fotografie maska

Počet přečtení příspěvků: 215 110

Příspěvky uživatele maska

Nový Brunst
Nový Brunst je údolí pod vrcholem Pancíř. Stávala tu osada se Skelnou hutí, kterou zde založil při Slatinném potoce v roce 1828 Jan Křtitel Adler, majitel huti na Brunstu. Původní huť dostala jméno Starý Brunst a …
Nynější židovský hřbitov v Holešově má zřejmě svůj původ již ve 2. polovině 15. století a rozprostírá se na původním pohřebišti. Nejstarší dochovaný identifikovaný náhrobek je z r. 1646. Hřbitov se nalézá na levém…
Turistická trasa dlouhá 11 km vede většinou po úbočí známé hory Pancíř. Na vrchol se vyvezeme lanovkou, ale dále se budeme spoléhat na vlastní nohy. Po vyhlídce z rozhledny na Pancíři se vydáme po červené turistic…
Délkově náročnější trasa vedoucí z nejvyšší hory v České republice. Jinak nijak náročná turistika s množstvím dobrých výhledů na Krkonoše vedoucí většinou po rovině nebo mírně stoupající, v závěru sestup do Pece p…
Štákovy paseky je malá osada na severovýchod od samotného Zlína, jehož jsou součástí. Leží na svahu Vršku, kopci Zlínské vrchoviny, která je severním výběžkem Vizovické vrchoviny. Na tomto kopci pramení Hraniční p…
Troják je vyhledávané turistické středisko v Hostýnských vrších ležící na rozhraní okresů Zlín, Kroměříž a Vsetín. Na tomto rozcestí se stýká několik turistických tras a cyklotras, které jsou hojně využívány, prot…
Rozcestí Tomandlův křížek leží na Pancířském hřbetu v sedle mezi Habrem a Pancířem. Křižují se zde červená turistická značka hřebenovky z Pancíře přes Můstek na Prenet a žlutá značka scházející z hřebene na obě st…
Středně náročná, 14 km dlouhá trasa. Většinou vede po asfaltových cestách, vhodných i pro cyklisty. Jen při výstupu na Oblík a sestupu z něj náročnější terén. Z centra Modravy nabereme po červené turistické značce směr Poledník. U rozcestníku Roklanský potok (most) neodbočujeme na Antýgl, ale stále držíme západní směr. Za posledními staveními Modravy, ještě než přijdeme ke…
Tříjezerní slať je malé vrchovištní rašeliniště pojmenované podle tří jezírek nalézajících se uprostřed vrchoviště. Rašeliniště se rozkládá na 5 hektarech a leží asi 3 km od Modravy pod vrcholem Oblík. Na dřevěném…
Rozcestí Pod Oblíkem protínají cyklostezky i pěší trasy. Můžeme se odsud vydat zkratkou přímo na Oblík nebo po žluté na Tříjezerní slať s naučnou stezkou. Odtud pak dále na Rokytu s geologickou expozicí nebo na Ry…
Vintířova kaplička
Vintířova kaplička pod vrcholem Březníku (1006 m) u Hartmanic se nachází více než 1 km jihozápadním směrem Nad Dobrou vodou. Původní dřevěná kaplička na místě poustevny mnicha Vintíře, byla v 50. letech zničena - …
Vintířova skála na vrcholu Březníku (1006 m n. m.) u Hartmanic (3 km jihozápadně) je starým poutním místem. Své jméno má po sv. Vintíři, který v letech 1040 - 1045 zde žil v poustevně pod skalou. Sv. Vintíř (němec…
Rybárna je bývalá hájovna postavená do tvaru písmene U, typického pro schwarzenbergské lesovny. Nyní je z ní rekreační zařízení. Leží při Roklanském potoku, cca 2,5 km od Modravy. Její název…
Rozcestí Tmavý potok leží v údolí za soutokem Tmavého a Javořího potoka a je možno odsud vyrazit vícero směry. Můžeme se vydat vzhůru po modré k vrcholu Oblík a následně buď odbočit vpravo (zelená) na Srní a Čeňk…
Turistická chata Pančava leží nad Liptálem na hřebenu táhnoucím se od Vsetína k Držkové. Severovýchodně od chaty se nachází nejvyšší vrchol nad liptálským údolím, Chléviska. Z jeho úbočí i z plošiny od vrcholu k c…
