Třebenice
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Třebenice

Keramika pro celou rodinu aneb v kraji 16 hradů

Tipy na výlet Rodina s dětmi

Výrobky dílny
Výrobky dílny  •  Fotografie (1)  • Foto: Otradovec

- je čtyřdenní keramicko-turistický program pro rodiče a děti pořádaný v dílně na Sutomi / pod ochranou sutomského genia loci / .
Naše rodina / děti 6 – 9 let / tam strávila prodloužený podzimní víkend , a to
pouhých 60 km severozápadně od Prahy ! / České Středohoří, u městečka Třebenice /

Tři nejbližší hrady, přesněji ruiny, volně přístupné a dosažitelné z penzionu U sv. Petra a Pavla jsme s dětmi „prozkoumali“ osobně – od pořadatelů vybaveni plánkem, historickými souvislostmi a pověstmi.

- Téměř všechny hrady této milešovské části Českého Středohoří /podle nejvyšší hory = Milešovky / jsou označeny turistickými známkami a to byl pro naše začínající turisty dobrá motivace.
/ Turistickou známku Košťálov - Sutom jsme dostali a k ní si navíc děti vyrobily sutomskou pečet z opravdového pečeťního vosku./

Až tam vyrazíme příště, musíme zvládnout i východ slunce z Holého vrchu …

…Dobrá zpráva pro dospělé: je možné si domluvit navíc cestu za zdejším žernoseckým vínem. Děti strávily odpoledne keramickým kutěním s lektorkou a rodiče zvládli

v pohodě navštívit vinný sklep i s ochutnávkou .

Keramická dílna - zde jsme strávili 7 hodin s lektorkou a keramickým jílem, vyzkoušeli hrnčířský kruh , vyroibili jsme hliněnou pohlednici s českým granátem.
Zlatý hřeb programu bylo bezesporu „pláchnutí“ českého granátu.
Ti s dobrým zrakem si zde našli i svůj malý drahokam, kterého se před námi lidská ruka nedotkla… i na výrobu jednoduchého šperku došlo .

Doporučuji – stojí to za to, my si to zopakujeme teď najaře! - Iveta Holomíčková

Poslední aktualizace: 16.04.2008
Autor příspěvku: Otradovec
Keramika pro celou rodinu aneb v kraji 16 hradů - Služby, informace
Keramika pro celou rodinu aneb v kraji 16 hradů na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Keramika pro celou rodinu aneb v kraji 16 hradů

