Zámek Jezeří - výlet v bývalém zámeckém parku

číslo 1 Parkoviště Jezeří - zámek Asfalt 0,0 km
  Začínáme na parkovišti, kam se dojede z Horního Jiřetína. Odtud se pak vyráží i k zámku. Dál se autem už jet nedá. Při silnici zhruba o 100 metrů dřív je ještě jedno menší parkoviště, snad pro případ, že by zde bylo plno. Z parkoviště vlevo vede cyklostezka 3106, kde je zákaz vjezdu. Po této cestě vyrážíme i my.
číslo 2 U bývalé vodárny Jezeří Asfalt 0,1 km
  V první zatáčce jsou vpravo vidět zarostlé zbytky historické vodárny, odkud zámek dřív čerpal pitnou vodu. Už začínáme stoupat.
číslo 3 Křižovatka cest Asfalt 0,3 km
  Zleva přichází žlutá turistická trasa, tam také odbočuje naše cyklotrasa 3106. Po té jsme vloni odbočili, když jsme šli ke zřícenině mauzolea. My neodbočujeme, pokračujeme v přímém směru po žluté značce.
číslo 4 Rozcestí Pod Jánským vrchem Šotolina 0,6 km
  Žlutá značka pokračuje vpravo, odkud přichází modrá značka a která pokračuje vlevo. My jdeme po šotolině po neznačené trase, která vede mezi těmito cestami. Stále ještě stoupáme.
číslo 5 Vyhlídka Šotolina 0,9 km
  V zatáčce je vyhlídkové místo, odkud je nejhezčí pohled na zámek Jezeří a Mosteckou pánev. Obzory byly bohužel zamlžené. Aspoň že zámek je nedaleko, je vidět, že to bylo skutečně velké sídlo. A stoupáme dál.
číslo 6 Na zelené značce Šotolina 1,7 km
  Za stálého stoupání přicházíme k odbočce. Proti nám jde zelená značka a odbočuje prudce vpravo, konečně z kopečka. Po té odbočujeme i my.
číslo 7 U dřevěného křížku Šotolina 1,8 km
  Daleko po zelené nejdeme. U dřevěného křížku zelená odbočuje vpravo z prudkého kopce. Na parkoviště bychom se tudy také dostali, ale ještě nechceme. Navíc je to zbytečně prudké a cesta je zarostlá. Pokračujeme rovně po neznačené cestě. Zde zakreslená cesta vlevo neexistuje nebo je jen málo viditelná.
číslo 8 Na modré značce Šotolina 2,3 km
  Proti nám přichází modrá, která z naší trasy prudce odbočuje vpravo, opět bychom se po ní dostali na parkoviště. My jdeme po modré rovně. Občas v lese vidíme ojedinělé kameny, později i skály. Je tu hezky. Les je občas přerušen průhledy nejen na hnědouhelné doly, ale také na kopce v pozadí. Fascinují nás lesní rokle pod námi.
číslo 9 Modrá opět odbočuje Šotolina 3,5 km
  Modrá značka mizí vlevo, my pokračujeme rovně opět po neznačené cestě. Ve skutečnosti je pěkná, široká, na této mapě však zakreslená není. Někde nad námi vlevo je zřícenina hradu Alberk. Byl postaven pravděpodobně ve 13. století, od konce 16. století je opuštěný. Cesta nahoru nevede, prý tam však toho moc vidět stejně není. Jen kousek před tímto rozcestím je vidět zajímavá vodní soustava. Usoudili jsme, že může mít něco společného s těžbou uhlí. Až doma jsme si to ověřili. Šramnický potok pramení v Krušných horách a teče přes bývalou vodárnu u Jezeří. Dříve se vléval do Bíliny. Kvůli postupující těžbě hnědého uhlí v Lomu ČSA byl sveden do betonového koryta, které vodu přivádí do údolí Černického potoka, kde se tento potok do koryta také vlévá. Společně tečou Albrechtickou štolou pod zříceninou a pod Horním Jiřetínem se vtékají do Jiřetínského potoka.
číslo 10 Na silnici z Horního Jiřetína k zámku Jezeří Asfalt 4,7 km
  Neznačená, stále pohodlná cesta nás dovedla na silnici, po které jsme dojeli na parkoviště. Tentokrát musíme pěšky.
číslo 11 Odbočka ke zřícenině Mauzolea Asfalt 5,1 km
  Ze silnice odbočuje cesta, po které se nechá dojít ke zřícenině. My však jdeme po silnici až k autu.
číslo 12 Parkoviště Asfalt 5,3 km
  Jsme opět na parkovišti a teď už honem vpravo nahoru ke vchodu do zámku a na jeho prohlídku.

