Slavětín

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Fotografie (12)  • Foto: Toulove

NAVŠTÍVILI JSME FARMU

Při příležitosti návštěvy příbuzných v Lounech jsme se vydali na rodinnou farmu rodiny Suchých ve Slavětíně nad Ohří, kde se hospodařilo již ve 12. století. Pěstuje se zde pšenice, řepka, ječmen, kukuřice a vojtěška. Nás ale nejvíce zajímala zvířátka - pštrosi, lamy, několik ovcí, koz, vodní drůbež a samozřejmě pejskové. K užitku slouží stádo skotu, které čítá cca 200 ks. Dojnice zde mají opravdu dobré podmínky, mohou podle svých potřeb využít drbátka, kartáče a dojí se pomocí automatického robota, na kterého stojí frontu. Nemohli jsme si nechat ujít ani ochutnávku výtečného mléka z mlékomatu, který je přímo na farmě a za litr zde zaplatíte pouhých 13 Kč. Farmou nás provedla Honzíkova teta Jitka, které tímto moc děkujeme!

Foto: Toulove

Na farmu za zvířaty, čerstvým vzduchem a neuvěřitelně dobrým mlékem.

Svačinu jsme měli s sebou, ubytování je možné přímo na farmě, krásné místo i pro svatby, dovolenou s dětmi atd.

Líbilo se nám vše, nejvíce jsem ocenili čistý vzduch, pobyt u zvířátek a ochutnávku mléka.

Výborné mléko přímo od kraviček llze na farmě koupit za 13,- z mlékomatu.

Poslední aktualizace: 24.05.2015
Autor příspěvku: Toulove
Farma Slavětín - Služby, informace
Farma Slavětín na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Farma Slavětín

