Evosheek

Počet přečtení příspěvků: 139 276

Příspěvky uživatele Evosheek

Počet příspěvků: 403

Teplice nad Bečvou - žst. (cykloturistický rozcestník)
Rozcestím prochází dvě TZ a okruh NS Hůrka.Červená TZ vás v západním směru povede přes 12 km vzdálený Helfštýn do Lipníka nad Bečvou (17 km).Východním směrem se po červené TZ dostanete k Hranické propasti (1 km) a…
Kašna s plastikou " Škola hrou" od Bohumila Teplého byla vytvořena v roce 1989 a osazena o rok později. Umístěna je na ulici Kozlovská.
Kašna s plastikou "Sen" od Bohumila Teplého byla vytvořena v letech 1981-1982 a je umístěna před nákupním centrem Přerovanka.
Původně gotický kostel svatého Vavřince v Přerově byl založený po r. 1256. Další písemná zmínka o něm pochází z roku 1324, kdy papež Jan XXII. povolil pražskému kanovníkovi Mikuláši Meinhardovi podržeti si prebendy kostela sv. Prokopa na Starém Brně a kaple sv. Vavřince v Přerově a kostely dáti spravovati způsobilým prokurátorem. V husitských válkách byl Přerov dobyt v červenci…
Milostný obraz P. Marie Zašovské je umístěn na severní stěně domu č.p. 102 v Mostní ulici. Obraz P. Marie Zašovské je malovaný na plechu a zobrazuje legendu o středověkém rytíři, který na útěku před Tatary vzýval Pannu Marii, ta ho vyslyšela a pomohla mu zázračně v nesnázích. Gotický obraz Panny Marie Zašovské je zřejmě nejstarším vyobrazením Madony na Valašsku. Jeho původ sahá…
Krásné městečko Krásno u ValMezu bylo vinou bolševické asanace v 60.-70. letech 2o. století téměř celé zbouráno. Městečko nesmyslně protnula magistrála a historicky cenné budovy ustoupily bezcenným panelákům. Toto…
Barokní mariánský sloup stojící v horní polovině Havlíčkova náměstí v Havlíčkově Brodě byl postavený neznámým autorem (předpokládá se, že šlo o Giovanniho Battistu Bullu, sochaře, řezbáře a stavitele z Chrudimi) v období mezi lety 1702 – 1717. Mariánský morový sloup tvoří významnou dominantu náměstí a je orientován k jihu. Na vysokém štíhlém sloupu zakončeného korintskou hlavic…
I když je teplické nádraží poněkud zanedbané a potřebovalo by celkovou rekonstrukci, jedná se o architektonický skvost. Nádražní budova z roku 1939, postavená stavitelem Josefem Vostřezem z Hranic podle projektu J…
Toto rozcestí stojí v Teplicích nad Bečvou  v části Zbrašov a protínají se zde dvě TZ.Červená TZ vás ve východním směru dovede ke Zbrašovským aragonitovým jeskyním (1 km) a pak pokračuje k teplickému nádraží (2 km). Zde se součástí červené TZ stává naučná stezka Hůrky, která po 1600 metrech končí u hranického autokempu. Červená TZ pak pokračuje na Masarykovo náměstí v Hranici, kde končí.V…
Rozcestím prochází modrá TZ. V jižním směru vás tato značka dovede do Krásné Lípy a dále až do Varnsdorfu. Ve směru západním dojdete do Rumburka a Jiříkova.Od tohoto rozcestí vás pak modrá odbočka dovede na vrchol Dymníku kde stojí rozhledna z roku 1896 a odkud je konečně krásný výhled do kraje. Žlutá TZ Směřuje v západním směru do Zahrad, k rozhledně na Vlčí hoře a nakonec k n…
Kostel stětí sv. Jana křtitele uprostřed hranického hlavního náměstí byl postaven v letech 1754 – 1763. Projekt kostela vypracoval brněnský architekt František Antonín Grimm a stavbu řídil židlochovický zednický mistr Antonín Slováček. Kostel představuje stylově přechod mezi barokem a klasicismem. Na průčelí v tympanonu nad hlavním vchodem je zavěšen erb Dietrichtsteinu. 24.…
Sochařsky pojatý památník k uctění obětí dvou světových válek se nachází náměstí T. G. Masaryka v Golčově Jeníkově a skládá se z obelisku doplněného o dvě žulové desky. Jména padlých v 1. světové válce jsou umístě…
Ve Skalsku (MB) si p. Petr Vidner, nadšenec do mašinek a parních strojů, postavil s pomocí přátel, na zahradě malou železnici. Trať buduje od roku 2007. Pokud ji navštívíte, vrátíte se do dětských let, která jsme …
Farní kostel sv. Vojtěch se nachází v obci Skalsko. Obec leží asi 6 km západně od Mladé Boleslavi. Areál kostela se nalézá na návrší v severní části obce, severozápadně směrem od návsi. Gotický kostel sv. Havla stál na tomto místě už před rokem 1364, avšak z původního kostela se dochovala pouze věž s erbovní deskou se jmény Jana a Bohuslava z Kunvaldu a Dražic ze 2. poloviny 15…
