Prostějov

Prostějov je město v úrodné oblasti Haná na okraji Drahanské vrchoviny. Městem protékají říčky Hloučela a Romže a žije zde přibližně 45 tis. obyvatel.  Prostějov je znám svým oděvním průmyslem.

Tip:
Tipy na výlety Prostějov (33)  Zámek Prostějov  Ubytování Prostějov
Turistické cíle  (366)  Rozhledna Velký Kosíř Rozhledna Štátula - Vítčice
Pěší trasy (8)  Cyklotrasy (7) Konice / Čelechovický lom Mapa Prostějova

Střední Morava - Haná
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Střední Morava - Haná

5.6.a7. Července 2019 DOBÝVÁNÍ ZÁMKU PLUMLOV

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Za kulturou Do přírody Na kole Se psem

Fotografie (2)  • Foto: dafča

Autem do Plumlovaa

5.6.a7. Července 2019 DOBÝVÁNÍ ZÁMKU PLUMLOV
Od Pátku do Neděle uvidíte řemesla či celodenní pestrý program ve kterém nebudou chybět

☺Šermířské pověsti v podání SHŠ Nuntius Regis
☺ Loutkové a hrané pohádky
☺Mušketýrský regiment Corporal
☺ Šermířské pohádky šermířů Allegross

Po dobu akce možnost navštívit Zámecké sklepy či Vysoký zámek

VÍCE INFO NA: http://www.plumlov-zamek.cz/index.php/cz-autem/745-5-7-7-2019-pohadkovy-vikend-sermirska-historicka-akce

