Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Krnov

Krnov a rozhledny v okolí

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Rozhledna Hanse Kudlicha
Rozhledna Hanse Kudlicha  •  Fotografie (47)  • Foto: smudla

Cílem našeho dalšího výletu bylo město Krnov a jeho okolí ve kterém se nacházejí tři zajímavé rozhledny a zřícenina středověkého hradu.

Město Krnov vzniklo zhruba v polovině 13.století na soutoku řek Opava a Opavice a leží na samotném česko-polském pomezí v předhůří Jeseníků. Na jeho rozvoji se podílely významné rody : nejdříve Přemyslovci,potom Hohenzollernové a v neposlední řadě Liechtenštejnové. V roce 1779 téměř celé město vyhořelo, ale již počátkem 19.století se tady začaly v období průmyslové revoluce objevovat první textilní továrny (soukenický mistr Alois Larisách) a v roce 1873 zde postavil Gebrüder Rieger továrnu na výrobu varhan, která dosáhla světového významu a i v této době stále vyrábí.

V okolí tohoto města se nacházejí tří rozhledny:

1)Rozhledna Hanse Kulicha, která leží na kopci nad obci Úvalno v nadmořské výšce 395m n.m. nedaleko Krnova. Tato rozhledna je pojmenována podle obecního rodáka , který se za dob Rakousko-Uherska proslavil jako politik a posléze jako lékař když žil v USA. Celý život bojoval za práva selského lidu a v USA za práva černochů. V rozhledně je hrobka jeho i jeho manželky. Tato rozhledna je kamenná a je vysoká 22m. Byla vybudovaná v roce1913 a po rekonstrukci znovuotevřená 1.10.2000. Na tuto rozhlednu je nejbližší cesta (asi 0,5km) od poslední autobusové zástavky v obci Úvalno, nebo od železniční zástavky Úvalno po modré značce (2km).

2)Rozhledna Cvilín leží na kopci přímo za městem v nadmořské výšce 436m n.m.. Jedná se rovněž o kamennou rozhlednu která byla otevřena 11.6.1903 jako Liechtennsteinova rozhledna. Původně byla vysoká 35,2m i s malou věžičkou. Tato věžička byla ale poškozena a tak muselo dojít k rekonstrukci rozhledny na stávající výšku 29m. Kousek od rozhledny je kostel sv.Kříže a Pany Marie Sedmibolestné který je poutním místem z Krnova. Kolem kostela je velice pěkná Křížová cesta. K této rozhledně se dostanete z centra města od „ička“ po zelené značce nebo po červeně značeným výletním okruhem kolem Krnova. (2km)

3)Rozhledna Ježník (Vyhlídka) leží na opačné straně města Krnova než dvě předcházející.

Nejblíže se k ní dostanete, když pojedete autem ven z města směrem na Město Albrechtice. Než opustíte samotné město je odbočka doleva na Ježník a pojedete až na samotný konec cesta k Sanatoriu. Jezdí zde i autobus z Krnova, ale jak jsem se díval na jízdní řád , tak ne moc často. Na točně můžete zaparkovat auto a vydat se opět po červeném výletním okruhu na kopec Vyhlídka k rozhledně (1km). Rozhledna Ježník je dřevěná měří jen 13,6m a byla postavena v roce 2001. Pokud by jste šli z centra zase od „ička“ tak půjdete nejdříve po zelené značce k vlakovému nádraží a dále po modré až na rozhlednu. Celá trasa měří 7km.

Šeleburk – zřícenina hradu se nachází 1,5km od rozhledny a kostala Cvilín a dostanete se k ní po zelené značce. Cestou narazíte na pěkný Penzion Šelenburk. Pěkné posezení na zahradě nebo i uvnitř. Nabízí ubytování a dostanete se k němu přímo autem – když pojedete od Opavy tak odbočka doleva z hlavní cesty mezi Úvalnem a Krnovem. Samotný hrad je velice pěkná zřícenina hradu, který byl vybudován v 1.pol. 13.století na místě bývalého dřevěného hradiště. Už podle toho co zde bylo se dá soudit, že se jednalo o velký hrad, který měl velice silné venkovní zdi a jwho dominantou byla silná válcová věž. Okolo celého hradu byl hluboký příkop.

My jsme se zastavili v Penzionu Šelenburk, který nabízí vše co si můžete přát. Bohatý jídelníček, dobré kafe, sladkosti ke kávě a samozřejmě pivo. Kdo by se chtěl v tomto okolí zdržet déle může se zde i ubytovat.

Všechny čtyři místa ,které jsme chtěli navšítivit jsou opravdu pěkná. Na rozhledně Hanse Kudlicha a Cvilíně je provozní doba a tak je dobré si zjistit dopředu jak je otevřeno-informace ochotně poskytnou v "ičku" v Krnově.

Na Rozhlednu Cvilín se platí vstup 20kč

Na rozhlednu Hanse Kudlicha 10kč.

