Travel blog Žiju Lípou Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Česká Lípa

Česká Lípa má přibližně 37tis. obyvatel. Rozkládá se mezi Lužickými horami a CHKO Kokořínsko. Česká Lípa byla vystavěna u vodního hradu Lipý u brodu přes řeku Ploučnici. Za zakladatele je považován rod Ronovců, především Jindřich z Lipé.

TIP: / /
  Tipy na výlet (212)
   Trasy Česká Lípa a okolí (98)
> Do přírody   > Na kole   > S dětmi
> Cyklotrasy   > In-line brusle   > Pěší trasy

Děčínsko a Lužické hory
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Děčínsko a Lužické hory

Svor - Rousínov - Nová Huť - Tolštejn - Jiřetín pod Jedlovou

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Svor - Rousínov 0,0 km

Ve Svoru se napojíme v první zatáčce na červenou značku, nepokračujeme dále k rozcestníku ale dáme se odbočkou vpravo, podél potoka, cesta nás vyvádí ze Svoru, ostře zatočíme vlevo a pokračujeme po cestě, směr podchod a bývalé koupaliště. Za podchodem procházíme pěšinkou, která nás vyvádí na stráň a odsud pokračujeme až k vozovce, zde se přechází přímo v zatáčce, místo je dost nepřehledné.Pokračujeme cestičkou nad tratí, která nás po louce svádí až k silnici v Rousínovou, zde opustíme červenou značku

číslo 2 Rousínov - Nová Huť 1,3 km

vydáme se doleva po značce zelené. Na rozcestí se dáme vpravo přes mostek a pokračujeme doprava, zde se nevydáme po štěrkové cestě doleva ale vpravo lesní cestou, odsud pokračujeme stále po lesní cestě, až se cca po 1,5km napojíme na štěrkovou cestu vedoucí lesem, která nás dovede až k hlavní silnici, kousek od Nové Hutě. Podél silnice se dostaneme až k rozcestníku

číslo 3 Nová Huť - rozcestník u ŽST Jedlová 4,5 km

odsud pokračujeme po zelené značce, vyvádí nás podél stromů až do lesa, a pokračujeme lesní cestou po cca2 kilometrů, míjíme odbočku na Vranní skálu a pokračujeme dalších zhruba 0,5km až se vynoříme z lesa kousek od nádraží Jedlová.

číslo 4 ŽST Jedlová - Tolštejn 6,3 km

Vydáme se širokou cestou vpravo a pokračujeme až rozcestníku Tolštejnská cesta, od něj se vydáme po kamenité cestě, stoupáme až na rozcestí s odbočkou na Jedlovou, vydáme se vpravo po cestě lemované stromy a po několika stech metrech se před námi objevuje skalní masiv se zříceninou Tolštejna, už zbývá jen se vydat vzhůru, v restauraci zakoupíme vstupenku(15kč) a můžeme se vydat vzhůru na vyhlídku. Nabízí se nádherný výhled na Lužické hory, Horní Lužici, Žitavské hory.....

číslo 5 Tolštejn -rozcestník U Ranče 8,0 km

Pod zříceninou se vydáme od rozcestníku po červené, vystoupáme k lesu nad domky a pokračujeme lesem až k rozcestníku U Ranče

číslo 6 rozcestník U Ranče - Křížová Hora - Jiřetín pod Jedlovou 8,8 km

opustíme červenou a pokračujeme po zelené značce k Jiřetínu pod jedlovou, cesta vede po lesní cestě, přejdeme sjezdovku , mineme zde i rozcestník a pokračujeme dále po lesní cestě vpravo, cca po 1km přicházíme zezadu ke Křížové hoře. Odsud prudce svažujeme dolů a dojdeme až na náměstí v Jiřetíně pod Jedlovou

číslo 7 Jiřetín pod Jedlovou 11,1 km

v Jiřetíně můžete též navštívit muzejní štolu, či pokračovat po zelené značce směr nádraží a při hlavní silnici odbočit doprava a dojít třeba až na Kozí farmu - Žofín(značeno)

Fotografie (52)  • Foto: Salwin

Jedna z dalších tras, která vede krásnou přírodou Lužických hor. Cestou navštívíme zříceninu hradu Tolštejn(670m.n.m.)již z první poloviny 14.století, který byl zbudován na obranu cesty z Čech do Lužice.Odbočit můžete též na Vrch Jedlová hora (774m.n.m.) a podívat se na Lužické hory z tamní rozhledny, cestou jdeme též přes Křížovou horu(563m.n.m.) s křížovou cestou.

