Broumov

více o Broumov

Partner lokality
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Broumov
Články redakce vybrat: vše / nic

Pivovar v Broumově

Varna
Varna  •  Fotografie (6)  • Foto: mab

Jedeme přímo do Broumova do pivovaru. Parkoviště je přímo v areálu pivovaru.

Prohlídka místního pivovaru. Vaří se zde pivo pod názvem Olivětinský opat. Vaří se tu několik druhů a prohlídka končí ochutnávkou. My jsme měli kdispozici 30-ti litrový sud a i když se všichni moc snažili nějaké to pivko tam přeci jen zůstalo. Řidiči si alespoň v místním krámku koupili něco s sebou. Například se tu vaří medové pivo.

Bydleli jsme v nedaleké vesnici Hlavňov. S jídlem je to horší, protože v Broumově jsme našli pouze jeden hotel na náměstí a tak nebylo z čeho vybírat. Polední menu, ale bylo dobré a za dobrou cenu.

Tank na zrání
Tank na zrání  •  Foto: mab

V Boumově jsme byli před silvestrem a tak pivovar měl zrovna odstávku. O celý pivovar se stará cca 20 lidí a hodně práce se zde dělá manuálně. Díky tomu, že se nevyřilo pivo jsme viděli celý pivovar včetně spilek - ty jsou však zajímavé pouze s pivem :o(

Nejvíce nás překvapilo, že tanky na zrání piva se musí po každém použití umýt. Aby se dal umýt musí se do nich vlézt, tedy nic pro klaustrofobiky.

vstupné 100 Kč. Bohužel se v areálu nedá nikde najíst.

Poslední aktualizace: 24.1.2009
Autor: mab
Praktické informace
Pivovar v Broumově mapa
Mapa Pivovar v Broumově