Rozhledna Ježník je volně přístupná po celý rok.

Nasbíral jsem celkem 5 turistických známek: 342-Rozhledna H.Kudlicha (kupoval jsem na rozhledně) ; 467-Rozhledna Cvilín (kupoval jsem na rozhledně) ; 550-Šelenburk (kupoval jsem v penzionu Šelenburk) ; 871-Rozhledna Ježník (kupoval jsem v "ičku" v Krnově) ; 1395-Krnov (kupoval jsem v "ičku" v Krnově).

Poslední aktualizace: 2.10.2011
Autor příspěvku: smudla
Praktické informace
Krnov a rozhledny v okolí</strong> mapa
Mapa Krnov a rozhledny v okolí

Příspěvky v okolí Krnov a rozhledny v okolí

Zámek se nachází ve městě Krnov na Bruntálsku v Moravskoslezském kraji v nadmořské výšce cca 380 metrů nad mořem. Budova je situována téměř ve středu města Krnova. Komplex zámeckých budov na téměř čtvercovém půdor…
V parčíku mezi Švédskou zdí a farním kostelem sv. Martina v Krnově byla umístěna Kašna s barokní sochou Cupida.
V Krnově, při severní straně farního kostela sv. Martina, na které jsou umístěny cenné renesanční náhrobky, byl umístěn Mariánský sloup s pískovcovou zlacenou sochou Panny Marie Immaculaty pocházející z r. 1764.
Na náměstí Osvobození v Krnově, se severně od farního kostela sv. Martina nachází výstavná secesní vila s freskovými obrazy a sochařskou církevní výzdobou, ve které sídlí římskokatolický farní úřad.
Největší město bruntálského okresu a sídlo bývalého samostatného knížectví, leží na severní Moravě při hranicích s Polskem na soutoku řek Opavy a Opavice. Tomu odpovídá i množství kulturních a historických památek ve…
Uprostřed Hlavního náměstí v Krnově byla vybudovaná v letech 1901-1903 podle projektu Moritze Hintragera trojpodlažní neorenesanční budova se secesními prvky. 52 m vysoká věž Radnice napodobuje věž na vídeňském předm…
Rychlík z Olomouce nás přivezl na krnovské nádraží a my, vybaveni spoustou informací o městě Krnově a jeho okolí, se rozhlížíme, kde začít. Rozhodnutí jít do středu města od nádraží pěšky se od počátku ukazuj…
Kostel pochází z přelomu 13. a 14. století, kdy patří řádá německých rytřů (v jejich vlastnictví je třeba taky hrad Sovinec). V roce 1779 zuřil v městě rozsáhlý požár, při němž vyhořel i kostel. V 80. letech 18. století byl interiér kostela zcela přebudován. Na severní straně kostela najdeme renesanční náhrobky pocházející z období 16. století, v boční kapli pak poly…
Tuhle akci jsem začal připravovat již začátkem května, kdy jsem lokalitu poprvé navštívil s kamarády. Proč zrovna Krnovsko? Jeden můj dobrý kamarád, který pochází z Opavy, několikrát vzpomínal Cvilín a doporučoval…
Krnov leží ve Slezku, severovýchodním směrem od města Bruntál v těsném sousedství hranice s Polskem. Krnov se rozkládá u soutoku řeky Opavy a Opavice. Nad městem se zvedají zalesněné stráně kopců Nízkého Jeseníku. Ne…
Stránky na Wikipedii Webovky sboru ČCE   Dějiny evangelické církve v Krnově:  Krnov byl prokazatelně již v polovině 13.stol. německým právem vyhlášen za město. 15. a 16. stol. - velké duchovní hnutí, které v tehdejší době uchvátilo celou Evropu, nenechalo nedotčené ani duchovenstvo, šlechtu a německé měšťanstvo ve Slezsku. Tím více, že v čele slezského duchovenstva stál vratislavský biskup Jan von Thurzo,…
Hornoslezské město ležící v podhůří Jeseníků dvacet dva kilometry severozápadně od Opavy.
Moravskoslezské, přesněji Hornoslezské město Krnov je vcelku známé svou výstavností. Mimo šťastné polohy na samém okraji severních výběžků Nízkého Jeseníku (Brantické vrchoviny), u soutoku řek Opavy a Opavice pomohla zřejmě i uvážlivá rozhodnutí zakladatelů města, kteří udělili centru města poměrně velkorysou dispozici s velkým centrálním náměstí. K dalšímu rozkvětu města pak dopomohl průmyslový boom zdejších továren,…
Bezručův vrch nad Krnovem je kopec o výšce 412 metrů. Odtud je krásný výhled na celé město a na protější Cvilín. Od železničního nádraží sem vede modrá turistická značka, je to 1,5 kilometru. Roku 1947 se železn…
