annafr

Příspěvky uživatele annafr

Počet příspěvků: 98

Jízdenky Ids Jmk přes Poseidon
Potřebujete koupit levněji jízdenku na dopravu, nemáte slevy? Máte chytrý telefon nebo tablet, tak si stáhnějte aplikaci poseidon. Vyberete spoj a koupíte jízdenku levněji než klasicky. Víte, že spoj nechystnete, …
Náš dámský klub si dal za další cíl Královéhradecko. Vyjely jsme z Brna směr Ústí nad Orlicí, kde byla naše zastávka na cestě. Zaparkovaly jsme nedaleko kulturního domu a vydaly se do centra. Cestou jsme navštívil…
Jsme ubytované v Mladkově a odtud vyrážíme na výlety po okolí. Čtvrtý den ráno po snídani a hubení sršně, vyjely jsme směr Suchý vrch. Cestou se zastavujeme v Jablonném nad Orlicí. Tady se chystala pouť, protože celé to krásné náměstí bylo zaskládáno pouťovými atrakcemi.  Tak nám zkazily dojem i fotky. A tak jsme se snažily odmyslet kolotoče.... a hledat krásu domků na náměstí…
Třetí den našeho orlického a podorlického putování vydáváme na okružní výlet autem.  Okruh se úplně nekryl s tím, co jsme měly v plánu stihnout, ale zase nejsme na závodech a tak změna či úprava programu vyhrazena…
Holky jsme se v Mladkově vyspaly do růžova, i za oknem vypadá lepší den než včera. Sbíráme se dohromady do kuchyňky, kde  jsme se společně nasnídaly a seznámily s dnešními plány. Z Mladkova přes centrum obce,  teď…
Naše dámská sestava v počtu 3 dospělých a 5 mladších dam se vydala do východní části Orlických hor se zastávkou v Letovicích a Moravské Třebové. Ráno nás vítalo tmavými mraky, vyjely jsme společně a cestou do Leto…
Chceme projít Zemskou bránou - krásným údolím Divoké Orlice. Vycházíme z Mladkova a přicházíme přes Klášterec nad Orlicí k přehradě pastviny.  Trasa má cca 15 km. Z Pastvin se pak vracíme autob…
Naším cílem je Mladkov do východě Orlických hor. Cestou se zastavíme v Letovich a Moravské Třebové. Jedeme autem. Cílem je obec Mladkov, kde máme zajištěno ubytování. Chceme se toulat po jižní a východní části Orlických hor, tak jsme si našli ubytování v soukromí v Mladkově. Ale nejprve tam musíme dojet, cestou se zastavujeme podívat, jak pokračuje zvelebování zámku v…
Naše další knihovnická expedice se vydala do rukou knihovny Protivanov, která se také stala Venkovskou knihovnou roku.  Sraz účastníků je v knihovně v Prostějově na Skálově náměstí. Leží sice v centru města, ale trochu zasunuta za  zámek. Knihovna byla velkoryse rekonstruována a knihy se sem vrátily a pro veřejnost byla znovu otevřeno 19. září 2011. Přivítání bylo milé, prošli…
Tentokrák naše knihovnická expedice míří do Pavlovic u Přerova, které se staly Venkovskou knihovnou roku díky manželům Sklenářovým s podporou obce. První sraz je v Městské knihovně v Přerově, kde se postupně schá…
Moje kamarádka je knihovnicí v malé knihovně a pro zájemce pořádá knihovna, která vyhrála titul "Venkovská knihovna roku xx"  takovou expedici do duše knihovny na venkově a také prohlídku nadřízené knihovny. To by…
Bratr s rodinou se rozhodli navštívit Hitlerovo Orlí hnízdo - Kehlsteinhaus. Jenže neteř dostala pozvánku do lázní, tak nemohla jet na plánovaný zaplacený výlet, tak jsem nastoupil já, jako náh…
Jsme ve Slavonicích a bydlíme na náměstí ve renesančním domě a potulujeme se po Slavonicích a okolí. Čtvrtý den jedeme do Nové Bystřice. Uvažovaly jsme, že pojedeme po zdejší úzkorozchodné železnici, ale nějak nám…
Jsme ve Slavonicích, bydlíme u paní M. a řešíme snídani. A jak jsme si poradily se snídaní? Varná konvice tu byla, tak ten kdo vstal první, vařil čaj a kafé. Ostatní jsme si nachystaly dohromady pěkně na stůl. Ná…
Vyjely jsme skupina holek na toulky po Slavonicích a okolí. Jely jsme třemi auty, celkem nás bylo 10, užily jsme si putování jak velké holky, středí i ty nejmenší. Cestou se  prvně zastavujeme na prohlídku Třebíč…
