Tipy a novinky Chaty a chalupy ChrudimChaty a chalupy  Mapa Chrudim a okolí

Chrudim je druhé největší město Pardubického kraje s přibližně 23. tis. obyvateli. Chrudim je historické město, protéká zde řeka Chrudimka. Jižně od Chrudimi se rozkládá chráněná krajinná oblast Železné Hory.

Turistická oblast: Chrudimsko - Hlinecko

Trasy Chrudim a okolí (50)
Českomoravská vrchovina

číslo 9 8. jamka 3,2 km
číslo 10 9. jamka 3,4 km
číslo 11 klubovna občerstvení 4,0 km

Zaznamenaná trasa pěkného hřiště na Českomoravské vrchovině ve výšce cca 700 m nad mořem.

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 8.8.2012
Autor: milousz

Svratouch

Příspěvky z okolí Svratka

Svratka - golfové hřiště
Krásné horské devítijamkové hřiště. Klubovna je malá, ale občerstvení zde dostanete a posezení je také pro dost lidí. Blízko je hotel, kde je možno se ubytovat a stravovat se. Odpaliště je dost daleko, ale cesto…
Informační centrum města Svratky je nově umístěno v přízemí budovy Městského úřadu na ulici Palackého 30. tel.: 564 034 240 Otevírací doba: nyní: Po-Pá 9-12.30 / 13.30-16 Informační centrum města Svratky Vám nabízí: informace o Svratce (jak historické, tak i z dnešní doby, informace o akcích) mapy (cyklistické, turistické) informační materiál, informační knihy a brožury o Svratce pohledy turistické známky mapu mě…
Půjdete-li ze Svratky po červené značce kolem golfového hřiště k zámečku Karlštejn, potkáte po výstupu na kopec vysoký dřevěný kříž s ukřižovaným Kristem. Je viditelný z velké dálky. Kolem kříže prochází trasa popsaná na https://www.turistika.cz/trasy/okruh-po-skalnatych-vrcholech-nad-svratkou .
Zámek Karlštejn stojí na kopci poblíž města Svratky na Chrudimsku v Pardubickém kraji. Zámek je patrová budova krytá mansardovou střechou. Zámek je označován za ?střechu Evropy?, stojí totiž na hlavním evropském…
Tato okružní trasa vás provede přes nejznámější a nejvyšší skalnaté vrcholy Žďárských vrchů. Začíná ve Svratce na Náměstí 9. května (Bod trasy – dále BT – 1, foto 1 – kašna se sochou houbaře)…
Nachází se na náměstí u parkoviště. Prochází tudy červeně a žlutě značená turistická cesta. Červená vede jedním směrem přírodním parkem Kameničky přes Chlumětín do Kameniček, druhým pak na Karlštejn, Pustou Rybnou, Lucký vrch a do Poličky. Žlutá značka vede na Svratouch, rozcestí Pod Borovinou a do Čachova na nádraží. Opačně pak Moravskou Svratkou, Křižáneckým polesím na Devět skal a do Fryšavy.…
Celodenní výlet lesy Žďárských vrchů s množstvím vrcholových skal. Na mnohých (Perničky, Čtyři Palice, Devět skal, Pasecká skála) vrcholová vyhlídka s rozhledem do tohoto krásného koutu Českomoravské vrchoviny.V l…
Rozcestí leží přímo u zámečku Karlštejn (viz https://www.turistika.cz/mista/karlstejn--1 ). Přichází sem červená značka z Krouny, Kameniček a Svratky a modrá značka z Čachnova. Obě značky pokračují společně ke Knížecí studánce, odkud vede červená značka do Poličky, modrá přes Zkamenělý zámek, Čtyři palice a Křižánky na Devět skal, do Herálce a Hlinska. Místem prochází trasa popsaná na https://www.turistika.cz/trasy/okru…
Při potoku Řivnáč se nachází skupina starobylých roubených stavení, které se uchovaly téměř v nezměněné podobě do dnešních dnů. Této části města se říká dodnes Račana, podle množství rak…
Svratka leží ve Východních Čechách, severovýchodním směrem od Ždáru nad Sázavou. Město se rozkládá u severního okraje chráněné krajinné oblasti Ždárské vrchy a převážně na levém břehu ře…
Jednoznačnou dominantou městečka Svratka, ležícího přímo na historické česko-moravské hranici a v okrese Žďár nad Sázavou, je barokní farní kostel sv. Jana Křtitele. Zřejmě ani všichni místní, kterých je téměř pat…
Svým způsobem nejstarší a nejzajímavější památkou městečka Svratka, nacházejícího se v oblasti Českomoravské vrchoviny, je jistě zdejší samostatně stojící zvonice. V budovách kostela sv. Jana Křtitele nebo místní fary by …
Zámecká studánka sloužila v dávných dobách jako zdroj pitné vody pro Lovecký zámeček Karlštějn a okolní stavení v obdobích sucha, kdy jejich studny vyschly. Postupem času byla opuštěna a zanesena. V roce 2001 byla…
