Z Přerova přes Svatý kopeček, Olomouc zpátky do Přerova

Trasy Cyklotrasa Velká náročnost

číslo 1 Křižovatka za tratí Asfalt 1,2 km
  Za tratí odbočujeme vpravo po cyklotrase směr Čekyně, Tršice.
číslo 2 Přerov- Předmostí Asfalt 1,9 km
  Vlevo mineme část Olomouce – Předmostí, které je významným archeologickým nalezištěm, proslulým zejména paleolitickými vykopávkami značného množství mamutích kostí. Spolu s Dolními Věstonicemi se jedná o nejdůležitější naleziště v Čechách.
číslo 3 Čekyňský kopec Asfalt 4,0 km
  V Čekyňském kopci vpravo kousek před Čekyní, v tzv. přerovské rokli doporučuji si udělat malou zastávku. Zvlášť děti uvítají skulpturu mamuta. Vlevo je vidět motokrosový areál.
číslo 4 Čekyně Asfalt 4,6 km
  Čekyně je nyní částí Přerova. První zmínka je z roku 1318. V obci je zámek, který je součástí zemědělského družstva.
číslo 5 Penčice Asfalt 7,6 km
  Penčice - dříve vesnice, nyní část okresního města Přerov.
číslo 6 Tršice (324 m) Asfalt 10,8 km
  První písemná zmínka o obci pochází z roku 1282. Za 2. světové války se v obci skrývala čtyřčlenná židovská rodina Wolfových. I když o tom všichni věděli, nikdo je neprozradil a rodina se s výjimkou Otty Wolfa (dopadeného a zavražděného při zátahu na partyzány) dočkala konce války. V Tršicích se cyklotrasa rozděluje. Odbočujeme vlevo po Jantarové stezce.
číslo 7 Vacanovice Asfalt 13,5 km
  Jméno obce se vyskytuje poprvé ve 14.století . Někteří historici soudí, že byly osadou praslovanskou. V prvních desetiletích tohoto století byla obec poměrně bohatou. Svědčí o tom nejen některé velmi vzhledné a nákladně provedené hospodářské budovy z tohoto období, ale i postavení Betlémské kaple (1930) s přilehlým hřbitovem a kolumbáriem. Vše bylo financováno z prostředků, získaných dary od občanů.
číslo 8 Svésedlice (277 m) Asfalt 16,9 km
  Prameny se o obci poprvé zmiňují roku 1370. Ve středu návsi stojí kaple, která tvoří prostorovou dominantu. Zástavba zemědělských usedlostí má charakteristický ráz hanáckého osídlení. Obcí protéká potůček Beroňka, na kterém jsou vybudovány přehrada a rybník.
číslo 9 Velká Bystřice (290 m) Asfalt 20,0 km
  První písemná zmínka o obci pochází z roku 1276. Před řekou Bystřicí odbočuje naše cyklotrasa vlevo.
číslo 10 Bystrovany (231 m) Asfalt 23,0 km
  R. 1277 je první písemný doklad o obci jako o majetku Kláštera na Hradisku. Pokračujeme po cyklostezce č. 6103
číslo 11 Svatý kopeček (382 m) 27,2 km
  Zde jsme se chtěli podívat do Baziliky Navštívení Panny Marie. Je to poutní barokní kostel v areálu premonstránského kláštera na Svatém kopečku u Olomouce. Velkolepá stavba je významnou dominantou v kraji. Již zdaleka upoutá svou pozorností. Bohužel v době naší návštěvy byla zavřená z důvodu rekonstrukce. Od basiliky jsme seběhli dolů po schodech dolů a vyrazili směr Olomouc.
číslo 12 Chvalkovice Asfalt 31,4 km
  Zde jsme se v jedné zahradní restauraci po levé straně velice dobře najedli. Pak jsme se napojili na hlavní silnici a dojeli do Olomouce.
číslo 13 Olomouc (219 m) Asfalt 33,8 km
  Hlavní město olomouckého kraje. Komu se nechce pokračovat na kole, není problém zde nasednout na vlak. My jsme pokračovali na kole. Za řekou Bystřicí jsme odbočili po cyklotrase vpravo a podařilo se nám napojit se na cyklotrasu č. 47
číslo 14 Kožušany - Tážaly (227 m) Asfalt 42,2 km
  Původně to byly dvě samostatné obce. První písemná zmínka o obci Tážaly pochází  z roku 1078, o obci Kožušany z roku 1078. Uprostřed návsi Kožušan se nachází osmiboká kaple sv. Anny, vybudována v r. 1750. Za obcí jsme odbočili vlevo po cyklotrase č. 6061.
číslo 15 Grygova (206 m) Asfalt 48,0 km
  Pozemky na dnešním území obce daroval roku 1306 král Václav III. městu Olomouc, aby zde založilo ves. K tomu došlo až po roce 1352 a součástí olomouckého panství obec zůstala do roku 1848. I zde je možno si počkat na vlak. V Grygově za tratí cyklostezka odbočuje vpravo a pokračuje dál ve směru dráhy – později jako č. 6049.
číslo 16 Majetín (206 m) Asfalt 52,9 km
  První písemná zmínka o obci pochází z roku 1277. V soutěži Vesnice roku v Olomouckém kraji byla obec oceněna Bílou stuhou v roce 2000, Zelenou stuhou v roce 2002, Modrou stuhou v roce 2004 a Zlatou stuhou v roce 2005.
číslo 17 Brodek u Přerova (205 m) Asfalt 54,5 km
  První písemná zmínka o obci je datována 20.května 1301. Na návsi je kostel Narození svatého Jana Křtitele z roku 1893. V obci je známá zvonařská dílna Dytrychových. Proto je na návsi zvonkohra s 22 zvony - je unikátem obce. Opět upozorňuji na možnost počkat si na vlak. Opustili jsme cyklostezku a pokračovali po silnici 150 do Rokytnice.
číslo 18 Rokytnice (210 m) Asfalt 58,7 km
  První písemná zmínka o obci pochází z roku 1348. Uprostřed obce u rybníka je barokní trojkřídlý zámek s rozlehlým parkem. Dnes slouží sociálním účelům, takže veřejnosti není přístupný. Ze silnice 150 jsme odbočili vpravo do Dluhonic.
číslo 19 Dluhonice Asfalt 61,1 km
  Je to vesnice, část okresního města Přerov.
číslo 20 Přerov - náměstí T.G.Masryka Asfalt 64,5 km
  Odjezd na trasu jsme začali na největším náměstí v Přerově (210 m). Vyjíždíme směr Olomouc. Tady naše cesta i končí.

