Domažlice

Domažlice jsou nejvýznamnějším městem Chodska a nacházejí na okraji Českého lesa jižně od Plzně. Domažlice byly vybudovány jako královské město v letech 1262 -1265 k ochraně dvou významných obchodních cest. Městskou dominantou je Domažlický hrad.

Kam vyrazit?

Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Horšovský Týn / Rýzmberk Ubytování Domažlice
Turistické cíle / Mapa Domažlic Zámek Horšovský Týn / Zámek Trhanov Klenčí pod Čerchovem

Český les
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Český les

Kostel sv. Vavřince

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Cedule k historii kostela
Cedule k historii kostela  •  Fotografie (5)  • Foto: yloveiou

Jedeme do západních Čech, mezi Horšovským Týnem a Hostouní se tyčí nad vesnicemi Oplotec, Tasnovice a Štítary kopec, na jehož vrcholu byl ve středověku na místě hradiště vystaven kostel svatého Vavřince.

Do vesnic dojedeme autem,ale i autobusem každý den kromě víkendu. Odtud již můžeme po upravených cestách stoupat na kopec v nadmořské výšce cca 480 metrů nad mořem. Všude jsou i turistické značky,takže se nemusíte obávat ztracení se.

Kostel od Tasnovic

Na kopci stojí starý gotický kostelík přestavěný do barokního stylu, k němu náleží i starý německý hřbitov, jehož existence spadá před druhou světovou válku. Pod kostelem je pokračování hřbitova, kde jsou i nové hroby českých obyvatel po druhé světové válce. Na prostranství se tyčí památník obětem 1. světové války. Na stěně kostela můžeme vidět staré,už skoro nečitelné sluneční hodiny.

Pokud budete vycházet z vesnice Štítary, můžete si ještě prohlédnout kapličku na návsi, opět se slunečními hodinami a starou faru. Vypráví se, že kdysi byla vykopaná stará chodba z fary pod kostel, kde ústila nad řeku Radbuzu obtékající kopec.

Pokud budete vycházet z Tasnovic, můžete ještě navštívit zříceninu tvrze u Hamerského mlýna.

Když budete vycházet z Oplotce,můžete si při své cestě prohlédnout malebnou náves se starými domky a krásným parčíkem.

Ubytovat se můžete v horšovském Týně v penzionu parkur nebo v hotelu Šumava a dalších.

Výborně vaří v restauraci Parkur a Zámecké restauraci v Horšovském Týně.

Krásný výhled od kostela sv. Vavřince, moc hezká památka.

Nelíbilo se mi nebo spíše mi bylo líto velmi špatného stavu kapličky ve Štítarech.

Německý hřbitov

Horšovský Týn: Hrad 60Kč a zámek 80 Kč

- k výběru velké množství tras(kuchyně,...)