Poslední aktualizace: 17.6.2010
Autor: Salwin

Svor

Příspěvky z okolí Svor - Rousínov - Nová Huť - Tolštejn - Jiřetín pod Jedlovou

Lužické hory - 32 km
Popis trasy naleznete na adrese:http://ondra-pdvyv.wz.cz/odkazy/XVI-S.htm Další trasy naleznete také nahttp://ondra-pdvyv.wz.cz Zajímavé informace k trase najdete v Průvodci k průvodci III:http://ondra-pdvyv.wz.…
Obec Svor se nachází na jižním okraji Lužických hor, v nehlubokém údolí, kterým protéká Boberský potok a jako tajemný horský strážce se nad zmiňovanou obcí tyčí dominantní kužel hory Klíč ( 759m.nm.), čtvrté nejvy…
Zvonu se vydáme do Lužických hor abychom se prošli krajem plným krásných lesů a v současnosti běžkařských stop. Uvidíme zříceninu Hradu Milštejn ze 13.století, ze které dnes zůstal skalní masiv a zbytek obvodových…
Další velmi příjemná trasa Lužickými horami, z obce Svor  přes přírodní rezervaci Klíč(749m.nm.) až do nedalekého Nového Boru, kde můžete navštívit třeba Sklářské muzeum.Již při samotném procházení Svorem Vás zauj…
Rekreační obec pod vrcholem Klíče, severovýchodně od Nového Boru, je poprvé připomínána roku 1502. V listině z roku 1555 je uváděna jako Rykrštorf, což nejspíše připomíná…
Trasa našeho dnešního výletu začíná na nádraží ve Svoru, nacházejícího se na trati Česká Lípa - Jedlová. Velká, nevábně vyhlížející budova nádraží, už těžko u někoho vzbuzuje pocity, že kdysi tu bývala rušná želez…
Další z příjemných tras v Lužických hor, která nás zavede z obce Svor do Rousínova odkud se po silnici vedoucí lesem dostaneme až na okraj Cvikova a zkratkou přes les do jeho centra.Odsud se po té vydáme do Nového Boru, nejprve při silnici a po té už jen krásnou zdejší přírodou, odměnou nám závěrem bude výhled ze skal nedaleko Novoborského lesního hřbitova
Vyrazil jsem si do Lužických hor ,kousek od Cvikova.Tam je několik zajímavých pískovcových skal.Mezi ně patří i Rousínovské skály,které jsou téměř neznámé. Nedaleko Cvikova ,směrem na horskou vesničku Rousínov ,se nad údolím Rousínovského potoka zvedá vyrazný vrch Pařez .Na jižní straně z něj vybíhá skalnatý hřeben ,vklíněný mezi Rousínovský a Kohoutí potok,jehož nejvyšší část …
Malebná, převážně rekreační osada, poprvé zmiňovaná kolem roku 1600, leží v údolí Boberského potoka nedaleko Svoru. V obci jsou četné lidové stavby z první poloviny 19. století, většinou přízemní roube…
Oblast pískovcových věží mezi Novým Borem a Cvikovem je známá skalním hradem Sloup. My jsme pro své putování zvolili neméně zajímavý skalní útvar v této oblasti  - Havraní skály.Naše trasa začíná na okraji Cvikova…
Za výchozí bod našeho dnešního putování použijeme nádraží ČD ve Svoru. Nachází se na železniční trati 080, spojující Bakov nad Jizerou s Jedlovou. Svor je nevelká rekreační obec v podhůří Lužických hor, asi 4km se…
Údolí samoty se nachází asi 1,5km západně od Cvikova, nevelkého městečka v podhůří Lužických hor. Do údolí vede zelená turistická značka, na kterou se napojíme třeba na cvikovském náměstí.  Za hlavní silnici projd…
Někdo preferuje turisticky známé, frekventované cesty, zatím co jiní milovníci přírody naopak vyhledávají méně navštěvované trasy. Této druhé skupině, milující spíše samotu a ticho, ale také romantické a kouzelné přírodní scenérie a také trochu historií, mohu doporučit tento malý, nenáročný výlet. Výjdeme z malého městečka v malebném podhůří Lužických hor, z Cvikova, ležícího…
Úterý 28. 7. 2020 V noci bylo docela teplo, i když večer to tak nevypadalo. Koleno naštěstí v noci nebolelo, ale pořád mne budily nějaké nesmyslné sny. Ráno to nevypadá na pařák, i když s ním vyhrožují. Jak spíme u nějaké vodn…