Kostel sv. Petra a Pavla je významnou památkou zapsanou v seznamu národních památek. Kostel je krajinná dominanta a najdeme jej v severní části malé obce Sutom, severním směrem od obce Třebenice a západním směrem od města Lovosice.
Jedu vlakem do obce Sutom kousek od Lovosic pokochat se krásnými výhledy na kopečky ČESKÉHO STŘEDOHOŘÍ  a navštívit kamaráda Vítka.    Každý člověk má sny, některé jsou nereálné a jsou i takové…
Již z daleka je viditelný kostel sv. Petra a Pavla na horním konci obce Sutom pod Holým a Sutomským vrchem. Po dostavbě nového barokního kostela v roce 1720 byla ke kostelu přistavěna čtyřboká dřevěná zv…
Nízký nezalesněný čedičový vrch nad obcí Sutom mezi Sutomským vrchem a Jezerkou. Někdy se mu také říká Holáček. Kopec je porostlý travinami stepního charakteru se spoustou chráněných rostlin a živočichů. Na vrcho…
Barokní zámek stojí na skalnatém vrchu nad vsí Vlastislav na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Zámek je jednoduchý dvoupatrový obdélný objekt, který má patra členěná pilastry. Zámek není veřejnosti přístupný. Histori…
Zřícenina hradu Skalka stojí na skalnatém vrchu nad vsí Vlastislav na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Z hradu se dochoval okrouhlý bergfrit z bílé opuky a zbytek zdiva bývalé brány. Hradní …
Zříceniny středověkého hrádku nad obcí Vlastislav, severozápadně od Třebenic.
Jedeme, či jdeme na zříceninu hradu Skalka týčící se nad obcí Vlastislav v okrese Litoměřice. Nejlepší cesta, jak se dostat do Vlastislavy je když se vydáme z města Lovosice po silnici 1/15 směrem na Most a na kři…
Rád bych vam doporučil vylet na kopec v českém středohoří. Je to Boreč, který je zajímavý tím ze v zimě se na jeho vrcholu neleži sníh a v létě tam fouká příjemný chládek z prohlubní v zemi…
Zbytky hradu Košťálova jsou nedaleko Lovosic na vysoké čedičové skále nad Třebenicemi. První písemná zmínka o něm pochází z roku 1372.
Zřícenina hradu Košťálov stojí na strmé čedičové skále stejnojmenného vrchu (481 m) nedaleko Třebenic na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Zřícenina hradu Košťálov je jednou z nejpůvabnějších…
Na zříceninu hradu Košťálov, která se nachází v Českém středohoří cca 15km od Litoměřic, se dá dojít dvěma způsoby, buďto po zelené značce z obce Jenčice, nebo po asfaltové silnici (zákaz vjezdu) z obce Sutom, obě…
Návštěvní doba:duben a říjenSO,NE od 10:00 - 16.00 hod.květen a záříkaždý den mimo PO 10:00 - 16:00 hod.červen – srpenkaždý den mimo PO 9:00 - 17:00 hod.Muzeum českého granátu v Třebenicích na Litoměřicku n abízí …
Hora ležící na jižním okraji Českého Středohoří, přímo nad městem Lovosice. Masiv hory vystupuje osamoceně z okolní zvlněné krajiny. Na sever od kopce se táhne Opárenské údolí, na východě teče řeka Labe. Na jihu j…
Jdeme na vrch Lovoš v Českém středohoří. Je tu varianta několika turistických tras na vrchol. Po žlutě značené turistické trase se vydáme z Opárenského údolí, nebo z druhé strany z vesnice Bílinka. Po modře značen…
Kopec Lovoš se tyčí do výšky 569 metrů, nalezneme ho severozápadně od Lovosic. Po vystoupání na vrchol se nám naskytne překrásný výhled na Labskou nížinu a České středohoří. Posedět po…
Vrchol Milešovka leží nad obcí Milešov, 10 km severozápadně od Lovosic. Je nejvyšší horou Českého středohoří a zároveň největrnější horou celé ČR. Z východu odděluje Milešovku od ostatníc…
Jedeme pokořit nejvyšší vrchol Českého středohoří,  MILEŠOVKU,  837 m.n.m. Jedeme autem z Kladna asi 70 km, skoro až na úpatí Milešovky. Milešovka je turistickým cílem již od 19. století, kd…
České středohoří pohoří na severu Čech je plné již dávno vyhaslých sopek. Tato skutečnost způsobila, že se jedná o v českých poměrech netypické pohoří, ve kterém je střední nadmořská výška poměrně malá, ovšem…
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…
Hazmburk je holý vrchol kopce ( 418 m.n.m.) se zříceninou hradu ze 13. století. Tento vrcholek je dominantou jižní části Českého středohoří a je viditelný zdaleka. Kopec se zvedá severním…
Dominanta Českého středohoří, dvouvěžová zřícenina na sopečné homoli nad řekou Ohří.
Zámek Libochovice patří k nejvýznamnějším raně barokním památkám u nás. Zámek se nachází 6 kilometrů od Lovosic na Litoměřicku. Zámek lze navštívit každý den od dubna do října. Interiér z…
V okrese Litoměřice se nachází velmi zajímavý objekt, který je jistě všem alespoň povědomý. Jedná se o pozdně barokní pevnost Terezín, která byla založena v roce 1780. Zahrnuje klasicistní,…
Barokní zámek Ploskovice se nachází přibližně 6 kilometrů od města Litoměřic v Ústeckém kraji. Kromě …
Zoologická zahrada vznikla z původně soukromé ptačí rezervace,kterou založil na svahu Mariánské skály Heinrich Lumpe,uznávaný ornitolog.Nazývala se Lumpepark. Postupně místo zveleboval a dodal mu podobu udržované…
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u nás, ve středověku byl oblíbeným sídlem mnoha českých knížat a králů. Hrad je významnou kulturní památkou na Rakovnicku v…
Pražská ZOO... Pražská ZOO patří mezi nejlepší a nejvybavenější Zoologické zahrady v České republice. A není ani divu. V ZOO najdeme například koně převalského, adaxy, zubry a mnohé další. ZOO je velmi vhodná na Krásně strá…
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je národní kulturní památkou a tradičně patří k našim nejnavštěvovanějším památkám. Pražský hrad tvoří rozsáhlý komplex paláco…
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…