Mikejla

Ráda cestuji a fotím a mám radost, když mohu své cestovatelské zážitky sdílet s ostatními.

Příspěvky sleduje: 0 turistů
Počet příspěvků: 23
Počet přečtení příspěvků: 4 458

Příspěvky uživatele Mikejla

Prohlídka tajemného hřbitova Nicolaifriedhof, Bautzen
Dnes se vypravíme vlakem z Zittau do stanice Bautzen. Cesta potrvá hodinu a půl.  Dnes ve městě Bautzen navštívíme hřbitov Nicolaifriedhof s pozůstatky kostela Nikolaikirche, který má neopakovatelnou mystickou a…
Dnešním cílem naší vycházky je Ostravské muzeum v Moravské Ostravě. Pojedeme tramvají číslo 4 na tramvajovou zastávku Výstaviště. Odtud pěšky na Masarykovo náměstí, kde se nachází Ostravské muzeum. Půjdeme se podívat na výstavu betlémů Anděl se jim ukázal. Tyto betlémy jsou z etnogra…
Dnes se půjdeme podívat do podchodu k tramvajové zastávce Dolní Vítkovice Hlubina. Jedeme tramvají číslo 1 ze zastávky Josefa Kotase a vystoupíme na zastávce Dolní Vítkovice Hlubina.  A proč se jdeme podívat do podchodu? Protože konkrétně tento podchod je od roku 2013 ozdoben graffit…
Jedeme z města Zittau do Weißwasser vlakem DB. Tam přestoupíme na autobus, který nás přiveze do Nochten Bautzener Straße, Boxberg/O.L. odkud dojdeme do Parku bludných balvanů Nochten. Dnes míříme do Lužického parku bludných…
Tentokrát jsme jeli tramvají číslo 1 na zastávku Dolní Vítkovice Hlubina. Na ní jsme vystoupili, prošli podchodem a vylezli na druhé straně. Museli jsme areál Dolních Vítkovic obejít kolem Zemědělského muzea, abychom se dostali ke vstupu do Světelného parku.  Už z dálky jsou ve tmě s…
Dnes se projdeme Dolní oblasti Vítkovic po setmění. Vycházíme ze zastávky Dolní Vítkovice Hlubina. Jdeme si prohlédnout Vysoké Pece za měsíčního svitu po setmění. Dnes jsme se nešli najíst, ani ubytovat. Po konci procházky jsme odjeli tramvají domů. V temném hávu noci mají Vysoké Pec…
Dnes se podíváme na nádraží v Suchdole nad Odrou, respektive na jednu ze stěn vedle nádraží. Jednou, když jsem zde čekala na přípoj, všimla jsem si jí, nafotila ji, tak ji sem dávám. Doufám,…
Jdeme z Janovic nad Úhlavou do obce Klenová a pak na hrad a zámek Klenová. Hlavním cílem jen hrad a zámek Klenová. Cestou jsme se nikde nestavovali na jídlo. Nejvíce se nám líbil hrad a zámek Klenová. Vstupné do hr…
Dnes jsme vyrazili do Cukrárny Myšák, která se nachází na Novém Městě v Praze ve Vodičkově ulici, jejíž tradici obnovili někdy v roce 2011. Cukrárna Myšák funguje již od roku 1911. Jdeme si dát nějakou dobrotu a prohlédnout si nád…
Cílem dnešního výletu budou Janovice nad Úhlavou. Projdeme si obec odshora dolů a strávíme zde příjemný čas. Přijeli jsme vlakem ze Železné Rudy do stanice Janovice nad Úhlavou a vydali jsme se prozkoumat terén. Nemáme žádný…
Dnes půjdeme z dolního konce třídy Las Ramblas v Barceloně ve Španělsku na její druhý konec. Naším cílem je samotná třída Las Ramblas a hlavně živé sochy, které se na ní hojně vyskytují a které jsou u turistů velmi oblíbené. Pro tuto nejrušnější ulici Barcelony jsou typické. A co vlastně jsou ty zmiňované živé sochy? J…
