Pec pod Sněžkou

Horské městečko vklíněné do členitého terénu východních Krkonoš. K založení města došlo zásluhou ložisek kovů, postupně zde vyrostly pece na měděných a železných rud, které se dobývaly v Obřím dole a Modrém dole. Pec pod Sněžkou je jedním z našich nejvýznamnějších středisek zimních sportů a turistiky. Poskytuje ideální podmínky především pro sjezdové lyžování. Je zde celá řada veřejných i podnikových vleků. Ze severní části města vede sedačkoná lanovka na Růžovou horu a na Sněžku.

Tipy na výlety Pec pod Sněžkou Lanovka na Sněžku / Relaxpark Chaty a chalupy Pec pod Sněžkou
Pěší trasy / Cyklotrasy / Na běžky Památky a muzea Dovolená Krkonoše

číslo 3 Bouda pod sněžkou 2,6 km
číslo 4 Vodopád Rudného potoka 4,3 km
číslo 5 Slezský dům 5,2 km
  možnost občerstvení (poněkud dražší, je to už na polské straně)
číslo 6 Sněžka 6,1 km
  nejvyšší vrchol v ČR (1603 metrů nad mořem)
číslo 7 Růžohorky 9,0 km
  další možnost občerstvení
číslo 8 Cíl cesty 12,0 km
  parkoviště v Peci pod Sněžkou
Parkoviště u přehrady v Peci pod Sněžkou

Výšlap na Sněžku po modré turistické značce patří k těm nejnáročnějším, avšak nejkrásnějším cestám na naši nejvyšší horu vysokou 1603 metrů.

Bouda v Obřím dole - možnost občerstvení

Naše putování začíná na placeném parkovišti v Peci pod Sněžkou. Kolem parkoviště vede modrá turistická značka, na kterou se napojíme a míříme mírně do kopce. Projdeme okolo dolní stanice lanovky a pokračujeme dále po modré. Cestu lemují příjemné hospůdky, kde se můžeme občerstvit, protože nás čeká pořádný krpál. Při dlouhém stoupání si můžeme odpočinout u jednoho ze šesti zastavení naučné stezky o životním cyklu smrkového lesa. Kromě překrásných výhledů cestou potkáme také vodopád Rudného potoka. Další zastávku můžeme uskutečnit ve Slezském domě nacházejícím se již na polské straně. Odtud se vydáme po červené nahoru na Sněžku, je to sice už jen kilometr, ale zabere 45 minut.
Nahoře se můžeme těšit na kapli svatého Vavřince rotundového vzezření, na občerstvení, ale především na parádní výhledy.
 Dolů sejdeme po žluté turistické značce pohodovou cestou až do Růžohorek, zde zahneme doprava na zelenou a hurá zpátky na parkoviště nebo si můžeme udělat ještě půlkilometrovou zacházku do Peckého pivovaru.

Tato trasa je dlouhá 13 kilometrů a je potřeba si na ní vyhradit celý den. Největšími lákadly jsou krásné výhledy po celou cestu a především nejvyšší hora naší vlasti. Cestou půjdeme po všech čtyřech barvách turistického značení.