Tak jako u vycházky VI startujeme v centru Liptálu a stejně se vydáme po zelené. U rozcestníku Liptál, památník Jar. Daně ale odbočíme vlevo k dalšímu válečnému památníku. V místní části Kopřivné odbočíme po místn…
Poměrně krátká a nenáročná vycházka okolím turistického střediska Srní. Začneme u infocentra ve středu obce a po zelené se vydáme k Sedelskému vrchu. Nejdříve ale mineme tzv. Klostermannovu chalupu a hotel Vydra. …
Další vycházka přírodou Hostýnských vrchů, jak hustými lesy a loukami se samotami, tak i osídlenou zástavbou valašských obcí. Začátek je v obci Liptál, odkud se vydáme po zelené směrem na Baťkovou. Projdeme severozápadním okrajem obce kolem památníku Jar. Daně z II. světové války. Za obcí je první možnost oddychu na lavičce se stolečkem pod jehličnanem, na podzim obklopené…
Trasa vedoucí souvislým lesním porostem i loukami a pastvinami se samotami, hájenkami a osadami, mnohdy tvořenými typickými roubenkami. Zakončení cesty je v krajině dříve obhospodařované Agrokombinátem Slušovice. …
Šumavský vrchol Špičák (1202 m) leží nad rekreační oblastí Špičák (součást Železné Rudy, od které je vzdálen 4 km). Na vrchol je možno se dopravit mimo turistické trasy i čtyřsedačkovou lanovkou. Špičák je největš…
Oblík (1.225 m) je nezalesněný vrchol blízko obce Srní, z jehož vrcholového skaliska je kruhový výhled na Šumavu. Můžeme zahlédnout Srní a blízké vrcholy Spálený, Kostelní vrch, Jezernici, Novou Studnici, ale i Po…
Na místě dřevěné kaple, která zde stávala podle archeologických nálezů již ve 12. století, nechal roku 1706 baron František Karel Villani vystavět kostel k poctě sv. Vintíře. V roce 1754 byla přistavěna plochostro…
Podolský most je železobetonový silniční most přes Vltavu. Leží mezi obcemi Podolí a Temešvár na silnici č. 29 spojující Tábor a Písek. Most nahradil starý řetězový most z roku 1848, který byl s výstavbou Orlické …
Zřícenina hradu Pajrek se nachází 2,5 km nad Nýrskem a je součástí NS Nýrsko. Hrad střežil starou zemskou stezku do Bavor. Byl vystaven počátkem 14. století, ale již roku 1472 je pustý po vypálení Bavory. V roce 1…
Dominantou a středem obce Hamry je kostel Panny Marie Bolestné, zvaný Kollerův kostel, protože stojí na pozemcích Kollerova dvoru a jeho stavba byla financována statkářem Kollerem. Kostel vznikl v letech 1773–1774…
Pramen řeky Dřevnice leží v Hostýnských vrších na odbočce žluté turistické značky vedoucí z Trojáku přes Tisový, Kašavu do Velíkové. Dřevnice pramení ve výšce 551 m n.m. (cedule udává 503m) a jako levostranný přít…
Okruh okolím obce Vlčková s výhledy na na blízké okolí i vzdálenější vrcholy Hostýnských vrchů a hřeben Vizovických vrchů. Trasu začneme v centru obce u rozcestníku před restaurací naproti kapličky. Začneme stoupá…
Trasa kolem pramenů řeky Dřevnice, nad vesnicemi Držková a Vlčková, překonávající Kuželek a částečně vedoucí po NS  Lukov. Během cesty dostatek míst s atraktivními výhledy. Začneme u restaurace Na Trojáku, odkud v…
Vycházka ukazující typické valašské osídlení na Zlínsku. Trasa měří pouhých 9 km, ale je na ní časté střídání sestupů a výstupů. První výstup si ulehčíme pomocí MHD a vyjedeme na točnu v Jaroslavicích. Odsud se dá…
Trasa začínající i končící na nádražích ve Zlíně a vedoucí v první polovině po „horských úbočích“ Zlínské vrchoviny a ve druhé části údolím řeky Dřevnice. Kdo nehodlá navštívit památky ležící při začátku trasy (zá…
stránka 1 z 3

zpět na profil uživatele maska