Horšovský Týn

Tipy na výlet Pro zdatnější Vycházka - půldenní Za kulturou

H.Týn-Nádvoří
H.Týn-Nádvoří  •  Fotografie (6)  • Foto: mnich67

Jedeme autem či jdeme pěšky (podle místa Vašeho bydliště) na zámek v Horšovském Týně. Parkovat je možné přímo na náměstí před zámkem.

Horšovsko Týnský zámek připravil pro návštěvníky speciální trasu. Všechny soboty v měsíci květnu 2010 - začínají od 10 hodin prohlídky sklepení, krovů, konírny a jiných jindy návštěvníkům uzavřených prostor.

Prohlídka trvá cca 2 hodiny a je lidem doporučované sportovní oblečení a pohodlná obuv. Není doporučeno brát sebou děti do 12 let - pro náročnost. Vstupné na tuto speciální akci činí 90,-Kč pro dospělého.

Výborně vaří ve spodní části náměstí v zámecké restauraci.

H.Týn
H.Týn  •  Foto: mnich67

Celý Týnský zámek je velice zajímavý. Za zmínku stojí i nově opravený zámeček v oboře v Horšově. Spadá též pod zámek H. Týna a je to vzdálené přibližně 5 km.

Cena na tuto akci je 90,.Kč pro dospělé. Podrobnější informace získáte na:

Poslední aktualizace: 7.5.2010
Autor příspěvku: rodrigo
HoršovskýTýn - zámek</strong> mapa
mapa HoršovskýTýn - zámek

