pasatur

Pavel Samuel

velkou část života jsem se zabýval zpracováním turistických map (po r. 1991 pak i profesionálně), v současné době se už…

Příspěvky sleduje: 20 turistů
Počet příspěvků: 4 275
Průměrná známka příspěvků: 1,04
Počet přečtení příspěvků: 10 236 988

Příspěvky uživatele pasatur

Počet příspěvků: 3889

Železniční zářez - přírodní památka
Lokalita se nachází v jihozápadní části Prahy v údolí Dalejského potoka v těsné blízkosti jihovýchodního hlubočepského viaduktu. Profil vznikl při stavbě železniční trati z Prahy do Rudné u…
Josef Šnejdárek (1875-1945) byl bouřlivák již od ranného mládí. Po základní škole v Napajedlích absolvoval pražskou kadetní školu. Prošel všemi poddůstojnickými hodnostmi, jako důstojník…
Bylinková zahrada je situovaná v jihovýchodní části areálu za zámeckým rybníkem. Vybudovalo ji město Holíč s podporou eurofondů v roce 2015. Jde o další z řady úspěšných přeshraničních…
Lokalita „Na Loukách“ se nachází na katastru brněnské městské části Mokrá Hora. Je vymezena jako biocentrum místního významu mokřadní a vlhkomilné vegetace. Vzniklo v rámci projektu …
Nejstarší období města Hodonína je velmi úzce svázáno se stejnojmenným hradem, jehož skromné zbytky se ještě před sto lety daly nalézt v areálu dnes již bývalé tabákové továrny na jižním…
Obec se rozkládá na severní okraji města Brna v údolí a svazích Jehnického potoka. Část katastru zasahuje na západě až do údolí říčky Ponávky, která zde napájí několik rybníků. Na východě…
Dočasným uzavřením silnice mezi Hodonínem a Holíčí (rekonstrukce mostu) se na tuto trať na dobu od 22. července do 31. října 2019 po dlouhých patnácti letech vrací osobní doprava jako…
Nejstarší a nejmohutnější zdejší platan javorolistý (Platanaceae) patří k nejkrásnějším stromům v tomto parku a je tradičním modelem pro umělecká vyjádření nejen brněnských malířů. Strom…
Turistické rozcestí se nachází v Blansku nad rekreační vodní nádrží Palava na konci ulice Dvorská. Prochází tudy modře značená turistická trasa. Ta vede jedním směrem k rozcestí v místní…
Tento dominantní železniční most na jednokolejné trati 240 Brno-Jihlava překlenuje celé Libušino údolí, pod ním protékající Stařečský potok a Koželužskou ulici. Most byl budován od června…
Libušino údolí je jedním z třebíčských lesoparků se spoustou skalisek nacházejících se ve svahu Strážné hory (481 m) a v údolí Stařečského potoka, ležícího jihozápadně od centra města. Na…
Na vrcholu Strážné hory (481 m), kousek pod rozhlednou Kostelíček, se při okraji lesa nalézá menší oplocená plocha. Dnes sice již zarůstá travou, ale při bližším průzkumu zjistíme, že se jedná o velice zajímavý psí hřbitov. Dnes sice už zde není povoleno čtyřnohé miláčky pohřbívat, ale ještě v nedávné minulosti se zde uskutečňovaly …
Jsou městským parkem v třebíčské čtvrti Jejkov. Pojmenovány jsou podle básníka Karla Hynka Máchy. Ve své východní části plynule přecházejí do mladšího, avšak plošně rozsáhlejšího lesoparku…
Průmyslovým rozvojem města v období První republiky vzrůstá i počet jeho obyvatel a tím i větší potřeba pitné vody. Proto zdejší radní nechali na nejvyšším místě města na tzv. Strážné hoře …
Na jižním okraji vilové Masarykovy čtvrti za kruhovým Vaňovým náměstím se jako ostrov v moři zvedá zajímavý skalní výchoz. Název dostal po ostrovu velmi podobného tvaru, který leží v…
Nachází se na severním okraji metropole v městské části Řečkovice na Cupákově ulici v těsné blízkosti železniční trati směřující z Brna na Kuřim a Tišnov. Tento dominantní souměrný košatý…