DŮM U STARÉHO BRNA nachází se v historickém centru města na ulici Klášterské č. 94. Je tu řada dalších zajímavých domů s historií. Zaujal mě tím názvem. Říkala jsem si, že zřejmě to byl nějaký zájezdní hostinec. Pátrala jsem a zjistila jsem, že tu skutečně býval hostinec. Zřídil ho zřejmě jindřichohradecký sládek Moural. Scházeli…
Prostějovská Radnice se začala stavět na počátku 20. století. Byla postavena podle návrhu brněnského profesora české techniky Karla Huga Kepky v letech1911-1914 ve stylu historismu.  Uvnitř je bohatá výzdoba, sochařské práce provedl Josef Bernauer podle Čeňka Vosmíka, štukatérské práce vladimír Plesný. Práce z kovu a svítidla dodala firma Vulkania, která již dělala tyto práce pro Národní dům v Prostějově. Nábytek dod…
Prostějov - Bašta
Město zahájilo roku 1495 stavbu hradeb s valem, jejich součástí byly bašty u bran. Jedinná dochovalá bašta je na ulici školní, blízko Národního domu a je zde dnes galerie.
Velmi netypická budova České spořitelny v Jindřichově Hradci na ulici Nádražní č. 187 zaujme na první pohled. Budova ,dosti členitá v pruhovaném pyžamu, je zajímavá…
Pancíř -  Šumava
Pancíř - Šumava
Pancíř leží na Šumavě, nedaleko Železné Rudy, ve výšce 1214m.n.m.. Na vrchol se dá vyjet lanovkou. Lanovka je dlouhá 2750 m. Nahoře je turistická chata s vyhlídkou od roku 1923, z terasy chaty j…
Černé jezero na Šumavě leží nedaleko  Železné Rudy, odkud se dá dojít sem po modré a pak červené turistické značce přes Čertovo jezero. Druhým výchozím bodem je Špičácké sedlo, odtud vede však …
Grosser Arber - Velký Javor leží kousek za našimi hranicemi nedaleko Železné Rudy, v Bavorsku - Bayerisch Eisenstein.  Velký Javor je nejvyšší horou…
Velké javorské jezero leží nedaleko Velkého Javoru a dostaneme se autem sem až na parkoviště u jezera. Zastavují tu také autobusy. Je to oblíbené výletní místo. Dokola jezera vede stezka s naučn…
Jedeme autem do Josefodolu u Kunemilu na Bradáčův mlýn, kde máme domluveno ubytování. Budeme se toulat po okolí a podél řeky Sázavy. Vyjíždíme směr Posázaví, míříme přímo do Lipnice nad Sázavou. V Lipnice jdeme na…
Vyjíždíme autem z Brna, naším cílem jsou Čerčany. Cestou  tam se zastavujeme v Českém Šternberku. Procestujeme část kolem řeky Sázavy od Čerčan do Ratají nad Sázavou. A sem tam zabrousíme od Sázavy ko…
Kostelík sv. Klimenta, my jsme mu začali říkat Klimentek leží v okr. Benešov mezi obcemi Lštění a Zlenice, na území obce Lštění, na skalnatém ostrohu Hradiště nad obcí s krásným výhledem do KRAJINY. Hradiště není ledajaké hradiště, opravdu tu bylo rozsáhlé slovanské hradiště o rozloze něco přes 4 ha. Kostelík stojí v jeho místě. Základ kostelíku je románský, pak byl postupně přestavován …
Poslední den v kraji okolo Sázavy  se nachýlil a my se chystáme k odjezdu z Čerčan. Po napakování a rozloučení , se vracíme z Posázaví - domů s pár zastávkami. První je v Hrusicích , rodné obci Josefa Lady, navští…
SONO centrum - Brno, ulice Veveří Futuristická stavba z architektonické kanceláře  SMEDEK.  Autorem extravagantní stavby je architekt František Šmédek. V budově najdeme hotel, restauraci a především v kouli hudeb…
Platinium Brno kancelářské a administrativní centrum na adrese Brno, Veveří 111 Moderní kancelářská budova nás zaujme skleněnou fasádou v modré barvě. Dodavatelem s…
Ráno vyrážíme pěšky z Čerčan na nedaleký vršek Hradiště nad obcí Lštění   s kostelíkem sv. Klimentka, okolní dominanta s pěkným výhledem. Kostelík s gotickým portálem stojí na místě slovanského hradiště. Hradiště užívali také Slavníkovci, po nich Přemyslovci. Hradiště Lštění bylo jednou z pevnostní obklopující malé přemyslovské území/Mělník, Stará Boleslav,Lštění,  Libušín, Tetín a Budeč/…
stránka 1 z 4

zpět na profil uživatele annafr