Příspěvky v okolí HoršovskýTýn - zámek

Jediný trochu deštivý den naší dovolené jsme se rozhodli věnovat kultuře, konkrétně nejbližšímu přístupnému zámku, a zajeli jsme si tedy do Horšovského Týna. Malebné městečko nás velmi mile překvapilo spoustou za…
Hrad a zámek v Horšovském Týně je národní kulturní památkou České republiky a patří k památkám, které jsou nejvíce přístupné. Na zámku se nachází několik prohlídkových tras: hrad, zámek, kuchyně, purkrabství, Erbo…
Kostel sv. Petra a Pavla stojí na Náměstí republiky v Horšovském Týně. Kostel pochází z 13. století, ale v 18. století byl zbarokizovaný. Uvnitř kostela najdeme barokní vybavení, včetně třídílných varhan. Z věže kostela Vysoké 38 m se naskytuje pěkný výhled na město a okolí.
Hrad a zámek Horšovský Týn patří mezi nejvýznamnější architektonické skvosty západních Čech. Hrad a zámek Horšovský Týn, který je národní kulturní památkou, se nachází na Domažlicku v Plzeňském kraji. Hrad a zám…
Měšťanský dům č.p. 107 se nachází na Náměstí Republiky. Původně renesanční dům přestavěn barokně po požáru v roce 1708. Ve 20. letech 19. století přestavěn klasicistně, dochované barokní klenby v přízemí. Do poloviny 20. století v majetku m…
Městská památková zóna, unikátní gotický hrad, dostavěný renesančně - tzv."Falc", opevněné sídlo biskupa.
Měšťanský dům č.p. 100 vznikl spojením původně dvou gotických domů (původně č.p. 99 a 100). Z gotických prvků se zachovaly oba portály a v průčelí domu č.p. 100 trojdílné okno. V přízemí obou domů jsou dochované renesanční hřebínkové klenby. Dům č.p. 100 byl od druhé poloviny 19. století do konce 30. let 20. století v majetku významné židovské rodiny Schleissnerů, kteří zde provozovali řeznictví a uzenářství. To je zde osta…
Horšovský Týn je malebné městečko vzdálené 9 kilometrů od centra Chodska Domažlic. Městečko nás oslní množstvím historických památek, kterým jednoznačně vévodí místní hrad a zámek s šesti prohlídkovými okruhy. Pokud pojedeme autem směrem od Plzně je nejlepším řešením silnice číslo 26 Plzeň - Stod - Furth im Wald, která nás dovede přímo do Horšovského Týna. Pokud však jedem od Klatov, musíme zvolit silnici číslo22 Klat…
Horšovský Týn leží na jihu Západních Čech, severně od města Domažlice. Město je postaveno na obou březích řeky Radbuzy. Ze severní, východní a jižní strany je město obklopeno lesy. Západním směrem z města je vyb…
Kostel sv. Apolináře stojí na Husově náměstí v Horšovském Týně. Pochází z 13. století a jedná se o jednu s nejstarších církevních staveb ve městě. Součástí kostela je gotický presbytář s Křížovou žebrovou klenbou ze 14. století a kaple Panny Marie se vzácnými malbami z roku 1500. Roku 1422 byl kostel vypálen Husity a až v 18. století byl dostaven v baroku. Pod barokní omítkou…
Náš dnešní cíl je Státní hrad a zámek Horšovský Týn vystavěný ve 13 století. V roce 1996 byl prohlášen Národní kulturní památkou. Hrad nabízí 4 prohlídkové okruhy. Kdo má rád histor…
Rozhledna se nachází na Šibeničním vrchu (459 m n. m.), asi 1 km jihovýchodně od Horšovského Týna v okrese Domažlice, na rozhraní geomorfologických celků Podčeskoleská pahorkatina a Plaská pahorkatina. Je celoročn…
Rozhledna na Šibeničním vrchu je dřevěná hranolová věž, vysoká 21,5 metrů. Vyhlídková věž je zároveň muzeum se stálou expozicí výstavních panelů, které se týkají některých zajímavostí v okolí. http://www.horsovskytyn.cz/vismo/dokumenty2.asp
Chodský hrad, který reprezentuje styl středoevropského kastelu, je nejvyhledávanější památkou města Domažlic v Plzeňském kraji. Hrad je patrová obdélníková stavba s nevýraznou fasádou. Z původního hradu se zachovala pouze válcová věž. Návštěvníci si na hradě mohou prohlédnout stálé expozice historie, archeologie, národopisu a přírody Chodska, sklepní Lapidárium, na figurínách…
Letošní dovolenou jsme trávili druhý týden v srpnu v Domažlicích. Během pobytu jsme navštívili zámek v Poběžovicích,Muzeum Jana Sladkého Koziny v Újezdě,Trhanov,Klenčí,pramen Dobvrá voda nad Pocinovicemi,vrch Vavřineček nad Domažlicemi, rozhlednu na Čerchově a Rýzmberk,pivovar v Koutě na Šumavě,muzeum řemesel v Kolovči.V Domažlicích modelovou železnici,vylezli jsme na…
Domažlice leží v Západních Čechách, západním směrem od města Klatovy. Ve městě se každoročně pořádají Chodské slavnosti. Domažlice jsou vyhlášeny městskou památkovou zónou. Jihozápadním směrem od Domažlic se rozkl…
Věž se nachází asi 15 kilometrů od Klatov na vrchu Žďár, v plzeňském kraji. Výška této kamenné rozhledny je 45 metrů a počet schodů k jedné vyhlídkové plošině 138. Bolfánek poskytuje návštěvníkům nádherný kruhový …
Dobře dochovaný hrad Švihov je pozdně gotickým hradem s důmyslným vodním opevněním. Hrad vznikl na rovině v blízkosti řeky Úhlavy. Hrad Švihov se…
Klatovy leží v Západních Čechách, jižním směrem od Plzně. Klatovy jsou známé pěstováním tak zvaných klatovských karafiátů. Kolem západního okraje města protéká řeka Úhlava. V nedalekém okolí města se zvedaj…
ZOO s Botanickou zahradou, skleníkem se sukulenty, dětským koutkem, novou expozicí vesnického hospodářství. Na 21,5 ha svého areálu chová v současné době více než 2500 jedinců od 550 druhů obratlovců a na 150 dr…
DinoPark - Unikátní Výprava do druhohor. Jedinečný zábavní park, součást ZOO Plzeň, druhohorní zvířata v životních veliksotech v přirozeném prostředí. Zábavní i vzdělávací funkce, naučná…
Stavba Chrámu sv. Bartoloměje po r. 1295, dokončení v počátkem 16. století. Velké síňové trojlodí nadané značnou vertikalitou, s jedinou vysokou, štíhlou věží při severní…
Právě v plzeňském pivovaru se v polovině 19. století odehrála revoluce v pivovarnictví. Poprvé v historii lidstva bylo vyrobeno pivo, jak je známe dnes - správně hořký nápoj zlaté barvy, se sněhobílou pěnou. Dnes je pivovar živým a dynamickým místem…
Přírodní rezervace Černé a Čertovo jezero (175 ha) byla vyhlášená již roku 1911 k ochraně dvou z osmi šumavských jezer ledovcového původu na úbočích Jezerní hory (1343 m). Černé jezero (zvané též Bystřické, Dešenické,…
Pozdně gotický Hrad Velhartice patří k ojedinělým dílům české hradní architektury. Hrad se nachází na Klatovsku v Plzeňském kraji. Hrad Velhartice lze navštívit v dubnu a říjnu pouze o víkendech a svátcích a v kvě…
Známý vrchol Železnorudska ve vypíná do výšky 1.202 m nad stejnojmennou rekreační obcí asi 4 km severně od Železné Rudy. Na svazích Špičáku byl vybudován rozlehlý lyžařský areál, který nabízí na celé řadě různor…
Hora Pancíř (1.214 m) je jedním ze tří vrcholků známé šumavské hřebenové trasy Prenet, Můstek, Pancíř. Tyčí se nad Železnou Rudou vzdálený asi 6 km severovýchodním směrem od středu města. Hora tvoří evropský vod…
Mariánské Lázně najdeme v Západních Čechách, jižním směrem od Karlových Varů. Město se rozkládá u jižního okraje Slavkovského lesa. Mariánské Lázně jsou naše…
Přijměte pozvání do jedněch z mladších lázní u nás, do Mariánských Lázní. Ty píší svoji historii něco málo přes 200 let (významné oslavy výročí se konaly v roce 2008). O rozvoj lázní se…