Poslední aktualizace: 23.4.2020

Pec pod Sněžkou

Příspěvky z okolí Z Pece pod Sněžkou na Sněžku a zpět

Popularita horské turistiky stoupá! Užijte si i vy kempování v ČR
Zejména mladí lidé v posledních letech nemají zájem trávit dovolenou ležením na pláži. Raději se pohybují, poznávají …
Výchozím bodem je Pec pod Sněžkou. Pokud sem nepřijedete autobusem, můžete nechat auto na parkovišti v Peci a dál pokračovat po svých a nebo částečně lanovkou.Pokud zde budete ubytovaní, jistě auto zaparkujete někde u penzionu.     Podíváme se na nejvyšší horu Česka , na polské ledovcové jezero a do Obřího Dolu. Jak jsem už psala, vyrážíme z Pece pod Sněžkou. Cesta bude…
Lanové centrum, které je součástí Relaxparku se nachází na pravé straně od příjezdu na parkoviště za vodní nádrží na Úpě. Lanové centrum - "MONKEYPARK" je určen široké veřejnosti včetně dětí od výšky 140 cm Lanové…
Jdeme na nejvyšší horu naší vlasti - Sněžku. Autem jsme dojeli do Pece pod Sněžkou. Tady jsme jej zanechali na parkovišti a vzali jsme autobus na Pomezní boudy. Na Pomezních Boudách nás čekalo první občerstvení…
Auto parkujeme na velkém, placeném parkovišti v Peci pod Sněžkou (např. P3 u Kapličky). Denní sazba parkovného tu činí 125 Kč a bude nám vyúčtována až při odjezdu. Po přezutí se do trekových bot a oblečení se do z…
Z parkoviště u kapličky Panny Marie se vydáme na cca 6 km dlouhou cestu Obřím dolem k rozcestí u bývalé Obří boudy. Asfaltové silnice nás vede ke kapličce v Obřím dole, nejprve však nedaleko za infocentrem Krnapu …
Popisovat Pec pod Sněžkou jako středisko zimních sportů je nošemím dříví do lesa. V Peci pod Sněžkou se však nachází i duchovní památka, je jí kaplička Panny Marie, která byla postavena v roce 1888. Nachází se při…
Výlet na Sněžku začíná v Peci pod Sněžkou. Pakliže jedete autem můžete auto zanechat na parko…
Pec pod Sněžkou je vyhlášené Krkonošské zimní středisko.  Z Trutnova je to 24 kilometrů po silnici II.třídy číslo 296 a v Maršově odbočíme na silnici II.třídy číslo 296. My jsme trávili několik dní ve Velké Úpě, t…
V roce 1897 povodeň zničila velkou část obcí Velké Úpy a Horního Maršova. Divoká voda strhla množství domů, téměř všechny mosty i lávky a na loukách zanechala kameny a Kamenná pole. Po této…
Od parkoviště u kapličky Panny Marie v Peci pod Sněžkou se vydáme na cca 6 km dlouhou cestu Obřím dolem k rozcestí u bývalé Obří boudy. Asfaltové silnice nás vede ke kapličce v Obřím dole, nejprve však nedaleko za…
Trasa č. 21: Pec pod Sněžkou – Chata Betyna – Bouda v Obřím dole – Bouda pod Sněžkou - Kaplička Trasa začíná na parkovišti U kapličky (Pec pod Sněžkou), je dlou…
Informačního střediska Turista, kde návštěvník obdrží veškeré informace o ubytování a vyžití v Peci pod Sněžkou a Krkonoších, se nachází mezi hotelem Hořec a bývalým hotel Hradec, v blízkosti hlavního parkoviště. …
Turistický rozcestník, který se nachází v křižovatce cest nad úpským údolím, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po červeně značeném okruhu z Pece pod Sněžkou před Modrý důl, Richterovy boudy a zelený důl zpět d…
Cílem naší trasy byl okruh okolo Pece pod Sněžkou s návštěvou Temného vodopádu. Naše trasa začíná v centru obce Pec pod Sněžkou u rozcestníku Pec pod Sněžkou-Corso.Orientujeme se u rozcestníku a přejdeme Zelený p…
Z Pece pod Sněžkou na nejvyšší horu Krkonoš se nechá vyjet lanovkou. Také se nechá vyjet lanovkou pouze na Růžovou horu - tak jsme to udělali při naší návštěvě my. Ale také se nechá celou cestu jít pěšky. To jsme …
Túra začíná v Peci pod Sněžkou, kde se napojíme na zelenou turistickou značku - ta začíná za pizzerií za mostem přes potok Úpa. Po ní stoupáme prudší lesní cestou k rozcestí zhruba 1 km -…
Toho koho v Peci pod Sněžkou omrzí lyžování, nebo letní tůrky po kopcích může adrenalin vyplavit na bobové dráze, která se nachází na úbočí strmého svahu nad parkovištěm U Kapličky. Celková délka dráhy je 900 metr…
Horské městečko vklíněné do členitého terénu východních Krkonoš. K založení města došlo zásluhou ložisek kovů v blízkém okolí, která se začala těžit v 16. století. Postupně zde vyrostly…
Pec pod Sněžkou je malebným horským mestečkom na rieke Úpe, Zeleného a Lučního potoka a na svahových lúkach okolitých hôr. Je jedným z najvýznamnejších horských stredísk pre zimnú a letnú rekreáciu a cestovný ruch…
Priatelia turisti,zrejme kazdemu zname, ale predsa aspon par fotiek a postrehov...Vystup zacal z Pece pod snezkou, kde cez Ruzohurky (kde maju vyborneho Krakonosa) dostali este cez snehove jazyky az na najvyssi ko…
Hlavní turistický rozcestník, který se nachází u hotelu Corso, ukazuje turistům cestu do čtyř směrů. Po červeně značeném okruhu z Pece pod Sněžkou před Modrý důl, Richterovy boudy a zelený důl zpět do Pece pod Sněžkou. Po značce zelené ve směru Špindlerův Mlýn, Na Pláni, Klínovka, Chalupa Na Rozcestí, Pec pod Sněžkou - Pod Větrníkem, Růžohorky, Spálená Mlýn, Horní Maršov. Po zn…
Krkonoše - naše nejvyšší hory jsme navštívili po letech.Východiskem našich výletů byla Pec pod Sněžkou.Na první "aklimatizační vejšlap" jsme zvolili údolí říčky Úpy a Žlebského potoka. U centrálního rozcestníku P…
Cílem našeho okruhu je Liščí vodopád a Richtrovy boudy.Traverzem přes Široký hřbet a sestupem do Modrého dolu se vrátíme do Pece pod Sněžkou. Naše trasa začíná v centru obce u rozcestníku Pec pod Sněžkou - Corso.…
Na naší nejvyšší horu můžeme pěšky přijít z několika směrů, od západu ze Špindlerova Mlýna a Špindlerovky, od východu z Malé Úpy a od jihu z Pece pod Sněžkou. A právě z Pece se nabízí i využít svezení lanovou dráh…
Informační středisko Veselý výlet, ve kterém návštěvník obdrží veškeré informace o Peci pod Sněžkou a Krkonoších, se nachází v Peci pod Sněžkou čp. 196 při pravé straně silnice, cca 100 metrů před městským úřadem.…
Naplánoval som si výlet pod Sněžku na Růžovu horu a ďalej po žltej turistickej značke na Portašky, sútok Úp a Temným dolem do Horního Maršova. Do Pece pod Snežkou som docestoval ráno autobusom. Napriek tomu, že bo…
Všechno začalo tím, že nám jednou na jaře zavolala Líba, přítelova sestra, že na Slevomatu je skvělá nabídka na ubytování v Krkonoších, konkrétně v Peci pod Sněžkou. Zda nechceme jet s nimi. Termín počátek července nám vyhovoval, takže bylo domluveno, pojedeme do Krkonoš. Bylo nám jasné, že nepojedeme kvůli třem dnům rovnou tam a hned zase zpátky, že se cestou ještě někde…
Velká Úpa ve východních Krkonoších se stala na několik dní místem, ze kterého jsme podnikali výlety v této oblasti. Jednou z možností, kterou jsme chtěli využít, byl i výlet na Sněžku. V 78…