Přes Broumovské stěny z Broumova do Bezděkova a k polickému nádraží

číslo 27 Bezděkov nad Metují, lom 17,6 km
číslo 28 Na Mýtě Asfalt 18,0 km
číslo 29 Nádraží Police nad Metují Asfalt 18,5 km

Tato trasa není okružní, je tedy vhodné se do Broumova dostat vlakem nebo autobusem, což není nejmenší problém. Proto trasu začínám i končím u vlakového nádraží (a zároveň v blízkosti autobusové zastávky). Jedná se o trasu pohodlnou, středně náročnou. Délka je zhruba 19 km. Na trase vás zaujme spousta krásných výhledů a s výjimkou okolí Slavného i naprostý klid.

Od broumovského nádraží vyrazíme po žluté značce přes nádraží autobusové a most přes Stěnavu ke křižovatce pod náměstím, kde změníme barvu značky na zelenou. Ta nás vyvede z města kolem dřevěného kostelíku Panny Marie (foto 1, viz https://www.turistika.cz/mista/broumov-dreveny-kostel-sv-panny-marie). Hned za městem projdeme po silnici kolem rybníka Cihelna (foto 2 a 3) do nedaleké obce Křinice (foto 4). Po krátkém výstupu za vesnici už se nám otevře výhled na panorama Broumovských stěn (foto 5). K nim dojdeme polní cestou, stojí za to se občas otočit a pokochat se výhledem na Broumov a hlavně Javoří hory (foto 6). Lesem na úbočí Broumovských stěn (foto 7) se dostaneme ke spodní části Zaječí rokle, kde končí zelená značka rozcestím se žlutou. Po ní se vydáme směrem ke Slavnému, ale doporučuji po pár desítkách metrů odbočit podle šipky (bez turistického značení) vpravo po tzv. Dobytčí stezce. Zabloudit se nedá, kamenná cesta je jasně viditelná (foto 8 a 9). Touto cestou se dostaneme k vyhlídce nad Zaječí roklí (foto 10 a 11) a k hlavní červeně značené cestě do míst, kde již začínají zde typické skalní hřiby (foto 12). Vyplatí se odtud krátká zacházka ke slavným Slavenským hřibům a vyhlídce na Čertovu tchýni (viz https://www.turistika.cz/mista/kamenne-hriby-zajeci-rokle-a-certova-tchyne-nad-slavnym) a pak se vrátit po červené k rozcestí nad Slavným. Po žluté značce sejdeme kolem parkoviště k penzionu Majka a odbočíme vlevo na cestu modře značenou. Cestou se nám opět otevřou výhledy (foto 13). Asi po kilometru odbočíme do lesa k rozcestí modré a žluté značky Nad Bělým. Pokračujeme po žluté značce přes Bělý (foto 14 a 15). Za obcí vystoupáme po silnici na kopec, kde značka odbočuje vlevo po polní cestě s výhledy na Ostaš a Teplické skály (foto 16) k Bezděkovu nad Metují. Přejdeme silnici a přes louku se dostaneme k místní specialitě – haltýřům (foto 17 a 18). V Bezděkově stojí za to zajít ke zdejšímu zdaleka viditelnému kostelu (foto 19). Po žluté značce sejdeme po silnici k bývalému lomu (foto 20). Při troše štěstí a trpělivosti v něm určitě najdete několik „kamenných sluncí“ (foto 21 a 22). Od lomu už je to jen kousek k vlakovému nádraží Police nad Metují, kde trasa končí.

Trasu je možné alternativně kombinovat s dalšími zde popisovanými trasami, procházejícími rozcestím Nad Slavným (https://www.turistika.cz/trasy/police-nad-metuji-suchy-dul-ovcin-a-zpet , https://www.turistika.cz/trasy/broumovske-steny-ze-slavneho-na-hvezdu-a-zpet , https://www.turistika.cz/trasy/slavny-zajeci-rokle-bozanovsky-spicak-signal-rerisny-slavny), případně Bezděkovem (https://www.turistika.cz/trasy/police-nad-metuji-bezdekov-hronov).

