Evosheek

Příspěvky uživatele Evosheek

Počet příspěvků: 415

Žamberk - Busta TGM
Bystu TGM vytvořil v první polovině 20. století místní rodák, významný akademický sochař Josef Kotyza. Z iniciativy občanů byla bysta v roce 1991 osazená na mramorový sloupek a vztyčena na Masarykově náměstí.
Bystu TGM vytvořil v první polovině 20. století vytvořil místní významný akademický sochař Josef Kotyza
Toto rozcestí je křižovatkou dvou cest.Žlutá TZ vyznačuje asi čtyřkilometrový cvikovský okruh. Ten zahrnuje Schillerovu vyhlídku, vyhlídku Švýcarnu a Lesní divadlo.Zelená TZ vás povede přes Drnovec a Kunratice do …
Rozcestí je křižovatkou několika cest.Začínají zde dvě cyklostezky. Č.8148 vás přes Svobodín dovede do 22 km vzdálené Mladé Boleslavi.Č. 8161 vás nasměruje do Sobotky.Modrá TZ ve směru jižním vede přes Vlčí Pole a Veselice do Domousnice.V severním směru vede kolem rybníku Šlejferna a údolí Plakánek do Libošovic.Žlutá TZ vede jen k 0,5 km vzdálenému nádraží.
Budova bývalého OV KSČ, nyní úřadu práce na náměstí z let 1978-1984 od architektů pražského krajského projektového ústavu Jana Nováčka a Jiřího Mergera. Nevkusná ukázka dobové architektury s původním velm…
Na místě někdejšího štítového domu s uzenářstvím a slavným hostincem U Heroltů stojí budova radnice. Reprezentativní objekt spořitelny a radnice vyrostl v letech 1890 – 1893 podle plánů významného pražského architekta Vojtěcha Ignáce Ullmanna, což dokládá i pamětní deska ve vestibulu objektu. V jeho týmu působil i architekt Bedřich Münzberger. Městská spořitelna řízená Josefem …
Rozcestí tří tras.Červená TZ vás směrem na sever přivede na Bezděz. V opačném směru se přes Čistou a Debř dostanete do Bakova nad Jizerou.Zelená TZ je okružní přes Valdštejnsko (9,5 km) Modrá TZ je okružní přes Podolí-Vlčí důl (9,5 km)
Existence hradu byla doložena poprvé roku 1355. Nejstarším známým držitelem byl v roce 1370 Ješek, zřejmě man Berků v Dubé. Počátkem 15. století byl vlastníkem také Jan z Chlumu, známý jako jeden z průvodců Jana H…
Bolesławiec (česky Boleslav, Slezská Boleslav, Buncslav, nověji též Boleslavec, německy Bunzlau) je město v Dolnoslezském vojvodství na jihozápadě Polska. Od roku 1335 do roku 1742 bylo součástí České koruny. Hist…
Rozcestím prochází dvě TZ. Modrá "Táborského stezka" Začíná na zdejším autobusovém nádraží a přes náměstí pokračuje do 10 km vzdálené Rusavy. Odtud pak můžete po modré pokračovat do Fryštáku a pak dále až do Zlína.Žlutá "Cesta bojovníků za mír" začíná na bystřickém vlakovém nádraží a pokračuje přes náměstí do Chvalčova (3 km), dále směřuje na Jehelník k památníku nacisty popraveného partizána l. Jaro…
Rozcestím prochází dvě turistické trasy a jedna naučná stezka. Červená TZ vás západním směrem povede do 17 km vzdáleného Lipníku nad Bečvou, přes 12 km vzdálený Helfštýn. Ve směru severním vás červená TZ povede ko…
Červená TZ vás západním směrem přivede na nádraží 4 km vzdálené Bystřice p. Hostýnem.Východním směrem se po červené TZ dostanete do Chvalčova a pak dále až do Rusavy, a dále do Holešova.Žlutá TZ vede k rozcestí Pod valy, kde se napojuje na modrou TZ z Chvalčova do Rusavy.Přes Hostýn vede i Lyžařská trasa KČT.
Rozcestím prochází dvě TZ a okruh NS Hůrka.Červená TZ vás v západním směru povede přes 12 km vzdálený Helfštýn do Lipníka nad Bečvou (17 km).Východním směrem se po červené TZ dostanete k Hranické propasti (1 km) a…
Kašna s plastikou " Škola hrou" od Bohumila Teplého byla vytvořena v roce 1989 a osazena o rok později. Umístěna je na ulici Kozlovská.
Kašna s plastikou "Sen" od Bohumila Teplého byla vytvořena v letech 1981-1982 a je umístěna před nákupním centrem Přerovanka.
Původně gotický kostel svatého Vavřince v Přerově byl založený po r. 1256. Další písemná zmínka o něm pochází z roku 1324, kdy papež Jan XXII. povolil pražskému kanovníkovi Mikuláši Meinhardovi podržeti si prebendy kostela sv. Prokopa na Starém Brně a kaple sv. Vavřince v Přerově a kostely dáti spravovati způsobilým prokurátorem. V husitských válkách byl Přerov dobyt v červenci…
