Tipy a novinky pro turisty Travel blog Muzeum města Prahy Chaty a chalupyChaty a chalupy (33) Mapa Praha a okolí

Hlavní město ČR a jedna z nejkrásnějších metropolí v Evropě. Turisty sem láká architektura (chrám sv. VítaPražský hradKarlův mostNárodní divadlo nebo Staroměstské náměstí s Orlojem), jedinečná atmosféra i noční život. Prahu jako na dlani si můžete prohlédnout hned z několika míst: Letná, VyšehradPetřín nebo Žižkovská věž. Krásné výhledy nabízí i projekty Nové byty Praha od Metrostav Development

Tip:
 Turistické cíle a oblíbená místa v Praze (1 916)
Památky a muzea (778)    Příroda (110)    Technické zajímavosti (47)    Výletní místa a parky (40)
 Trasy  (171)

Do přírody  > Na kole  > Za kulturou

Bohnické vyhlídky a studánka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní

Bohnická vyhlídka A (skála)
Bohnická vyhlídka A (skála)  •  Fotografie (6)  • Foto: Zirafka.lada

Výchozím bodem je sídliště Bohnice

Bohnická vyhlídka B (mýtina)

Smile Trasa:
1. MHD bus č. 102 a č. 200 (ze zast. Kobylisy - metro C) - vystoupíme na zast. Sídliště Bohnice, poté ulicí Feřtekova, až na konec (okolo basetballového hřiště), při vstupu do lesa se dáme cestičkou vlevo – Bohnická vyhlídka A (50°7'59.104"N, 14°23'58.510"E)

2. zpět do ulice Feřtekova, jít ulicí a poté vlevo Řešovská,v místě, kde se ulice stáčí vlavo jdeme rovně po cestičce, když vcházíme do lesa, tak vpravo z kopce dolů – Studánka Bendovka (50°7'49.509"N, 14°24'17.713"E)

3. zpět k místu, kde jsme uhýbali do lesa, tam se dáme vpravo (tzn. pokračujeme ve směru, ze kterého jsme šli z vyhlídky), projdeme zatáčkou, která se stáčí vpravo (po levé straně máme velké paneláky) a jdeme rovně na mýtinu – Bohnická vyhlídka B (50°7'44.143"N, 14°24'17.089"E)

4.z mýtiny pokračujeme tak, že „s Vltavou v zádech“ jdeme na konec mýtiny a jdeme cestičkou vpravo, poté asi 100 m rovně a opět vpravo dolů z kopce, kde narazíme na schody (50°7'39.489"N, 14°24'20.910"E), které nás zavedou k Vltavě, k přívozu popř. k MHD.

Smile 1. Bohnická vyhlídka A (50°7'59.104"N, 14°23'58.510"E)
Smile 2. Studánka Bendovka (50°7'49.509"N, 14°24'17.713"E)
Smile 3. Bohnická vyhlídka B (50°7'44.143"N, 14°24'17.089"E)

Studánka v Bohnicích

Po cestě jme nevyužili žádných stravovacích ani ubytovacích služeb

Příroda, příroda, příroda, příroda a příroda

Surprise 1. Bohnická vyhlídka A - zdarma
Surprise 2. Studánka Bendovka - zdarma
Surprise 3. Bohnická vyhlídka B - zdarma

