Moje oblíbené
 Travel blog Liberecký kraj Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Liberce
Liberec je hlavní město Libereckého kraje a rozkládá se na úpatí Jizerských hor pod vrcholem Ještěd (1012 m.n.m.), který je vyhledávaným rekreačním cílem. Oblíbeným cílem jsou i Botanická zahradaAquapark Babylon a ZOO Liberec s bílými tygry.
 Trasy Liberec a okolí (60)

Lužické hory, Ještědský hřbet
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Lužické hory, Ještědský hřbet

Ještědské výhledy

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na hory Na kole

Ještěd - výhledy  •  Fotografie (30)  • Foto: Martens

Kam a jak jedeme

Cílem cesty je jedno z nejnavštěvovanějších míst v ČR, nejvyšší místo Ještědského hřbetu, dominanta krajiny a orientační bod - Ještěd.

Za čím jedeme
Ještěd - výhledy

Popisovat Ještěd je zcela jistě nošení dříví do lesa, no ale přeci jen…: ještědský hřbet býval v dřívějších dobách přirozenou hranicí v pronikání od severu k jihu a stal se i hranicí národnostní mezi Čechy a Sasy. Samotný vrchol Ještědu je bezlesý, horní hranice lesa je proti normálu snížena tzv. vrcholovým jevem obvyklým v pohořích, kde je nejvyšší vrchol osamocen. Ještědským hřbetem prochází hlavní evropské rozvodí mezi Baltským a Severním mořem. „Předchůdci“ dnešního hotelu byly budováni již v 19. století, roku 1847 to byl dřevěný domek, v roce 1868 již domek kamenný. V r. 1906 byla Německým horským spolkem vybudována chata, která stála na vrcholu do 31.1.1963, kdy ji zničil požár. Dva roky po požáru bylo započato, dle projektu arch. Karla Hubáčka, se stavbou dnešní budovy ve tvaru moderního hyperboloidu.

Vrchol Ještědu nabízí neomezený kruhový rozhled, za ideálního počasí nabízí výhledy na České středohoří, Bezděz, Lužické a Jizerské hory, Krkonoše, Ralsko, Český ráj, Trosky.... Za super jasného počasí je rozeznatelný i žižkovský vysílač….

Jak a kde jsme se najedli a ubytovali

Ubytováni jsme byli přímo v Hotelu Ještěd, ranní probuzení nad mraky bylo neskutečně krásné…. Aktuální info o cenách a provozu hotelu na je webu: http://jested.cz/

Co se nám nejvíc líbilo a co ne

Vrchol Ještědu se stavbou vysílače je impozantní sám o sobě. Ale komu se vydaří skvostné počasí s výhledem nad mraky tak bude okouzlen a pojem čas přestane znát.

Ještěd - výhledy

Popisovat jak se dostat lanovkou k vrcholu Ještědu je zřejmě všeobecně známe, ale pro zopakování je to kabinkovou lanovkou z Horního Hanychova. Autem je možno dojet až k chatě Ještědka a déle dojít pěšky, no a turistických tras, které k vrcholu vedou je také více…. Jde využít kombinace žluté, modré a červené turistické značky.

