Korunovační klenoty v Olomouci - diskuse

• 11.12.2015 18:19
    Byla jsem na nich v Brně v Letohrádku Mitrovských a byl to parádní zážitek. Je fajn, že je to i tak blízko Přerova.
  • uvitame.
    11.12.2015 13:12
    parada,konecne taky tak blizko u nas.Asi fest špatná propaganda,když bydlíme kousilínek a nevíme o tom a to sleduji dění...:( Děkujeme za info!
  • 8.12.2015 16:44
    Mé oko bylo psaným textem i těmi skvostnými obrázky opět nadmíru potěšeno, a tož díky ti, autore!
  • Lucemburkové
    8.12.2015 13:48
    V roce 2010-2011 byla v Ostravském muzeu výstava Král, který létal: Sedm set let od nástupu Lucemburků na český trůn. (1. září 1310 sňatkem Jana Lucemburského a Elišky Přemyslovny se otevřela nová stránka českých dějin: nástup Lucemburků na český trůn.) Na prohlídky byly návaly lidí, dokonce se nás snažili vystrnadit ať přijdeme jindy. Přímo do místnosti ke kopiím klenotů a dalším vzácnostem (např.kodex olomoucké Kapitulní knihovny, originály Gelnhausenoa kodexu a Zbraslavské kroniky) se stála dlouhá fronta a šli jsme část návštěvníků na omezený čas. Největší zážitek byl, že jsme si ty vzácné knihy mohli v rukavičkách ošahat. Klenoty byly za sklem. Vstupné, které zmiňujete asi bylo stejné, protože my jsme platili rodinné za 250,- kč a to jsem do něj vpašovala staršího syna již studenta. O výstavě jsem se tehdy dočetla předem a asi byla i lepší propagace, když tam byl takový nával, který museli regulovat. S pozdravem Monika