V knize o smírčích křížích jsem se dočetl o dvou křížích v blízkosti Loun. Tak jsem se rozjel do Slavětína, kde má být smírčí kříž, který je v centrálním registru uveden pod číslem 1913. Podle popisu by se měl nacházet v blízkosti kostela u domu č.p. 15. Nikde v okolí kostela jsem ho nenašel a tak jsem zazvonil v č.p. 15. Velice ochotný…
Prastarý Oldřichův dub roste pod obcí Peruc, východně od Loun. Patří mezi nejznámější stromy v Čechách. Pověst vypráví, že se kdesi poblíž setkali kníže Oldřich a selka Božena, kerá se pak stala kněžnou. Nejstarší zprávu o dubu přináší začátkem 12. století Kosmova kronika, podle níž se toto setkání pravděpodobně uskutečnilo v roce 1004. Tento státem chráněný strom je vyso…
Zámek Peruc se nachází ve stejnojmenné obci v Ústeckém kraji, východně od Loun. Zámek je trojkřídlý patrový objekt se zajímavými interiéry. V jižním křídle zámku se nachází pamětní síň Emila Filly vybavená původ…
Muzeum české vesnice se nachází v bývalé barokní sýpce z roku 1876 v zámeckém parku. K muzeu se dostaneme skrze bránu na náměstí Emila Filly. Brána je označena cedulí informující o muzeu. Po as…
Klub žen v Stradonicích dostal vynikající nápad postavit rozhlednu nad obcí na návrší Na Valech /291 m/, které v minulosti obývali pravěcí lovci, potom první zemědělci, lid knovízské kultury bronzové a v 5. století před naším letopočtem zde bylo Hradiště. Návrší je holé a je odtud nádherný pohled na České středohoří. Vzhled rozhledny vychází z pravděpodobného způsobu staveb z…
Panenský Týnec leží na silnici Praha - Chomutov, mezi městy Slaný a Louny. Ve větší známost přišel hlavně díky mohutnému kostelu při klášteře klarisek, který nebyl nikdy dostavěn. Má prý léčivé účinky.
Louny leží v Severních Čechách, východním směrem od města Žatec. Město se rozkládá v údolí mezi Českým středohořím a Džbánem. Louny jsou jedním z center české chmelařské oblasti. Severním…
Obec v dávných dobách ležela na tzv."Královské cestě" z Prahy do Lipska. Dnes je v obci k vidění Kostel sv. Jiří na návsi s kapličkou sv. Jana Nepomuckého, opravený bývalý klášter klarisek (dnes sídlo OÚ) a nedostavěný monumentální gotický chrám. Chrám stojí na silné pozitivní zóně, jak se dočteme u vstupu. Pro svou impozantnost stojí chrám určitě za návštěvu. Více o historii…
Římskokatolický Kostel sv. Mikuláše v Lounech, výjimečně zdařilé dílo ?vladislavské gotiky?, které dodnes oslovuje zástupy poutníků ale i uměnímilovných turistů, byl v roce 1994 prohlášen za národní kulturní pam…
Zámek Libochovice patří k nejvýznamnějším raně barokním památkám u nás. Zámek se nachází 6 kilometrů od Lovosic na Litoměřicku. Zámek lze navštívit každý den od dubna do října. Interiér z…
Trojvrch, tyčící se nad obcí se shodným názvem, čedičového původu. Na jihozápadní části svahu se nachází přírodní rezervace. Většina vrchu je porostlá travinami, na jaře se můžeme kochat mnoha pestře kvetoucími …
Libochovice leží v Západních Čechách, severozápadním směrem od města Louny. Městečko se rozkládá na rozhraní mezi Českým středohořím a Dolnooharskou tabulí. Jižním okrajem města protéká řeka Ohře a kolem ní se rozkládá přírodní park Dolní poohří. V nedalekém okolí města je několik chmelnic a ovocných sadů. Libochovický zámek najdeme v jižní části města a kolem něj je…
Hazmburk je holý vrchol kopce ( 418 m.n.m.) se zříceninou hradu ze 13. století. Tento vrcholek je dominantou jižní části Českého středohoří a je viditelný zdaleka. Kopec se zvedá severním…
Významný gotický Hrad Házmburk stával na dominantním vrcholu poblíž Lovosic. Silueta jeho zříceniny se dvěma věžemi (horní hranolovou a dolní kulatou) vzdáleně připomínající hrad Bezděz, …
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…
Dominanta Českého středohoří, dvouvěžová zřícenina na sopečné homoli nad řekou Ohří.
Zřícenina hradu Košťálov stojí na strmé čedičové skále stejnojmenného vrchu (481 m) nedaleko Třebenic na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Zřícenina hradu Košťálov je jednou z nejpůvabnějších…
Vrchol Milešovka leží nad obcí Milešov, 10 km severozápadně od Lovosic. Je nejvyšší horou Českého středohoří a zároveň největrnější horou celé ČR. Z východu odděluje Milešovku od ostatníc…
V okrese Litoměřice se nachází velmi zajímavý objekt, který je jistě všem alespoň povědomý. Jedná se o pozdně barokní pevnost Terezín, která byla založena v roce 1780. Zahrnuje klasicistní,…
Hora Říp tvoří výraznou dominantu Polabské nížiny. K ní se vztahuje pověst o příchodu praotce Čecha a stala se tak od nepaměti jedním ze základních symbolů českého národa. Na vrcholu najdete kapli - ro…
Jedeme na horu Říp do vesnice Rovné a odtud pěšky na vrchol Řípu. Jedeme autem z Kladna  do Rovné asi 40 Km Jedeme na půldenní výlet na Horu Říp 461 m. n. m. odkud se chceme pokochat pohledem na na…
Barokní zámek Ploskovice se nachází přibližně 6 kilometrů od města Litoměřic v Ústeckém kraji. Kromě …
Zřícenina hradu Okoř se nachází ve Středočeském kraji. Leží na skalnatém pahorku v údolí Zákolanského potoka, 15 kilometrů severozápadně od Prahy. Zříceninu hradu Okoř je možné navštívit od června do srpna každý d…
Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století. Za panování Přemysla Otakara II. vznikl rozsáhlý, velkolepý královský hrad, jenž byl výrazně přestavěn Václavem IV. a později velkoryse dobudován Vladislavem Jagellonským. Křivoklát byl nekolikrát těžce poškozen požárem. Stal se obáva…
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u nás, ve středověku byl oblíbeným sídlem mnoha českých knížat a králů. Hrad je významnou kulturní památkou na Rakovnicku v…
Zoologická zahrada vznikla z původně soukromé ptačí rezervace,kterou založil na svahu Mariánské skály Heinrich Lumpe,uznávaný ornitolog.Nazývala se Lumpepark. Postupně místo zveleboval a dodal mu podobu udržované…
Petřínská rozhledna - historie Petřínské rozhlednyPetřínská rozhledna aneb jak to celé začalo. Roku 1889 se 363 členů Klubu českých turistů vypravilo na Světovou výstavu v Paříži. Výprava se pro ně stala nezapomen…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny, které se táhnou nad vesnicí Tisá (západně od Děčína) po celé její délce. Jedná se o skalní město z kvádrových pískovců s…
Vrcholně gotický hrad založený v roce 1348 zaujímá mezi českými hrady zcela výjimečné postavení. Byl vybudován českým králem ařímským císařem Karlem IV. jako místo pro uložení královských pokladů, především sbírek svatých relikvií a říšských korunovačních klenotů. V roce 1355 již Karel IV. pobýval na hradě, dohlížel na jeho dostavbu a na výzdobu interiérů, především hradních…
Koněpruské jeskyně vznikly činností vody ve vápencích starých přibližně 400 milionů let. Koněpruské jeskyně se nalézají uvnitř návrší Zlatý kůň nad obcí Koněprusy v CHKO Český kras as…