Travel blog Pošumaví Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa - Klatovy

V Klatovech, které založil král Přemysl Otakar II. v roce 1260 žije přibližně 22 tis. obyvatel. Klatovy jsou díky své poloze někdy též nazývány jako "brána Šumavy". Největším turistickým lákadlem jsou Klatovské katakomby.

Tip:
   Trasy Klatovy a okolí (77)
> Do přírody   > Na kole   > S dětmi
> Cyklotrasy   > Pěší trasy

Jižní Čechy
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jižní Čechy

Boubín 2012

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Celodenní výlet Do přírody

BOUBÍNSKÝ PRALES 2012

np_logo.gif IDINA PILA Zrekonstruované sezónní informační středisko je situované v Chráněné krajinné oblasti Šumava nedaleko od Kaplice u Zátoně.

Osm loutek doplňuje expozici informačního střediska Národního park Šumava nedaleko Boubínského pralesa. Expozice se dotýká těchto témat: Boubínská hornatina, historie Boubínska, Boubínský prales a další chráněná území v okolí, historie zpracování dřeva v okolí Boubína, fauna a flóra Boubínska a další zajímavé informace.
Expozice zahrnuje také řadu interaktivních prvků, včetně využití moderních AV technologií - je zde např. možnost shlédnutí vybraných videopořadů nebo poslechu pověstí s vazbou k oblasti Boubína.

Více informací najdete na webových stránkách IS

• Témata expozice:
  • Expozice zahrnuje řadu interaktivních prvků, včetně využití moderních AV technologií - je zde např. možnost shlédnutí vybraných videopořadů nebo poslechu pověstí s vazbou k oblasti Boubína.
  • Na děti čeká překvapení v podobě postaviček skřítků.
  • Vedle vchodu do střediska je v sezóně spuštěna exteriérová projekce krátké videosmyčky , jejímž účelem je upozornit návštěvníky na riziko pádu stromů; tato videosmyčka nabádá návštěvníky ke zvýšené pozornosti, aby dokázali včas rozpoznat hrozící nebezpečí a vyhnout se mu.

confused

• is-idina-pila
  • is-idina-pila---interier

• IS Idina PilaInformační středisko Idina Pila
    osada Kaplice u Zátoně (pod Boubínem)
    Tel.: 388 436 216
    E-mail: isidinapila@npsumava.cz

