Putování po Mur of Dinnet

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Nvštěvnické centrum Burn o'Vat Šotolina 0,0 km
  Začátek trasy je stejný pro modrou i žlutou trasu. Zpočátku se jde travnatým porostem v nízkém smíšeném lesíku
číslo 2 Rozcestí Šotolina 1,1 km
  Zde jsme odbočili na žlutou trasu k jezeru Loch Davan
číslo 3 Parkoviště Šotolina 2,8 km
  Zde je další parkoviště a výchozí cesta do oblasti jezer. Je tam i mapa oblasti. My jsme se zde vrátili zpátky na modrou, abychom pokračovali okolo jezera Loch Kinord.
číslo 4 U Loch Kinord Šotolina 3,7 km
  Zhruba někde v těchto místech jsme zahlédli prvně vodní plochu porostlou lekníny, ale jen o kousek dál byly stromy mohutně porostlé lišejníky.
číslo 5 U Loch Kinord Šotolina 5,1 km
  I zde jsme opět viděli obrovskou vodní plochu s lekníny. I když pršelo, nešlo se nezastavit a nekochat se. Byla to nádhera.
číslo 6 Křižovatka cest Šotolina 5,7 km
  Zde jsme se spojili s fialovou trasou a společně se vrátili na parkoviště k autu.
číslo 7 Cíl 6,2 km
  Cesta nám trvala necelé dvě hodiny, ale moc se nám to líbilo. Cestou jsme viděli i nádherné rozkvetlé vřesoviště. Kdyby to nebylo trochu z ruky, moc ráda bych se tam zase vrátila.

Při naší velké cestě po Anglii a Skotsku jsme navštívili tuto přírodní rezervaci, kde jsme chtěli udělat nějaký výlet. Jako výchozí místo jsme zvolili návštěvnické centrum na silnici B119, odkud vedou 4 okruhy.

My jsme si vybrali modrý okruh okolo jezera Loch Kinord, který jsme si trochu prodoužili o žlutý okruh, který vede k druhému jezeru této rezervace - k Loch Davan. Prodloužení o fialový okruh bylo sice v plánu, ale deštivé počasí nám to trochu pokazilo.

Ale i tak jsme ušli asi 7 km, poměrně po rovině, jen s malým převýšením. A zase jsme se přesvědčili o tom, že zdejší krajina je naprosto odlišná od té naší české. Ale moc se nám tu líbilo. A kdyby svítilo sluničko, bylo by určitě ještě lépe.

Poslední aktualizace: 21.6.2012
Putování po Mur of Dinnet na mapě

Příspěvky z okolí Putování po Mur of Dinnet

Mur of Dinnet
Mur of Dinnet je národní přírodní rezervace, která se nachází v západní…
Při naší velké cestě po Anglii a Skotsku jsme si chtěli udělat výlet…
Balmoral leží v nádherné oblasti Cairngormského národního parku, v jeho…
15.5. Ráno se malinko balíme, sebe do pláštěnek, protože venku prší. Je to…
Okružní trasa v národním parku Cairngorms, která i se svačinou na vrcholu…
Glenlivet je menší obec na severovýchodě Skotska. Najdete ji východně od…
Tento malý hrad, spíš opevněná věž byl postaven hrabětem z Huntly…
Zřícenina tohoto hradu se nachází nedaleko od města Dufftown – jižním…
Dufftown je město v severovýchodní části Skotska na řece Fiddich. Již ve…
Zřícenina tohoto hradu se nachází ve městě Dufftown, v těsné blízkosti…