Poslední aktualizace: 23.3.2012

Praha

Příspěvky z okolí Bohnické vyhlídky a studánka

Bohnická vyhlídka A
Nádherná Vyhlídka na Vltavu  Doprava:-  MHD bus č. 102 a č. 200 (ze zast. Kobilisy - metro C) - vystoupíme na zast. Sídliště Bohnice- poté ulicí Feřtekova, až na konec (okolo basetbollového hřiště)- při vstupu do…
Bohnická vyhlídka je za mě jedna z nej krás Prahy. Být ve městě a zároveň v přírodě.Dostat se tam lze pouze pěšky.Nejbližší MHD zastávka je "Poliklinika Mazurská" kam jezdí autobusy č. 144, 177, 202-odkud je to cca 7 minut chůzí nebo zastávka "Sídliště Bohnice" kam jezdí autobusy č. 102, 200, 236-odkud je to cca 6 minut chůzí. Nejlepší trasy Vám však stejně poradí google mapy.V…
Nádherná Vyhlídka na Vltavu a Prahu  Doprava:- MHD bus č. 102 a č. 200 (ze zast. Kobilisy - metro C) - vystoupíme na zast. Sídliště Bohnice- poté ulicí Feřtekova, první ul. vlevo Řešovská, poté "hodně" vpravo do …
Studánka s jezírkem uprostřed Bohnického lesa  Doprava:- MHD bus č. 102 a č. 200 (ze zast. Kobilisy - metro C) - vystoupíme na zast. Sídliště Bohnice- poté ulicí Feřtekova, poté odbočit vlevo ul. Řešovská, v míst…
Osada Sedlec leží při levém vltavském břehu, pod svahy, nad nimiž se rozkládá o poznání větší Suchdol. Hlavní dopravu sem zajišťují příměstské autobusové linky na Roztoky 340 a 350 od metra A Dejvická mající zde centrální zastávku Sedlecký přívoz; tyto linky doplňuje železniční Doprava se zastávkou Praha-Sedlec na trati směr Kralupy nad Vltavou; kromě osobních vlaků z…
Přívoz s celoročním provozem nesoucí označení P1 zajišťuje spojení Sedlce a Zámků, kde navazuje na oblíbenou cyklostezku A2. Ta je označována také jako "Vltava pravobřežní" a vede po trase Kralupy - Zámky - Troja …
Na dnešní výlet jedeme metrem na Háje a odtud autobusem č. 240 do zastávky Nádraží Horní Měcholupy. Po výstupu z autobusu přejdeme silnici na druhou stranu a jdeme rovně kolem Zahradnictví u Krtka a za ním zahneme…
Přívoz s celoročním provozem nesoucí označení P2 spojuje ústí Šáreckého a Lysolajského údolí s osadou Podhoří, kde navazuje na oblíbenou cyklostezku A2. Ta je označována také jako "Vltava pravobřežní" a vede po trase Kralupy - Zámky - Troja - Libeňský ostrov - Těšnov - Palachovo náměstí - Karlín - Národní divadlo - Výtoň - Podolí - Braník - Modřany - Komořany - Zbraslav -…
Bohnice Kostel Sv. Petra a Pavla v Bohnicích patří mezi nejstarší chrámové stavby v Čechách. V roce 1790 při rozebírání starého hlavního oltáře byla nalezena v olověné krabici pergamenová listina z níž vyplývá, …
Jako jsou Bohnice spojeny s blázincem (psychiatrickou léčebnou), tak je blázinec spojen s hřbitovem bláznů. Toto poněkud chmurné místo, také však patří do reálného života. V rámci Ústavu …
Jedním z nejtajuplnějších míst v českých zemích je hřbitov chovanců Zemského ústavu pro choromyslné v Bohnicích, později Ústavní hřbitov. Byl založen na odlehlém místě na ostrohu, asi 1 km…
 Do pražské zoo, pokud nemáte vlastní dopravní prostředek, dojedete od metra Nádraží Holešovice autobusem. V pražské zoo jsem byla mnohokrát a pokaždé tady najdu něco nového. Staví se nové pavilony, přibývají zvíř…
Zoo Praha se nachází v městské části Praha Troja a sídlí na adrese U Trojského zámku 3/120.   V okolí Zoo je přilehlý Zámek Trója s parkem a kousek dále Botanická zahrada. Zoo nabízí 12 mimořádných pavilonů, desít…
Rozhledna Obora v ZOO Praha v Troji se nachází na nejvyšším bodě zoologické zahrady. Postravena byla převážně ze smrkového dřeva, má čtvercovitý půldorys 5,20 x 5,20 m a sbíhá se směrem nahoru. Vyhlídku si můžete vychutnat ze čtyř nad sebou umístěných plošin, propojených dvouramennými schodišti s mezipodestami. Z rozhledny máme krásný pohled na Prahu, Zoo a vltavské údolí.   …
