeho dnešní podoba …
Zámek Kroměříž
Arcibiskupský zámek Kroměříž se nachází ve Zlínském kraji a patří k nejvýznamnějším památkám na Moravě. Zámek Kroměříž byl v roce 1998 zapsán do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Na rozdíl od mnoha jiných památkových objektů, v minulosti zpřístupnil téměř všechny své prostory, což znamená, že v současnosti si návštěvníci mohou vybrat z pestré nabídky…