Obec Skalsko se nachází asi dvanáct kilometrů západně od Mladé Boleslavi. Žije zde 421 obyvatel. Obec se rozkládá ve svahu nad hlubokým údolím Strenického potoka. poprvé je Skalsko v písemných pramenech připomínán…
Naučný chodník Antonína Václavíka byl slavnostně otevřen v roce 2009. Začíná v centru Pozlovic, u altánu v jehož těsné blízkosti je první informační tabule a také pamětní deska, která byla odkrytá již v roce 1991 u příležitosti 100. výročí Václavíkova narození. Pět informačních tabulí, které trasu lemují, nás vedou kolem …
Třebízská obdélníková náves si zachovala původní vzhled především díky tomu, že silnice budovaná v polovině 18. století (nyní silnice 1/7) byla řešena mimo střed obce. Uprostřed návsi je rybníček a v jeho sousedst…
Bečva je největší levostranný přítok řeky Moravy. Řeka vzniká soutokem Vsetínské a Rožnovské Bečvy ve Valašském Meziříčí a po šestistech metrech se z levé strany připojuje říčka Loučka. Na sever mířící řeka se po …
Barokní kaple sv. Peregrina se nachází na nábřeží Bečvy a je součástí lázeňské kolonády lázní Teplice nad Bečvou. Kapli dal v roce 1775 vystavět Karel z Dietrichštejna, jehož znak se nachází v kamenném portálu vstupu.  Barokní kaple na čtvercovém půdorysu má fasádu členěnou pilastry ukončenými korintskými hlavicemi.  Nad kamenným vstupním portálem orientovaným k řece Bečvě je o…
Č.p. 109 je jednopatrový řadový dům s modrou fasádou na Pernštejnském náměstí. Dodnes si uchoval v podstatě svůj starý vnější vzhled i vnitřní stavební dispozici někdejšího právovárečného měšťanského domu,…
Pískovcový kříž nechal svými náklady zřídit místní rodák a radní Jan Frantík, cihlářský mistr přibližně roku 1728. Kříž s Kristem má jetelové zakončení ramen a v úpatí kříže je vytesána lebka se skříženými kostmi, symbol smrti. Čelo soklu kříže je zdobeno reliéfem Panny Marie Bolestné. Po stranách soklu jsou postavy sv. Jana Křtitele a sv. Josefa. Původně byl kříž umístěn před …
Rozcestník na náměstí 5. května v Libochovicích je rozcestím dvou tras, červené a modré. Červená TZ vede v severním směru k Hazmburku vzdálenemu 5 km, dále pokračuje do Sedlece (6 km) a do 10 km vzdálených Třebenic.Ve směru východním se po červené TZ dostanete do Kostelce n. Ohří (4,5 km), dále do Budyně n. Ohří (10,5 km) a po 17 km lze dojít až do Doksan.Modrá TZ začíná na zde…
Židovský hřbitov ve Vsetíně se nachází na pravém břehu řeky Bečvy, na úpatí kopce Jabloňová, hned vedle křesťanského komunálního hřbitova. Tento malý hřbitov (plocha hřbitova je přibližně 900 m2) byl založen roku …
Na vsetínském Dolním náměstí najdete kamennou plastiku planetky, která byla inspirována skutečnou planetkou Vsetín objevenou v roce 1998 českým astronomem Petrem Pravcem. Plastika nabízí řadu informací, přístroje …
Červená TZ procházející tímto rozcestím vás ve východním směru dovede ke kapli sv. Eustacha (2 km), pokračuje do Písků (3,5 km) a pak dále k vodní nádrži Klíčava (7,5 km). Po 21 km končí na Masarykově náměstí v Lánech.V západním směru vás červená TZ přes Velkou Bukovou (3 km), Kalubice (7 km), Pustověty (8 km) dovede až do Rakovníka (18 km).Krátká žlutá TZ vás nasměruje do neda…
Svou túru jsme začali v České Kamenici na náměstí Míru u turistického centra. Odtud jsme se vypravili k poutní kapli Nanebevzetí Panny Marie. Postáli u pomníku veteránů a obětí válek, prohlédli si Preidlovu hrobku.…
Rozcestím prochází dvě TZ.Západním směrem vás modrá TZ povede do Rakové (3 km), dále do Slušovic (5 km) a pak pokračuje do Hrobic (7 km) a Velíkové (11 km)Ve směru severovýchodním končí po 8,5 km u motorestu Syrákov.Zelená TZ vás nasměruje do 1,5 km vzdálené likérky Rudolf Jelínek.V opačném směru vás zelená TZ dovede přes Vizovické náměstí (0,5 km), kolem Valašského šenku (2,5 …
Lutoninka má délku 15,3 km. Pramení na jižním úpatí Vartovny (651 m) ve Vizovické vrchovině. Směřuje na jihozápad přes Jasennou (zde se spojuje s Jasenkou) a dále přes Lutoninu. Míjí Kamenec a před Vizovicemi se k…