Příspěvky v okolí Pivovar v Broumově

Hřbitovní kostel Panny Marie v Broumově je nejstarší dřevěnou stavbou v České republice. Výjimečný je také technikou stavby. Nemá jediný hřebík, ale hrázděnou konstrukci z mohutných dubových trámů.…
Jedná se o nejstarší dřevěnou sakrální stavbu nejen v Čechách, ale i ve střední Evropě. Hřbitovní dřevěný kostel Panny Marie byl založen ve 13. stol., později vypálen husity a znovu postaven po roce 1459. V 17. st…
Okolí Broumova sice nebylo postiženo střety mezi Prusy a Rakušany v létě roku 1866 tak jako např. Náchod, Česká Skalice, Trutnov a Chlum u Hradce Králové, ale pomník této války je i v Broumově. Zajímavý pomník ve tvaru pylonu, na kterém sedí čtyhlavá orlice se nachází uprostřed hřbitova nedaleko dřevěného kostela sv. Panny Marie. Na samostatných kvádrech jsou umístěny desky se…
Tento dřevěný hřbitovní kostel Panny Marie v Broumově je nejstarším dřevěným kostelem v Čechách. Jedná se o mimořádně významnou stavbu, a to nejen z konstrukčního hlediska. Představuje totiž nejstarší dochovanou celodřevěnou stavbu ve střední Evropě.
Pomníky obětí 1. a 2. sv. války jsou umístěny v malém parčíku u hřbitova a dřevěného kostela sv. Panny Marie. Pomník věnovaný obětem 1. sv. války, který se nachází při hřbitovní zdi, je tvořen seskupením balvanů s…
Kostel sv. Ducha je se sousedním špitálem prvně historicky připomínán již ve 14. století. V roce 1689 byl na místě starého dřeveného kostela vystavěn kostel kamenný, ve století 18. a 19. byl následně upravován. …
Broumov leží v Východních Čechách, východním směrem od města Trutnov nedaleko hranice s Polskem. Městem protéká řeka Stěnava a je ohraničeno Javořími horami a pásmem pískovcových Broumovských stěn. V blízkém okolí…
Pomník se sochou prvního rakouského svatého a mučedníka, sv. Floriána se nachází u kašny na Malém náměstí. Na současné místo byla socha přenesena v roce 1857 od brány klášterní zahrady. V „dřívějších“ dobách se Malé náměstí dle sochy jmenovalo Florianusplatz.
Klášter se nachází v Broumově. Přijeli jsme sem autem a zaparkovali na parkovišti místního náměstí. Tento klášter byl zbudován roku 1322 a byl zasvěcen sv. Vojtěchu. Od roku 1950 sloužil jako internační tábor pro řeholníky a řeholnice různých řádů. Byla zde klášterní škola, do které chodil např. Bohuslav Balbín či Alois Jirásek. Klášterní gymnázium bylo ale zavřeno…
Mariánský sloup stojí na Mírovém náměstí v Broumově. Mariánský sloup v Broumově zhotovil roku 1706 J.Brokoff. Sloup stojí na podnoži vysoké 2,8 m. Je vytesán z jednoho kusu kamene. Ve sp…
Kovová kašna na Mírovém náměstí v Broumově je ozdobena čtveřicí soch hochů, nesoucích vodotrysk. Tryskající voda je zachytávána v kruhovém disku, z něj voda protéká chrliči v podobě lvích hlav do …
Kostel sv. Petra a Pavla je poprvé připomínán v r. 1258, kdy pražský biskup věnoval příjmy z farního kostela Břevnovskému klášteru, v té době se jednalo o kostel dřevěný. Kostel kamenný byl postaven ve 14. století, věž byla dokončena v roce 1477. Roku 1679 byla zahájena barokní přestavba kostela, která byla dokončena v roce 1682. V r. 1891 byl kostel poškozen požárem, při jeho…
Broumovské Mírové náměstí je s přilehlým okolím historickým centrem města. Měšťanské domy jsou původně ze 16. století, postaveny byly z kamene, do současné podoby byly upraveny po následných barokních a empírových úpravách. V západním rohu náměstí najdeme Starou radnici z roku 1419. Jedná se jednu z nejstarších radnic v českých poddanských městech. Obnovována a upravována byla…
Naším cílem je malebné broumovsko a samotné město Broumov, ve kterém se nachází známý Broumovský klášter a několik dalších kostelů. Jedeme do historického města obklopeného masivem Broumovských stěn a Javoříc…
Jedna z možných přístupových cest na Hvězdu a později na Ostaš. Pro návštěvu Hvězdy a Broumovských stěn je poměrně málo využívaná, snad kvůli velmi strmému stoupání z osady Amerika a ani její pokračování do Hlavňova, Pěkova a na Ostaš není nijak frekventované. Možná že hlavním důvodem bude fakt, že jak Hvězda, tak Ostaš jsou velmi snadno dostupné autem, tak proč by se člověk trmácel do kopce po svých...…
Muzeum, které se nachází v sousedství kláštera návštěvníky seznamuje s historií bývalého klášterního benediktinského panství. Muzeum pravidelně připravuje krátkodobé vlastivědné výstavy a výstavy výtvarného umění.…
Benediktínsky kláštor ( národná kultúrna pamiatka ) - dnešnú podobu získal kláštor pri barokovej prestavbe v rokoch 1726 - 1748 podľa projektu K. a K. I. Dienzenhoferových. Bol založený v prevej polovici 14. stor…
První dochovaná zmínka o klášterním kostele sv. Vojtěcha je datována rokem 1357 ve spojitosti s dokončením stavby gotického dvoulodí s polygonálním závěrem kněžiště a dvěma Věžemi. Roku 1684 byl kostel stižen požárem a následně v letech 1685 - 1688 barokně přestavěn dle návrhu Kiliána Ignáce Dientzenhofera. Bohatá vnitřní výzdoba pochází od mistrů štukatérů T. a A.…
Benediktinský Klášter Broumov je zapsán v seznamu kulturtních památek České republiky.Dnešní podaba je výsledkem vrcholně barokná přestavby(1726-48) podle KILIÁNA IGNÁCE DIENTEZENHOFERA. V současné době lze navšt…
Rozsáhlý barokní komplex podle K.I.Dienzenhofera ve stejnojmenném městě a "výběžku".
Historie vaření piva v Broumově se oficiálně datuje do r. 1348, kdy král Karel IV udělil Broumovu městská práva. Jak to, ale bývalo, pivo se vařilo zcela jistě již dříve. Dnes prohlídky pivovaru, které umožňovaly návštěvníkům nahlédnout do taje vaření piva, doplnilo od 4. června 2010 Muzeum piva. Tedy expozice pivovarnictví zaměřená zejména k historii olivětínského piva. Je…
Skalní vyhlídka o nadmořské výšce 702 m se nachází nedaleko horní části Kovářovy rokle a je součástí hřebene Broumovských stěn. Z vrcholu skály je dobrý výhled do okolí na Broumovskou kot…
Hvězda je vyhledávané výletní místo v oblasti Broumovských stěn, severovýchodním směrem od města Police nad Metují. Kromě křižovatky turistických tras tu najdeme stejnojmennou turistickou…
Tvoří skalní partii na severovýchodním svahu stolové hory Ostaš. Jsou tvořeny kvádrovými pískovci. Výška skalních věží zde dosahuje až 20 m. V severozápadní části Kočičích skal se nachází souvislejší…
Jedinečné skalní město v severovýchodních Čechách leží 2 km od města Teplice nad Metují, 26 km od Náchoda a 24 km od Trutnova. Prohlídkový okruh je 6 km dlouhý a můžete jej projít za 2 až 3 hodiny. Cestou sp…
Adršpašsko-teplické skály patří mezi nejkrásnější a říká se i nejdivočejší skalní města v Evropě.Až do 18.století bylo toto místo nepřístupné díky neprostupné lesní vegetaci.Paradoxně díky požáru v 18.stol. se stala tato skalní oblast přístupná a přívětivá pro turisty.Cestou po turistickém chodníku je mnoho skalních útvarů probouzejících návštěvníkovu fantazii.Skály mají mnoho názvů a asi nejznámější jsou Milenci,starosta a starostová…
Adršpašské skály je přírodní rezervace, kde najdeme pískovcové skály, skalní soutěsky a jezírka. Roste tady také řada původních a chráněných rostlin. Adršpašské skály najdeme severovýchodně od města Trutnov …
Dojedeme do Teplic nad Metují a odtud pokračujeme asi 2km k městečku Adršpach. Nejlépe se sem dostaneme autem nebo na kole, jezdí sem ale také autobusová doprava či vlak.   Krásné skalní městečko s jez…
Náchodský zámek je kulturní dominantou města Náchoda ve východních Čechách. Charakteristickým rysem zámku je gotická válcová věž s arkádovým Ochozem, která je vidět z dalekého okolí. Zámek je možné navštívit v kvě…