Poslední aktualizace: 14.3.2012
Přes Broumovské stěny z Broumova do Bezděkova a k polickému nádraží na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Přes Broumovské stěny z Broumova do Bezděkova a k polickému nádraží

Broumov - Meziměstí - Buková Hora - Teplice nad Metují
Příjemná, středně náročná trasa plná výhledů, tedy pokud si k…
Po zajímavostech Broumova…             Zajet do Broumova jsem plánovala…
Broumov leží v Východních Čechách, východním směrem od města Trutnov…
Kostel sv. Václava stojí na místě původního kostela broumovských…
Broumov - dřevěný kostel sv. Panny Marie
Jedná se o nejstarší dřevěnou sakrální stavbu nejen v Čechách, ale i ve…
Okolí Broumova sice nebylo postiženo střety mezi Prusy a Rakušany v létě roku 1866 tak jako např. Náchod, Česká Skalice, Trutnov a…
Turistický rozcestník, resp. směrník, který se nachází pod broumovským náměstím ukazuje turistům cestu po žluté trase mezi…
Kostel sv. Václava se nachází u dolní brány pod „hlavním“ Mírovým a Malým…
Pomníky obětí 1. a 2. sv. války jsou umístěny v malém parčíku u hřbitova a…
Pomník se sochou prvního rakouského svatého a mučedníka, sv. Floriána se nachází u kašny na Malém náměstí. Na současné místo byla…
Původní hladomorna a zdi hradeb prošly rekonstrukcí a nyní slouží jako…
Broumov - Benediktínsky kláštor
Benediktínsky kláštor ( národná kultúrna pamiatka ) - dnešnú podobu…
Mariánský sloup stojí na Mírovém náměstí v Broumově. Mariánský s…
Broumovské Mírové náměstí je s přilehlým okolím historickým centrem města. Měšťanské domy jsou původně ze 16. století, postaveny…
Asi to na počátku 18. století ani opat Othmar Daniel Zinke netušil, jaký…
Jedeme přímo do Broumova do pivovaru. Parkoviště je přímo v areálu pivovaru. Prohlídka místního pivovaru. Vaří se zde pivo pod názvem Olivětinský…
Muzeum, které se nachází v sousedství kláštera návštěvníky seznamuje s…
Broumovsko - tento zdánlivě zapomenutý kout Česka skrýv…
Klášter se nachází v Broumově. Přijeli jsme sem autem a zaparkovali na parkovišti místního náměstí. Tento klášter byl zbudován roku…
Jedna z možných přístupových cest na Hvězdu a později na Ostaš. Pro návštěvu Hvězdy a Broumovských stěn je poměrně málo využívaná, snad kvůli…
První zmínka o kostele se váže k roku 1357. Předpokládá se, že v té době…
Kostel sv. Petra a Pavla je poprvé připomínán v r. 1258, kdy pražský biskup věnoval příjmy z farního kostela Břevnovskému klášteru,…
Naším cílem je malebné broumovsko a samotné město Broumov, ve kterém se…
První dochovaná zmínka o klášterním kostele sv. Vojtěcha je datována rokem 1357 ve spojitosti s dokončením stavby gotického dvoulodí…
Když už jednou člověk navštíví Broumov a jeho okolí, nemůže si nevšimno…
Po třech dnech jsme dorazili do Broumova, kde máme zajištěné ubytování na další 4 noci, které zde prožijeme i se synem a jeho rodino…
Benediktinský Klášter Broumov je zapsán v seznamu kulturtních památek…
Přemysl Otakar I. daroval v roce 1213 broumovský výběžek Řádu benediktinů…
Další částí naší krásné země, kterou jsme se rozhodli navštívit, …