Uhelná stezka Lovečkovice

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Minimuzeum Lovečkovice Šotolina 0,0 km
číslo 2 Víťova rozhledna Šotolina 4,3 km

Nádherná zvlněná krajina Českého středohoří v okolí Lovečkovic byla v minulosti také místem, kde se dolovalo hnědé uhlí.
Zapomenutou historii dolování připomíná nově vybudovaná naučná stezka.
Trasa stezky začíná v Lovečkovicích u bývalé budovy nádraží, v které je dnes minimuzeum zaniklé trati Velké Březno – Lovečkovice – Verneřice.
Trasa je značená žlutou značkou a končí na Víťově rozhledně.
Na stezce je 8 panelů, které připomínají, jak se zde kdysi žilo, jak a kde se tu těžilo hnědé uhlí a seznamují nás s místní flórou a faunou.

Poslední aktualizace: 22.7.2023
Uhelná stezka Lovečkovice na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Uhelná stezka Lovečkovice

Putování po bývalé železniční trati ve východní části Českého středohoří.
Východní část Českého středohoří je krásná část naší země, ovšem ne tak…
V bývalé železniční zastávce Lovečkovice na zrušené tra…
Levín leží v Západních Čechách, severozápadním směrem od města Litoměřice…
Středa 21. 6. 2023 Až za svítání ná…
Na nejvyšší vrch Verneřické pahorkatiny jsme se…
Na vrcholu kopce nad jihozápadním okrajem Levína v Českém středohoří se dochovaly pozůstatky hradu z přelomu 13. a 14. století. Ze zbytků zdiva hradu byla v roce 1691 postavena…
Na krásné vyhlídkové místo se zajímavou stavbou jsme se vypravili z…
Hezká zastřešená studánka s lavičkou je na severním svahu hory Sedlo. Je…
Křížové kameny jsou středověké kamenné památky, které stojí na místě nějaké tragické události. Patří mezi drobné památky, které…
Výstup na poslední vrchol z mého plánu zdolat všechny sedmistovkové  vrcholy Českého středohoří. Jde o čtvrtý nejvyšší vrchol. …
Zdaleka viditelná dominanta východní části Českého stře…
Vrchol Sedlo (726 m. n. m.) je nejvyšší vrchol Českého středohoří na prav…
Mohutný zalesněný hřeben - nejvyšší hora Verneřického středohoří, který se nachází severovýchodně od Litoměřic. Na hřebenu je několik pěkných…
Víťovu rozhlednu nalezneme nedaleko obce Náčkovice, tyčí se v nadmořské výšce 616 m.n.m a z jejího Ochozu se nám naskytne krásný…
Rozhledna se nachází na bezejmenném kopci nedaleko Náčkovic u…
Zřícenina zvonice.
Na okraji vesničky Mukařov, v areálu neudržovaného hřbitova stojí torzo…
Tato ves vznikla někdy počátkem 12. století. Nachází se v klínu kop…
Nevelká zřícenina hradu Kalich stojí na stejnojmenném skalnatém vrchu nad…
Jedeme autem z Teplice do Zubrnic. Parkujeme na kraji obce na vyhrazeném parkovišti. Železniční muzeum: natáčeli se zde Páni kluci a…
Pravděpodobně některým začalo po přečtení nadpisu vrtat hlavou, co to v…