Výrazný holý výběžek nad řekou Vltavou počítá svojí historii až do pravěkých časů - sídliště z pozdní doby Kamenné bylo hrazeno příkrým srázem k řece, ale rovněž až 6m širokým příkopem s palisádou. V dnešní době…
 Pokračování výletu v  pražské Troji. Z virtuálního výletu po Zeměkouli (viz článek o skleníku Fata  Morgana  v  Botanické zahradě  Praha – Troja) jsme se dostali zase  „na tvrdou zem“. D…
Botanická zahrada v Praze - Troji je dostupná po celý rok autem (s parkovištěm u pokladny SEVER v ulici Na Pazderce), MHD - pokud chodíte raději z kopce dolů, pak jeďte z Kobylis autobusem 102 nebo 144 do zastávky…
Pěkný barokní zámek stojí na pravém břehu řeky Vltavy v Praze-Troji (Praha 7). Zámek je patrová trojkřídlá stavba se středním dvoupatrovým traktem a věžovitými altány nad bočními Křídly,…
Troja se rozkládá v údolí na pravém břehu řeky Vltavy; na okolních svazích odedávna stojí zemědělské usedlosti, ale také vinice. Území Troji je součástí přírodního parku Drahaň - Troja, v okolí čtvrti nalezneme př…
Pražská zoo stále patří k nejnavštěvovanějším místům v České republice /více o zoo naleznete zde/. Své prvenství si udržuje již několik let. Kromě mnoha druhů zvířat, jsou zde k vidění i další zajímavosti např. rozhledna Obora. Ta v severní části zoo stojí již od roku 2009. Zajimávostí této rozhledny je nejen její vzhled, který kopíruje rozhlednu, která kdysi stávala v…
Botanická zahrada Hlavního města Prahy byla založena v roce 1969 a pro veřejnost otevřena v roce 1992. V zahradě si návštěvníci mohou prohlédnout parkově upravené plochy s výstavnou kolekcí…
Botanická zahrada hl. města Prahy v Troji
Botanická zahrada hl. m. Prahy je z pohledu ostatních Botanických zahrad benjamínkem. Svou činnost zahájila v roce 1969, první expozice byly otevřeny v létě 1992. Nemůžeme se chlubit bohatou minulostí, ale zajímav…
Zřejmě na místě původní osady Zadního Ovence nechal v létech 1678 až 1685 postavit zámecký areál Václav Vojtěch ze Šterberka. Přední velmož z rodu, kterému doba pobělohorská přinesla nebý…
Tropický skleník Fata Morgana leží nedaleko areálu venkovních expozic Botanické zahrady v Praze Troji. Expozice má rozlohu 1750 m2. Skleník je rozdělen do tří samostatných částí s různou teplotou - část sukulentní…
Jedeme do Prahy - do Troje. Samozřejmě je mnoho možností, jak se tam dostat. My jsme zvolili cestu do Prahy autobusem a cestu po Praze pěšky a městskou hromadnou Dopravou, střídali jsme metro, autobusy, tramvaje. …
Pražská ZOO... Pražská ZOO patří mezi nejlepší a nejvybavenější Zoologické zahrady v České republice. A není ani divu. V ZOO najdeme například koně převalského, adaxy, zubry a mnohé další. ZOO je velmi vhodná na Krásně strá…
Pražský Hrad
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je národní kulturní památkou a tradičně patří k našim nejnavštěvovanějším památkám. Pražský hrad tvoří rozsáhlý komplex palácových, církevních, úředních, obytných i obran…
Chrám Svatého Víta
Katedrála svatého Víta je největším a nejvýznamnějším pražským chrámem. Kromě bohoslužeb se zde odehrávaly i korunovace českých králů a královen. Je místem uložení ostatků svatých zemských patronů, panovníků, šlechticů a arcibiskupů. Chrám je třetím kostelem stejného zasvěcení na témže místě. Kolem roku 925 zde kníže Václav I. založil románskou rotundu, která byla po roce 1060 přestavěna v trojlodní baziliku se dvěma …
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…