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 3.5.2012
Autor: JuNaLiKe

Horažďovice

Příspěvky z okolí Boubín 2012

Boubínská rozhledna a prales
Boubínský prales a rozhledna Jedu z Lenory vlakem do Kubovy Hutě - s 995 m.n.m. nejvýšší zastávka v Česku. Potom vystupuji na Boubínskou rozhlednu a poté sestupuji po naučné stezce až k jezírku, potom jdu na vla…
Svaté Pole je malá víska, asi 2 km severovýchodně od Horažďovic. Leží nedaleko hranice Jihočeského a Plzeňského kraje a je to patřičně znát. Žije zde něco mezi 60 až 70 stálými obyvateli, stojí tady okolo 25 domů …
Prácheň (hrad)
Zřícenina hradu Prácheň stojí na ostrohu nad řekou Otavou na Klatovsku v Plzeňském kraji. Z Předhradí se zachovala část obvodové hradby s mohutnou okrouhlou věží a z vlastního hradu zůstaly zbyt…
Vyloženě oddychový jarní víkend jsme se letos rozhodli strávit v Horažďovicích.Do města v podhůří Šumavy vyrážíme již v pátek dopoledne a cestou navštěvujeme i jedno zajímavé místo na trase, obec Kadov. V Kadově s…
Nedaleko výše uvedené obce je při silnici do Horažďovic hezká výklenková kaplička. Stojí nad silnicí po levé straně, směrem od vsi. Kaplička je opravena a ve výklenku je obrázek sv. Jana z…
Horažďovická  padesátka  49.ročník   Od místa startu na malém nádvoří zámku jsme zabočili  doleva, prošli spodní branou, pod zámkem opět doleva na most přes rameno Otavy u mlýna směrem na Zářečí. Pak nás cesta v…
Příchod jara do podhůří Šumavy je výzvou k výletu. Naše volba padla na zříceninu hradu Prácheň a to ze dvou důvodů. Tím prvním je naučná stezka Velké Hydčice – Prácheň po které jsme ještě…
V některých turistických příručkách je také zvána jako brána Jižní nebo Východní. Oba názvy se přímo nabízejí, protože brána je skutečně na JV straně starého města, v Prácheňské ulici. Z…
Jak branka ke svému jménu přišla jsem se nedozvěděl. Ale název je to zajímavý. Branka je v jižní části starého města. Dá se k ní dojít z náměstí ulicí Podbranskou. Branka je na na jejím konci mezi ulicí Trhovou a …
Malá geologická expozice byla vybudována nedaleko horažďovického náměstí. Na náměstí stojí kostel sv. Petra a Pavla. Pod ním vedou schody dolů k Mlýnskému potoku. Ten přejdeme po lávce. Hned za lávkou, ještě před …
Naše společná cesta začíná v Horažďovicích na Mírovém náměstí. Odtud směřujeme na Strakonice. Mineme poštu a u lékárny odbočíme vlevo a na další křižovatce odbočíme vpravo. U hotelu odbočíme opět vpravo a dál jede…
Kdy přesně byl postaven původní kostel na Práchni se již asi nedozvíme. Skutečností je, že svatyně byla původně dřevěná a měla být devátou postavenou na území Čech. Kostel měl vysvětit sám…
Ulice Příkopy v Horažďovicích je zřejmě vedena v místech, kde dříve bylo opevnění města. Nachází se při východní části starého města a navazuje na ulici Prácheňskou, kterou se vcházelo do…
Velké Hydčice se nacházejí přibližně 4 kilometry jihozápadně od Horažďovic. Řeka Otava tady protéká širokým údolím a uvedená ves je rozložena na jejím pravém břehu. Při pohledu do minulosti…
Městské muzeum Otevřeno pro veřejnost od června do září, Út až Ne 9.00 – 16.00 hod. vše (muzeum, zámecké části, expozice Prácheňské marionety, interaktivní dílna a národopis, sezónní…
Původně raně gotická bazilika sv. Petra a Pavla patří mezi nejvýznamnější památky Horažďovic. Toto téměř šestitisícové západočeské město, jehož historické jádro bylo prohlášeno za MPZ, je třetím největším městem klatovského okresu. Na město povýšil Horažďovice Roku 1292 král Václav II. a mezi jeho majitele patřili i významné rody, jako např. páni z Hradce, Švihovští, Šternberkové nebo Kinští. Raně gotický kostel svatých…
V jihozápadní části horažďovického náměstí Míru stojí nejcennější sakrální památka města, gotický kostel sv. Petra a Pavla. S jeho stavbou se začalo v době, kdy se začínalo stavět samotné…
Horažďovice byly původně trhovou osadou, která vznikla pod hradem Prácheň. Byla založena Bavorem I. ze Strakonic někdy kolem roku 1260. Ten také nechal ve 2. polovině 13. století postavi…
Na levém břehu řeky Otavy se rozkládá městečko Horažďovice – Perla Otavy. Na své si u nás přijdou jak milovníci poznávání, odpočinku, turistiky i cyklistiky. Přijeďte se přesvědčit i Vy! …
Sloup je umístěn na východní straně náměstí Míru, nedaleko Radnice. Je to hezká barokní práce od J. Hofmana z roku 1723. Stojí uprostřed dlážděného kruhu. Ten obklopují čtyři kamenné…
Doprava do Horažďovic je poměrně jednoduchá. Je jedno zda použijete kolo, motorku, vlastní automobil, autobus či vlak. V prvních třech případech jste pánem vlastního času, ale i Doprava autobusem a vlakem je poměrně jednoduchá. Pro spojení z Prahy je výhodné použít přímé autobusové spoje do Sušice, které v Horažďovicích zastavují (většinou u nádraží), nebo poněkud zdlouhavější…
Horažďovice leží v Jižních Čechách, západním směrem od Strakonic. Město je postaveno na levém břehu řeky Otavy. Horažďovicemi prochází silnice spojující města Strakonice a Klatovy. Město Horažďovice je známé pře…
Předpověď počasí slibovala příjemný sluneční den, přesto se hned od rána díváme do bělostné, husté mlhy. Devátá může rozhodnout a tak čekáme. Změna se potvrzuje a sluníčko pozvolna trhá mlhu na cáry a my spěcháme …
Památný dub roste v Panské zahradě, která byla založena ve druhé polovině 16. století. Majiteli panství byli Švihovští z Rýzmberka. Zahrada byla založena ve francouzském slohu. Její proměna…
Mezi památkami města Horažďovic vyniká renesanční, barokně upravený zámek, který stojí na ostrohu nad řekou Otavou. Horažďovice se nacházejí na Klatovsku v Plzeňském kraji. Zámek tvoří komplex…
Městské parky hodně vypovídají o veřejné zeleni ve městě. Horažďovický přírodně – krajinářský park patří mezi ty, o kterých je možné napsat, že jsou dobře udržované. Park v anglickém stylu…
K počátkům tohoto zajímavého objektu se musíme vrátit až do 13. století. Tehdy na nízkém návrší byla postavena poměrně malá gotická tvrz. Dá se říci, že se v tomto období stavělo i město. Z…
Areál hřbitova se nachází severně od města na návrší nazývaném Loreta. První pohřby začaly ve druhé polovině 17. století. Náhrobní kameny jsou rozmístěny v jeho východní části. Od východu…
Nezamyslice jsou malá ves v okrese Klatovy ležící 8 km jižně od Horažďovic poblíž Zříceniny hradu Rabí (asi 5 km) v nadmořské výšce 554 m. Ve vsi st…
Hrad Rabí
Hrad Rabí Znovu sedíme v naší škodověnce „Feďovi“ a pokolikáté už míříme na milovanou Šumavu, majíce pocit, že…