Poslední aktualizace: 6.1.2011
Autor: Martens

Liberec

Příspěvky z okolí Ještědské výhledy

Rozcestí Ještěd - odbočka k vrcholu
Rozcestím, které je 300m (měřeno po silnici) od vrcholu Ještědu, prochází dvě turistické značky a jedna Naučná stezka. Modře značená turistická trasa vede z jižního směru od Mnichova Hradiště okolo horské chaty Ještědka a pokračuje na sever z kopce dolů do Horního Hanychova v Liberci. Odbočka červeně značené trasy, která vede od Plání pod Ještědem, směřuje na vrchol Ještědu. Z J…
O Ještědu (1012 m. n. m. ) se toho napsalo hodně. Nechci nosit dříví do lesa, ale přeci jen pár řádků si neodpustím. Hora je nejvyšším bodem Ještědsko – kozákovského hřbetu, který se vypíná…
Jako výchozí bod je ideální vlakové nádraží v Liberci, odkud se tramvají č.3 přesuneme pod Ještěd. Na vrchol Ještědu nás dopraví lanovka a poté pokračujeme po červené značce na Výpřež. Z Výpřeže jdeme po modré do …
pokud se rozhodneme vydat za dominantou celého Liberecka nejlepším výchozím bodem pro nás bude právě město Liberec. Do Liberce se dostaneme: Autem - trvá jízda z Prahy (asi 110km) o něco málo víc než hodinu... v …
Naším cílem je návštěva jedné z nejkrásnějších vrcholových věží  ČR na  Ještědu a s tím i spojená prohlídka výstavy turistických známek a expozici šedesáti  Maxivýletek s názvem Česko ve 3D,která zde probíhá v tom…
Cílem výletu je ještědský hřbet s jeho nejvyšší horou Ještědem. Dostaneme se na něj kabinkovou lanovou drahou. Startujeme v Horním Hanychově, kam se můžeme dopravit automobilem (parkoviště je téměř u dolní stanice lanovky), autobusem (zastávka autobusu je rovněž u dolní stanice lanovky, zajíždí sem autobusy z Liberce do Českého Dubu nebo Stráže pod Ralskem) nebo tramvají č. 3…
Jedeme na Ještěd. Z města můžeme jet tramvají, až na zastávku Horní Hanychov. Dál pěšky asi 400 metrů na dolní stanici lanovky, ti zdaznější jdou pěšky až na Ještěd. Ještěd je najvyšší hora Ještědsko - Kozákovského…
Jdeme do krásného města Liberec.Podíváme se na rozhlednu Ještěd.Je to dominanta severních Čech. Ještěd (1012 m) je hora na severu Česka, ležící jižně od Liberce.Vedou sem 2 lanovka a poblíž je tu skiar…
Liberec-Horní Hanychov.Konečná stanice tramvaje,parkoviště cca 100m.od lanovky(my jdeme na vrchol pěšky) Hora Ještěd.Vyrážíme z parkoviště,jdeme kolem dolní stanice lanovky a míříme ke skokanským můstkům.Odtut …
Ještěd /1012 m.n.m./ je hora na severu Česka, jižně od Liberce. Na vrcholu je televizní vysílač,  v jehož dolní části  je umístěn hotel a Restaurace. Vysílač ve tvaru rotačního hyperboloidu byl slavnostně otevřen v září 1973. Na Ještěd vedou lanovky, na svazích je lyžařské středisko.  Ještě před výstavbou vysílače zde stál velký kříž. Ještědské kříže mají svoji dlouhou…
Ještěd byl odedávna považován za jednu z hlavních dominant severních Čech a proto si jej obyvatelé Liberecka vybrali za symbol města, rozprostírajícího se pod ním. Věžovitá stavba poskytující od roku 1973…
                             Lanovkou na JeštědLiberec-Horní Hanychov 600-Ještěd 1000 m n.m.jediná a poslední lanovka, kterou provozovozují České dráhy, pod č. 900 15.2.2020Letos za pravou zimou jedině vysoko do hor.  Z parkoviště (parkovné 100 kč) vyrazíme ke stanice kabinové lanovky. Zakoupíme lístek (zpáteční dospělý 149 Kč) a čekáme na odjezd, lanovka jezdí v půlhodinových intervalech. Jedna poznámka: když jsme o nahoře…
Naším cílem je snad nejznámější místo Ještědského hřbetu a kraje Jizerských hor vůbec. Pěšky nebo lanovkou vystoupáme na vechol Ještědu, odkud se nám otevře vyhlídka nejen na Liberec a Jizerské hory, ale při přízn…
Čtvrtek 2. 9. 2021 Na parkovišti v areálu u pivovaru Kousek piva byl klid i ráno. To bylo příjemné překvapení. S tím jsme nepočítali. Vstáváme v půl deváté. Venku je nádherně, svítí sluníčko. Co víc si můžeme přát…