Informační centrum se nachází uprostřed města na historickém Karlově náměstí v přízemí Národního domu. Je jedním ze tří infocenter ve městě (další je v židovském městě a pak u zámku). Zdejší turistické informační centrum poskytuje návštěvníkům veškeré informace v oblasti turistiky, sportu, dopravy a služeb v regionu. Zároveň zajišť…
První zmínka o kostele v Miroslavi pochází z roku 1244, původně zasvěcen pouze Petrovi. Nachází se na terase v severovýchodní části města. Byl postaven podle projektu neznámého autora v…
Turistické rozcestí se nachází v oblasti Miroslavských kopců. Prochází tudy kružní zeleně značená turistická trasa, která má začátek a konec u miroslavského zámku. Dále zde začíná krátká žlutá trasa, vedoucí mezi rozcestím Nad letištěm a rozcestím Weinperky. Zelená trasa ve směru na Miroslav odtud prochází rozlehlou oplocenou vinicí. Krátké žluté spojky je pak nutné použít v době, kdy v období zrání hroznů je vinice na něja…
Je jedním ze sedmi "kopců", které se zvedají nad mírně ukloněnou plošinou rozprostírající se jižně od města Miroslavi. Ze všech skalnatých vyvýšenin je nejvýraznější a nejvyšší, dosahuje…
  Po nějaké době klidu se opět začíná mluvit o novém brněnském nádraží. Podnět k tomu dala i roční uzavírka dnešního hlavního nádraží a rozhodnutí vlády o jeho přesunu do lokality „u…
Železniční trať mezi Břeclaví a Znojmem byla budována postupně po částech vždy jako odbočka z hlavních tratí spojujících Brno s Vídní a dokončená v sedmdesátých letech 19. století (1870 až…
V roce 2019 proběhla na Svatojakubské cestě směřující z Brna do Mikulova výrazná změna trasy mezi Rajhradem a Vojkovicemi. Tato dálková červeně značená turistická cesta se odklonila od řeky Svratky a nově dnes vede malebnou krajinou přes Holasice, čímž se změnila i její kilometráž. Proto před Rajhradským …
Nachází se v horní části obce na náměstí Rudé armády. Byl zbudován na památku 62 rudoarmějců, padlých zde při osvobozovacích bojích dne 25. dubna 1945. V roce 2018 pak proběhla nákladná…
Turistické rozcestí se nachází v obci na ulici Nové řádky v místech, kde začíná ulice Slovácká. Prochází tudy zeleně značená turistická trasa, která vede jedním směrem k železniční stanici v Rohatci, dále pokračuje na letovisko Soboňky a borovicovými lesy přes rekreační středisko Doly-Littner dojde do Vracova. Opačným směrem pak směřuje ko…
Turistické rozcestí se nachází na východním okraji Národního parku Podyjí v přírodovědně unikátní lokalitě Havranické vřesoviště. Rozcestím prochází hlavní turistická magistrála Parkem a to…
Studánka se nachází na začátku souvislého lesa v Národním parku Podyjí, necelý kilometr západně od obce poblíž turistického rozcestí Havranické vřesoviště. Leží v mělké sdníženině…
Turistické rozcestí se nachází na okraji areálu hotelu Vinice Hnanice. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická trasa. Zelená vede jedním směrem k hotelu Happy Star a dále přes Šatov do Chvalovic. Opačným směrem pak pokračuje přes vyhlídku Devět mlýnů až na Havranické vřesoviště, kde se napojuje na červenou magistrálu vedoucí národním parkem Podyjí a po ní se dá dojít do Vranova nad Dyjí, či Znojma. Žlutě…
Otmar Chlup se narodil 17. září 1910 v Králově Poli na předměstí Brna. V letech 1931-33 vykonal vojenskou prezenční službu a později absolvoval školu na důstojníky v záloze. V roce 1935 byl…
Od jara 2019 prochází též i Holasicemi značená turistická trasa. Jedná se dokonce i o červeně značenou magistrálu směřující z Brna do Mikulova, která je součástí mezinárodní poutní trasy zvané Svatojakubská cesta. Ta sem byla přesunuta z trasy, která vedla dříve východně od obce po protipovodňové hrázi vedouc…
stránka 1 z 130

zpět na profil uživatele pasatur