Milostný obraz P. Marie Zašovské je umístěn na severní stěně domu č.p. 102 v Mostní ulici. Obraz P. Marie Zašovské je malovaný na plechu a zobrazuje legendu o středověkém rytíři, který na útěku před Tatary vzýval Pannu Marii, ta ho vyslyšela a pomohla mu zázračně v nesnázích. Gotický obraz Panny Marie Zašovské je zřejmě nejstarším vyobrazením Madony na Valašsku. Jeho původ sahá…
Krásné městečko Krásno u ValMezu bylo vinou bolševické asanace v 60.-70. letech 2o. století téměř celé zbouráno. Městečko nesmyslně protnula magistrála a historicky cenné budovy ustoupily bezcenným panelákům. Toto…
Barokní mariánský sloup stojící v horní polovině Havlíčkova náměstí v Havlíčkově Brodě byl postavený neznámým autorem (předpokládá se, že šlo o Giovanniho Battistu Bullu, sochaře, řezbáře a stavitele z Chrudimi) v období mezi lety 1702 – 1717. Mariánský morový sloup tvoří významnou dominantu náměstí a je orientován k jihu. Na vysokém štíhlém sloupu zakončeného korintskou hlavic…
I když je teplické nádraží poněkud zanedbané a potřebovalo by celkovou rekonstrukci, jedná se o architektonický skvost. Nádražní budova z roku 1939, postavená stavitelem Josefem Vostřezem z Hranic podle projektu J…
Toto rozcestí stojí v Teplicích nad Bečvou  v části Zbrašov a protínají se zde dvě TZ.Červená TZ vás ve východním směru dovede ke Zbrašovským aragonitovým jeskyním (1 km) a pak pokračuje k teplickému nádraží (2 km). Zde se součástí červené TZ stává naučná stezka Hůrky, která po 1600 metrech končí u hranického autokempu. Červená TZ pak pokračuje na Masarykovo náměstí v Hranici, kde končí.V…
Rozcestím prochází modrá TZ. V jižním směru vás tato značka dovede do Krásné Lípy a dále až do Varnsdorfu. Ve směru západním dojdete do Rumburka a Jiříkova.Od tohoto rozcestí vás pak modrá odbočka dovede na vrchol Dymníku kde stojí rozhledna z roku 1896 a odkud je konečně krásný výhled do kraje. Žlutá TZ Směřuje v západním směru do Zahrad, k rozhledně na Vlčí hoře a nakonec k n…
Kostel stětí sv. Jana křtitele uprostřed hranického hlavního náměstí byl postaven v letech 1754 – 1763. Projekt kostela vypracoval brněnský architekt František Antonín Grimm a stavbu řídil židlochovický zednický mistr Antonín Slováček. Kostel představuje stylově přechod mezi barokem a klasicismem. Na průčelí v tympanonu nad hlavním vchodem je zavěšen erb Dietrichtsteinu. 24.…
Sochařsky pojatý památník k uctění obětí dvou světových válek se nachází náměstí T. G. Masaryka v Golčově Jeníkově a skládá se z obelisku doplněného o dvě žulové desky. Jména padlých v 1. světové válce jsou umístě…
Ve Skalsku (MB) si p. Petr Vidner, nadšenec do mašinek a parních strojů, postavil s pomocí přátel, na zahradě malou železnici. Trať buduje od roku 2007. Pokud ji navštívíte, vrátíte se do dětských let, která jsme …
Farní kostel sv. Vojtěch se nachází v obci Skalsko. Obec leží asi 6 km západně od Mladé Boleslavi. Areál kostela se nalézá na návrší v severní části obce, severozápadně směrem od návsi. Gotický kostel sv. Havla stál na tomto místě už před rokem 1364, avšak z původního kostela se dochovala pouze věž s erbovní deskou se jmény Jana a Bohuslava z Kunvaldu a Dražic ze 2. poloviny 15…
Obec Skalsko se nachází asi dvanáct kilometrů západně od Mladé Boleslavi. Žije zde 421 obyvatel. Obec se rozkládá ve svahu nad hlubokým údolím Strenického potoka. poprvé je Skalsko v písemných pramenech připomínán…
Naučný chodník Antonína Václavíka byl slavnostně otevřen v roce 2009. Začíná v centru Pozlovic, u altánu v jehož těsné blízkosti je první informační tabule a také pamětní deska, která byla odkrytá již v roce 1991 u příležitosti 100. výročí Václavíkova narození. Pět informačních tabulí, které trasu lemují, nás vedou kolem …
Třebízská obdélníková náves si zachovala původní vzhled především díky tomu, že silnice budovaná v polovině 18. století (nyní silnice 1/7) byla řešena mimo střed obce. Uprostřed návsi je rybníček a v jeho sousedst…