První objekt zde byl postaven v románském slohu ve 13. století, první zmínka o kostele je z roku 1350. Později byl několikráte přestavován. Dnešní podobu má ze 70. let 18. století. Vedl…
Ze Svratky vyrazíme po silnici směrem na Herálec, dále pokračujeme na Kocandu a kousek za osadou sejdeme ze silnice do lesa, jdeme po zelené…
Zastřešená a upravovaná studánka leží v těsné blízkosti lesní cesty pod zámkem Karlštejn. Nedaleko ní je další studánka, tzv. Knížecí. Místem prochází trasa popsaná na https://www.turistika.cz/trasy/okruh-po-skalnatych-vrcholech-nad-svratkou .
Nachází se severovýchodně od obce Svratouch na okraji rekreačního areálu Borovina. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta. Jedním směrem vede k železniční stanici Čachnov. Opačně pak do Svratouchu, dále do Svratky a končí na Fryšavě. Turistická mapa KČT 1:50 000 č.48 Žďárské vrchy/A3
Jedná se o skalní útvar na vrcholu kopce. Má rozlohu cca 40 x 16 metr. Je tvořen hrubozrnnými ortorulami a vznikl ve starších čtvrtohorách mrazovým zvětráváním okolních méně odolných hornin. Skalní…
Rozcestí leží v lese nedaleko Knížecí studánky pod zámkem Karlštejn. Červená značka odtud vede přes Rybenské Perničky do Poličky, modrá přes Zkamenělý zámek, Čtyři palice a Křižánky na Devět skal, do Herálce a Hlinska. Opačným směrem jdou společně ke Karlštejnu, odkud pokračuje červená značka do Svratky, Kameniček a Krouny, modrá do Čachnova. Místem prochází trasa popsaná na https://www.turistika.cz/trasy/okruh-po-skaln…
Směrníky tohoto lesního rozcestí ukazují průběh zelené značky západním směrem do Herálce, na Žákovu horu a do Fryšavy, východním směrem na Křižánky. Žlutá značka vede jižním směrem na Devět skal a dále do Fryšavy, Medlova a Kadova, severním směrem do Svratky, Svratouchu a Čachnova. Místem prochází trasa popsaná na https://www.turistika.cz/trasy/okruh-po-skalnatych-vrcholech-nad-svratkou.
Obec Křižánky se nachází na hlavní komunikaci mezi Novým Městem na Moravě a Svratkou. Leží v údolí řeky Svratky (zde spíše říčky), 3 km severovýchodně od Devíti skal (836 m). Svratka zde tvoř…
Autem jsme dojeli do obce Křižánky a odtud pěšky po značených trasách Křižánky - Devět skal - Lisovská skála - Malínská skála - Milovský rybník - Čtyři palice a zpět do Křižánek. Trasu jsme zvládli cca za 6 hodin …
Skalní útvar pod vrcholem kopce. Na horní skalnaté plošině je vyhlídka směrem na Křižánky. Zdejší skály jsou tvořeny rulami a byly obnaženy ve starších čtvrtohorách mrazovým zvětráváním okolních méně odolných hornin. Skalní bloky jsou zde vysoké až 25 metrů. Zajímavostí jsou skalní mísy na plošinách, tzv. „perničky“. Coby malý kluk jsem myslel, že tento název vznikl kvůli podobnosti vrcholových skal perníčkům, je to vša…
   Pokud se vydáme z obce Křižánky po modré turistické značce na nejvyšší bod Žďárských vrchů - Devět skal - dostaneme se přibližně po 2 km chůze napřed po asfaltové silničce a kratším stoupáním po lesní cestě na …
   Jeden ze svých "manželských úletů" jsem si naplánoval i na naši mini dovolenou v Poličce. Negdo má rád vdolky a já zas všelijaké  cérčiska, ale nejvíc néé ty dvúnohé a mladé, ale ty o moc starší a co už sa vůbe…
Devět skal.
Při našem cyklistickém výletu jsme navštívili také Devět skal. Až pod vrchol jsme po žluté turistické dojeli na kolech. Devět skal je sovu nadmořskou výškou…
Výchozím místem je obec Křižánky, odkud půjdeme po modré turistické značce. Turistický směrovník se nachází u autobusové zastávky. Turistická vývěsní mapa je umístěna před obecním úřadem. Je možné také zaparkovat …
   Mezi nejoblíbenější a nejvyhledávanější Skály Žďárských vrchů zcela určitě patří Malínské Skály, nacházející se při červené turistické značce asi 1 km od Dráteníček. Rulové skalní útvary tu tvoří velmi družné s…
 Milovský rybník byl založen v roce 1610 Vilémem Dubským z Třebomyslic na okraji malé osady Milovy. Dnes má rozlohu 6,5 ha a jeho největší hloubka dosahuje 4 m. Rybník má travnatý břeh a pícčité dno. Koupání je mo…
Nachází se v malé obci s roztroušenými domky pod skalním masivem Dráteniček. Vznikla v roce 1990, kdy zde začaly znovu obnovovat drobné živnosti. Jednou z nich byla i originální pražírna kávy p…