Cestování do Polska 2023 Cestovní pojištění Ubytování Polsko  Mapa Polska

Polsko je zemí s bohatou historií a na rozlohu šestou největší zemí Evropy. Hlavním městem je Varšava. Cílem turistů jsou nejčastěji historická města, hrady, zámky a muzea, např.: LodžKlodzkoKrakowWroclaw. Velkým turistickým lákadlem jsou polské hory. Mezi další turisticky zajímavá města patří: Hrad WawelZámek WindsorOsvětimKudowa Zdroj a Glucholazy

Oblíbené: SOLEO FAMILY RESORT        Tip: INVESTUJTE DO APARTMÁNU U MOŘE
Příspěvky z Polska od zkušených turistů a cestovatelů  (1 921)
Tipy na výlet (142)   Turistické cíle (1 633)   Trasy (38)   Cestopisy (61)   Fotogalerie (23)

Polsko - Szklarska Poreba - Vodopád na řece Szklarka

dále po místních komunikacích
Lesní huť
Lesní huť  •  Fotografie (12)  • Foto: Diego

Polská strana Krkonoš byla zastávkou při naší cestě z dovolené.Za centrum jsme zvolili horské městečko Szklarska Poreba kousek od našich hranic.

Vodopád na řece Szklarka byl naším cílem.Od penziónu jsme se pomocí místních komunikací napojili na černou TZ a ta nás vyvedla na okraj obce k prvnímu turistickému cíly - Lesna huta - Lesní huť - stará sklářská huť spojená s prodejnou skla a restaurací(zavřeno v době naší návštěvy).Pokračovali jsme mezi loukami okolo indiánské vesnice(za poplatek) s atrakcemi pro děti k mineralogickému muzeu(vstup volný) - Stara chata walonska.Zde jsou k vidění krásné exponáty polodrahokamů,nerostů a kamenů.

cestou k vodopádu

Po vstupu do lesa začínáme klesat do údolí říčky Szklarka,která se k nám po pravici posléze připojí.Podél jejího toku s malými vodopádky a peřejemi postupujeme až k hlavnímu vodopádu.Zde je vybudována vyhlídková plošina.

Pokračujeme kaňonovitým údolím řeky a docházíme k jejímu ústí do řeky Kamienna.Vydáme se přes most řeky Szklarky a orientujeme se u rozcestníku.

Vydáme se proti proudu po zelené TZ trasované na levém břehu řeky Kamienna směrem na Szklarsku Porebu.Mírně stoupáme podél řeky,dotkneme se okraje obce a lesem postupujeme stále po zelené TZ až do centra obce.Po místních komunikacích dojdeme k penziónu.

Trasa měří necelých 8,5 kilometru a najdeme ji na Mapy.cz.

Do městečka Szklarska Poreba zajíždí vlakové spojení z ČR - trať 036.

Občerstvení na trase je díky umístění v turisticky exponované oblasti mnoho.U Lesní hutě je restaurace,u muzea a vodopádů kiosek a na soutoku Szklarky a Kamienne jsou stánky.

podhůří Krkonoš

Za vstup do Krkonošského národního parku se v Polsku platí 6 Zl(asi 40Kč).Na cestě jsou "výběrčí" poplatku.

K záznamu a přenosu GPS dat byla použita aplikace SportsTracker.