O této pěkné kamenné 29 m vysoké rozhledně z pohledu historického bylo na těchto stránkách od různých turistů psáno dost. Výše uvádím také odkaz na web, kde je vše také pěkně shrnuto.…
Kamenná rozhledna na stejnojmenném kopci s poutním kostelem a křížovou cestou nad městem Krnov.
Kamenná rozhledna se nachází na jihovýchodním okraji Krnova na vrcholu Předního kopce v nadmořské výšce cca 410 metrů nad mořem. Rozhledna tvoří hlavní dominantu tohoto vrcholu. Výška rozhledny je 29 m. Kolem …
Cvilínská rozhledna se nechází na stejnojmenném kopci, nad městem Krnovem. Historie rozhledny: Na začátku 20. století ji vybudovala krnovská sekce Moravsko-slezského sudetského horského spolku podle projektu architekta Ernsta Latzela. Tehdy ovšem působila mnohem zdobněji než dnes. Nad základní válcovou věží s vyhlídkovou plošinou ve výšce 25 m se totiž…
Na vrcholu nízkého kopce nad vsí Úvalno stojí zřícenina hradu Cvilín, nazývá se též Lobenštejn nebo Šelenburg. Zříceninu obklopuje hluboký příkop. Po vyšlapané cestičce se dostaneme do nitra zříceniny, kde si může…
Tato kamenná rozhledna byla otevřena 11. června 1903 dle projektu architekta Ernesta Latzela. Původní stavba měla 35,2m, jelikož měla na vrcholu věžičku, ktorá je již odstraněna. Nyní je rozhledna vysoká 29 m. 144 schodů nás vede na vyhlídkovou plošinu, z které můžeme krásně vidět Petrův rybník, Beskydy, Jeseníky, zříceninu hradu Šelenburg, Krnov či barokní Kostel sv. Kříže a…
Nádherný barokní kostel vybudováný nad Krnovem na předním cvilínském kopci ve 20. letech 18. století V r. 1945 vážně poškozen a dnes je důkladně opravený.
Nově zrekontruovaná rozhledna postavená v roce 1913 opavskou firmou Julia Lundwalla podle projektu bratrů Oskara a Eugen Felgelů na počest poslance Hanse Kudlicha rodáka z Úvalna. Věž je postavena na kontrastu pevné kubické masy žulového zdiva tyčícího se do výšky 22 m a odlehčené ortogonální dvoupatrové vyhlídky a chrličů na jejím vrcholu. V interiéru jsou tři podlaží a dvě terasy. Byla postavena na počest Hanse Kudlicha …
Středně naročný výstup podél Bílé Opavy zahájíme a ukončíme v Karlově Studánce. Na jaře bývají vodopády po jarním tání nejkrásnější, ale cesta může být mokrá a na vrcholku trasy, U Barborky, může být i sníh. V lét…
Karlova Studánka leží severozápadním směrem od města Bruntál a tvoří vstupní bránu na vrchol Praděd ( 1492 m.n.m.), který se zvedá západním směrem nad obcí a je nejvýše položeným místem pohoří Jeseník. Karlova Studánka je jednak vyhledávanou rekreační oblastí a jednak světoznámými lázněmi, a to především pro léčbu dýchacího ústrojí. Obcí protéká říčka Bílá Opava. Karlova Studánka je nejvýše položenou obcí bruntálského re…
Velké a malé Mechové jezírko jsou rašelinná jezírka v SPR Rejvíz - 1,2 km jz. od vsi Rejvízu. Jsou centrem velkého vrchovištního rašeliniště v povodí Černé Opavy. Plocha velkého jezírka je 1 692 m2, hloubka 2-3 …
Jedeme autem na Hvězdu, buď z Karlové Studánky nebo z Malé Morávky. My jsme parkovali na placeném parkovišti za 70 Kč (rok 2009),které bylo 27.9.2009 den před stát.svátkem totálně narvané a…
Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol Moravy určitě upoutá svou výškou (1492 m) a možnostmi vyžití, hlavně sportovními. Poskytuje podmínky pro pěší turistiku, sjezdové a běžecké lyžovaní. Z vrcholu je výhled na Rychlebské hory, kralický sněžník a další. Výstup na vrchol je velmi jednoduchý, vede na něj asfaltová cesta. Výstup můžete zahájit např. na Ovčárně, kde vás doveze autobus, a nebo na Hvězdě u Karlovy Studánky, pokud…
Hrad Sovinec a stejnojmenné městečko se nacházejí 13 km jižně od Rýmařova na okraji masivu Nízkého Jeseníku v Andělskohorské vrchovině, která nese podle hradu název Sovinecká vrchovina.Hrad byl založen bratry Pavl…
Štramberk leží na Severní Moravě, jižním směrem od Ostravy. Městečko se rozkládá pod vrcholky Moravskoslezských Beskyd a na pravém břehu říčky Sedlnice. U jihozápadního okraje města je na…