Bludov

více o Bludov

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Bludov
Články redakce vybrat: vše / nic

Z Bludova přes rozhledny Brusná a Háj do Šumperka

číslo 1 Bludov – žel. stanice Šotolina 0,0 km
  Z nádraží se vyráží hned do kopce, dokonce i po schodech. Když se vyjde z lesa, rozhledna už je na louce vidět. Značka až k ní sice nevede – vede po cestě kousek pod rozhlednou, ale minout ji v žádném případě nemůžete. Souběžně se žlutou vede i trasa naučné stezky Bludovská stráň.
číslo 2 Rozhledna Brusná (364 m.n.m.) Šotolina 0,5 km
  Od rozhledny se pokračuje z kopečka, prakticky v přímém směru.
číslo 3 Socha Panny Marie Lurdské Asfalt 1,1 km
  U hezké sošky z r. 1896, která si částečně zachovala svoji barevnost, scházíme do obce Bludov na hlavní silnici, po které pokračujeme, ale jen kousek.
číslo 4 Bludov – odbočka Asfalt 1,2 km
  Po hlavní silnici dlouho nejdeme. Ulicí 8. května odbočujeme vpravo a dál sledujeme žlutou značku i naučnou stezku.
číslo 5 U zámecké zahrady Asfalt 1,8 km
  Vlevo máme zámeckou zahradu. Žlutá značka s naučnou trasou odbočují vpravo. My se vracíme za chvíli zpátky na hlavní silnici, odkud již vidíme zámek.
číslo 6 Bludov – zámek, bus Asfalt 2,0 km
  Na hlavní třídě se napojujeme na červenou turistickou značku. Prohlídneme si zámek (bohužel jen zvenku), opatrně přejdeme přes další hlavní silnici a pokračujeme po červené vzhůru obcí.
číslo 7 Kostel sv. Jiří Asfalt 2,6 km
  Naproti kostelu je i informační centrum. My pokračujeme stále vzhůru až na konec obce. Cestou si prohlížíme řady hezkých roubenek i zajímavé zděné statky z 2. pol. 18. a z počátku 19. století.
číslo 8 Zastávka autobusu Bludov – konečná Šotolina 4,0 km
  Po široké lesní cestě pokračujeme stále vzhůru.
číslo 9 U kostelíčka Šotolina 5,5 km
  Najednou se ocítáme uprostřed lesa, kde na pasece je kostel Božího těla s křížovou cestou a s kapličkou u pramene. Něco takového jsme zdaleka nečekali. Zde je i rozcestí turistických tras. Po žluté se nechá dojít rovnu do Šumperka. I když počasí k výstupu na rozhlednu není nejlepší, začíná pršet, my pokračujeme do poměrně prudkého kopce k rozhledně. Tento úsek je fakt na kole nesjízdný.
číslo 10 Rozhledna Háj (631 m.n.m.) Šotolina 6,7 km
  Z rozhledny Háj (https://www.turistika.cz/vylety/rozhledna-haj-nad-sumperkem/detail) pokračujeme z prudkého kopce směr Šumperk.
číslo 11 Rozcestí Červený kříž – sedlo Šotolina 7,3 km
  Z rozcestí pokračujeme po žluté až do Šumperka
číslo 12 Šumperk - Bludovská Asfalt 9,1 km
  Jsme ve městě. Pokračujeme po žluté a nyní i modré do centra.
číslo 13 Šumperk – centrum Asfalt 10,1 km
  Došli jsme na náměstí s nádhernou radnicí a Radniční ulicí odbočujeme mimo žlutou turistickou značku ke kostelu Zvěstování Panny Marie. Nechá se však pokračovat i po žluté značce. Ta vede až k nádraží.
číslo 14 Křižovatka Krátká ulice – Hlavní třída Asfalt 10,3 km
  Od kostela odcházíme obloukem do Krátké ulice na Hlavní třídu. Je Velikonoční pondělí a tady je všude vše zavřeno. Téměř ani lidi nepotkáváme. Doufáme, že na Hlavní třídě bude otevřena nějaká restaurace. Máme hlad.
číslo 15 Náměstí Svobody Asfalt 10,8 km
  Hladoví odbočujeme do ulice 17. listopadu a k nádraží.
číslo 16 Šumperk – nádraží 11,3 km
  Jsme na nádraží, kde vidíme nějaký kiosek s výčepem. Raději už nikam nejdeme, najíme se z vlastních zásob a čekáme na vlak.