Poslední aktualizace: 27.8.2016
Autor: Diego

Szklarska Poręba

Příspěvky z okolí Polsko - Szklarska Poreba - Vodopád na řece Szklarka

Szklarska Poręba - most pro pěší v ulici Z. Krasińskiego
Od roku 2008 je možné přecházet přes říčku Kamienna po novém mostu pro pěší. Kdo o tomto mostu ví, zkrátí si cestu ze středu města k místům ležícím na svahu vrchu Danek (755 m n.m.), ať už ke kostelu św. M. M. Kol…
Autem k vodopádu Kamieńczyka nedaleko Sklářské Poreby, vodopád Szklarky a hrad Chojnik. Polsko je krásná, dle mého, trochu opomíjená země, která má hodně co nabídnout a to už kousek za hranicemi s Českou republikou. Pokud chcete nějaké tipy na jednodenní výlety, nechte se inspirovat. Naše první kroky vedly k největšímu vodopádu polské strany Krkonoš, vodopád Kamieńczyka nedalek…
Krkavčí skály nejdete na západním okraji horského městečka Szklarska Poręba v polských Krkonoších (Karkonoszach). Vypínají se v nadmořské výšce 718 metrů nad pravým břehem řeky Kamienna u silnice vedoucí ke státní…
V minulých staletích bylo sklářství na obou stranách Krkonoš jedním z mála způsobů obživy. Dařilo se mu díky bohatým ložiskům křemene a množství potřebného dřeva získaného v podkrkonošských lesích. Jednou z osad …
Vodopád Kamienczyka je nejvyšší vodopád v polských Krkonoších. Jsou to tři stupňovité kaskády o celkové výšce 27 metrů. Jsou na konci krásné skalní soutěsky vysoké 25 metrů a široké v nejužším místě pouze 4 metry. Za vstup do soutěsky se platí 10 zlotých, případně je možné si vodopád prohlédnout zhora z vyhlídkové terasy. Přístup k vodopádu je z placeného parkoviště od silnice na Szklarskou Porebu nebo po červené turistické…
Horská chata (polsky schronisko) Kamieńczyk se nachází v nadmořské výšce 840 metrů u stejnojmenného vodopádu (největšího v polských Krkonoších). Ze Szklarske Poręby je to sem po červené turistické značce třičtvrtě…
Největší vodopád v polských Krkonoších (Karkonoszach) se nachází nad horským střediskem Szklarska Poręba na potoku Kamieńczyk, podle kterého dostal i jméno. Práh vodopádu je v nadmořské výšce 843 m. Voda padá ve t…
Kamieńczyk to pierwsze prywatne schronisko wybudowane po II wojnie światowej. Położone w pobliżu najwyższego wodospadu Sudetów – wodospadu Kamieńczyk, na wysokości 840 m n.p.m. Wodospad, od którego pochodzi nazwa schroniska, można podziwiać z tarasu widokowego lub po zejściu do wąwoz…
Tento 13,3 m vysoký vodopád se nachází v enklávě Karkonoskiego Parku Narodowego, na katastru obce Piechowice, při hranicích Szklarskiej  Poreby, nedaleko silnice E65 (nedaleko vodopádu je parkoviště). Leží kousek …
Východiskem naší trasy bylo městečko Szklarska Poreba,zastávka na cestě domů od moře.Z městečka vede dvouúseková lanová dráha pod vrchol hory Szrenica a právě pomocí lanovky jsme se nechali vyvézt skoro na hlavní …
Szrenica je se svojí nadmořskou výškou 1.362 m výrazným vrcholem v hlavním hřebenu západních Krkonoš. Horská chata (schronisko górskie) postavená v roce 1922 na vrcholu je nepřehlédnutelná nejen z dlouhého úseku C…
Pokud budete v průvodcích, mapách a jiné dokumentaci číst názvy Hala Szrenicka a Nová slezská bouda, vězte, že se jedná o tutéž horskou boudu. Přívlastek Nová dostala, protože nedaleko od ní (vzdušnou čarou 3 km j…
Občas něco hledám. Čím jsem starší, tím častěji. Při jednom takovém probírání se letitými dokumenty jsem našel pohlednici Zatáčky smrti u Szklarskej Poręby. Dalo by se říct, pohlednice jako každá …
Wysoki Kamień (1.058 m n. m.) je výraznou horou ve Vysokém Jizerském hřbetu (Wysokim Grzbiecie) v Jizerských horách (Górach Izerskich). Již v minulosti se vrchol stal výletním cílem hostů z horského střediska S…