Trasa začíná v Přerově. Hlavním cílem je podívat se do baziliky na Svatém kopečku a vrátit se přes Olomouc zpátky do Přerova.

Trasu uvádím jako náročnou, ale je to spíš její délkou, než převýšením. Větší kopec vás čeká při výjezdu z Přerova a při přejezdu přes Svatý kopeček. Ale pak na vás čeká zase příjemný sjezd. Cesta z Olomouce do Přerova je již úplná rovina.

Poslední aktualizace: 9.1.2011
Z Přerova přes Svatý kopeček, Olomouc zpátky do Přerova na mapě

Příspěvky z okolí Z Přerova přes Svatý kopeček, Olomouc zpátky do Přerova

Z Plzně opět na Moravu - nejen přes rozhledny a minipivovary
Protože se nám při podzimní dovolené zalíbilo navštěvovat na trase rozhledny a zpestřovat si to ochutnáváním piv z minipivovarů, tak…
Je to již více jak 30 let co jsem v Přerově působil jako student Střední…
Rozcestí turistických cest Za mlýnem, místně známé též U labutě se nacház…
Hradby města Přerov a pod nimi socha Neptuna.  Hradby obklopují Ho…
Je před námi prodloužený víkend. Ota má v sobotu v Přerově školní sraz po mnoha a mnoha letech. Hlásí ještě pěkné počasí, tak …
Čtvrtek 23. – neděle 26. 6. 2022 Ve středu odpoledne jsme dorazili do…
Čtvrtek 21. 10. 2021 – pondělí 25. 10. 2021Po týdenním cestování jsme včera dorazili konečně do tepla. Ne že by v Přerově bylo teple…
Nemá to tohle zpodobnění římského boha pramenů, jezer a moří v Přerově lehké. Ačkoliv se jedná o cenné barokní dílo z osmnáctého sto…
Středověké hradby zbudované z lomového kamene – travertinu, vznikly v dr…
Z malebného Horního náměstí v Přerově lze projít branou fortnou…
V přízemí - v přední části mnoha domů na náměstích nebo do ulice vi…
V mírně zvlněné krajině v jižní části Hané jsme navštívili Přerov - město…
Že byl Přerov jedním z center působení Jednoty Bratrské je celkem známé.…
V  roce 1903 byl v Přerově postaven jeden z prvních betonových mo…
Při našich toulkách po Olomouckém kraji jsme také navštívili měst…
Toto muzeum se nachází v Přerovském renesančním zámku. Bylo založeno roku 1888. Jeho součástí jsou hrad Helfštýn a Ornitologická…
Loňský říjen se mimořádně vyvedl a my využili každou sobotu k nějakému výletu. Na jeden dvojvýlet jsme ale museli zvolit neděli: cí…
Dobře najedení jsme hned po obědě vyrazili dál. Naše kroky vedly napříč…
Rozloha: více než 17 ha Park se rozkládá sice na východním okraji města, ale z centra je to příjemná nepříliš dlouhá procházka. Je…
Naučnou vlastivědnou stezku Přerovským luhem zřídilo město Přerov v roce…
   Je polovina března 2005, při pohledu přes okenní tabuli to vypadá na první Jarní den. Proto se ny výlet oblékáme jen nalehko, to jsme ale ne…
Jan Blahoslav byl biskup Jednoty bratrské a tehdejší významný myslitel, k…
Jak už jeho název napovídá, nachází se na výšině. V tomto případě na pah…
Renesanční zámek s nápadnou válcovou věží se nachází v Přerově v Olomouck…
Přerov leží v 22 km jihovýchodně od Olomouce na řece Bečvě, přibližně 210…
Téměř padesátitisícové město Přerov, ležící na řece Bečvě v Olomouckém kraji, bývá mnohými vnímáno převážně jako město nevábné, nezajímavé,…
Náměstí T.G.M. je pro Přerov hlavním náměstím. V jeho blízkosti se nacház…
Pokud se vydáte do Přerova, pěkným místem k procházce je městský park…
Po opětovném přejítí Bečvy přes lávku u loděnice jsme prošli pod opravenými městskými hradbami až na jejich konec, za nimi nakoukli…
Přerov leží na Severní Moravě, jihovýchodním směrem od města Olomouc. Měs…