duben soboty, neděle, svátky* 9:00 - 16:00

Horšovský Týn

Příspěvky z okolí Kostel sv. Vavřince

KOSTEL SV. VAVŘINCE U TASNOVIC
Kostelík nad Tasnovicemi je na Krásném kopečku a je z něj pěkný rozhled. Na fotografiích je vidět i "jak", protože zdejší Štítarský kopec je jimi spásán. Skalky na Štítarském kopci jsou …
AHoj, chci se s Vámi podělit o krásný výlet za přírodou. Trasa je přímo stvořená pro výlet s kočárkem nebo menšími dětmi na kole. Celou dobu vhodný povrch pro kočárek.     my jsme spali tadyhttps://www.penzion-cha…
  Není nic krásnějšího, než rozjařené a šťastné oči Vašich dětí. Máte doma malou jezdkyni či jezdce a v pokojíku samé plakáty koní? Pak není nic snazšího, než proměnit jejich sny ve skutečnost. Po vašem příjezdu…
Sedmihoří je nádherná oblast klidu, sestávající z krásných kamených svahů, skal, skalních městeček, buližníků, mrazových srubů, pseudokarů, památných míst smíření a mnoho dalšího. Sedmih…
Vracíme se z horkého víkendového pobytu v Českém lese. Na trase domů máme jednu rozhlednu, kterou jsme ještě nepokořili. Nepatří sice k těm nejhezčím, ale přesto se tam musíme zastavit. Rozhledna se nachází u býva…
Vysílač s rozhlednou. Další vysílač, který je využit i pro turisty. Branku v plotu si může každý sám otevřít a potom už jen hurá vzhůru. Pokud máte problémy se závratěmi, tak si tento záž…
V roce 1735 po faráři Christophu Schlögelovi, prvním světském knězi dosazeném v Boru, převzal faru v Bernarticích horlivý a plný zásluh farář P. Adalbert Hanika. Už dva roky na to 2. května 1737 bylo dohodnuto mez…
Bělá nad Radbuzou leží na soutoku řeky Radbuzy a Bezděkovského potoka v jihozápadních Čechách nedaleko hranic s Bavorskem. To čím městečko skutečně vyniká, jsou nečekaně malebné dva kamenné mosty. První (z let 1703 - 1723) byl postaven podle vzoru známého Karlova mostu.
Poběžovice, někdy Ronštejn, nebo Ronšperk, je městečko na úpatí Českého lesa, přibližně 15 km od Domažlic. První zmínka o místě je již v roce1359, poběžovická tvrz je zmiňována v roce 1419. V roce 1429 byly Poběžo…
Jsme na dovolené na Chodsku. Když jsme se vraceli od pramene Radbuzy, zastavujeme se na chvíli v Poběžovicích. Poběžovice se rozkládají na potoce Pivoňka v podhůří Českého lesa, nedaleko hranic s Bavorskem. První …
Z Domažlic jsme jeli vlakem do Poběžovic.Prohlídli jsme si městečko a hlavně zámek. Chtěli jsme si prohlídnout poběžovický zámek. Na nádraží v Domažlicích jsme měli pivo a oříšky wasabi :-))Pak v Poběžovicích čaj s rumem,protože celý den pršelo a byla zima. Líbila se nám prohlídka zámku.Přestože je v dost žalostném stavu a už dvacet let se opravuje,bylo to moc zajímavé…
Několik dnů se touláme po Chodsku, někdy pěšky, někdy autem. Teď chceme na rozhlednu na Ebene, takže musíme kousek autem. Projíždíme Bělou nad Radbuzou, kde nás zaujal kamenný most a šipka na vyhlídku. Cestou zpát…
Bělá nad Radbuzou, město v Českém Lese, je výchozím místem mnohých turistických tras a celé Bělsko je protkáno cyklostezkami vedoucími nedotčenou přírodou, která byla v minulosti veřejnosti nedostupná, jelikož úze…
Jediný trochu deštivý den naší dovolené jsme se rozhodli věnovat kultuře, konkrétně nejbližšímu přístupnému zámku, a zajeli jsme si tedy do Horšovského Týna. Malebné městečko nás velmi mile překvapilo spoustou za…
Jedeme autem či jdeme pěšky (podle místa Vašeho bydliště) na zámek v Horšovském Týně. Parkovat je možné přímo na náměstí před zámkem. Horšovsko Týnský zámek připravil pro návštěvníky spec…
Hrad a zámek v Horšovském Týně je národní kulturní památkou České republiky a patří k památkám, které jsou nejvíce přístupné. Na zámku se nachází několik prohlídkových tras: hrad, zámek, kuchyně, purkrabství, Erbo…
Hrad a zámek Horšovský Týn patří mezi nejvýznamnější architektonické skvosty západních Čech. Hrad a zámek Horšovský Týn, který je národní kulturní památkou, se nachází na Domažlicku v Plzeňském kraji. Hrad a zám…
Horšovský Týn je malebné městečko vzdálené 9 kilometrů od centra Chodska Domažlic. Městečko nás oslní množstvím historických památek, kterým jednoznačně vévodí místní hrad a zámek s šesti prohlídkovými okruhy. Pokud pojedeme autem směrem od Plzně je nejlepším řešením silnice číslo 26 Plzeň - Stod - Furth im Wald, která nás dovede přímo do Horšovského Týna. Pokud však jedem od Klatov, musíme zvolit silnici číslo22 Klat…
Vracíme se z dovolené na Chodsku. V Horšovském Týnu je nový pivovar, tak to spojujeme – oběd a prohlídku města. Byli jsme tu na podzim - zhruba před 3,5 lety, kdy jsme si město skutečně prošli. Tak můžeme porovnáv…
Horšovský Týn leží na jihu Západních Čech, severně od města Domažlice. Město je postaveno na obou březích řeky Radbuzy. Ze severní, východní a jižní strany je město obklopeno lesy. Západním směrem z města je vyb…
Hrad v Prostiboři byl postaven počátkem 14. století, od roku 1372 patřil hrad ke Kladrubskému Klášteru. Roku 1843 je koupen cel…
Stráž leží v Západních Čechách, západním směrem od města Plzeň. Městečko se rozkládá pod vrcholky hor Českého Lesa. Městečko je obklopeno zalesněnými stráněmi okolních kopců a jihovýchodním…
Spát se šlo pozdě, na pokoji se rozprávělo tak do půlnoci. Ale z postele mě vykopali už někdy v půl osmé. Kde má člověk sebrat těch poctivých minimálních osm hodin spánku? Za oknem byla mlha a nevlídno, na prochá…
Zříceniny hradu Starý Herštejn se ukrývají mezi stromy na strmém skalnatém kopci (878 m) v jižní části Pivoňských hor na historické česko-hornofalcké hranici. Zřícenina hradu Starý Herštejn se nachází na Domažlicku v Plzeňském kraji. Z hradu se dochovalo pouze torzo kulaté věže, dva pásy vyzděných příkopů a Zbytky zdí. Hradní zříceniny jsou volně přístupné. Historie Hrad…
Bor leží v Západních Čechách, jihovýchodním směrem od města Tachov. Severně od města Boru prochází dálniční tah z Plzně do Německa. Město Bor se rozkládá v údolí tvořeném Lužním potokem. Západním směrem od města…
Přimda
Zřícenina hradu Přimda stojí na jižním konci skalnatého hřebene nad stejnojmennou obcí na Tachovsku v Plzeňském kraji. Přimda se považuje za nejstarší dochovaný kamenný hrad u nás. Přimda je národní kulturní památkou. Z hradu se dochovala zřícenina mohutné hranolové románské obytné věže ? donjonu, která byla postavena z lomového kamene, dále se zachovaly zbytky poloválcové…
Domažlice leží v Západních Čechách, západním směrem od města Klatovy. Ve městě se každoročně pořádají Chodské slavnosti. Domažlice jsou vyhlášeny městskou památkovou zónou. Jihozápadním směrem od Domažlic se rozkl…
V údolí pradávné řeky Úhlavky, 7 km od města Stříbra se rozkládá bývalý benediktinský Klášter, založený na počátku 12.století knížetem Vladislavem I. Dnešní podoba areálu je z třetiny 18.století. Dominantou ar…
Stříbro leží v Západních Čechách, západním směrem od Plzně. Město je z jihovýchodní strany obtékáno řekou Mží. Ve městě je továrna na výrobu hudebních nástrojů nesoucí značku Amati. Severovýchodním smě…