V západních Krkonoších na jihozápadním svahu Szrenice na samé česko-polské hranici v nadmořské výšce 1.290 metrů se nacházejí zajímavé několikametrové skalní útvary, které u nás známe pod názvem Svinské kameny, v …
Pramen Labe
Pramen naší nejvýznamnější české řeky Labe vyvěrá na Labské louce, sousedící v těsné blízkosti státní hranice s Polskem. Tento pramen v roce 1684 symbolicky vysvětil královéhradecký biskup Jan z Talemberka a tak …
Bouda u Sněžných jam-Wawel, byla jako turistická útulna, založena již r. 1831. Nyní je nepřístupná a slouží jako tel. vysílač pro Polsko.  Bouda u Sněžných jam se sice nachází v Polsku, ale vzhledem k přístupnost…
Sniežne Kotly (Sněžné jámy) polská státní přírodní rezervace dvou ledovcových karů o hloubce 215 m s rozpukanými žulovými stěnami. Ve dně Velké Sněžné Jámy dvě ledovcová jezírka o hloubce do 1,5 m. V Malé Sněžné jámě čedičová žíla až do výšky 1425 m. V okolí žíly vzácná květena ve 216 druzích (lomikámen sněžný, lomikámen vstřícnolistý aj.). Bouda nad jámami připomíná tvarem krakovský hrad Wawel, proto má…
(česky: Velký Sněžný kotel, nebo Velká Sněžná jáma) se nachází na jihozápadě Polska na severní straně Krkonoš na území polského Karkonoskiego Parku Narodowego. V západní části Krkonoš (Slezský hřeben) mezi Wiełkim…
Vrcholové rašeliniště na náhorní plošině západních Krkonoš se vzácnou květenou (ostružiník moruška, pozůstatek po ledovcové květeně aj.), pramenná oblast Labe, pramen byl v roce 1684 symbolicky…
Založena r. 1642 na jižním svahu Vysokého kola. Bouda byla pojmenována podle nájemce Martina Erlebacha. V roce 1906 z podnětu Jana Buchara zřídil Klub českých turistů pod boudou přírodní botanickou zahrádku. Z…
Pančavský vodopád
Pančavský vodopád je nejvyšší vodopád v ČR, jeho celková výška je 145 metrů. Tok říčky Pančavy zde opouští Pančavskou louku a padá do Labského dolu. S nadsázkou je tedy možné označit Pančavu za první přítok Labe. …
Mumlavský vodopád
Když pojedete okolo Harrachova, nenechte si ujít návštěvu Mumlavského vodopádu, ke kterému dojdete podél řeky Mumlavy, jak jinak. Na tohle překrásné místo se dostanete od sklárny pohodlnou č…
Mumlava je horký potok pramenící na ve výšce kolem 1410 metrů na úpatí hory Kotel. Jde o typickou horskou říčku s množstvím malých vodopádů, zátočin atd... K nejkrásnějším vodopádům patř…
Bradlerovy Boudy (též Fučíkovy) založené r. 1637, nyní v majetku Klubu českých turistů. Možnost ubytování, kapacita 90 lůžek, 60 míst u stolu. Přístup po žluté značce od Davidových boud, Špindlerova Mlýna. Nebo po modré značce od Martinovy boudy, nebo Petrových Boud.
Státní přírodní rezervace, horské údolí ledovcového původu mezi Dívčími Lávkami a Labskou loukou, Labská rokle, Navorská, Pančavská a Harrachovská jáma (ledovcové kary), s nápadným vodopádem Labe (40m) a …
Dominující svorový vrchol západních Krkonoš, na jihovýchodních svazích státní přírodní rezervace Kotelné Jámy (Velká a Malá), typický ledovcový kar se zbytky ledovcových morén a vzácnou…
Původní ves Dörfl byla založena v 17. století nedaleko Seifenbachu (Sejfský, nyní Ryzí potok) a začátkem 18. století přejmenována po majitelích na Harrachov (původně Harrachsdorf). Po 2. světové válce k němu byl…
Špindlerův Mlýn leží v Severních Čechách, severním směrem od města Vrchlabí. Špindlerův Mlýn najdeme v srdci Krkonoš a patří mezi nejvyhledávanější rekreační střediska jak pro zimní tak i letní rekreaci. Ve městě …
Sněžka
Sněžka - nejvyšší hora České republiky, s pramenem Labe jednoznačně nejnavštěvovanější cíl Krkonoš. Do počátku 19. století byl náš nejvyšší vrchol znám pod německým názvem Scheekoppe. První český název vrcholu byl…