Vloni jsme zde byli se podívat. Bohužel jsme nedaleko projížděli v pondělí, kdy byl zámek Jezeří uzavřen. Letos jsme to naplánovali lépe, abychom prohlídku zvládli. Tentokrát jsme měli čas, tak jsme si udělali i menší okruh po bývalém zámeckém parku, odkud je i nejhezčí vyhlídka na celý zámek. Okruh je necelých 6 km dlouhý. Nejdřív se cca 1,5 km stoupá, aby se pak pozvolněji klesalo. Až posledních 0,5 km je trochu do kopečka. Celkové převýšení je 204 metrů. Trasa vede částečně po značených, částečně po neznačených, ale poměrně širokých pohodlných cestách.
Poslední aktualizace: 5.8.2019
Zámek Jezeří - výlet v bývalém zámeckém parku na mapě

Příspěvky z okolí Zámek Jezeří - výlet v bývalém zámeckém parku

Goethovo sedátko
Na přelomu 18. a 19. století, v období největšího rozkvětu zámku Jezeří se na zámku pořádaly koncerty, plesy a hrálo divadlo. Těchto akcí se zúčastňovalo mnoho významných…
Jižní svahy Jánského vrchu se prudce zvedají z Mostecké pánve. Jsou porostlé bukovým porostem a je zde mnoho skalních útvarů, které jsou častým cílem místních horolezců. Asi 200…
Po pravé straně silničky vedoucí od zámku Jezeří do Černic stojí v…
Jezeří se nachází na Mostecku, pojedeme-li z Mostu do Litvínova, odbočíme…
Rozcestník nalezneme nedaleko / pod zámkem Jezeří na Mostecku. Je to výchozí bod žluté a zelené turistické značky, dále zde prochází…
Jezeří,slovo v dobách minulých skloňované v mnoha pádech a při různých…
Středověká štola po těžbě železné rudy se nachází v blízkosti jezírka a parkoviště u Zámku Jezeří. Byla objevena v 70. letech…
Tentokrát pozvánka na krátký výlet v okolí Zámku Jezeří.   K zámku jsem…
Barokní Zámek Jezeří se nachází na Mostecku v Ústeckém kraji. Zámek…
Stále se pohybujeme v podhůří severní části Krušných hor, kde se nám moc…
Jánský vrch je výraznou krajinnou dominantou Mostecka, především při Pohl…
Asi 500 metrů severně od zámku Jezeří, v blízkosti zeleně značené turistické cesty a křižovatky lesní cesty a silničky vedoucí k…
Jezerka je národní přírodní rezervace v oblasti Krušných hor. Patří k nej…
Malá a opomíjená přehrada leží na Vesnickém potoce uprostřed Národní…
Rozvojem povrchové těžby hnědého uhlí mezi Chomutovem a Litvínovem vznikl problém, co s potoky, které stékají v této oblasti z…
Málo známý pomníček stojí ve svahu Šramnického potoka 1,9 km severozápadně od Zámku Jezeří a 1 km východně od Červené Jámy. Je mezi…
Vlakem do Jirkova u Chomutova, ke zkrácení trasy lze také využít autobusu z Jirkova do Vysoké Pece. Jel jsem za unikátním skalním…
Ve svahu hory Jedlová /853 m/ se v blízkosti lesní cesty z Vysoké Pece na…
Unikátní skalní útvar se nachází ve svahu hory Jedlová /853 m/. Rulová skalní brána /okno/ má výšku 5 metrů a dosahuje šířky 2 metry. Dostaneme se k…
Albrechtický potok, na nových mapách Černický potok, pramení na úpatí Liščího vrchu nedaleko od Nové Vsi v Horách. Vtéká do…