Boskovice na celý den

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za kulturou Do přírody Na kole

Jedeme do Boskovic. V Boskovicích je to opravdu na celý den. Jedeme autem. Busem z Brna,j inak místní spoje z Olešnice, Letovic, z Velkých Opatovic, blanska a také z Prostějova.

Jedeme za památkami starobylého městečka, které je již zmiňované díky Jimramu z Boskovice r.1222 v listině Přemysla Otakara I. Jdeme projít židovským městem, kudy nás provede naučná stezka. Je možné využít i prohlídky židovského města s průvodcem, a tak se podívat i do synagogy. Pak na hrad - romantiskou zříceninu s technickou zajímavostí - studnou hlubokou 26 m, poháněná dřevěným šlapacím kolem. Hrad je nyní v rukou rodiny Mensdorff - Pouilly, stejně jako zámek. Zámek je půvabný v empírovém slohu, cení se jeho slohová čistota. U zámku je zámecký skleník, slouží jako výstavní a koncertní sál. Je to jedinečná stavba svého druhu u nás. Nyní je i otevřena radnice, věž a z ní je krásná vyhlídka. Pro změnu můžeme navštívit zahradnictví Lebiš nebo arboretum Šmelcovna. V Boskovicích je ještě řada památek, přírodních zajímavostí i sportovního vyžití/koupaliště, hřiště, sportovní haly/ včetně turistiky po okolí či naučných stezkách, cyklostezkách. Navštívit můžete také westernové městečko.

Otevřeno je občerstvení na zámku.

Restaurace na Viva na Masyrykově nám., menu dobré, ceny 75-90Kč/menu.

Líbil se nám krásný zámek, pěkná zahrada, vycházka na hrad a vyhlídka z hradu. Pak pěkné městečko s různými zákoutími. Potěšili jsme se květinami v zahradnictví Lebiš i ve Šmelcovně.

Hrad 10.00-16.00, vstupné 40Kč, děti.. 30Kč

Zámek obvykle 9.00-17.00, vstupné 90Kč, snížené 55Kč

Židovské město s průvodcem 3 okruhy, 35-75Kč, méně jako 5 osob příplatek

Arboretum 9.00- 17.00, vstupné dobrovolné

Poslední aktualizace: 14.8.2014
Boskovice na celý den na mapě
Autor: annafr

Příspěvky z okolí Boskovice na celý den

Židovské město, zámek a hrad: Boskovický okruh
Tentokrát si nadělíme kratší asi 5-6 km dlouhou vycházku částečně přes město, podíváme se do krásných Boskovic a jejich nejbližšího…
Ani půvabné jedenáctitisícové jihomoravské město Boskovice neuniklo trendu…
Trasa začíná v Boskovicích na nádraží ČD. Pokračuje po zelené zna…
Trasa vychází od nádraží v Boskovicích, prochází středem města př…
Nachází se na západním okraji města v těsné blízkosti vlakového n…
Boskovice - Doubravice n. Svitavou (11/2014)      …
Mezi největšími, nejznámějšími a nejvýznamnějšími boskovickými památkami by v žádném případě neměly uniknout pozornosti návštěvníků tohoto krásného…
Při loňské dovolené v Poličce jsme se jeden den vypravili vlake…
Židovské město v Boskovicích Jedná se o jeden z nejvýznamnějších…
V Boskovicích, kde jsme dočasně ubytováni, najdeme mnoho atraktivit. Můžeme nahlédnout do židovské čtvrti, navštívit místní zámek nebo prozkoumat…
Židovské hřbitovy bývají místem tajemným – pro ty, kterým toto sl…
Boskovice - kostel svatého Jakuba Staršího
Boskovice leží v okrese blansko přibližně 40 km severně od centra Brna. Město bylo založeno jako podhradí začátkem 13. století, dnes…
Že je kostel sv. Jakuba Staršího či Většího jednou z dominant Boskovic i…
Na poslední  letošní červencový den páteční jsem naplánoval – sam…
Nachází se v dolní části bývalé židovské čtvrti. Po rozsáhlé reko…
Pokud přijedete do Boskovic vlakem, stejně jako my, procházíte od…
Boskovice jsou nejen místem krásným, ale zřejmě také centrem oblas…
Tak k nám zase po nějaké době přijel ten pán s paní, co mě vždycky dovezou…
Vracíme se z dovolené na Slovensku, kde jsme byli čtyři týdny. Už se těšíme domů, ale na oběd a na malou procházku se zastavujeme v…
Patří mezi nejstarší hostince v Boskovicích. Nachází se v historické části města na dnešním Masarykově náměstí a je dominantou střední části tohoto…