Dnes půjdeme na Slezskoostravský hrad, který se nachází ve Slezské Ostravě. Tramvají číslo 4 jsme ze zastávky Svinov mosty dojeli na zastávku U Hradu, na níž jsme vystoupili. Přešli jsme přes most a ocitli se v podhradí Slezskoostravského hradu.  Dnes jsou naším cílem betlémy. Jako k…
Dnešní procházka bude pouze krátká, protože vycházkový okruh čítá jen několik desítek metrů. Chci Vám ukázat jen několik budov a záběrů v rámci několika ulic,  které mi připadají hezké a zajímavé.  Vyrážíme z tramvajové zastávky Výstaviště a půjdeme na Výstaviště Černá Louka, ke Klub…
Jdeme na Haldu Hrabůvka. Jak už název napovídá, tato halda se nachází na katastrálním území městského obvodu Ostrava-Hrabůvka. Je to má srdeční záležitost, protože jsem zde jako dítě chodila sáňkovat. Jako dospělá sem občas za pěkného počasí zavítám, abych byla na chvíli v přírodě.  …
Jdeme se projít po jedné z ostravských městských čtvrtí Třebovice. Vycházíme ze zastávky Třebovická a proplétáme se uličkami této původně samostatné obce, až dojdeme ke Kostelu Nanebevzetí Panny Marie, který je obklopen hřbitovem.    Jdeme za krásnou zimní idylkou. Domy přikryté sněh…
Půjdeme z tramvajové zastávky Kino Luna v Ostravě-Zábřehu do Café Luna.          Ještě než začne filmové představení, využijeme společného času a dáme si kávu          a nějakou dobrotu v Café Luna. Probereme, co je nového, co jsme slyšeli a četli o filmu a k tomu je nejlepší obzvláš…
Do Vily Hanse Ulricha na Sokolské třídě v Moravské Ostravě, kde byla od 1. do 31.prosince 2023 k vidění Výstava krakovských betlémů. Za výstavou stojí Centrum kultury a vzdělávání Moravská Ostrava ve spolupráci s muzeem v Krakově. V polském Krakově se zrodil fenomén betlémů, jehož po…
Vycházíme z vlakové stanice Ostrava-Třebovice a našim cílem je nedaleký Třebovický park. Jdeme podél kolejové trati po ulici Provozní po cestě rovně směrem k hotelu a restauraci Třebovický mlýn. Míjíme Psí útulek a za několik minut se ocitáme u Třebovického mlýna. Na jedné straně sto…
Vycházíme z autobusové zastávky Hotel Bělský les a jdeme do lesoparku Bělský les, který se rozprostírá na území městského obvodu Ostrava-Jih.  Vánočního městečka v Lesní škole v lesoparku Bělský les. Cesta z autobusové zastávky nám zabere cca. 10 minut, podle toho, jak rychle půjdeme…
Naše dnešní procházka začíná u vodního areálu Jih v Ostravě-Zábřehu, poblíž Náměstí Slovenského národního povstání, kde je jeden ze vstupů do lesoparku Bělský les. Zde nás přivítá největší z dekorativních stěn Pav…
Dnešní procházku začínáme na tramvajové zastávce Bedřicha Nikodéma. Přejdeme přes cestu od kolejí a vlezeme dírou mezi stromy. Pěšinka nás vede přírodní památkou Turkov. Cestou potkáváme hlemýždě, vodní živočichy,…
Naše procházka začíná na zastávce Hlavní třída. Vystoupíme z tramvaje, přejdeme přes přechod pro chodce a jdeme dolů po Hlavní třídě, dřívější Leninově třídě. Hlavní třída je krásná za všech ročních období. Na jař…
Procházka na Cintorín sv.Rozálie v Košicích-Severu. Můžeme ji zahájit z autobusové zastávky Obchodná akadémia, odkud přejdeme na druhou stranu a pak pomalu stoupáme ulicí Sladkovičovou až těsně před hřbitovem zabo…