Velikonoční svátky odstartují letní sezónu na Ještědu. Vyměňte lyže za kolo nebo pohodlné boty a zpříjemněte si začátek jara aktivně na čerstvém vzduchu. Skiareál Ještěd navíc 3. dubna spust…
Tramvají v Liberci dojedeme ke stanici lanovky, ale musíte ještě kousek ujít k lanovce na Ještěd. Musíte počkat, než lanovka pojede a vyjedete většinou přeplněnou lanovkou na Ještěd. Na Ještědu se můžete porozhlédnout a pokochat krásným výhledem na Liberec, Jablonec.... V hotelu se můete najíst, nebo alespoň posvačit. Jakmile se porozhlédnete, tak jděte po asfaltce dolů na rozc…
Letošní ročník největšího tuzemského seriálu běhů v terénu Kilpi Trail Running Cup se pomalu, ale jistě blíží k svému závěru. Aktuálně na běžce čeká tzv. Ještěd Sky (half) marathon. Letos…
Ještěd bude nejspíš jeden z nejznámějších vrcholů v Čechách, jeho vysílač má tak charakteristický tvar, že si to nejspíš málokdo splete. Jeho velká návštěvnost může být daná i tím, že do Liberce, který se rozkládá…
Ještěd
Vrchol kopce Ještěd ( 1012 m.n.m.) je nepřehlédnutelnou dominantou Severních Čech. Přes vrchol kopce v minulosti vedla nejedna obchodní stezka. Ještěd rovněž tvořil hranici mezi Čechy a Německem. První označení …
Z kempu v Kokořínském Dole jsme vyjeli autem směr Mladá Boleslav a pak po R 10 na sever a na R 35 z Turnova do Liberce. Přes Liberec do Horního Hanychova k dolní stanici lanovky ČD na Ještěd. Cesta 88 km. Lanovkou…
Rozcestník Ještědka stojí hned u silnice a parkoviště u horské chaty Ještědka. Pokud sem přijedete autem, můžete se z rozcestí vydat na výlet čtyřmi směry. Po červené turistické značce nahoru po silnici až k vrcholu a hotelu s vysílačem Ještěd. Tato červená značka však vede ještě dál a navíc se dělí na směr k Výpřeži a na směr k Osečné. Stejnou cestou po silnici po modré…
Pokud se budete toulat po okolí vysílače na Ještědu, určitě narazíte na Pomníček letcům, kteří zde zahynuli 20. 8. 1948 při leteckém neštěstí. Jak je vidět z fotografie, Pomníček je dostupný nejen v létě při turis…
Ještěd, nejvyšší místo Ještědského hřbetu, je výraznou dominantou a orientačním bodem. V dřívějších dobách byl i přirozenou hranicí v pronikání od severu k jihu a stal se i hranicí národnostní mezi Čechy a Sasy. Samotný vrchol Ještědu je bezlesý, horní hranice lesa je proti normálu snížena tzv. vrcholovým jevem obvyklým v pohořích, kde je nejvyšší vrchol osamocen. Ještědským…
Webkamery na připojeném odkazu nás seznamují s aktuálním děním ve Skiareálu Ješted. Sledujte aktuální záznam z webkamer umístěných přímo ve středisku Ještěd a získejte přehled o aktuálních podmínkách. Skalka - horní stanice Ještěd F10 - dolní stanice Skalka - dolní stanice Pláně Více na www.skijested.cz
Jedeme na kole z Liberce, nebo jdeme pěšky z poslední zastávky tramvaje č.3 po značených cestách přes Panský Lom, okolo studánky na Hluboké, Pláně p. Ještědem, p…
Na první lyžovačku na Ještědu se mohou návštěvníci těšit letos již 10. prosince, ale oficiální otevření sezóny plánuje skiareál na sobotu 17. prosince. Opening nabídne celodenní skipasy od 350 korun a bohatý…
Výrazný skalní útvar Ještědského hřbetu, který leží v blízkosti žluté turistické značky (odbočka cca 200m) asi 1 km od Výpřeže. Křemencová skála je necelých 20m dlouhá a až 8m vysoká s trojůhelníhovitým Skalním oknem vytvořeným mrazovým zvětráváním. Loc: 50°44'11.149"N, 14°58'17.509"E
Terasy Ještědu jsou přírodní památkou. V chráněné oblasti Ještědu se nachází útvary vzniklé mrazovým zvětráváním. Najdete zde skalní bloky, sutě i jednotlivé balvany. Celkem je zde 10 úrovní teras, jejichž šířka je 20 až 70 metrů. Jednotlivé části pam…
Nový prales vyrůstá od r. 2004 na jižní stráni Ještědského hřbetu. Najdete ho mezi chatou Pláně pod Ještědem a Památníkem tábora lidu 1870, vpravo od  hřebenové trasy z Ještědu na Rašovku a Javorník. Je součástí území Evropského systému ochrany přírody Natura 2000 a v současné době se rozkládá na šesti pozemcích o celkové rozloze  35 ha.  Cílem je tyto plochy postupně propojit…