Naši dovolenou jsme si zpestřili pěkným výletem. Zhruba 12 km dlouhá pěší trasa mezi dvěma železničními zastávkami Bludovem a Šumperkem, která je zpestřena výstupem na dvě rozhledny s celkovým převýšením cca 450 metrů. Vzhledem k převýšení to není zrovna ideální cyklotrasa, ale i na kole by se většina trasy nechala zvládnout. I když téměř začátek začíná cestou do schodů. A to nemluvím o schodech na rozhlednu. Svačinu si vezměte s sebou, na trase těžko něco pořídíte. V neděli a ve svátek nepořídíte nic asi ani v Šumperku.

Poslední aktualizace: 11.7.2017

Bludov

Příspěvky v okolí Z Bludova přes rozhledny Brusná a Háj do Šumperka

Naučná stezka Bludovská stráň má v podstatě tři místa, kde se dá na stezku nastoupit, první a výchozí místo stezky je na parkovišti u zámku, kde návštěvník může nechat auto, přímo u zámku je i autobusová zastávka což naznačuje další možnost, další nástupní místo je u vlakového nádraží, takže i vlakem, třetí místo je u křižovatky na dolním konci, výpadovky na Postřelmov a…
Z dotací Evropské unie se dá zaplatit leccos, leckdy ovšem název projektu je tak krkolomný (aby dotační úředník neprozřel, jaká kulišárna se na něho chystá). Když tedy v rámci projektu Dětských naučných stezek má vzniknout na vrcholu Brousné, 364 m n.m. objekt původně zvaný: Místo setkávání občanů, nebo též Altánek s vyhlídkou, nověji Odpočinkové posezení – jde z toho všeho…
Do Bludova, k dolnímu konci – autem, vlakem, autobusem, pěšky či na kole. Možností je nepřeberně, nicméně minimálně posledních pár stovek metrů vlastními silami. Kdo přesně neví kde to je…
Meandry Desné jsou významným krajinným prvkem dolního toku řeky. Úsek řeky zhruba v území katastru Dolních Studének od čističky odpadních vod u Šumperka k jezu před Sudkovem. Patrně nejzachovalejší a nejvyvinut…
Městečko a radioaktivní sirné lázně Bludov jsou 4,5 km jz. od Šumperka. V Městečku je barokní zámek a severně zbytky hradu pod kterým je tzv. Horní dvůr s bývalým „zámečkem", gotický kostel a pozdně barokní kostelí…
Vlastně to ani pořádný kopec není, spíš spojovací hřebínek od výběžku Chocholíku k vrchu Brusná který uzavírá a odděluje Šumperskou kotlinu od Mohelnické brázdy. Ani se nejedná o oficiální název, je to spíš hovoro…
Městečko Bludov najdeme na Severní Moravě, jihozápadně od města Šumperk. Městem prochází silniční tah z Hrubého Jeseníku do Olomouce. Město se rozkládá mezi toky řek Moravy a Desné. Bludov…
Zámek Bludov se nachází na Šumpersku v Olomouckém kraji. Patrová trojkřídlá zámecká budova obklopuje nádvoří, východní část se otvírá do parku. Na jižním a severním konci průčelního křídla jsou …
Obec Brníčko najdete 9 km severovýchodně od Zábřeha v Úsovské vrchovině, při silnici ze Zábřeha do Rýmařova. Pří přijíždění do Dolního Brníčka je po pravé straně vidět hradní vršek se zříceninou hradu. Vede k němu …
Šumperk leží na Severní Moravě, severozápadním směrem od města Olomouc. Město se rozkládá u západního okraje Hrubého Jeseníku a na pravém břehu řeky Desná. Šumperk je označován jako vstupní…
Velké Losiny jsou podhorskou rekreační a lázeňskou obcí a najdeme ji severním směrem od města Šumperku. Obec je známá nejenom díky lázním, ale také díky zdejšímu zámku, ve kterém probíhaly č…
Jedeme do Velkých Losin podívat se na ruční výrobu papíru. Jedema vlakem do Šumperka  a dále vlakem  do Velkých Losin . Velké Losiny leží severně od Šumperka. První papírny vybudoval Jan  mladší ze Žerotína v lete…
Nevelké zříceniny hradu Rabštejn se ukrývají v lesích nad obcí Bedřichov na Šumpersku v Olomouckém kraji. Hrad se skládal z Předhradí a vlastního hradu mezi dvěma skalními bloky. Z hradu se…
Rešovské vodopády je národní přírodní památka a najdeme ji západním směrem od obce Rešov a na toku říčky Huntavy. Přírodní památka je součástí přírodního parku Sovinecko. Severovýchodním…
Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně. Instalovaný výkon elektrárny je 650 MW. Horní nádrž je spojena s dolní nádrží (800 m.n.m.) dvěma tunely o průměru 3m. V době největších povodní zadržela přehrada 2 0…
Hrad Sovinec a stejnojmenné městečko se nacházejí 13 km jižně od Rýmařova na okraji masivu Nízkého Jeseníku v Andělskohorské vrchovině, která nese podle hradu název Sovinecká vrchovina.Hrad byl založen bratry Pavl…
Hrad Bouzov na Olomoucku je typickým romantickým sídlem se všemi znaky adaptace z konce 19. století, zvýrazněné cimbuřím, arkýři, střílnami, bezpočtem věží a bašt, parkem a dvěma dlouhými mosty, které se klenou na…
Nejvyšší hora Moravy v masivu Hrubého Jeseníku, nadmořská výška 1491 metrů.
Jedeme autem na Hvězdu, buď z Karlové Studánky nebo z Malé Morávky. My jsme parkovali na placeném parkovišti za 70 Kč (rok 2009),které bylo 27.9.2009 den před stát.svátkem totálně narvané a…
Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol Moravy určitě upoutá svou výškou (1492 m) a možnostmi vyžití, hlavně sportovními. Poskytuje podmínky pro pěší turistiku, sjezdové a běžecké lyžovaní. Z vrcholu je výhled na Rychlebské hory, kralický sněžník a další. Výstup na vrchol je velmi jednoduchý, vede na něj asfaltová cesta. Výstup můžete zahájit např. na Ovčárně, kde vás doveze autobus, a nebo na Hvězdě u Karlovy Studánky, pokud…
Praděd (1491,3m n.m.) je pátá nejvyšší hora České republiky a zároveň nejvyšší hora Moravy a tím pádem i Jeseníků. Rozkládá se  na staré zemské hranici Moravy a Slezska. Je zde jedno z nejchladnějších podnebí v republice  s průměrnou roční teplotou kolem 1°C. Na severním úbočí hory mužete spatřit skalní útvar tzv. mrazivých srubů pojmenovaný Tabulové skály. Na vrcholu hory se…
Na nejfrekventovanější části hlavní hřebenové trasy Jeseníků, mezi Červenohorským sedlem a nejvyšší horou Moravy - Pradědem, leží na svahu Malého Děda v nadmořské výšce 1304 m.n.m jeden z…
Bílá Opava je říčka pramenící pod vrcholkem Praděd a tvoří přítok Střední Opavy. Tok říčky a její okolí je součástí přírodní rezervace Praděd. Mezi Ovčárnou a Karlovou Studánkou vytvořila říčka ve skalním podloží …
Cílem našeho výšlapu a cílem nádherných výhledů je jeden z dominantních vrcholů Jeseníků - Keprník, 1422 m. Jdeme na celkem lehkou pěší tůru z Červenohorského sedla na Keprník. U hotelu v Červe…
Karlova Studánka leží severozápadním směrem od města Bruntál a tvoří vstupní bránu na vrchol Praděd ( 1492 m.n.m.), který se zvedá západním směrem nad obcí a je nejvýše položeným místem pohoří Jeseník. Karlova Studánka je jednak vyhledávanou rekreační oblastí a jednak světoznámými lázněmi, a to především pro léčbu dýchacího ústrojí. Obcí protéká říčka Bílá Opava. Karlova Studánka je nejvýše položenou obcí bruntálského re…
Středně naročný výstup podél Bílé Opavy zahájíme a ukončíme v Karlově Studánce. Na jaře bývají vodopády po jarním tání nejkrásnější, ale cesta může být mokrá a na vrcholku trasy, U Barborky, může být i sníh. V lét…
Tato hora s nadmořskou výškou 1424 m leží na hranici Čech, Moravy a Polska a je dominantou krajiny. Z horského masívu odtékají řeky do třech evropských moří - Morava přes Dunaj do Černého Moře,…
Jeskyně na Pomezí je vyhledávaným turistickým cílem lázeňské oblasti Jeseník. Jeskyni najdeme severozápadním směrem od města Jeseník a v chráněné krajinné oblasti Jeseníky. Jeskyně je…
Velké a malé Mechové jezírko jsou rašelinná jezírka v SPR Rejvíz - 1,2 km jz. od vsi Rejvízu. Jsou centrem velkého vrchovištního rašeliniště v povodí Černé Opavy. Plocha velkého jezírka je 1 692 m2, hloubka 2-3 …
Olomouc leží na Severní Moravě, jihozápadním směrem od Ostravy. Olomouc je nejvýznamnější historické město na Moravě ležící na soutoku řeky Moravy a Bystřice. Město je centrem oblasti zvané…