po zámkem je super restaurace ali i na zámku se dá dobře najíst

progrram byl nej

parkovat se dá i pod zámkem u caampu

Poslední aktualizace: 24.6.2019
Autor: dafča

Plumlov

Příspěvky z okolí 5.6.a7. Července 2019 DOBÝVÁNÍ ZÁMKU PLUMLOV

Trabant sraz Morava 2023 a má "Plumlovská desítka" ukončená pořádným slejvákem.
    Asi se ptáte proč píši zrovna o trabantech a jiných dvoutaktech na stránkách věnovaných turistice. Jedním z důvodů je i to, že jednu 601 jsme měli asi 13 roků a je jasné, že by bylo hříchem zde nezavítat. Dalš…
Začátek prázdnin, dovolená a celkem příznivá předpověď počasí. Ideální kombinace pro to naložit stan, rodinu a vyrazit poznávat místa v naší republice, kde jsme doposud nebyli. Pro letošní rok jsme jako destinaci …
Zámek, který nikdy nebyl zcela dostavěn, dnes skýtá možnost prohlédnout si barokní stavbu inspirovanou renesancí, která má velmi neobvyklý tvar. Sídlo, které v 17. století nenašlo místo v…
Městečko Plumlov leží 8 km od Prostějova na úpatí Drahanské vrchoviny.  Dominantou města je manýristický zámek, na jehož nádvoří se rozprostírají zbytky hradu ze 13. století. A to je také…
Na Zámek Plumlov, autem, či autobusem, něktří i pěšky. Pojďte se podívat na netradiční Adventní prohlídky, které si tu pro vás nachystali nejbližší přátelé zámku Plumlov. Nejlepší restaurace v Plumlově je známá pod názvem Pácl. A spát se dá buď v Kempu u Ž raloka, to je spíš na léto. Najdete tu však příjemný 3 hvězdičkový Penzion Ve mlýně. Neobvyklá stavba zámku láká lidi z celého světa a jsou tu i…
Myšlenka – nebo nápad - na výpravu k zámkům Prostějovska mi před pár měsíci  nečekaně vlétla do hlavy, když jsem si četl o prohlídkových okruzích na Plumlově. V té chvíli jsem si uvědomil,…
Plumlovský hrad
Donedávna dlouhodobě uzavřený plumlovský zámek zná – alespoň z doslechu – snad každý. Málokdo ovšem možná tuší, že tento zámek nestojí přímo na místě někdejšího gotického hradu, ale vedle…
Často jezdíme do Přerova a vždy mne fascinovala vysoká budova zámku nad vodní nádrží. Při naší červnové cestě jsme to konečně naplánovali tak, že máme čas se tam zastavit. Město Plumlov leží na rozhraní Hané a Dra…
Minulý rok jsme vyrazili na již tradiční sraz trabantů na Plumlově. Celá akce, která proběhne  ve dnech 30.6- 2.7.2023, má skvělé zázemí v autocampu žralok. Panuje tam skvělá atmosféra, různé soutěže, volná burza náhradních dílů, večer hraje živá hudba. Doporučuji se zdržet pár dnů a…
Pavlečkova Skála se nachází na Prostějovsku nedaleko Plumlova a Plumlovské vodní nádrže a je to přírodní rezervace. Nejvzácnější, co v ní můžete najít, jsou stepi s mnoha vzácnými druhy květeny a překrásná místa …
Město Plumlov se rozkládá na rozhraní Hané a Drahanské vrchoviny, západním směrem od města Prostějov. Město bylo vybudováno na pravém břehu řeky Hloučely. Díky přehradě ve východní části města j…
Obec Krumsín leží západním směrem od města Prostějov a u východního okraje vojenského výcvikového prostoru Dědice. Severovýchodně nedaleko obce je vodní nádrž Plumlov. Krumsín je větší zemědělskou obcí s 640 obyva…
Mostkovice jsou velkou zemědělskou obcí s 1280 obyvateli a najdeme ji nedaleko západního okraje města Prostějov. Obcí prochází silnice spojující Prostějov a Plumlov. Obec se rozkládá na obou březích řeky Hloučely a jižně od obce se rozprostírá les. První písemná zmínka o obci je z roku 1141. Podle archeologických průzkumů bylo na území dnešní obce významné pohřebiště lidí…
Ježův hrad u Vícova
Soutěž 2 body
Zřícenina hradu Ježův hrad stojí na protáhlém ostrohu nedaleko Vícova na Prostějovsku v Olomouckém kraji. Z hradu se dochovaly příkopy, zbytky hradeb, obytných budov a okrouhlé věže. Hradní zříceniny jsou volně př…
Obec Zdětín najdeme severozápadním směrem od města Prostějov, pod severovýchodními vrcholky Drahanské vrchoviny. Severním směrem od obce se rozkládá les nazývaný Háj a v jeho okrajové části je několik chatových os…
Určice jsou velkou zemědělskou obcí se 1330 obyvateli a najdeme ji pod východními výběžky Drahanské vrchoviny, jižním směrem od města Prostějov. Západním a jižním směrem od obce se rozkládá rozlehlý les. V okolí obce byly vybudovány dvě zavlažovací nádrže a rybník. Určicemi pr…
Obec Ptení je na střední Moravě v podhůří Drahanské vrchoviny, 14 km západně od Prostějova. Do Ptení se dostanete se po s…
Zeměpisný název Kostelec můžeme najít na mapách České republiky třiatřicetkrát,.Pět Kostelců v České republice má status města,devatenáct je větších či menších obcí.Devětkrát dal Kostelec jméno kopci,hájku kapli…
Zatím poslední významný ochutnávací pracovně-kolektivní zájezd proběhl v květnu loňského roku a jeho hlavním cílem byla tentokrát slavná prostějovská likérka zvaná  Palírna U zeleného stromu alias Starorežná. Půvo…
Městečko v blízkosti Prostějova. První zmínky o něm jsou již v první polovině 14. století. V Kostelci můžete navštívit pamětní síň Petra Bezruče v tzv. Červeném a Bílém domku, které byly otevřeny k uctění jeho pa…
Prostějov leží na Jižní Moravě, jižním směrem od Olomouce. Město se rozkládá u východního okraje Drahanské vrchoviny a na okraji úrodné oblasti nazývané Haná. Prostějov je znám svým oděvním průmyslem. Severním okr…
   Kolem poledne končíme s prohlídkou Náměšti na Hané a odjíždíme lokálním vláčkem do Prostějova. Když projíždíme Kostelcem na Hané, kde máme bohužel víceméně virtuální přátele - Evu a ... ( ne Vaška, ale Jardu), …
Botanická Zahrada v Prostějově,letos slaví 77 let od svého založení.Ačkoliv je Tato zahrada nevelkou svou rozlohou,vždy mohla konkurovat větším zařízením v rámci celé republiky.Zachovaly se v ní jedinečné ukázky…
Bělecký mlýn, hotel a Restaurace v oblíbené rekreační zóně Prostějováků. Turisticky velmi oblíbené (tur. pochody). Vhodné na vycházky s dětmi. Dostupné i vlakem (zast. Zdětín). Odtud asi 2km koňská farma Na záme…
Obrova noha je návrší u kopce U Chalupky (413m), které se nachází na Prostějovsku nedaleko Plumlova a Plumlovské vodní nádrže. Na výběžku Obrovy nohy se nalézá předhistorické opevnění sídliště z mladší a pozdní do…
Otaslavické skály alias Obrova noha
  Hanácké Otaslavice, ležící na východním úpatí Drahanské vrchoviny se mohou pochlubit nejen u nás ojedinělým dvouhradím, ale také pozoruhodnými skalními útvary, vzdálenými jen necelé 2 km od obce. Na západ od…
Rozhledna Velký Kosíř
Přijďte si vychutnat krásný výhled na Hanou Rozhledna Velký Kosíř Provozní doba pro rok 2014 duben sobota, neděle 10 - 16 hod. květen, červen pátek 14 - 19 hod. sobota, neděle 9 - 19 hod. …
Zámek se nachází v obci Čechy pod Kosířem na Prostějovsku v Olomouckém kraji. Zámek je patrová čtyřkřídlá budova s klasicistními fasádami. V historických zámeckých interiérech je k vidění stálá Mánesova expozice…
„Kdes bel ?“ „Na Kosiřu na rozhledni. V červno jo otevřele, dohlidl sem až za Holomóc.“ Tak tento dialog v Hanáčtině můžete slyšet od 22.06.2013 mezi dvěma Hanáky někde pod kopcem Velký Kosíř, nejvyšší hanáckou horou ( 442 m n.m.). Rozhledna je celodřevěná, na betonovém podstavci, má 28 metrů a 158 schodů. Co schod, to jméno obce či sponzora, kteří se podíleli na financování…