Do výchozího a zároveň cílového místa do Nového Boru je velmi slušné vlakové i autobusové spojení. Já jsem využil autobusu. Za autobusovým nádražím narazíme na modrou turistickou značku, po které chvíli jdeme směrem z  centra. Po chvíli se modrá uhýbá vlevo, my však pokračujeme přímo po místní komunikaci a po chvíli narazíme na červenou turistickou značku vedoucí z centra …
Klíč (759 m) je výrazná znělcová hora, majestátně vyčnívající nad krajinou asi 1,5 km západně od Svoru a 3,5 km severně od Nového Boru. Je to jedna z nejkrásnějších a nejznámějších dominant Lužických hor, jejíž zd…
Nevim jak vy, ale já vyjel z Liberce vlakem do České Lípy, po silnici to je až nahoru přibližně 20km po cyklostezce, nebo taky 13km po silnici přes Nový Bor. Z Nového Boru to je 4km proc…
Můj zaměstnavatel usoudil, že nejlépe se svátek práce oslaví prací a tudiž jsem byl na 1.května povolán, abych přispěl k posilování ekonomického trhu. Přitom v našem dlouholetém partnerském vztahu, vládla dlouhole…
Rousínovský hrádek stával na menším Návrší, ukrytém v lese, 800m severovýchodně od Rousínova v blízkosti lesní silničky, vedoucí k Milštejnu. Z plochého okolí tu vyčnívá malá protáhlá čedičová kupa asi 450m vysoká…
0903 Cesta na Klíč Dnes plníme další odložený plán, výstup na vrch Klíč v CHKO Lužické hory. A abychom to neměli tak jednoduché, spojíme to s výšlapem po zelené přes Jedličnou, Mlýny a Kytlici abychom na Klíč vys…
Romantické Údolí samoty se nalézá při toku Dobranovského potoka mezi Cvikovem a Radvancem. Délka údolí, kterým nás spolehlivě vede zelená značka je cca 2 km. Cesta od Cvikova nejprve vede kapradím podél pole, ale …
Z vrcholové plošiny na vrcholu havraních skal ve výši 371 metrů se nám nabízí krásné výhledy do všech stran: k severu na dominantní Klíč, dále Českou skálu a Chotovický vrch, v pozadí Vlhošť, Ronov, směrem k jihu …
Výlet začínáme na náměstí v Cvikově, po překročení hlavní silnice se již ocitáme mimo lidská obydlí a vstupujeme do lesa. Cesta se postupně začíná svažovat až se ocitáme v romantickém Údolí Samoty, po levé straně …
Havraní skály tvoří skupinu sedmi pískovcových skalních věží, vyčnívajících z nevelkého, zhruba 300 m dlouhého pískovcového hřbítku, ležícího asi 1 km severně od Radvance a 2 km východně od Nového Boru. Vrcholky n…
Křížový vrch (437 m), často také označovaný jako Kalvárie, je nevelké čedičové návrší, tvořící severozápadní výběžek Zeleného vrchu asi 1,5 km severovýchodně od Cvikova. Zdejší čedič se…
Zřícenina hradu Milštejn stojí na pískovcové skále pod Suchým vrchem na Českolipsku v Libereckém kraji. Z hradu se dochoval zbytek zdi s bývalou bránou. Hradní zříceniny jsou volně přístupné. Historie Hrad založili v 1. polovině 14. století na ochranu významné Žitavské stezky Berkové z Dubé. První písemn…
Zajímavý skalní úkaz – Modlivý důl poblíž Nového Boru.               Modlivý důl se nachází poblíž Svojkova na Novoborsku. Blíže řečeno my jsme se k němu vydali tak,že jsme jeli vlakem do Nového Boru a  pak z náměstí jsme pokračovali již pěšky silnící do Sloupu, prošli okolo hradu Sloup a pokračovali dál po silnici směrem ke Svojkovu,ale k hrádku Svojkov jsme nedošli,ale zahnuli ještě před ním doleva do lesa,dle…
Nový Bor leží v Libereckém kraji, západním směrem od města Liberec. Město se rozkládá v podhůří Lužických hor. Nový Bor je město, které proslavil sklářský průmysl a ve městě je Sklářské muzeum. Nový Bor a jeho blízké okolí jsou vyhledávaným rekreačním střediskem. Od okrajových částí města se zvedají zalesněné stráně kopců. Jižním a východním směrem od města je několik rybníků…
Sloup je převážně rekreační obec, ležící v širokém údolí Dobranovského potoka na severozápadním úpatí Svojkovských vrchů, asi 3 km jihovýchodně od Nového Boru. Má asi 700 obyvatel a díky zajímavým památkám i malebnému okolí je vyhledávaným letoviskem. Dříve k ní patřila také jihozápadně ležící osada Janov, která je dnes součástí Nového Boru. Krajinu v širokém okolí kdysi…